Stankata Публикувано 7 февруари 2007 Сподели Публикувано 7 февруари 2007 Започна да ми пада напрежението на акумолатора.До такава степен пада,че като и подам ток не може да завърти стартера.Имам оттечка 0,33А.Това нормално ли е?Алтернатора зарежда идеално.Аз се съмнявам във акумолатора,но оттечката :( .Според мене тази оттечка е в границите на нормалното./в горната граница/ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 7 февруари 2007 Admin Сподели Публикувано 7 февруари 2007 Алармата? Имобилайзера? :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 7 февруари 2007 Сподели Публикувано 7 февруари 2007 Ако утечката (консумацията) от акумулатора наистина е 0,33А - това е страшно много. Нормалната консумация би трябвало да бъде поне 10 пъти по-малка - около 0,030-0,040А. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jolly_roger Публикувано 8 февруари 2007 Сподели Публикувано 8 февруари 2007 Ако утечката (консумацията) от акумулатора наистина е 0,33А - това е страшно много. Нормалната консумация би трябвало да бъде поне 10 пъти по-малка - около 0,030-0,040А. :mitsu-smiley: Аз дори си спомням, че някъде из форума също бе споменато числото 0.26А като нормална утечка. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 8 февруари 2007 Сподели Публикувано 8 февруари 2007 :mitsu-smiley: Аз дори си спомням, че някъде из форума също бе споменато числото 0.26А като нормална утечка. :mitsu-smiley: 0,33A са много. Дайте да сметнем какво ще се получи при такава консумация:0,33А/h за 1 час, за 10 часа са 3,3А/h, за 100 часа са 33А/h, което означава, че ако колата не се кара 5 дни и акумулатора ще се е изтощил :icon_doh: . Това не може да бъде нормално. Нека tatko да си каже компетентното мнение по въпроса, макар, че и аз си вадя хляба със същата професия като неговата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jolly_roger Публикувано 8 февруари 2007 Сподели Публикувано 8 февруари 2007 0,33A са много. Дайте да сметнем какво ще се получи при такава консумация:0,33А/h за 1 час, за 10 часа са 3,3А/h, за 100 часа са 33А/h, което означава, че ако колата не се кара 5 дни и акумулатора ще се е изтощил :icon_doh: . Това не може да бъде нормално.Нека tatko да си каже компетентното мнение по въпроса, макар, че и аз си вадя хляба със същата професия като неговата. :mitsu-smiley: Напълно си прав, грешката е моя, пропуснал съм една нула преди двойката :icon_blush: и цифрата е била 0.027. Намерих и темата, в която се обсъждаше този проблем: Утечка . :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stankata Публикувано 8 февруари 2007 Автор Сподели Публикувано 8 февруари 2007 Колеги благодаря за Вашето компетентно мнение по въпроса.Аз съм склонен да мисля че имам някъкъв проблем с диодната плочка на алтернатора/само съмнения/.Със които и да се консултирам ми казва,че съм във горната граница на утечката.Трябва да я проверя бушон по бушон, алтернатора и стартера.Когато открия какъв е проблема ще пиша Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 9 февруари 2007 Сподели Публикувано 9 февруари 2007 Колеги благодаря за Вашето компетентно мнение по въпроса.Аз съм склонен да мисля че имам някъкъв проблем с диодната плочка на алтернатора/само съмнения/.Със които и да се консултирам ми казва,че съм във горната граница на утечката.Трябва да я проверя бушон по бушон, алтернатора и стартера.Когато открия какъв е проблема ще пиша При golev имаше подобен проблем, само че много по-бързо падаше акумулатора. Накрая се оказаха 2 пробили диода, в резултат на което беше изгоряло и релето. Нека той самият да напише какъв беше случая, или DJ Tymbi, че аз съм позабравил подробностите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
golev Публикувано 9 февруари 2007 Сподели Публикувано 9 февруари 2007 Да, имах проблем, при мен акумулатора се изтощаваше за минути обаче. DJ Tymbi естествено разнищи случая, за което сътдечно му благодаря :good: Минах с ремонт на алтернатора (2 диода и реле, както tmintov писа) Stankata: "Трябва да я проверя бушон по бушон, алтернатора и стартера."И ние така стигнахме до истината, дано да е нещо малко. Успех! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 9 февруари 2007 Сподели Публикувано 9 февруари 2007 Започна да ми пада напрежението на акумолатора.До такава степен пада,че като и подам ток не може да завърти стартера.Имам оттечка 0,33А.Това нормално ли е?Алтернатора зарежда идеално.Аз се съмнявам във акумолатора,но оттечката :( .Според мене тази оттечка е в границите на нормалното./в горната граница/330мА не е много голям ток , но и не е малък такъв, затова трябва да се провери преката връзка м/у акумулатора и алтернатора , или пък връзката м/у акумулатора и таблото .......най добре е да се закачи ампермер и да се откачат последователно тези връзки, според мен обаче имаш пробив на диодната плочка в алтернатора, и то по такъв начин че да дава проводимост някаква , и тъй като става дума за малък ток най вероятно става дума за диода ,който е вързан за лампата за зареждането ........ :icon_blush: Но все пак трябва да се види .......... :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stankata Публикувано 10 февруари 2007 Автор Сподели Публикувано 10 февруари 2007 Разбрах от къде е проблема с утечката.Цял ден си играх докато го открия.Оказа се, че е от управлвнието, което се намира във шофьорската врата.Когато са монтирали алармата са сменили ел.машинаката за заключването/сигурно така им е било по-лесно/с китаиска машинка.Цялото управление е променено заради това.Когато махна захранването на тази платка от бушона консумацията става 0.05А,което е нормално.Дали мога някаде да намеря такава машинка за централното управление.Аз мисля,че ако се смени ще се оправи целия проблем.Направо съм бесен :icon_box: на тези които са монтирали алармата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 10 февруари 2007 Admin Сподели Публикувано 10 февруари 2007 Нали замерихме и на моя? Видя че е 0,04А.Повече не трябва да бъде.Ако са 0,16А акумулатора ще ти падне за няколко дена.Така че махай тази платка и ако не стане трябва да отидеш на алармаджия. Ако искаш ще те заведа да ти оправят проблема. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jamesta Публикувано 19 февруари 2007 Сподели Публикувано 19 февруари 2007 Айде и аз да се включа От скоро, колко скоро има няма месец и половина започна да ме бие ток от вратата. Няма значение колко карам колата, може и да е за 5 мин, но като тръгна да затварям вратата бие.В началото си казах ОК, сигурно се наелектризирвам от контакта на дамската със дебелите зимни дрехи/ нищо особено не нося един балтон и едно по дебело яке имам за зимата/. Но вече започна наиситна да си БИЕ и бие в полседно време все по силно. Чак ми е гадно да затварям врата :icon_confused: Забелязах, че и волтажа на акумулатора ми пада по бурзо / анти-радара който имам е с опция да измерва волтажа на акумулатора/,особено като я оставя на място след 5-6 мин светлините на уредите ми леко се замъгляват, а по късно започват да пулсират леко в такт с баса на музиката която слушам.А ако я запаля веднага се замъгляват и примигват.А днеска се няложи и кабели да вадя за да запля. Покарах я 10 мин и хем си знаех че като я загася няма да запля пак , ама си казах "дай да пробвам" и увиснах "на средата на пътя". Добре че предварително проиграх наум нещата и културно угаснах на паркинга пред един магазаин, а не на средата на пътя :icon_thumbup: Акумулатора е още оригиналния /колата е '01/ :icon_blush: Че ще го сменям ще го сменя скоро /проблема може и да е в отечката за която говоря/, но мисля че му е време. Новия мисля да бъде Optima Yellow Top D34/78http://www.optimabatteries.com/publish/opt...ical_specs.htmlТова са му харектеристиките. Какво мислите.....Преди време когато купувах колата тествах алтернатора като откачих + клемата /знам знам има и по добър начин за тестване, защото така като нищо мога да изпека цялата електроника/ и колата си работеше без проблеми, следователно зареждаОт както се появи този проблем не съм го правил,но май ще се наложи защото както съм споменавал сутрин когато паля ремъците посвирват. След това всичко е ок.Та да проверя алтернатора пак?Обощено изводите са :Проблема ми е утечката,най-големияАкумулатора-трябва да натегна ремъка/има шанс да не се зарежда както хората/ ,но при всички положения ще го сменя до 2-3 денаАлтернатор-както казах работи си, нямам забелешки/ това е най-малкото нещо в което се съмнявам че е проблем да ми пада батерията така.Ремъци- чувал съм че имат бегег някакъв някъде за да се провери колко живот им оства, но и при тях пологението е смяна в най-скоро време.Какво да направя по тези проблеми???Мислил съм по въпроса и за поблеми във стартера, но като подадох ток от другата кола веднага запалих RespectJamesta Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 19 февруари 2007 Сподели Публикувано 19 февруари 2007 Защо реши че имаш утечка - "биенето" на ток от колата няма връзка с акумулатора - това е от статично електричество и сух въздух... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jamesta Публикувано 19 февруари 2007 Сподели Публикувано 19 февруари 2007 Защо реши че имаш утечка - "биенето" на ток от колата няма връзка с акумулатора - това е от статично електричество и сух въздух... Ами защото както казах, днеска заплих колата с ток от друг автомобил. Биенето на ток, може би ремъка/75%/ или алтернатора/25%/ са също едни от проблемите довели до срив на акумулатораДобре тогава, ясно да конкретизираме нещата до "Биене на ток от вратата на автомобила" То ясно, но нормално ли е със всеки изминат ден да става все по силно и по силно. И ако сменя акумулатора с този които мисля...../ как ви се вижда като вариант/... биенето на ток ще продължи. Това няма да ми реши проблема ами само ще го утежни-нов акумулатор и да се разрегда от някуде. А и не мисля че е нормално във каквъто и да било автомобил да бие постоянно ток, имам в предвид всеки път когато излизаш от колата.То хубаво статчно електричестово но имам огромното чувство че проблема не е там.А до колкото знам понятието "утечка" се използава точно когато предвиденя за дадено приложение ток не достига изцяло или въобще до даденото устройство а изтича някуде другаде съответно аз си го отнасям защото накря затварям веригата.Моге и да греша, но...Тоците са ми най-омразното нещо в живота от както изгорих две бормашини и летях от скелто вече и крушка не сменям без да съм развил бушона. Язък че баща ми е жичкаджия , но пък той и да го питам тоци по коли без да погледне едвали ще ми каже много.За това се обръщам към вас .Тука сервиза си е .$$$$ особено и ако не знаеш за какво иде реч части се сменят на поразия нужно не нужно по веригата всичко се казва 4е е за смяна.Друго си е да отидеш и да дадеш някакви насоки.Както стана с тампоните на двигателя.Като има казах веднага се засилиха и 4-те да ги сменят.Но аз твърдо им казах че искам само предния и задная. После момчето като я вдигна си го питах да ги погледне другите два и той си каза ОК с което спестих $300 На никой не му е приатно да дава излишни пари за щяло и нещяло, налиЗа анти-статик знам , но все пак не карме москвичи моля ви се! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 19 февруари 2007 Сподели Публикувано 19 февруари 2007 Статичното електричество няма нищо общо с тоците на автомобила :D Сега обаче се сетих, че е възможно да се натрупва много ако ти приплъзват ремъците и от там от триенето! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 19 февруари 2007 Сподели Публикувано 19 февруари 2007 Почвайте да миете колите си с антистатични шампоани........... :D :D аз моята красавица си я глезя с такъв на Nirgin ли беше или нещо такова.......... :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stankata Публикувано 19 февруари 2007 Автор Сподели Публикувано 19 февруари 2007 Взех си нов акумолатор и си реших всичкоте проблеми с паленето.Доколкото утечката-не съм се занимавал с нея.Някои ден трябва да я закарам на маистор да я погледне. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 19 февруари 2007 Сподели Публикувано 19 февруари 2007 Взех си нов акумолатор и си реших всичкоте проблеми с паленето.Доколкото утечката-не съм се занимавал с нея.Някои ден трябва да я закарам на маистор да я погледне. Съветвам те да си смениш ремъците, или поне да ги натегнеш, защото ако ти боксува ремъка на алтернатора, тогава акумулатора няма да може да се зарежда достатъчно, и ако караш през деня на фарове, нищо чудно скоро пак да не може да запали. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stankata Публикувано 24 февруари 2007 Автор Сподели Публикувано 24 февруари 2007 Може ли утечката да бъде от това, че постоянно ми светят крушките на копчетата за ел. стъклата.Не вярвам,че имат такава консумация-0.16А :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 24 февруари 2007 Сподели Публикувано 24 февруари 2007 Може ли утечката да бъде от това, че постоянно ми светят крушките на копчетата за ел. стъклата.Не вярвам,че имат такава консумация-0.16А :icon_hmm: Здравейте колеги :D темата за акумулаторите става особено актиуална зимно време. По начало токовете не са толкова сложна материя, но .. всеки човек е различен, затова си позволявам малко теория в събота вечер: 1. Нормалната "утечка" или вътрешната консумация на изправен акумулатор е 0.02 Ампера или 0.020 милиАмпера. Това е горната граница. Всякакви стойности над тези говорят за проблем. Проблема идва от това, че акумулатора има определен живот - брой цикли зареждане-разреждане- При работята му се получава "сулфатизиция" на плочите което от една страна възпрепятства нормалната работа, от друга се получават утайки които отлагайки се на дъното на акумулатора в един момент допират до долния край на плочите в дадена клетка и дават "накъсо". От този момент нататък тази клетка става консуматор и в режим на покой черпи ток /над 0.02 А/ и разрежда акумулатора. Като я погледнеш - електролита в нея е мътен. Колкото по-голяма е гъстотата на електролита в дадена клетка - толкова по-бързо се сулфатизира. Обикновенно това става когато спадне нивото на електролита вследствие на изпаряване на водата /сярната киселина не се изпарява/ и не е погледнато за доливане. Нормалната "гъстота" на електролита при напълно зареден акумулатор е 1.28. Мери се със специален уред "буме" за обемни единици - като спиртомера за ракията. :drinks: Под 1.18 акумулатора е разреден напълно и не може да отдава необходимия ток. 2. Зареждането на батерията става от алтернатора, генератора, /динамото когато бяха правотокови/. Генератора /изправен/ дава напрежение нормално от 13.8 до 14.3 V. Това напрежение се регулира от реле - вибрационно преди и електронно сега. Напрежението на редовен акумулатор трябва на клемите да е над 12 V. Падне ли под 11.8 V е за изхвърляне. Генератора дава около 40 и повече Ампера заряден ток. Изпробването с откачане на клемата на акумулатора при работещ двигател и той продължава да работи, означава, че дава ток, но включване на фаровете и натискане на клаксона дава що-годе реална представа дали зарядния ток /ако не угасне/ е достатъчен.3. Относно разреждането от външни на батерията консуматори - всичко се смята по формули от прогимназията. Ако си забравил късите светлини, а те са 110 вата двете плюс 20 вата габарити, плюс още десетина вата осветление на таблото /може и повече/ - това са 140 вата. Като го разделиш на 12 V се получават близо 12 А консумация. Стандартен акумулатор 55 Ач. /напълно зареден/ след четири и кусур часа светене - вече няма никой.Конкретно за осветлението на копчетата на ел. стъклата не знам колко са, но една крушка от един ват да е /най маломощната/ - това са 0.08 А което е ЧЕТИРИ ПЪТИ повече от нормалната утечка на акумулатора.4. За натягане на ремъка - то е ясно. Свири ли ти сутрин при палене /от конденза по шайбите/ и караш цял ден на фарове.............Поздрави!!Краско Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stankata Публикувано 26 февруари 2007 Автор Сподели Публикувано 26 февруари 2007 Ремъка не свири.Откакто си купих акумолатор нямам никакви проблеми с паленето.Аз стигам до тези изводи с осветлението на копчетата за ел.стъклата.Според мен има някакъв проблем с тази платка във вратата.Като и сваля предпазитела консумацията е много малка-в нормата.За това аз стигам до този извод Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 26 февруари 2007 Сподели Публикувано 26 февруари 2007 Ремъка не свири.Откакто си купих акумолатор нямам никакви проблеми с паленето.Аз стигам до тези изводи с осветлението на копчетата за ел.стъклата.Според мен има някакъв проблем с тази платка във вратата.Като и сваля предпазитела консумацията е много малка-в нормата.За това аз стигам до този изводКогато си заключиш колата, не трябва да има никакви светещи лампи, освен светодиода на алармата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stankata Публикувано 4 март 2007 Автор Сподели Публикувано 4 март 2007 утечкате се оказа,че е от лампичките които осветяват копчетата на ел стъклата.когато им махна захранването консумацията става 0.02А.Някои си е играл с ел.инсталацията.Има вързан един предпазител-20А.Като го махна не ми работи централното.Явно трябва да се кара на алармаджия да я оправи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tatko Публикувано 5 март 2007 Сподели Публикувано 5 март 2007 1во-радвам се, че с колегата Mitsubishi сме в един бранш както и на компетентните мнения, които дава. Форума има нужда от такива хора, а аз напоследък не мога да вдигна глава от работа. Така че- :good: 2ро- Станка мини през мен да видим какво и е на колата, когато имаш време 3то-Jamesta, Optima Yellow Top e уникален акумулатор, няма да сбъркаш. И аз ги използвам за демо-коли, но в Европа цената е малко :icon_n_giljotiini: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.