Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Масло за ГДИ двигател


chkl

Препоръчано мнение

От къде да го взема това масло никъде го няма или ако знаеш от кафе да го поръчам

 

http://www.bg.prista-oil.com/varna-2

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам със Shell Helix, но друго. Смятам, че са качествени и много добри масла !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нямаше shell и взех mobile 1 0w40 ще споделя мнение

 

 

Масла Shell има на всяка от бензиностанциите им. :unsure:

Редактирано от Михаил Атанасов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е то колегата търси едно масло, пък второ, трето.....

Те маслата, като не щат сами да идат при него....

Пак добре, че въобще е намерил някакво....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми колега за пристата звънях в централния склад където ми даде номера ми казаха че го изнасят само за чужбина и могат да ми пратят най малко кашон.shell helix ultra x 0w30 го няма никъде в Варна има някакво 0w30 но не е същото незнам кога си сменял за последно или просто аз нямам късмет

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Здравейте колеги.

Смених си маслото със 10W30 специално за ГДИ,двигателя мърка.Хич не е евтино!

https://www.znackoveoleje.cz/Motorex-Profile-GDI-10W-30-1l-d1263.htm

MİTSUBİSHİ CARİSMA 1.8GDI 90KW,2004

Редактирано от payroll
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.

Смених си маслото със 10W30 специално за ГДИ,двигателя мърка.Хич не е евтино!

https://www.znackoveoleje.cz/Motorex-Profile-GDI-10W-30-1l-d1263.htm

MİTSUBİSHİ CARİSMA 1.8GDI 90KW,2004

 

Плюса на това масло е, че е по последната ACEA-2012 и е SAE 10W-30. Но нивото на сулфатна пепел е завишено с тези 1.3 % цък. Маслата за GDI двигателите към 2006г когато MMC ги изисква, имат около 1.05 % сулфатна пепел.

Но здраве да е, важното че двигателя си е сам рефер спред мъркането си :)

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

svetliof Тъй като съм ценител на мненията ти относно маслата.. би ли дал едно компетентно мнение относно това масло - http://xenum.expertoils.com/index.php?id_product=61&controller=product#/-5l/-

Благодарности предварително !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

svetliof Тъй като съм ценител на мненията ти относно маслата.. би ли дал едно компетентно мнение относно това масло - http://xenum.expertoils.com/index.php?id_product=61&controller=product#/-5l/-

Благодарности предварително !

 

Здравей колега. Благодаря за думите ти. В моя отговор няма да има кой знае какво ново, но нека да разнищем до дъно (или колкото ми позволяват силите) казуса.

 

На първо четене, това масло е страхотно за класа си - SAE 10W-60. Притежава както последният от американските стандарти бензинов стандарт API SN, така и съвремените европейски стандарти по клас ACEA A3/B4. Второто (гледаме B4) показва, че е ориентирано за съвременни дизелови двигатели с директно пръскване. И не на последно място другата европейска норма за третиране на отработените газове - съвременни катализатори и DPF филтри - ACEA C3. Ето и технически документ от Производителя цък. Вискозитетния му индекс е внушителен 181 (колкото и други SAE 10W-60 масла) и има прилична точка на течливост до -42С.

 

На второ четене това масло за мен трябва да е ориентирано главно към бензинови двигатели. Кой изисква изобщо SAE 10W-60? Това са Alfa Romeo, BMW, Ferrari, Lancia, Lotus, Maserati и някой бензинови и дизелови двигатели на Opel до 2004г. Не виждам кой модерен дизелов комън рейл двигател с директно впръскване ще изисква SAE 10W-60? Камо ли и да бъде оборудван с филтър са сажди по ACEA C3. Такава ситуация не съм видял. Да, в по-ниските вискозитетни класове като SAE 0W-30, 5W-30, 0W-40, 5W-40 има множество масла ACEA C3, но по-нагоре наистина недоумявам...

 

Трето, икономията на гориво която предполага с ACEA C3, ще кажа следното. Да тази европейска норма е тествана да дава > 1.0% икономия на гориво но само до вискозитетен клас xxW-30 и то спрямо 15W-40 масло (Fuel economy improvement vs. Reference oil RL191 (15W-40). Каква икономия намекват, като базата на сравнение е с по-нисък вискозитет? По-скоро ще стане обратното.

 

Четвърто, акцента със защитата на двигателя. Да когато е рейсинг такъв или вискозитетния клас изрично е упоменат от Производителя, това масло ще защитава ДВГ в работна температура, защото бегачките се палят и работят 30 мин на място и тогава влизат в състезание. Но всеки студен старт ще е кошмар за двигателя с ненужно износване, ако това масло се сложи на обикновен двигател извън гореизброените.

 

Връщайки се назад ще спомена че Mitsubishi за GDI двигателите препоръчват употребата на SAE 10W-30 масло. Ние за България си слагаме между другото и SAE 5W-30 , 5W-40.

 

а) Кинематичните вискозитети при 40 и при 100С на произволни масла са:

SAE 10W-30 са 59,4 и 10,4 cSt

SAE 5W-30 са 70 и 12 cSt

SAE 5W-40 са 87 и 14,7 cSt

XENUM GPR 10W-60 са 171,70 и 25,30 cSt

 

Конкретно за твоя GDI двигател маслото SAE 10W-30 е почти 3 пъти по-подвижно (59,4 спрямо 171,7 cSt). От тук по-бързо смазване, по-малко износване, по-бързо охлаждаждане. И това е при 40С. Нека да сметнем навън при -20С каква ще е картинката:

 

SAE 10W-30 2460 cSt

SAE 5W-30 2880 cSt

SAE 5W-40 3742 cSt

XENUM GPR 10W-60 7907 cSt

 

Трагедия.

 

Работната температура на моя Space Star 1.3 е 93С. С използването на горните вискозитети как ще е при мен?

SAE 10W-30 12.1 cSt

SAE 5W-30 14 cSt

SAE 5W-40 16.7 cSt

XENUM GPR 10W-60 30 cSt

 

За да бъде едно xxW-30 трябва да има кинематичен вискозитет при 100С между 9.3 и 12.5 cSt.

a) Виждаме че SAE 10W-30 продължава да си бъде SAE 30 с неговия 12.1 cSt.

б) Но маслото от 5W-30 вече има поведение (14 cSt) като SAE 40 масло (диапазона между 12.5 и 16.3 cSt).

в) Маслото 5W-40 (с 16.7 cSt) има поведение като SAE 50 (диапазона между 16.3 и 21.9 cSt)

г) XENUM GPR 10W-60 не попада в никакъв летен вискозитетен клас защото има 30cSt, а на SAE 60 диапазона е между 21.9 и 26.1 cSt

 

Извод: Не виждам абсолютно никакви ползи от използването на това масло. Да, формулата е страхотна ако се използва по предназначение в горните апликации, но за стокова кола ще е мъка. Нито лесно ще се изпомпва зимата, а в работна температура дори и лятото осигурява ненужно по-висок вискозитет - двойно по-гъсто от SAE 10W-30, 5W-30 че и 5W-40 масло. Защо? Една шапка пари на вятъра.

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. Благодаря за думите ти. В моя отговор няма да има кой знае какво ново, но нека да разнищем до дъно (или колкото ми позволяват силите) казуса.

 

На първо четене, това масло е страхотно за класа си - SAE 10W-60. Притежава както последният от американските стандарти бензинов стандарт API SN, така и съвремените европейски стандарти по клас ACEA A3/B4. Второто (гледаме B4) показва, че е ориентирано за съвременни дизелови двигатели с директно пръскване. И не на последно място другата европейска норма за третиране на отработените газове - съвременни катализатори и DPF филтри - ACEA C3. Ето и технически документ от Производителя цък. Вискозитетния му индекс е внушителен 181 (колкото и други SAE 10W-60 масла) и има прилична точка на течливост до -42С.

 

На второ четене това масло за мен трябва да е ориентирано главно към бензинови двигатели. Кой изисква изобщо SAE 10W-60? Това са Alfa Romeo, BMW, Ferrari, Lancia, Lotus, Maserati и някой бензинови и дизелови двигатели на Opel до 2004г. Не виждам кой модерен дизелов комън рейл двигател с директно впръскване ще изисква SAE 10W-60? Камо ли и да бъде оборудван с филтър са сажди по ACEA C3. Такава ситуация не съм видял. Да, в по-ниските вискозитетни класове като SAE 0W-30, 5W-30, 0W-40, 5W-40 има множество масла ACEA C3, но по-нагоре наистина недоумявам...

 

Трето, икономията на гориво която предполага с ACEA C3, ще кажа следното. Да тази европейска норма е тествана да дава > 1.0% икономия на гориво но само до вискозитетен клас xxW-30 и то спрямо 15W-40 масло (Fuel economy improvement vs. Reference oil RL191 (15W-40). Каква икономия намекват, като базата на сравнение е с по-нисък вискозитет? По-скоро ще стане обратното.

 

Четвърто, акцента със защитата на двигателя. Да когато е рейсинг такъв или вискозитетния клас изрично е упоменат от Производителя, това масло ще защитава ДВГ в работна температура, защото бегачките се палят и работят 30 мин на място и тогава влизат в състезание. Но всеки студен старт ще е кошмар за двигателя с ненужно износване, ако това масло се сложи на обикновен двигател извън гореизброените.

 

Връщайки се назад ще спомена че Mitsubishi за GDI двигателите препоръчват употребата на SAE 10W-30 масло. Ние за България си слагаме между другото и SAE 5W-30 , 5W-40.

 

а) Кинематичните вискозитети при 40 и при 100С на произволни масла са:

SAE 10W-30 са 59,4 и 10,4 cSt

SAE 5W-30 са 70 и 12 cSt

SAE 5W-40 са 87 и 14,7 cSt

XENUM GPR 10W-60 са 171,70 и 25,30 cSt

 

Конкретно за твоя GDI двигател маслото SAE 10W-30 е почти 3 пъти по-подвижно (59,4 спрямо 171,7 cSt). От тук по-бързо смазване, по-малко износване, по-бързо охлаждаждане. И това е при 40С. Нека да сметнем навън при -20С каква ще е картинката:

 

SAE 10W-30 2460 cSt

SAE 5W-30 2880 cSt

SAE 5W-40 3742 cSt

XENUM GPR 10W-60 7907 cSt

 

Трагедия.

 

Работната температура на моя Space Star 1.3 е 93С. С използването на горните вискозитети как ще е при мен?

SAE 10W-30 12.1 cSt

SAE 5W-30 14 cSt

SAE 5W-40 16.7 cSt

XENUM GPR 10W-60 30 cSt

 

За да бъде едно xxW-30 трябва да има кинематичен вискозитет при 100С между 9.3 и 12.5 cSt.

a) Виждаме че SAE 10W-30 продължава да си бъде SAE 30 с неговия 12.1 cSt.

б) Но маслото от 5W-30 вече има поведение (14 cSt) като SAE 40 масло (диапазона между 12.5 и 16.3 cSt).

в) Маслото 5W-40 (с 16.7 cSt) има поведение като SAE 50 (диапазона между 16.3 и 21.9 cSt)

г) XENUM GPR 10W-60 не попада в никакъв летен вискозитетен клас защото има 30cSt, а на SAE 60 диапазона е между 21.9 и 26.1 cSt

 

Извод: Не виждам абсолютно никакви ползи от използването на това масло. Да, формулата е страхотна ако се използва по предназначение в горните апликации, но за стокова кола ще е мъка. Нито лесно ще се изпомпва зимата, а в работна температура дори и лятото осигурява ненужно по-висок вискозитет - двойно по-гъсто от SAE 10W-30, 5W-30 че и 5W-40 масло. Защо? Една шапка пари на вятъра.

 

Поздрави

 

 

Безпрецедентно изчерпателен както винаги ! Благодаря, научих нещо не само за това масло :)

 

Със здраве :yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 7 месеца ...

от 10w40 Alpine мога ли да премина към какво е по добре да премина 5w30 или 10w30 (пълна синтетика или полу) Carisma 2001 1.8GDI 122HP

Мога да отделя до 50-60лв. Конкретно ме интересуват да ми посочи някой Марка и т.н. Благодаря ви!

Редактирано от smqtai22
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

от 10w40 Alpine мога ли да премина към какво е по добре да премина 5w30 или 10w30 (пълна синтетика или полу) Carisma 2001 1.8GDI 122HP

Мога да отделя до 50-60лв. Конкретно ме интересуват да ми посочи някой Марка и т.н. Благодаря ви!

 

50-60 лв са много малко за качествено масло колега. Но ако успееш да намериш някакво, търси да бъде от категорията ACEA A3/B4. Пък на каквото попаднеш. Все ще е по-добре от SAE 10W-40.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://e-masla.com/Спецификации/ACEA/ACEA-A3-B4/CASTROL-EDGE-FST-5W-30---5-литра

Е това почти ти е в бюджета.

А ще ти остане и за доливане...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 дена бях в един сервиз в Русе "Дунав" и попитах за смяна на масло с 5w-30, човека от сервиза ме попита за колата коя година е и на колко хиляди км (185 000 са уж)

след това директно ме отряза и ми каза да слагам 10w-40 това 5w-30 било за по новите двигатели, а този стандарт A3/B4 го има и на 10w-40 та дилемата е да мина на евтино 10w-40 или да сменя

с 5w-30! Когато запаля сутрин на минусови температури 5w-30 ще се държи ли по добре, защото това наистина ми е проблем, смазването става изключително бавно(с 10w-40).

 

Какво ще кажете за това масло MannoL MANNOL ENERGY PREMIUM 5w30 4L

 

Честита Коледа!!!

Редактирано от smqtai22
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се че точно така ще ти кажат в сервиза! :D

На старото си Мицубиши Спейс-Стар на мотор, който само аз изминах 200000км+ последните няколко хиляди ги изминах с

масло препоръчано от по-горните коментари(благодаря на svetliof) с вискозитет 5W40. Моторът е на над 300000км. и все още се кара

с такова масло. Разликата при правилния избор се усети веднага в поведението на колата!

Редактирано от MuxoB
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ох тези сервизи... Добре е да ги има, защото некомпетентността кара желаещите за по-върхова формула масло, да я потърсят другаде. Дали ако някой ми предложи 100 лв ще се съглася да сложа 10w-40 в моя Мицку? Риторичен въпрос, не разбира се! Ще направя изключение за колегата и ще му предложа масло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 дена бях в един сервиз в Русе "Дунав" и попитах за смяна на масло с 5w-30, човека от сервиза ме попита за колата коя година е и на колко хиляди км (185 000 са уж)

след това директно ме отряза и ми каза да слагам 10w-40 това 5w-30 било за по новите двигатели, а този стандарт A3/B4 го има и на 10w-40 та дилемата е да мина на евтино 10w-40 или да сменя

с 5w-30! Когато запаля сутрин на минусови температури 5w-30 ще се държи ли по добре, защото това наистина ми е проблем, смазването става изключително бавно(с 10w-40).

 

Какво ще кажете за това масло MannoL MANNOL ENERGY PREMIUM 5w30 4L

 

Честита Коледа!!!

 

Смени сервиза, колега, докато е време...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...