Премини към съдържание

Зарядно за акумулатори


Препоръчано мнение

Преди 7-8 години, ходих до Бургас на гости с Лансера и забравих фаровете да светят от късният следобед до другата/предполагам/ сутрин .....

Ефекта бе, че останах още един ден да гостувам и че си купих по принуда, без никакъв маркетинг, зарядно TELWIN NEVADA 10.

До следващият ден, криво-ляво заредих акумулатора и се прибрах по живо, по здраво....

И сега, на въпроса:

-Оказва се, че зарядното е предвидено за акумулатори от 25 до 40 Ah и като достигне заряда в батерията до някакво ниво/тоест, като падне ампеража до 0/ - зарядното се изключва автоматично. За акумулатор 60-66 Ah това се случва при гъстота на електролита 1.21 - 1.22....

Което си е около 45% зареждане на батерията.

За акумулатори 40 до 70 Ah фирмата производител препоръчва устройството TELWIN NEVADA 12.

Но това го разбрах в последствие.

Та питането ми е:

-Мога ли някак да вдигна параметрите на зарядното, така че да постигна по-голям % ефективност при зареждане на батерии с капацитет 60-66 Ah?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не ми се вързват нещата които казваш. Зарядния ток зависи и от напрежението, по вероятно е да се следи то. Я цъкни една снимка на карантията вътре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Зарядните се правят да изключват по напрежение, при 14,4-15V.

Ако вдига това напрежение, а гъстотата на електролита все още е под 1.28... то следва, че батерията е сулфатизирана, съответно капацитета й е паднал и вече влиза в редиците на пътниците. Може да се пробва да се десулфатизира, но опита който имам показва, че най-добрия лек е нов акумулатор.

А колкото за отделните зарядни, кое за какъв акумулатор е... предполагам, че става дума за максималния ток, който устройството може да отдава продължително време.

А за самите акумулатори с колкото по-малък ток се зареждат, толкова е по-благоприятно за самата батерия. Но пък се вдига времето за заряд.

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето за Невада

На 7-ма страница са.

Невада10 е 4 амперова, а Невада 12 е 6 амперова.

Препоръчителните капацитети са за 15 часов заряд, нищо повече.

Така че и 180Ah акумулатор ще зареди, но за съответното време.

Сега видях, че горе ги има и табличките с характеристиките им:icon_blush:

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А какво правим ако зарядното изключва на 15 час? Не ми стана ясно зарядното устройство работи ли след този час или не. Ако работи се оставя още 15 часа да се зарежда акумулатора и гъстотата му ще се вдигне на 1,26-1,28. Всички клетките на акумулатора трябва да врят за периода от 16-30 час, това е показател, че зарядното продължава да зарежда.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При включване на зарядното, ампермера показва някаква стойност, в зависимост от разреждането на акумулатора - от 4 ампера/напълно изтощен/ до 0 ампера/зареден до максимум с възможностите на НЕВАДА 10/.

Да речем, при включване, ампермера показва 3 и в процеса на зареждане почва да пада докато стигне 0 ампера и се изключи.

Времето е без значение - при по-изтощена батерия ампермера стига до положение 0 по-бързо, да речем за 7-8 часа и спира зареждането.

Проблема е в това, че .когато според устройството батерията е заредена, то тя е заредена на около 45 до 50 % с гъстота на електролита 1.21.

.......................

Като взема така "заредената" батерия, и я свържа със същото устройство на съседа през един вход - но вече НЕВАДА 12 - зареждането продължава още няколко часа, докато акумулатора се зареди както трябва, и вдигне гъстота 1.26....

Явно има разлика в двете устройства - виж характеристиките в първия пост.

Като отвориш зарядното - вътре има траф, грец, изход за предпазител 7.5 ампера и намотките на ампермера....

 

 

Предполагам трябва друг траф и може би грец, така че да мога да извадя към 7-8 ампера.

Но ми се иска да има и друг начин.....http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_hmm.gif

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро ти трябва друг изправителен блок, защото от там идва ограничението на тока.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро ти трябва друг изправителен блок, защото от там идва ограничението на тока.

 

Нама такава изправителна схема "грец", която да ограничава тока. Ако под ограничение приемем, че от висок ток диодите изгарят и тока става нула, тогава да, ограничава...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

E, според мен значи, че не се изключва автоматично. Просто трафът е сметнат да вади такова напрежение при товар, че при тези акумулатори токът да е 2-4 А. Вероятно затова акумулатор с по висок капацитет не дозарежда.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам трябва друг траф и може би грец, така че да мога да извадя към 7-8 ампера.

Но ми се иска да има и друг начин.....http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_hmm.gif

Може да се вдигне малко вторичното напрежение на трафа, като се навият няколко витки. От там ще се вдигне и тока. Но трябва да знаеш какво правиш. Защото като гледам снимката, трафчето е доста хилаво.

С друг траф също ще стане. При 11.5V измерено напрежение на празен ход на вторичната намотка, започва да зарежда с 5А ток.

С няколко домашно навити зарядни съм го пробвал.

 

А какво правим ако зарядното изключва на 15 час? Не ми стана ясно зарядното устройство работи ли след този час или не. Ако работи се оставя още 15 часа да се зарежда акумулатора и гъстотата му ще се вдигне на 1,26-1,28. Всички клетките на акумулатора трябва да врят за периода от 16-30 час, това е показател, че зарядното продължава да зарежда.

 

Няма такова зарядно, което да изключва по време, освен някои специализирани за форсиран заряд, където ако се превиши дадено време мре батерията.

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

........ Просто трафът е сметнат да вади такова напрежение при товар, че при тези акумулатори токът да е 2-4 А. Вероятно затова акумулатор с по висок капацитет не дозарежда.

 

Каза го по добре от мен.

Да разбирам, че единственият начин е да добавя намотки на трафа?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Каза го по добре от мен.

Да разбирам, че единственият начин е да добавя намотки на трафа?

 

По-скоро друг траф:huh:

А имам едно съмнение и относно способността на това зарядно да се справя и с малки капацитети.

Защото всичко е свързано с ток и време. Малък ток по дълго време е същото като голям ток за по-малко време.

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно за това си мислех като гледам снимката му вътре - няма нищо. Най-добре друго зарядно :(

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нама такава изправителна схема "грец", която да ограничава тока. Ако под ограничение приемем, че от висок ток диодите изгарят и тока става нула, тогава да, ограничава...

 

Това имах пред вид, но не сметнах за нужно да се впускам в подробности. Е тока не става нула, но намалява., защото част от енергията става на топлина. Може да се помисли за радиатор, който отвежда топлината, но преди да се предприеме каквото и да е, трябва да се провери къде се губи тока.

Това може да се направи като се измери напрежението преди и след изправителя.

Ако преди изправителя напрежението е над 15V без товар, а е под 15 V с товар, то трансформатора не може да извади по-голям ток и от натоварването изходното напрежение пада, от където следва, че трябва да се подмени с по-мощен.

Ако преди изправителя напрежението не се променя, както при товар, така също на празен ход (без товар), то трансформатора има нужния капацитет. Тогава вече трябва да се погледнат параметрите на изправителния блок. Ако максимално допустимият ток през него е 3-4 Ампера, то трябва или да се подмени с друг издържащ поне 10 Ампера или да се сложи паралелно на наличния още един с подобни параметри. Може да се запоят на изводите по един диод. Мисля, че 1N5400 ще свърши работа до някъде.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен това зарядно става за всички 12-волтови акумулатори. Безкрайно елементарно е, няма защита, няма изключване, няма нищо ... Слабичко е, затова ще е нужно повече време за да се зареди по-голям акумулатор, но пък ще зарежда докато акумулатора достигне предварително зададеното от зареждачката напрежение. Нарочно са сложили малък трансформатор, защото ако е по-голям има реална възможност да закипи акумулатора, ако е много изтощен.

П.П. 1N5400 e диод до 5 ампера, предполагам, че няма да издържи без радиатор на 4-5 ампера продължително време.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Държи, но се отпоява! :D

Целта е да помогне на греца, ако тока е по-голям, защото при спад в изходното напрежение (примерно 13 - 13.5V), то никога няма да зареди акумулатора до край.

Да не забравяме, че в греца има спад на напрежението от порядъка на 1 V, поради двата p-n прехода през които минава. Когато тока се увеличе е започне загряване на диода този спад нараства. Ако колегата даде модела на греца може да се види в каталозите какво му е поведението му при различни температури.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Даа...

Явно ще трябва да си купя ново зарядно, а това което имам ще отиде в мазата.

Какво читаво зарядно ще ми препоръчате - с всичките ме там трафове, грецове и т.н. което да зарежда до козирката акумулатор от порядъка на 60-70 амперчаса?

И по възможност да е до 35-40 лв?

Примерно - такова?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не прави същата грешка че да не стане както казва бат Марин - ако не уцелиш покупката от първия път на третия може и да успееш ;)

Или задели някой грош в повече или си карай с това което си купил - ще го зареди малко по бавно и не на 100% предполагам но какво от това - като го качиш на колата ще се дозареди ако има нужда.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво читаво зарядно ще ми препоръчате - с всичките ме там трафове, грецове и т.н. което да зарежда до козирката акумулатор от порядъка на 60-70 амперчаса?

И по възможност да е до 35-40 лв?

Руско. И не е майтап.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не точно, но при тях не са скъпени мед и желязо за трафа, а не като при масовите "китайчета" в момента, на които има написани някакви пожелателни параметри, които важат само ако акумулатора е изпаднал в 3-та чакра; 7-ми дом.:icon_hmm:

Виж в гугъл по обявите за някое втора ръка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

E, недей праща човека в соца обратно :)

Бакъра и желязото отдавна не са това което бяха, вече имаме и импулсни захранвания и ферити добри. Че и интелигентно управление по зарядна крива, температурна компенсация и други благинки.

Аз ако съм на валбоса ще си карам с това което си е взел, така и така ще го ползва на 2 години ведъж :) Ако не го иска пък може да ми го подари, кутията ми харесва :) :) :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гледайки снимките на Телауна му, отвсякъде само импулси и ферити се вихрят:icon_thumbup:

Давам възможно решение за парите, които е готов да даде.

Иначе си има и БГ продукти с възможност за регулиране по ток и т.н. Ама са си цифра.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой свалял ли е акумулатора на новия Лансер да го зарежда и има ли някакви последици при връщането му обратно?

Става дума за натрупване на грешки или нужда от "наливана на акъл" на компа?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Привет колеги!

Да не пускам нова тема и с риск да зацапан темата на колегата ( да ме извини ако е така)

Разполагам с ето това зарядно за акумулатори

http://picbg.net/u/14026/52957/689659.jpg

 

 

http://picbg.net/u/14026/52957/689658.jpg

 

 

 

Етикета е на немски език, и до колкото ми е чужд - нищо не му разбирам.

Питанката ми е дали това зарядно автоматично изключва подаването на ток , когато акумулатора е вече зареден?

Дали ще я има опцията за автоматично разреждане ? (Малко ме съмнява , ама...)

 

До сега доста акумулатори е заредило - мои и на приятели съм помагал.

Ползвал съм го на принципа според зареждане на Ah на акумулатора и те така...

ама е кофти когато трябва да ставам посред нощ да го изключвам от опасения да не презареди...

 

за модела не успявам да открие нищо в нета, може би е стар модел и за това.

Моля споделете мнение.

Благодаря предварително!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...