Премини към съдържание

Въпрос


Препоръчано мнение

Здравейте банда, имам питане относно показанието за външна температура. Значи, какво забелязах....една сутрин тръгвам за работа - климатика показва 18 градуса - вярно с оригинала (минавам покрай едно информационно табло на АЕЦ-а и сверявам с него +/- някой градус). Следобяда, на връщане напече една жега - таблото на АЕЦ-а показва 32 ...което по моя преценка е близо до истината, но галанта казва, че било 18!!! Установих, че като изключа и включа климатика (от контактния ключ), показанието се сменя при всяко "рестартиране" с по 1 градус докато не достигне реалната температура. Ако не направя процедутата с рестарта, показанието след време (неизвестно за мен какво) се нормализира, проблема е, че докато тръгна от паркинга следобяда, климатика си мисли, че ми е студено и не си дава зор да ми охлажда тъмното, напечено от слънцето комби. Налага се ръчно да му дам зор като настроя на 17 или да си цъкам на ключа докато се осъзнае. Питането ми е: някой знае ли по какъв алгоритъм се изменя показанието (ясно е, че не показва директно това което мери датчика) и може ли да се промени нещо?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз това се чудя да ти кажа,по едно време ми показваше почти едни и същи градуси и не искаше да ги мени. Смених датчика за външната температура-същата работа. След известно време се оправи и от тогава няма проблем. Иначе ми се е проявявал няколко пъти тоя (д)ефект . Което ме води до заключението,че проблема е в самия климатроник.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз изключвам "виновника" да е датчика (поне на 90%), понеже си показва вярно...след рестартовете :icon_confused: ...нищо, че не съм го мерил с мултицета.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....проблема ви е в белия/черен маркуч( с Ф25-30мм ) който влиза отзад в блока на климатроника........или се е извадил от блока, или от другата страна се е извадил, или е скъсан......и сега ви отчита темп. в купето, а не външната.....

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Че нали ако се извади, именно няма да отчита правилно вътрешната температура, какво общо има белия маркуч с външната :unsure: ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....проблема ви е в белия/черен маркуч( с Ф25-30мм ) който влиза отзад в блока на климатроника........или се е извадил от блока, или от другата страна се е извадил, или е скъсан......и сега ви отчита темп. в купето, а не външната.....

Здрав е, не е изваден, на място си е...ако става въпрос за гофрето дето отива към датчика до врътката за температурата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Че нали ако се извади, именно няма да отчита правилно вътрешната температура, какво общо има белия маркуч с външната :unsure: ?

.....ми той казва че дали ще е навън 18 или 32 градуса, в купето му показвало че е 18 градуса, т.е. датчика за външна темп. отчита тази на вътр. темп.........а това става само( за друго не се сещам), когато има проблем с ?-ия маркуч......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Навън му показвало че е 18, не вътре бе :icon_thumbup: ..

 

По принцип моя се бърка от топлината на мотора и показва повече от колкото е ако съм паркирал със загрят мотор и след малко тръгна. Но да е седяла на слънце и да показва 18 :icon_refuse: ..

 

Нещо за лош контакт който вдига (добавя към) съпротивлението си мисля аз .. и то не при самия датчик, а някъде по трасето щом и с друг прави същото. Вижте в схемите от къде минават кабеляците. Датчика ако е с букса, вижте да не е кална/зеленясала и почистете със "сух" спрей за контакти.

 

И друго си мисля сега, което е дори по-вероятно... Нямам идея как точно е реализирана схемата в управляващия блок, но ако има разсъхнат кондензатор или елемент с лоша спойка е много вероятно там да е проблема... Та с друг упр. блок може да се пробва от колите на части...

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, за спойки и изсъхнали кондери ще прегледам след работа...и без това трябва да отварям заради подсветката на дисплея...нещо се гъбарка. А относно вътрешната температура...климатроника на Галанта, не я изписва никъде...той може да показва външната и тази която му е зададена от копчето (поне това съм установил).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

и тази която му е зададена от копчето (поне това съм установил).

 

Е те тая.

Като го пуснеш на "Ауто" и въртиш копчето за градусите вентилатора спира на температурата която е в купето :yes3:

Иначе няма термометър за вътрешната, аз съм си сложил два :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да де това е темп. която задаваш...а реалната вътрешна не я показва, въпреки, че я измерва...с тези двечките:) нямам ядове.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пламене,не е от маркуча,моя се преглежда постоянно поради една или друга причина и от двете страни е закачен където трябва. Странното е, че сега е наред,като вадих стария му чистих буксата разбира се,но пак показваше глупости,пак да повторя. И след известно време се "само излекува",демек баце разглобявай и започвай да оглеждаш кондензаторите и спойките,както си предположил.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пламене,не е от маркуча,моя се преглежда постоянно поради една или друга причина и от двете страни е закачен където трябва. Странното е, че сега е наред,като вадих стария му чистих буксата разбира се,но пак показваше глупости,пак да повторя. И след известно време се "само излекува",демек баце разглобявай и започвай да оглеждаш кондензаторите и спойките,както си предположил.

Днес разглобих климатроника и му презапоих почти всичко, имаше и малък проблем с подсветката на дисплея, която оправих. Свалих датчика под бронята и на негово място сложих 20к потенциометър, за да видя как реагира показанието на дисплея като връткам потенциометъра. Значи има си някакво закъснение от около 1/2 мин. за всеки градус. Май вече всичко си е наред, защото един стабилизатор беше поизгорял... и го смених. Кондензаторите не ги смених...много играчка ми се видя...пък и изглеждаха читави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дискретен ли е стабилизатора .. в смисъл лесно ли се сменя? Ако кажеш и какъв е, ще е супер ценно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дискретен ли е стабилизатора .. в смисъл лесно ли се сменя? Ако кажеш и какъв е, ще е супер ценно.

Ако под "дискретен" разбираш smd, да такъв беше, но няма никакви надписи....по изходното напрежение се ориентирах и му боднах на негово място един LM7808 ....но незнам какво ще ти е ценно като информация ....той е за подсветката...просто явно му е дошло времето - пропадаше му захранването от време на време и ми тъмнееше дисплея. Не съм сигурен дали не захранва още нещо обаче...има една пътечка която от изхода на стабилизатора ходи на някъде към другата платка с контролера.

Редактирано от bace
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Bace, ще имаш ли желание да погледнеш осветлението на климатроника на моята кола? Дясната подсветка със сигурност не е изгоряла, тъй като понякога при силно тръскане (от неравност, дупка) тя светва. Не са извадени кабели и букси. Познанията ми по електроника са съизмерими с тези по астрофизика :rolleyes:

Или пък да кажеш кое да се погледне.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Bace, ще имаш ли желание да погледнеш осветлението на климатроника на моята кола? Дясната подсветка със сигурност не е изгоряла, тъй като понякога при силно тръскане (от неравност, дупка) тя светва. Не са извадени кабели и букси. Познанията ми по електроника са съизмерими с тези по астрофизика :rolleyes:

Или пък да кажеш кое да се погледне.

Аз така си мислех и за моята, че при тръскане...дупки и т.н. се оправя...докато не смених няколко пъти крушките...и установих, че нищо не правя, тъй като започна да примигва и в покой, след като понесе няколко удара :icon_box: :icon_n_oops: от моя страна, разбрах, че не е просто лош контакт. Няма проблем да го погледна твоя ...ако имаш път към Козлодуй се обаждай. Но да си наясно, че аз не съм някакъв професионалист, който се занимава с ремонт на разни неща, просто ми е хоби да съм с поялник в ръка :maistor:

п.с. Ако при теб само едната страна на дисплея угасва - 100% е лош контакт - двете крушки са паралелно свързани - т.е. ако е нещо по електрониката и двете ще гаснат или светват едновременно.

Редактирано от bace
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И при мен от дясната страна изгасва, но е на етап като чукна с пръст по дисплея да светва. Винаги съм си мислел че е крушката, но явно има вероятност да не е :icon_doh: .

Под "дискретен" разбирам обратното на SMD, но по-важното е дали лесно се сменя от аматьор :) Според мен този стабилизато е възможно да е бъркал опорното напрежение, спрямо което се мерят нещата и за това е била аномалията с външната температура, а вероятно и с други неща, но за тях не си разбрал :mitsu-smiley: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И при мен от дясната страна изгасва, но е на етап като чукна с пръст по дисплея да светва. Винаги съм си мислел че е крушката, но явно има вероятност да не е :icon_doh: .

Под "дискретен" разбирам обратното на SMD, но по-важното е дали лесно се сменя от аматьор :) Според мен този стабилизато е възможно да е бъркал опорното напрежение, спрямо което се мерят нещата и за това е била аномалията с външната температура, а вероятно и с други неща, но за тях не си разбрал :mitsu-smiley: .

Принципно стабилизатора е такъв и го свалих от едно радио (в работилничката ми е пълно с разни не нужни неща...пък и трябва да чакам до понеделник за да отвори магазина да купя нов). Сменя се лесно стига да имаш добър поялник (90% от майстора е инструмента ;) ). Не мисля, че е опорно за други неща, понеже има един куп други стабилизатори там ...а и 7-8V за опорно на датчици ми се вижда не логично. Но дано нямам проблеми, по-скоро е студена спойка...имаше една камара такива. Ако се оправя като чукнеш таблото явно е спойка или крушката, но ако няма връзка с вибрации, дупки и подобни...явно има проблем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само дясната светва и гасне. Лявата май е приключила (крушката).

То Анкъридж - Козлодуй не е толкова далече. За час време съм там. Точно сега съм се охарчил, така че тази седмица няма да е. Ааа, може да помислиш и за часовника, ако си наясно какво не им е доизмислено. Моят не работи от деня на купуване на колата - 31 авг. 2008 г. Рестартира се постоянно и със зор изкарва час работа, след което гасне, пак се рестартира. Аз мислех борд компютър да взимам и да го махам тоя часовник, ама...

При мен температурите на парното и климатика изглеждат коректни. Датчикът за външната сочи с 1 гр отклонение от искинските, но му трябват едни 3-4 мин. ако е стояла на слънце докато покаже реално. Климата на 24 гр и трета степен ми е супер за до трима души. А като съм сам - :cold: става по едно време. Не са като на бмв е39 да го сложиш на 19 и той да не може да изстуди за 5-6 минути.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми когато дойдеш :) само ще драснеш някой ред да си подредя ангажиментите, че от време на време съм детегледачка - малкия е на 9 месеца и го гледаме сами с жената....та времето е малко дефицит при мен :). Иначе за часовника нямам идея какво да му е ...ще го видим ....до сега не съм имал проблем с часовника на нито една моя кола ....изключвам на каризмите - на всичките ми познати с каризма им бяха изгорели крушките на подсветката :)

Редактирано от bace
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На часовника му презапояваш спойките на буксата и се оправя,даже и сам може да го направиш. Този елемент,дето си го сменил е за осветлението,доколкото разбирам,но казваш,че са се оправили показанията,така ли ? Странна работа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На часовника му презапояваш спойките на буксата и се оправя,даже и сам може да го направиш. Този елемент,дето си го сменил е за осветлението,доколкото разбирам,но казваш,че са се оправили показанията,така ли ? Странна работа.

Ами не съм сигурен дали са се оправили нещата, то това явление се появява и то не всеки път, когато сутрин съм пътувал за работа и е било хладно, а след обяд като се връщам - горещо. Т.е. сутрин (около 18 градуса отвън) е била в режим отопление...а след обяда като тръгвам в жегата (около 32) трябва да тръгне в режим охлаждане. Държа го на 23 градуса на "Auto", само духалките са на ръчен режим.

Може би да са се оправили нещата, защото имаше една камара студени спойки, даже на единия лентов кабел единият от пиновете се държеше на магия, а може и самия климатроник да има някакъв алгоритъм (или по скоро бъг) за действие при моя случай, затова въпроса ми в началото беше такъв. Т.е. не е ясно има ли проблем или не? То реално след като мине известно време показанията си идват на място....просто първите няколко минути си показва показанието от сутринта.

Редактирано от bace
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...