Премини към съдържание

Поставяне на оборотомер


MuxoB

Препоръчано мнение

Здравейте. Искам да ви попитам следното нещо! Интересувам за слагане на оборотомер (табло) от друг спейс стар. Знам че, при не всички съответсват куплунзите след като се премахне таблото но понеже в една друга тема това остана неизяснено нека тук някой с опит да каже дали е възможно. От кой модел би станало таблото с оборотомер? И имали начин километрите на новото табло да бъдет коригирани с тези например на собствения километраж? Благодаря предварително!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Искам да ви попитам следното нещо! Интересувам за слагане на оборотомер (табло) от друг спейс стар. Знам че, при не всички съответсват куплунзите след като се премахне таблото но понеже в една друга тема това остана неизяснено нека тук някой с опит да каже дали е възможно. От кой модел би станало таблото с оборотомер? И имали начин километрите на новото табло да бъдет коригирани с тези например на собствения километраж? Благодаря предварително!

Става от всички модели със същото гориво, т.е ако е 1.3 става от 1.3, 1.6 и 1.8 не е необходимо никакво допълнително регулиране, монтираш и всичко тръгва. Моя Спейс Стар е 1.3 и съм с километраж от 1.8 GDI.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как стои въпросът с куплунзите отзад и още един въпрос колко пари горе/долу струва едно табло? Километрите същите ли бяха или се промениха? :) Благодаря много информацията е много полезна, но желая и малко развитие на темата с още мнения от колегите! :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Показанието на километрите е от паметта на компютъра така че ще е същото !!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е абсолютно еднакво, буксите са същети, километрите се показват точно, оборотите също. Нищо друго не се прави махаш старото и слагаш новото :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Облекчаващи отговори, имайки предвид другата тема, в която казаха, че някои километражи не стават, и показанията не са от компютъра а от таблото! А откъде намерихте вашите, от морги и загинали Мицковци ли? :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Облекчаващи отговори, имайки предвид другата тема, в която казаха, че някои километражи не стават, и показанията не са от компютъра а от таблото! А откъде намерихте вашите, от морги и загинали Мицковци ли? :D

Не питай старило питай патило...

Първо бях монтирал такъв от GDI автомат, бях го взел от едни приятели които карат коли за части от Англия, но тъй като беше в мили го смених с GDI с показания в километри. И двата работиха перфектно. Имах и от новите с хром ринговете от DID, но там имаше проблем с датчика на температура и оборотомера, иначе километрите и там бяха точни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Аз съм с 1.3 и сложих табло от 1.6 . Според мен километрите са от новото табло, защото на старото бяха два пъти по-малко (ако няма нещо с превъртането на киломтража) то се оказва, че паметта за километрите е на таблото. Дори на новото седяха данни и на В-дневния километраж. Само дето оборотомета ми тръгва от около 800 оборота стрелката, като дам контакт, но във форума четох че след няколко разкачания/закачания на клемата трябва да се оправи, ще пробвам утре ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Аз съм с 1.3 и сложих табло от 1.6 . Според мен километрите са от новото табло, защото на старото бяха два пъти по-малко (ако няма нещо с превъртането на киломтража) то се оказва, че паметта за километрите е на таблото. Дори на новото седяха данни и на В-дневния километраж. Само дето оборотомета ми тръгва от около 800 оборота стрелката, като дам контакт, но във форума четох че след няколко разкачания/закачания на клемата трябва да се оправи, ще пробвам утре ...

 

Пробвах - нищо не стана, само дето и километража тръгна от около 20км./ч. После пробвах с въртене на стрелките по часовниковата, докато стигнат стопера от другата му страна. Включвах изключвах контакта (както са от другата страна) и оборотомера се оправи, а скоростомера падна на дъното и вече тръгваше СЛЕД около 20км./ч. - или показваше с 20км./ч. по-малко.

По време на всички проби се опитвах да извадя стрелките от оста им и накрая се получи - явно за се поспекли от дългогодишното седене и след поредното ми леко дръпване се извадиха - и двете. Та си включих на контакт и си ги наместих на нулите, както си ми харесва. Може би трябва повече игра за идеална точност на показанията, следейки GPS, но това някой друг път. Само внимавайте с ноктите при вадене на стрелките, че оставят следи...

Редактирано от space star 1.3
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно така ... изминатите километри се намират в една 8-крака интегрална схема някъде по платката зад уредите :) По това дали е запоявана (за да се препрограмира трябва да се свали) можете да се ориентирате дали някой е "превъртал" километража.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

До колегата по-горе. Понеже оправих проблемите след като си блъсках главата доста, а и между другото съм го писал и в друга тема.

За мен лично показанията са от таблото , тъй като от 1,6/1,8/1,3 и моето оригинално всичките показват различни. Аз вярвам разбира се

на моето. След като си намерите новото табло , препоръчвам да си смените и датчика на скоростта, който се намира на гърба на скоростната кутия.

НЕ КУПУВАЙТЕ аналог от рено, а само оригинален нов или втора ръка на мицубиши. Аналога отмерва други стойности.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

на скоро видях един продукт който може да свърши работа ТУК .. включва се в буксата за диагностика и прожектира на предното стъклото (но сигурно може директно да си се гледа ) има го и за по 50-60 $ с безплатна доставка за BG

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

До колегата Space Star 1.3

Това че километража ти показва 20 км повече и оборотомера тръгва от 800-1000 оборота се дължи на пробив в самото табло. Вътре има един стабилизатор на напрежение 5 волта, който захранва двата чипа и паметта на километража. След дефектирането му напрежението се вдига на 10 волта и чиповете дефектират. Стабилизатора се захранва от електронен ключ с 12 волта. Аз се мотах 3 дена докато разбера откъде идва проблема (след подмяната на стабилизатора). Нормално е веднага след закачането на минусовата клема на акумулатора стрелката на километража да вдигне за около 1 секунда до 120 км/ч и след това да се установи на 0. Същото става и със стрелката на оборотомера само че той трябва да се отклони за около секунда до 6000 оборота след което се установява отново на 0. Ако отклонението на двете стрелки за около 1 секунда достига 20 км/ч, а оборотомера 1000 оборота, значи че имаш проблема описан по горе. При мен с дефектиралото табло при скорост 80 показваше 105, а оборотите бяха с 1000 повече. В краен случай може и така да се кара. Спасението е ново табло или втора употреба (има ги по моргите). Относно паметта на километрите тя не е в компа на колата а в самото табло и мисля че беше едно малко чипче с размери около 4 на 4 милиметра с 8 крака, така че ако си смениш таблото не се учудвай че ти показва километрите на колата от която е взето таблото. Ако си искаш старите километри обратно просто трябва да се разпои стария чип и да се запои на новото табло. И накрая важно е когато се монтира новото табло да се извади минусовата клема на акумулатора. Това е

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

До колегата Space Star 1.3

Това че километража ти показва 20 км повече и оборотомера тръгва от 800-1000 оборота се дължи на пробив в самото табло. Вътре има един стабилизатор на напрежение 5 волта, който захранва двата чипа и паметта на километража. След дефектирането му напрежението се вдига на 10 волта и чиповете дефектират. Стабилизатора се захранва от електронен ключ с 12 волта. Аз се мотах 3 дена докато разбера откъде идва проблема (след подмяната на стабилизатора). Нормално е веднага след закачането на минусовата клема на акумулатора стрелката на километража да вдигне за около 1 секунда до 120 км/ч и след това да се установи на 0. Същото става и със стрелката на оборотомера само че той трябва да се отклони за около секунда до 6000 оборота след което се установява отново на 0. Ако отклонението на двете стрелки за около 1 секунда достига 20 км/ч, а оборотомера 1000 оборота, значи че имаш проблема описан по горе. При мен с дефектиралото табло при скорост 80 показваше 105, а оборотите бяха с 1000 повече. В краен случай може и така да се кара. Спасението е ново табло или втора употреба (има ги по моргите). Относно паметта на километрите тя не е в компа на колата а в самото табло и мисля че беше едно малко чипче с размери около 4 на 4 милиметра с 8 крака, така че ако си смениш таблото не се учудвай че ти показва километрите на колата от която е взето таблото. Ако си искаш старите километри обратно просто трябва да се разпои стария чип и да се запои на новото табло. И накрая важно е когато се монтира новото табло да се извади минусовата клема на акумулатора. Това е

 

Благодаря за информацията, чак сега я виждам ... В крайна сметка успях да 'изтръгна" стрелките от осите им ( "изтръгна" защото няколко пъти се "мъчих" внимателно да ги извадя и не се получаваше, но упоритостта ми се възнагради и след няколкото опита се извадиха, без напъване, просто са се "раздвижили"). Та ги сложих и двете стрелки на нула, при даден контакт, опрени до ограничителя и сега имам някакви показания. Накакви, защото километража ми показва със 7 до 10км. повече сравняван с GPS-a (на два телефона). А оборотомера, който (още преди да извадя стрелките) от няколкото разкачания на клемите в различни варианти беше се нулирал и показваше май нормални показания, след като му наместих и на него стрелката на нула сега ми се струва, че показва по-малко но това не ме притеснява особено. Като си загрее колата стрелката пада малко под 500 оборота - струва ми се е малко това ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Нали знаеш, че първата тънка чертичка след 0-та на оборотомера е 500 об./мин.?

 

 

... но от там до 1000 има доста разстояние ?!? иначе стрелката ми стига по средата на това разстояние (от тънката чертичка след нулата до 1000).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От там до 1000 разстоянието е колкото от 1000 до 1500 поне на моя оборотомер. Значи са ти нормални оборотите - около 750 об./мин. В книжката пише, че нормалните са от 650 до 750 об./мин. доколкото си спомням.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нали знаеш, че първата тънка чертичка след 0-та на оборотомера е 500 об./мин.?

 

От къде колега си разбрал тази информация? И аз съм се чудил (според разграфяването) колко биха били оборотите като стигне до нея (тънката над дебелата). В някой случай на светофар стига до нея , но се двигат и регулират оборотите автоматично. цък

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И на мен, когато взех таблото ми се струваха ниски оборотите и при закачането на компютъра се видя, че са между 720 и 750 при положение на стрелката точно като на твоята снимка. Въпросът беше разискван и някъде из темите в Галант раздела. И на други марки автомобили съм забелязал, че първата тънка чертичка отговаря на половината интервал между две дебели, нищо че седи по-близо до 0-та.

Редактирано от Petar_pk
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Реших да разменя чиповете с информацията за километрите, защото на старото (оригинално) табло от 1.3 двигателя беше на 105 000км. а 'новото' от 1.6 двигател на 250 000км. - получи се номера с километрите, НО... !!! отказаха датчиците(стрелките) за оборотите, нивото на бензина и температурата на 'новото' и съответно за бензина и темп. на старото табло, или работеше само скоростомера (и на двете табла) и си отчитаха изминатите километрите (на дисплея)... Предполагам, че има различни настройки за различните двигатели и затова се получава този проблем.

 

В крайна сметка върнах чиповете и всичко си заработи... :)

 

Е, пак трябваше да вадя стрелките на скоростомера и оборотомера от осите им и да ги слагам на нула ... но това вече съм го отработил :) След като се нулира компютъра при разкаченето на клемите (за да извадя таблото да си играя с чиповете) стрелките пак скочиха нагоре ... сега си мисля, че е може би пак заради различните двигатели, но не знам това вече ... но още преди пробвах с разкачане на клемите (и двете) в различни комбинации с ключа (изваден, в ключалката, на първо положение, на контакт) и не се получаваше, и сега пробвах няколко пъти и пак не стана - как не изгоря нещо само се чудя ?!?!?

 

Та това е моя опит (за тези двигатели) при смяна на табло без оборотомер с такова с оборотомер ...

Редактирано от space star 1.3
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...