Премини към съдържание

Галант за 2ра кола? малко разяснение


Препоръчано мнение

Здравейте , в момента карам рено сценик 97 1.6 90 коня. Насочил съм се към галант и след дълго четене на темите във форума, все още имам няколко въпроса.

На година минавам по около 5-6к км и то основно градско и затова мисля да е бензин, евентуално и на газ става ако я взема готова, но няма да слагам. Първоначално мислех за 2.0 дизел, но в момента карам 90 коня и не ми се иска и следващата кола да е същите коне, пък били те и на колелата.

Цените на частите как са в момента? Като цяло съм се насочил към 2ка бензин, понеже 2.5 ще ми дойде малко на нагорно. Живея с наще и от работа на месец ми идват по-около 4-500 лв. Достатъчно ли ще са ми да поддържам и да карам галант или изобщо да не го мисля? И колко да си приготвя за горе долу сносна кола? Гледам обяви за 2000 има и за 5000. Като имам познат с 2.5 в идеално състояние и я дава за 4000, но все пак е 2.5 ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не се занимавай с галант. Има далеч по евтини за поддръжка градски автомобили. Принципно на мен бензина ми беше на месец 400лв...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Все си мисля, че за типично градско каране си трябва енергичен хечбек. Нещо от рода на ибиза, или леон, ауди а3 тди или 1.8Т, или тойота селика 1.8vv-ti... Галантите на са много маневрени, дълги са 4 метра и 63 см., отпред са ниски и за София според мен са неудобни. Иначе е напълно възможно да го вземеш, караш и поддържаш.

2.5 градско е ламя. Може да гори колкото 2.0, но трябва да разбереш как да го караш. Аз сменям като голям V8 - над 2000 об не вдигам в града. Дори да превключа при 1600 оборота той си върви гладко и това е благодарение на въртящия момент. Дефакто така не ползвам коне, а въртящ момент, а той при тези обороти е почти 200Nm, нищо че максимума е 223. Докато при 2.0 нещата не са така и иска повече газ, респ. разходът няма да е много надолу, ако изобщо е надолу. Обаче натиснеш ли педала, разходът отива в небето и както съм казвал неведнъж - отзад хвърчат петолевки :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

Ако сърцето ти е в Галант, може да си сигурен, че нито една от посочените по-добри коли по-горе няма да го заместят. Километрите които минаваш на година са малко, така, че ако уцелиш запазен Галант едва ли ще имаш много ремонти. Взимай каквото ти е на сърце и карай с усмивка! За забележките на Галант има много изписано във форума, можеш да се водиш по тях.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично ще ти препоръчам Галант 2,5 - днес цените им са бая ниски в сравнение с преди 5-10 години. Разходите за поддръжка са по-важни, но ако попаднеш на читава кола, и там няма да имаш проблем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разхода не ми е чак такъв проблем. В момента на сценика по каталог е 11-12 градско и преди беше на вуйчо ми, който му правеше около 11. Със смяни до 2к оборота и доста инерция в софия го свалих на 8-9, та ако е възможно и 2.5 бих свалил до 10 както един колега спомена. Явно ще посъбера пари, и ще търся 2.5. Колата има уникална визия и моят познат ме повози и се влюбих в нея.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разхода не ми е чак такъв проблем. В момента на сценика по каталог е 11-12 градско и преди беше на вуйчо ми, който му правеше около 11. Със смяни до 2к оборота и доста инерция в софия го свалих на 8-9, та ако е възможно и 2.5 бих свалил до 10 както един колега спомена. Явно ще посъбера пари, и ще търся 2.5. Колата има уникална визия и моят познат ме повози и се влюбих в нея.

 

И като ти се наложи да правиш нещо по нея,паричките ти за месеца ще отидат за ремонт и ще започнеш да се вайкаш,защо си си уйдисал на акъла,ама ти си знаеш. Докато има някой да ти помага,ще можеш да я поддържаш и да я зареждаш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В подръжката м/у 2.0 и 2.5 няма да видиш особена разлика. Може би само по-честото евентуално кривене на дискове за 2.5 и проблеми с скоростите (които при 2.0 са рядкост).

Има и малка (почти незначителна разлика) в първоначалното обслужване на ремъци, ролки, свещи.

Според мен .. колкото и неща да пишат хората по тоя форум ... 10/100 разход в София за 2.5 галант е научна фантастика. без да ми се обиждат, но ако въобще някой го постигне тоя разход изък че си е взел такъв мотор и такава кола.

Поддръжката на галанта не е от най-евтината, цените дето сме писали в форума и по други теми дори преди 5-6 години са си почти същите и сега (освен ако нямаш отсъпки някъде .. прословутите отсъпки от 30%+ за авточати в България)... хубавото в случая е че не се ремонтира често :) Може да нямаш една или две години никакви проблеми, само да сменяш смасло и да караш, а на другата да правиш предница и една почти хиледарка да иде :)

Плюс другите постоянни разходи за кола като застраховка, данък, преглед, гуми, масло, филтри... просто си направи сметката. Например данък за 2.0 в София е около 200лв на година, а за 2.5 около 270лв. Не е кой знае каква разлика поне за мен (като съм решил че искам този мотор в предивд другите разходи на години... гориво и т.н.) ама за някой хора си е фактор ;)

Ако си решил с 500лв заплата да караш 2.5 в София ми се струва, че ще са ти малко или поне няма да остават много за теб покрай колата :) Колата (каквато и да е тя) си е отговорност и си лапа пари, ако искаш да разчиташ на нея.

 

П.С. 6000км на година са ти кажи речи средно по 500км на месец .. при среден разход 13/100 (за София според мен тва е оптималното) са ти около 165лв на месец само за бензин.

Гражданската ти е средно около 20лв на месец, данъка 22лв.. без никви други разходи (за подръжка или гуми) си на около 210лв на месец :) Това са много груби сметки, но под 300лв средно на месец (според мен) няма да ти излезе :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не си прави такива сметки, защото никога няма да си купиш кола. Значи ако човек не взима по 1000 на месец да ходи пеш... Че тогава откъде са тия коли по шосетата, защо няма къде да се паркира и в същото време масово се реве от безпаричие...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А бе взимай си каквото ти харесва , все пак кеф цена няма. Това с поддръжката е относително. Ако си я пази защо ще прави предница на 1-2 години това са глупости , аз 2 години карам с половин предница 2ра употреба (носачи) и периодично проверявам дали нещо е разбито , но всичко си е ток. За разхода там вече прошка няма :icon_blush:

Редактирано от badcookie666
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като те слушам с таз пара ,която вземаш по - добре да е 2,0 колата. Разликата при свещи , съединител ,кабели и разход на гориво при двата мотора са съществени. Който и каквото да ми говори имам и двата мотора и ги познавам. Малкия като за начало ти е по-добре. Но ако ще слагаш газ НЕ ВЗЕМАЙ JDI мотор. Това с дисковете за кривене се случва по - често на 2,0 галанта. Но това си е относително спрямо карането на шофьора. Не си вземай автомат, за да ти е по-евтина поддръжката. И не вземай комби ,защото там са ти по - скъпи задните амортисьори. Това е което мога да ти кажа на кратко за двата мотора. Късмет :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...