MuxoB Публикувано 12 януари 2013 Сподели Публикувано 12 януари 2013 Здравейте. Искам да ви попитам следното нещо! Интересувам за слагане на оборотомер (табло) от друг спейс стар. Знам че, при не всички съответсват куплунзите след като се премахне таблото но понеже в една друга тема това остана неизяснено нека тук някой с опит да каже дали е възможно. От кой модел би станало таблото с оборотомер? И имали начин километрите на новото табло да бъдет коригирани с тези например на собствения километраж? Благодаря предварително! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
exigo Публикувано 15 януари 2013 Сподели Публикувано 15 януари 2013 Здравейте. Искам да ви попитам следното нещо! Интересувам за слагане на оборотомер (табло) от друг спейс стар. Знам че, при не всички съответсват куплунзите след като се премахне таблото но понеже в една друга тема това остана неизяснено нека тук някой с опит да каже дали е възможно. От кой модел би станало таблото с оборотомер? И имали начин километрите на новото табло да бъдет коригирани с тези например на собствения километраж? Благодаря предварително!Става от всички модели със същото гориво, т.е ако е 1.3 става от 1.3, 1.6 и 1.8 не е необходимо никакво допълнително регулиране, монтираш и всичко тръгва. Моя Спейс Стар е 1.3 и съм с километраж от 1.8 GDI. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 16 януари 2013 Автор Сподели Публикувано 16 януари 2013 Как стои въпросът с куплунзите отзад и още един въпрос колко пари горе/долу струва едно табло? Километрите същите ли бяха или се промениха? Благодаря много информацията е много полезна, но желая и малко развитие на темата с още мнения от колегите! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
4i4ovanio Публикувано 19 януари 2013 Сподели Публикувано 19 януари 2013 Показанието на километрите е от паметта на компютъра така че ще е същото !!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
exigo Публикувано 19 януари 2013 Сподели Публикувано 19 януари 2013 Всичко е абсолютно еднакво, буксите са същети, километрите се показват точно, оборотите също. Нищо друго не се прави махаш старото и слагаш новото :icon_rock: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 20 януари 2013 Автор Сподели Публикувано 20 януари 2013 Облекчаващи отговори, имайки предвид другата тема, в която казаха, че някои километражи не стават, и показанията не са от компютъра а от таблото! А откъде намерихте вашите, от морги и загинали Мицковци ли? :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
exigo Публикувано 20 януари 2013 Сподели Публикувано 20 януари 2013 Облекчаващи отговори, имайки предвид другата тема, в която казаха, че някои километражи не стават, и показанията не са от компютъра а от таблото! А откъде намерихте вашите, от морги и загинали Мицковци ли? :DНе питай старило питай патило...Първо бях монтирал такъв от GDI автомат, бях го взел от едни приятели които карат коли за части от Англия, но тъй като беше в мили го смених с GDI с показания в километри. И двата работиха перфектно. Имах и от новите с хром ринговете от DID, но там имаше проблем с датчика на температура и оборотомера, иначе километрите и там бяха точни. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
space star 1.3 Публикувано 15 ноември 2014 Сподели Публикувано 15 ноември 2014 Аз съм с 1.3 и сложих табло от 1.6 . Според мен километрите са от новото табло, защото на старото бяха два пъти по-малко (ако няма нещо с превъртането на киломтража) то се оказва, че паметта за километрите е на таблото. Дори на новото седяха данни и на В-дневния километраж. Само дето оборотомета ми тръгва от около 800 оборота стрелката, като дам контакт, но във форума четох че след няколко разкачания/закачания на клемата трябва да се оправи, ще пробвам утре ... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
space star 1.3 Публикувано 7 декември 2014 Сподели Публикувано 7 декември 2014 (редакция) Аз съм с 1.3 и сложих табло от 1.6 . Според мен километрите са от новото табло, защото на старото бяха два пъти по-малко (ако няма нещо с превъртането на киломтража) то се оказва, че паметта за километрите е на таблото. Дори на новото седяха данни и на В-дневния километраж. Само дето оборотомета ми тръгва от около 800 оборота стрелката, като дам контакт, но във форума четох че след няколко разкачания/закачания на клемата трябва да се оправи, ще пробвам утре ... Пробвах - нищо не стана, само дето и километража тръгна от около 20км./ч. После пробвах с въртене на стрелките по часовниковата, докато стигнат стопера от другата му страна. Включвах изключвах контакта (както са от другата страна) и оборотомера се оправи, а скоростомера падна на дъното и вече тръгваше СЛЕД около 20км./ч. - или показваше с 20км./ч. по-малко. По време на всички проби се опитвах да извадя стрелките от оста им и накрая се получи - явно за се поспекли от дългогодишното седене и след поредното ми леко дръпване се извадиха - и двете. Та си включих на контакт и си ги наместих на нулите, както си ми харесва. Може би трябва повече игра за идеална точност на показанията, следейки GPS, но това някой друг път. Само внимавайте с ноктите при вадене на стрелките, че оставят следи... Редактирано 7 декември 2014 от space star 1.3 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gak Публикувано 7 декември 2014 Сподели Публикувано 7 декември 2014 Точно така ... изминатите километри се намират в една 8-крака интегрална схема някъде по платката зад уредите По това дали е запоявана (за да се препрограмира трябва да се свали) можете да се ориентирате дали някой е "превъртал" километража. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 10 декември 2014 Автор Сподели Публикувано 10 декември 2014 До колегата по-горе. Понеже оправих проблемите след като си блъсках главата доста, а и между другото съм го писал и в друга тема. За мен лично показанията са от таблото , тъй като от 1,6/1,8/1,3 и моето оригинално всичките показват различни. Аз вярвам разбира сена моето. След като си намерите новото табло , препоръчвам да си смените и датчика на скоростта, който се намира на гърба на скоростната кутия. НЕ КУПУВАЙТЕ аналог от рено, а само оригинален нов или втора ръка на мицубиши. Аналога отмерва други стойности. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gak Публикувано 10 декември 2014 Сподели Публикувано 10 декември 2014 Платка + уредите пред нея = табло Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasi ss Публикувано 11 декември 2014 Сподели Публикувано 11 декември 2014 на скоро видях един продукт който може да свърши работа ТУК .. включва се в буксата за диагностика и прожектира на предното стъклото (но сигурно може директно да си се гледа ) има го и за по 50-60 $ с безплатна доставка за BG Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ilkmaster Публикувано 8 февруари 2015 Сподели Публикувано 8 февруари 2015 До колегата Space Star 1.3 Това че километража ти показва 20 км повече и оборотомера тръгва от 800-1000 оборота се дължи на пробив в самото табло. Вътре има един стабилизатор на напрежение 5 волта, който захранва двата чипа и паметта на километража. След дефектирането му напрежението се вдига на 10 волта и чиповете дефектират. Стабилизатора се захранва от електронен ключ с 12 волта. Аз се мотах 3 дена докато разбера откъде идва проблема (след подмяната на стабилизатора). Нормално е веднага след закачането на минусовата клема на акумулатора стрелката на километража да вдигне за около 1 секунда до 120 км/ч и след това да се установи на 0. Същото става и със стрелката на оборотомера само че той трябва да се отклони за около секунда до 6000 оборота след което се установява отново на 0. Ако отклонението на двете стрелки за около 1 секунда достига 20 км/ч, а оборотомера 1000 оборота, значи че имаш проблема описан по горе. При мен с дефектиралото табло при скорост 80 показваше 105, а оборотите бяха с 1000 повече. В краен случай може и така да се кара. Спасението е ново табло или втора употреба (има ги по моргите). Относно паметта на километрите тя не е в компа на колата а в самото табло и мисля че беше едно малко чипче с размери около 4 на 4 милиметра с 8 крака, така че ако си смениш таблото не се учудвай че ти показва километрите на колата от която е взето таблото. Ако си искаш старите километри обратно просто трябва да се разпои стария чип и да се запои на новото табло. И накрая важно е когато се монтира новото табло да се извади минусовата клема на акумулатора. Това е Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
space star 1.3 Публикувано 7 март 2015 Сподели Публикувано 7 март 2015 До колегата Space Star 1.3 Това че километража ти показва 20 км повече и оборотомера тръгва от 800-1000 оборота се дължи на пробив в самото табло. Вътре има един стабилизатор на напрежение 5 волта, който захранва двата чипа и паметта на километража. След дефектирането му напрежението се вдига на 10 волта и чиповете дефектират. Стабилизатора се захранва от електронен ключ с 12 волта. Аз се мотах 3 дена докато разбера откъде идва проблема (след подмяната на стабилизатора). Нормално е веднага след закачането на минусовата клема на акумулатора стрелката на километража да вдигне за около 1 секунда до 120 км/ч и след това да се установи на 0. Същото става и със стрелката на оборотомера само че той трябва да се отклони за около секунда до 6000 оборота след което се установява отново на 0. Ако отклонението на двете стрелки за около 1 секунда достига 20 км/ч, а оборотомера 1000 оборота, значи че имаш проблема описан по горе. При мен с дефектиралото табло при скорост 80 показваше 105, а оборотите бяха с 1000 повече. В краен случай може и така да се кара. Спасението е ново табло или втора употреба (има ги по моргите). Относно паметта на километрите тя не е в компа на колата а в самото табло и мисля че беше едно малко чипче с размери около 4 на 4 милиметра с 8 крака, така че ако си смениш таблото не се учудвай че ти показва километрите на колата от която е взето таблото. Ако си искаш старите километри обратно просто трябва да се разпои стария чип и да се запои на новото табло. И накрая важно е когато се монтира новото табло да се извади минусовата клема на акумулатора. Това е Благодаря за информацията, чак сега я виждам ... В крайна сметка успях да 'изтръгна" стрелките от осите им ( "изтръгна" защото няколко пъти се "мъчих" внимателно да ги извадя и не се получаваше, но упоритостта ми се възнагради и след няколкото опита се извадиха, без напъване, просто са се "раздвижили"). Та ги сложих и двете стрелки на нула, при даден контакт, опрени до ограничителя и сега имам някакви показания. Накакви, защото километража ми показва със 7 до 10км. повече сравняван с GPS-a (на два телефона). А оборотомера, който (още преди да извадя стрелките) от няколкото разкачания на клемите в различни варианти беше се нулирал и показваше май нормални показания, след като му наместих и на него стрелката на нула сега ми се струва, че показва по-малко но това не ме притеснява особено. Като си загрее колата стрелката пада малко под 500 оборота - струва ми се е малко това ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Petar_pk Публикувано 7 март 2015 Сподели Публикувано 7 март 2015 Нали знаеш, че първата тънка чертичка след 0-та на оборотомера е 500 об./мин.? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
space star 1.3 Публикувано 16 март 2015 Сподели Публикувано 16 март 2015 Нали знаеш, че първата тънка чертичка след 0-та на оборотомера е 500 об./мин.? ... но от там до 1000 има доста разстояние ?!? иначе стрелката ми стига по средата на това разстояние (от тънката чертичка след нулата до 1000). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Petar_pk Публикувано 16 март 2015 Сподели Публикувано 16 март 2015 От там до 1000 разстоянието е колкото от 1000 до 1500 поне на моя оборотомер. Значи са ти нормални оборотите - около 750 об./мин. В книжката пише, че нормалните са от 650 до 750 об./мин. доколкото си спомням. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 16 март 2015 Сподели Публикувано 16 март 2015 (редакция) Нали знаеш, че първата тънка чертичка след 0-та на оборотомера е 500 об./мин.? От къде колега си разбрал тази информация? И аз съм се чудил (според разграфяването) колко биха били оборотите като стигне до нея (тънката над дебелата). В някой случай на светофар стига до нея , но се двигат и регулират оборотите автоматично. цъкПоздрави Редактирано 16 март 2015 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Petar_pk Публикувано 16 март 2015 Сподели Публикувано 16 март 2015 (редакция) И на мен, когато взех таблото ми се струваха ниски оборотите и при закачането на компютъра се видя, че са между 720 и 750 при положение на стрелката точно като на твоята снимка. Въпросът беше разискван и някъде из темите в Галант раздела. И на други марки автомобили съм забелязал, че първата тънка чертичка отговаря на половината интервал между две дебели, нищо че седи по-близо до 0-та. Редактирано 16 март 2015 от Petar_pk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
space star 1.3 Публикувано 21 април 2015 Сподели Публикувано 21 април 2015 (редакция) Реших да разменя чиповете с информацията за километрите, защото на старото (оригинално) табло от 1.3 двигателя беше на 105 000км. а 'новото' от 1.6 двигател на 250 000км. - получи се номера с километрите, НО... !!! отказаха датчиците(стрелките) за оборотите, нивото на бензина и температурата на 'новото' и съответно за бензина и темп. на старото табло, или работеше само скоростомера (и на двете табла) и си отчитаха изминатите километрите (на дисплея)... Предполагам, че има различни настройки за различните двигатели и затова се получава този проблем. В крайна сметка върнах чиповете и всичко си заработи... Е, пак трябваше да вадя стрелките на скоростомера и оборотомера от осите им и да ги слагам на нула ... но това вече съм го отработил След като се нулира компютъра при разкаченето на клемите (за да извадя таблото да си играя с чиповете) стрелките пак скочиха нагоре ... сега си мисля, че е може би пак заради различните двигатели, но не знам това вече ... но още преди пробвах с разкачане на клемите (и двете) в различни комбинации с ключа (изваден, в ключалката, на първо положение, на контакт) и не се получаваше, и сега пробвах няколко пъти и пак не стана - как не изгоря нещо само се чудя ?!?!? Та това е моя опит (за тези двигатели) при смяна на табло без оборотомер с такова с оборотомер ... Редактирано 21 април 2015 от space star 1.3 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.