Премини към съдържание

Проблем с акумулатора


Stankata

Препоръчано мнение

Започна да ми пада напрежението на акумолатора.До такава степен пада,че като и подам ток не може да завърти стартера.Имам оттечка 0,33А.Това нормално ли е?Алтернатора зарежда идеално.Аз се съмнявам във акумолатора,но оттечката :( .Според мене тази оттечка е в границите на нормалното./в горната граница/

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако утечката (консумацията) от акумулатора наистина е 0,33А - това е страшно много. Нормалната консумация би трябвало да бъде поне 10 пъти по-малка - около 0,030-0,040А.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако утечката (консумацията) от акумулатора наистина е 0,33А - това е страшно много. Нормалната консумация би трябвало да бъде поне 10 пъти по-малка - около 0,030-0,040А.
:mitsu-smiley: Аз дори си спомням, че някъде из форума също бе споменато числото 0.26А като нормална утечка. :mitsu-smiley:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Аз дори си спомням, че някъде из форума също бе споменато числото 0.26А като нормална утечка. :mitsu-smiley:

0,33A са много. Дайте да сметнем какво ще се получи при такава консумация:

0,33А/h за 1 час, за 10 часа са 3,3А/h, за 100 часа са 33А/h, което означава, че ако колата не се кара 5 дни и акумулатора ще се е изтощил :icon_doh: . Това не може да бъде нормално.

Нека tatko да си каже компетентното мнение по въпроса, макар, че и аз си вадя хляба със същата професия като неговата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

0,33A са много. Дайте да сметнем какво ще се получи при такава консумация:

0,33А/h за 1 час, за 10 часа са 3,3А/h, за 100 часа са 33А/h, което означава, че ако колата не се кара 5 дни и акумулатора ще се е изтощил :icon_doh: . Това не може да бъде нормално.

Нека tatko да си каже компетентното мнение по въпроса, макар, че и аз си вадя хляба със същата професия като неговата.

:mitsu-smiley: Напълно си прав, грешката е моя, пропуснал съм една нула преди двойката :icon_blush: и цифрата е била 0.027. Намерих и темата, в която се обсъждаше този проблем: Утечка . :mitsu-smiley:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги благодаря за Вашето компетентно мнение по въпроса.Аз съм склонен да мисля че имам някъкъв проблем с диодната плочка на алтернатора/само съмнения/.Със които и да се консултирам ми казва,че съм във горната граница на утечката.Трябва да я проверя бушон по бушон, алтернатора и стартера.Когато открия какъв е проблема ще пиша

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги благодаря за Вашето компетентно мнение по въпроса.Аз съм склонен да мисля че имам някъкъв проблем с диодната плочка на алтернатора/само съмнения/.Със които и да се консултирам ми казва,че съм във горната граница на утечката.Трябва да я проверя бушон по бушон, алтернатора и стартера.Когато открия какъв е проблема ще пиша

 

При golev имаше подобен проблем, само че много по-бързо падаше акумулатора. Накрая се оказаха 2 пробили диода, в резултат на което беше изгоряло и релето. Нека той самият да напише какъв беше случая, или DJ Tymbi, че аз съм позабравил подробностите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, имах проблем, при мен акумулатора се изтощаваше за минути обаче.

DJ Tymbi естествено разнищи случая, за което сътдечно му благодаря :good:

Минах с ремонт на алтернатора (2 диода и реле, както tmintov писа)

 

Stankata: "Трябва да я проверя бушон по бушон, алтернатора и стартера."

И ние така стигнахме до истината, дано да е нещо малко. Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Започна да ми пада напрежението на акумолатора.До такава степен пада,че като и подам ток не може да завърти стартера.Имам оттечка 0,33А.Това нормално ли е?Алтернатора зарежда идеално.Аз се съмнявам във акумолатора,но оттечката :( .Според мене тази оттечка е в границите на нормалното./в горната граница/

330мА не е много голям ток , но и не е малък такъв, затова трябва да се провери преката връзка м/у акумулатора и алтернатора , или пък връзката м/у акумулатора и таблото .......

най добре е да се закачи ампермер и да се откачат последователно тези връзки, според мен обаче имаш пробив на диодната плочка в алтернатора, и то по такъв начин че да дава проводимост някаква , и тъй като става дума за малък ток най вероятно става дума за диода ,който е вързан за лампата за зареждането ........ :icon_blush: Но все пак трябва да се види .......... :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах от къде е проблема с утечката.Цял ден си играх докато го открия.Оказа се, че е от управлвнието, което се намира във шофьорската врата.Когато са монтирали алармата са сменили ел.машинаката за заключването/сигурно така им е било по-лесно/с китаиска машинка.Цялото управление е променено заради това.Когато махна захранването на тази платка от бушона консумацията става 0.05А,което е нормално.Дали мога някаде да намеря такава машинка за централното управление.Аз мисля,че ако се смени ще се оправи целия проблем.Направо съм бесен :icon_box: на тези които са монтирали алармата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Нали замерихме и на моя? Видя че е 0,04А.

Повече не трябва да бъде.

Ако са 0,16А акумулатора ще ти падне за няколко дена.

Така че махай тази платка и ако не стане трябва да отидеш на алармаджия. Ако искаш ще те заведа да ти оправят проблема. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Айде и аз да се включа :)

От скоро, колко скоро има няма месец и половина започна да ме бие ток от вратата. Няма значение колко карам колата, може и да е за 5 мин, но като тръгна да затварям вратата бие.

В началото си казах ОК, сигурно се наелектризирвам от контакта на дамската със дебелите зимни дрехи/ нищо особено не нося един балтон и едно по дебело яке имам за зимата/. Но вече започна наиситна да си БИЕ и бие в полседно време все по силно. Чак ми е гадно да затварям врата :icon_confused: Забелязах, че и волтажа на акумулатора ми пада по бурзо / анти-радара който имам е с опция да измерва волтажа на акумулатора/,особено като я оставя на място след 5-6 мин светлините на уредите ми леко се замъгляват, а по късно започват да пулсират леко в такт с баса на музиката която слушам.А ако я запаля веднага се замъгляват и примигват.

А днеска се няложи и кабели да вадя за да запля. Покарах я 10 мин и хем си знаех че като я загася няма да запля пак , ама си казах "дай да пробвам" и увиснах "на средата на пътя". Добре че предварително проиграх наум нещата и културно угаснах на паркинга пред един магазаин, а не на средата на пътя :icon_thumbup:

 

Акумулатора е още оригиналния /колата е '01/ :icon_blush: Че ще го сменям ще го сменя скоро /проблема може и да е в отечката за която говоря/, но мисля че му е време. Новия мисля да бъде

Optima Yellow Top D34/78

http://www.optimabatteries.com/publish/opt...ical_specs.html

Това са му харектеристиките. Какво мислите.....

Преди време когато купувах колата тествах алтернатора като откачих + клемата /знам знам има и по добър начин за тестване, защото така като нищо мога да изпека цялата електроника/ и колата си работеше без проблеми, следователно зарежда

От както се появи този проблем не съм го правил,но май ще се наложи защото както съм споменавал сутрин когато паля ремъците посвирват. След това всичко е ок.Та да проверя алтернатора пак?

Обощено изводите са :

Проблема ми е утечката,най-големия

Акумулатора-трябва да натегна ремъка/има шанс да не се зарежда както хората/ ,но при всички положения ще го сменя до 2-3 дена

Алтернатор-както казах работи си, нямам забелешки/ това е най-малкото нещо в което се съмнявам че е проблем да ми пада батерията така.

Ремъци- чувал съм че имат бегег някакъв някъде за да се провери колко живот им оства, но и при тях пологението е смяна в най-скоро време.

Какво да направя по тези проблеми???

Мислил съм по въпроса и за поблеми във стартера, но като подадох ток от другата кола веднага запалих

 

Respect

Jamesta

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо реши че имаш утечка - "биенето" на ток от колата няма връзка с акумулатора - това е от статично електричество и сух въздух...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо реши че имаш утечка - "биенето" на ток от колата няма връзка с акумулатора - това е от статично електричество и сух въздух...

 

Ами защото както казах, днеска заплих колата с ток от друг автомобил. Биенето на ток, може би ремъка/75%/ или алтернатора/25%/ са също едни от проблемите довели до срив на акумулатора

Добре тогава, ясно да конкретизираме нещата до "Биене на ток от вратата на автомобила" То ясно, но нормално ли е със всеки изминат ден да става все по силно и по силно. И ако сменя акумулатора с този които мисля...../ как ви се вижда като вариант/... биенето на ток ще продължи. Това няма да ми реши проблема ами само ще го утежни-нов акумулатор и да се разрегда от някуде. А и не мисля че е нормално във каквъто и да било автомобил да бие постоянно ток, имам в предвид всеки път когато излизаш от колата.То хубаво статчно електричестово но имам огромното чувство че проблема не е там.

А до колкото знам понятието "утечка" се използава точно когато предвиденя за дадено приложение ток не достига изцяло или въобще до даденото устройство а изтича някуде другаде съответно аз си го отнасям защото накря затварям веригата.

Моге и да греша, но...

Тоците са ми най-омразното нещо в живота от както изгорих две бормашини и летях от скелто вече и крушка не сменям без да съм развил бушона. Язък че баща ми е жичкаджия , но пък той и да го питам тоци по коли без да погледне едвали ще ми каже много.За това се обръщам към вас .Тука сервиза си е .$$$$ особено и ако не знаеш за какво иде реч части се сменят на поразия нужно не нужно по веригата всичко се казва 4е е за смяна.Друго си е да отидеш и да дадеш някакви насоки.Както стана с тампоните на двигателя.Като има казах веднага се засилиха и 4-те да ги сменят.Но аз твърдо им казах че искам само предния и задная. После момчето като я вдигна си го питах да ги погледне другите два и той си каза ОК с което спестих $300 На никой не му е приатно да дава излишни пари за щяло и нещяло, нали

За анти-статик знам , но все пак не карме москвичи моля ви се!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Статичното електричество няма нищо общо с тоците на автомобила :D

 

Сега обаче се сетих, че е възможно да се натрупва много ако ти приплъзват ремъците и от там от триенето!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Почвайте да миете колите си с антистатични шампоани........... :D :D

аз моята красавица си я глезя с такъв на Nirgin ли беше или нещо такова.......... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Взех си нов акумолатор и си реших всичкоте проблеми с паленето.Доколкото утечката-не съм се занимавал с нея.Някои ден трябва да я закарам на маистор да я погледне.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Взех си нов акумолатор и си реших всичкоте проблеми с паленето.Доколкото утечката-не съм се занимавал с нея.Някои ден трябва да я закарам на маистор да я погледне.

Съветвам те да си смениш ремъците, или поне да ги натегнеш, защото ако ти боксува ремъка на алтернатора, тогава акумулатора няма да може да се зарежда достатъчно, и ако караш през деня на фарове, нищо чудно скоро пак да не може да запали.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може ли утечката да бъде от това, че постоянно ми светят крушките на копчетата за ел. стъклата.Не вярвам,че имат такава консумация-0.16А :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може ли утечката да бъде от това, че постоянно ми светят крушките на копчетата за ел. стъклата.Не вярвам,че имат такава консумация-0.16А :icon_hmm:

 

 

Здравейте колеги :D

темата за акумулаторите става особено актиуална зимно време. По начало токовете не са толкова сложна материя, но .. всеки човек е различен, затова си позволявам малко теория в събота вечер: :)

1. Нормалната "утечка" или вътрешната консумация на изправен акумулатор е 0.02 Ампера или 0.020 милиАмпера. Това е горната граница. Всякакви стойности над тези говорят за проблем. Проблема идва от това, че акумулатора има определен живот - брой цикли зареждане-разреждане- При работята му се получава "сулфатизиция" на плочите което от една страна възпрепятства нормалната работа, от друга се получават утайки които отлагайки се на дъното на акумулатора в един момент допират до долния край на плочите в дадена клетка и дават "накъсо". От този момент нататък тази клетка става консуматор и в режим на покой черпи ток /над 0.02 А/ и разрежда акумулатора. Като я погледнеш - електролита в нея е мътен. Колкото по-голяма е гъстотата на електролита в дадена клетка - толкова по-бързо се сулфатизира. Обикновенно това става когато спадне нивото на електролита вследствие на изпаряване на водата /сярната киселина не се изпарява/ и не е погледнато за доливане. Нормалната "гъстота" на електролита при напълно зареден акумулатор е 1.28. Мери се със специален уред "буме" за обемни единици - като спиртомера за ракията. :drinks: Под 1.18 акумулатора е разреден напълно и не може да отдава необходимия ток.

2. Зареждането на батерията става от алтернатора, генератора, /динамото когато бяха правотокови/. Генератора /изправен/ дава напрежение нормално от 13.8 до 14.3 V. Това напрежение се регулира от реле - вибрационно преди и електронно сега. Напрежението на редовен акумулатор трябва на клемите да е над 12 V. Падне ли под 11.8 V е за изхвърляне. Генератора дава около 40 и повече Ампера заряден ток. Изпробването с откачане на клемата на акумулатора при работещ двигател и той продължава да работи, означава, че дава ток, но включване на фаровете и натискане на клаксона дава що-годе реална представа дали зарядния ток /ако не угасне/ е достатъчен.

3. Относно разреждането от външни на батерията консуматори - всичко се смята по формули от прогимназията. Ако си забравил късите светлини, а те са 110 вата двете плюс 20 вата габарити, плюс още десетина вата осветление на таблото /може и повече/ - това са 140 вата. Като го разделиш на 12 V се получават близо 12 А консумация. Стандартен акумулатор 55 Ач. /напълно зареден/ след четири и кусур часа светене - вече няма никой.

Конкретно за осветлението на копчетата на ел. стъклата не знам колко са, но една крушка от един ват да е /най маломощната/ - това са 0.08 А което е ЧЕТИРИ ПЪТИ повече от нормалната утечка на акумулатора.

4. За натягане на ремъка - то е ясно. Свири ли ти сутрин при палене /от конденза по шайбите/ и караш цял ден на фарове.............

Поздрави!!

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ремъка не свири.Откакто си купих акумолатор нямам никакви проблеми с паленето.Аз стигам до тези изводи с осветлението на копчетата за ел.стъклата.Според мен има някакъв проблем с тази платка във вратата.Като и сваля предпазитела консумацията е много малка-в нормата.За това аз стигам до този извод

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ремъка не свири.Откакто си купих акумолатор нямам никакви проблеми с паленето.Аз стигам до тези изводи с осветлението на копчетата за ел.стъклата.Според мен има някакъв проблем с тази платка във вратата.Като и сваля предпазитела консумацията е много малка-в нормата.За това аз стигам до този извод

Когато си заключиш колата, не трябва да има никакви светещи лампи, освен светодиода на алармата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

утечкате се оказа,че е от лампичките които осветяват копчетата на ел стъклата.когато им махна захранването консумацията става 0.02А.Някои си е играл с ел.инсталацията.Има вързан един предпазител-20А.Като го махна не ми работи централното.Явно трябва да се кара на алармаджия да я оправи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1во-радвам се, че с колегата Mitsubishi сме в един бранш както и на компетентните мнения, които дава. Форума има нужда от такива хора, а аз напоследък не мога да вдигна глава от работа. Така че- :good:

2ро- Станка мини през мен да видим какво и е на колата, когато имаш време

3то-Jamesta, Optima Yellow Top e уникален акумулатор, няма да сбъркаш. И аз ги използвам за демо-коли, но в Европа цената е малко :icon_n_giljotiini:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...