Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Масло за ГДИ двигател


chkl

Препоръчано мнение

Здравеите колеги , искам да попитам това масло подходящо ли е за моята кола , http://namaleniavtochasti.com/eneos/467-eneos-premium-hyper-5w30-4l.html и това http://namaleniavtochasti.com/eneos/472-eneos-premium-10w30-4l.html . Благодаря предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите колеги , искам да попитам това масло подходящо ли е за моята кола , http://namaleniavtochasti.com/eneos/467-eneos-premium-hyper-5w30-4l.html и това http://namaleniavtochasti.com/eneos/472-eneos-premium-10w30-4l.html . Благодаря предварително.

 

Здравей колега, от цитираните масла, аз залагам на 2-рото. Конвенционална синтетика с висок TBN. Последните изисквания за GDI двигателите са именно SAE 10W30 масло.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Къде видя тези тези изисквания?!?

препоръчителни масла за ГДИ News_Letter_01-E010_Oil recomendation.pdf

 

post-2950-067536100 1352060813_thumb.gif

 

 

И още - http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=697&view=findpost&p=193107

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Позволете да внеса малко яснота по въпроса...

В света има 2 огромни издателски къщи/печатници Olyslager и OATS. Само те имат право да издават каталози на фирмите за масло. Olyslager е по-голямата компания , по-подробна и по-добра. Шефа на лабораторията на съответната фирма за масло й изпраща информация на какви стандарти отговарят маслата. От друга страна съответният автомобило-производител изпраща информация за даденият възел на какви стандарти да отговаря, колко е обема масло и на какъв интервал да се сменя. Olyslager и OATS са създали търсеща машина/робот, който вижда заводските изисквания и ако намери съвпадение попълва реда с маслото, без човешка намеса в съответният каталог на фирмата абонирана към дадената печатница.

 

Ето последните изисквания подадени от Mitsubishi конкретно за този Carisma GDI:

 

Mitsubishi, Carisma, Carisma 1.8 GDi, 1999-2005

Manufacturer: Mitsubishi Heavy Industries Ltd., Tokyo, Japan

Drive type: f.w.d.

Cylinder capacity: 1834 cc

Power output: 125 HP / 92 kW at 5500 RPM

 

Engine 4G93

Petrol, 4-stroke, 4 cilinder, Line, 4 valves/cyl, liquid cooled

Cylinder capacity: 1834 cc

Power output: 125 HP/92 kW at 5500 RPM

Capacity 3,8 liter

Filter capacity: 0,3 liter

 

Use: Normal

Change 15000 km/12 months

 

OEM recommendation

year-round API: SG (GDI) SAE 10W-30

 

© 2012 Olyslager Organisation b.v. 1.11.2012 г. 14:00 ч.

----------------------------

Цитираният от колегата @Valboss документ е бил актуален за времето си - 2001г. През 2006г MMC е променила изискванията само на SAE 10W30 масло (във форума е качен официалният им документ, поради огромен проблем от нагар на клапаните) и към днешен момент продължава да подава към 2-та производителя на каталози само тази информация.

 

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е все тая какво масло с подоящия вискозитет ще му се налее - така или иначе тези коли не са вечни. Стига да не е някаква полусинтетика, заради повдигачите и вероятността да се задръстят. Иначе е добре да покрива стандартите на VW 504.00/507.00, на който му е интересно може да види техните форуми и каква е разликата в нагара при FSI двигателите. Би трябвало и при нас да има положителен ефект, а и такова масло се намира лесно - не е някаква екзотика.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Позволете да внеса малко яснота по въпроса...

В света има 2 огромни издателски къщи/печатници Olyslager и OATS. Само те имат право да издават каталози на фирмите за масло. Olyslager е по-голямата компания , по-подробна и по-добра. Шефа на лабораторията на съответната фирма за масло й изпраща информация на какви стандарти отговарят маслата. От друга страна съответният автомобило-производител изпраща информация за даденият възел на какви стандарти да отговаря, колко е обема масло и на какъв интервал да се сменя. Olyslager и OATS са създали търсеща машина/робот, който вижда заводските изисквания и ако намери съвпадение попълва реда с маслото, без човешка намеса в съответният каталог на фирмата абонирана към дадената печатница.

 

Ето последните изисквания подадени от Mitsubishi конкретно за този Carisma GDI:

 

Mitsubishi, Carisma, Carisma 1.8 GDi, 1999-2005

Manufacturer: Mitsubishi Heavy Industries Ltd., Tokyo, Japan

Drive type: f.w.d.

Cylinder capacity: 1834 cc

Power output: 125 HP / 92 kW at 5500 RPM

 

Engine 4G93

Petrol, 4-stroke, 4 cilinder, Line, 4 valves/cyl, liquid cooled

Cylinder capacity: 1834 cc

Power output: 125 HP/92 kW at 5500 RPM

Capacity 3,8 liter

Filter capacity: 0,3 liter

 

Use: Normal

Change 15000 km/12 months

 

OEM recommendation

year-round API: SG (GDI) SAE 10W-30

 

© 2012 Olyslager Organisation b.v. 1.11.2012 г. 14:00 ч.

----------------------------

Цитираният от колегата @Valboss документ е бил актуален за времето си - 2001г. През 2006г MMC е променила изискванията само на SAE 10W30 масло (във форума е качен официалният им документ, поради огромен проблем от нагар на клапаните) и към днешен момент продължава да подава към 2-та производителя на каталози само тази информация.

 

Поздрави

На теория е така може би, но на практика е друго,често колите не могат да искарат и 12 000 км пробег, па камо ли 15, тъй като ооще на 8-9 почват да го горят........Това са моите впечатления,независимо от това с какъв мотор са, било то бензин комвенционален,ГДИ,МИВЕК,ВТЕК или дизел........пробвано е на различни коли, с различни масла и ефекта е почти един и същ........

Аз лично бих си сменил маслото на 8-9 хил. км пробег, независимо че го карам с Мотул 8100 X-cess всеки ден , по 100-150 км.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Иначе е добре да покрива стандартите на VW 504.00/507.00, на който му е интересно може да види техните форуми и каква е разликата в нагара при FSI двигателите. Би трябвало и при нас да има положителен ефект, а и такова масло се намира лесно - не е някаква екзотика.

 

Че това масло дава тотална защита - спор няма. Единственият недостатък се явява фактора, че по принцип то не притежава бензинов стандарт по API (поне на маслата които аз съм срещал във VW 504.00-507.00. А това е основното изискване в сервизната книжа: API SG + даден вискозитетен клас.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...

И какво ако е полуснтетика.Какво ще им стане на повдигачите

 

Mitsubishi предявяват претенции към нивата на SAPS и главно сулфатната пепел в GDI двигателите.

Аз лично вече от над 2 месеца карам именно с Mid SAPS масло (VW 504.00-507.00 5W-30), на която формулата му отговаря и на API SN. Нямам абсолютно никави притеснения дори и сега в горещените. Не че 0W-40 и 5W-40 не са и те правилни опции, но съжалявам само че по-рано не минах на 5W-30(4г). И малко в стил на виц, вчера зареждам на една бензиностанция и момчето дъра-бъра ми предложи и 15W-40 масло с отстъпка, било подходящо за 15-годишната ми кола. Като му казах с какво карам, направо седна на пейката :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

ЗДравейте колеги, досега на Каризмата слагах Mitsubishi Diamond Evolution 5W-30. Доволен съм от маслото и смело го препоръчвам! Предстои ми обаче нова смяна на маслото и предвид това, че на другата си кола Субару съм с Mobil 1 ESP Formula 5W-30 мисля да сложа от него. По спецификации смятам, че напълно отговаря на новите изисквания за понижено съдържание на сулфатна пепел, фосфор и сяра. Субаруто ми много добре се повлия от това двигателно масло, което мисля, че по нищо не отстъпва на ОЕМ маслата на Mitsubishi. Накой пробвал ли е това масло на GDI двигател и има ли впечатление за него? Иначе точните спецификации са описани тук:

 

Mobil 1 ESP Formula 5W30 е РЕВОЛЮЦИОННО НАПЪЛНО СИНТЕТИЧНО моторно масло. Отговаря на най-новите екологични изисквания на Европейския съюз към смазочните продукти. Специално създадено да удължава живота на катализаторите и филтрите за твърди частици (DPF). Увеличена икономия на гориво. За бензинови и дизелови двигатели с удължен интервал на смяна на маслото.

 

Отговаря на най-новите спецификации:

 

ACEA C2/C3

API SM/SN/CF

JASO DL-1

MB 229.51, 229.31

VW 507.00, 504.00, 502.00, 503.00, 503.01, 505.00, 505.01, 506.00, 506.01

BMW Longlife-04

Porsche C30

Peugeot/Citroen B71 2290 / B71 2297

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

......Накой пробвал ли е това масло на GDI двигател и има ли впечатление за него?

 

Здравей колега, за Mitsubishi GDI двигателя това масло е ОК. За субаруто ти също, защото ако е бензин ето имаш API SN, а ако е дизел (Legacy, Outback, Forester 2.0 DPF) имаш ACEA C3/C2. Изключение е само ако двигателя ти е Outback 2.0R, или друг след 2013 който изисква SAE 0W-20...

Цитираното по-горе масло се води дефакто Mid SAPS и е с HTHS > 3.5. Супер.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Svetliof, благодаря ти за включването и полезните данни които изнасяш по темата. Субаруто ми е Forester 2.0X и маслото Mobil 1 ESP Formula 5W30 му понася много добре. Никакъв разход и тиха работа на мотора. За това ми се иска и Каризмичката да я захраня с него. След това което чух от тебе, смело се спирам за GDI мотора на него.

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Още по-добре би било горецитираното масло да отговаря и на категорията ACEA A3, защото производителя (на всички азиатски бензинови автомобили по правило в България) е казал: Търсете изискуемата норма по API (в случая тя е най-голяма API SN), но ако на пазара не намерите такова масло, то неименуемо ще има еквивалент и то по европейските норми: ACEA A1, ACEA A3, ACEA A5.

Горецитираното масло отговаря на европейските норми за защита на системите за третиране на отработените газове ACEA C3 / ACEA C2, но не и на стандартите ACEA A1, ACEA A3, или ACEA A5. С доста голяма приблизителна точност мога да кажа, че неофициално това масло отговаря на ACEA A3 стандарта, взимайки в предвид високия HTHS на маслото, в комбинация от стандартите на другите автомобило произизводители, които съм срещал само и единствено ако маслото е и ACEA A3. Така че не виждам отклонения в тъча, след като маслото поне си пише че е и по API SN. По надолу в темата съм публикувал последните ъпдейтната изисквания на MMC за GDI двигателите (които малко хора биха ги спазвали).

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От 8 години наливам на Каризмата само ТОВА.

Без проблеми и без да бута маслото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Колеги това масло - http://avto-masla.eu/repsol-elite-multivalvulas-10w40-1-lit-r.html подходящо ли е за ГДИ ?

 

Здравей колега,

по-нагоре в пост N:5 в темата съм упоменал какви са новите изисквания от 2006 на Mitsubishi. Но според първите сервизни книжки, дори и класическо SAE 10W-40 е позволено. И това на което си си спрял вниманието също става, въпреки че моето мнение клони да сложиш поне SAE 5W-40. Тя белята по клапаните отдавна е станала.

Поздрави

 

EDIT. В тази тема цък , в пост N:61 съм обяснил какво що. Както казах и по-горе, изискването на MMC е масло с около 1,1 % сулфатна пепел, а това на което си се спрял е 1,2% по технически документи, което не е много над нормите

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателния отговор колега !

По - добре е да я карам с 5w40, но има ли смисъл да преминавам към 5w40 при положение че направих грешка и на предната смяна и сложих 10w40. Смяната към по - тънкото масло би ли повлияла добре? Също долавям леко чукане на повдигачите, дали по - тънкото масло ще ги укроти ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателния отговор колега !

По - добре е да я карам с 5w40, но има ли смисъл да преминавам към 5w40 при положение че направих грешка и на предната смяна и сложих 10w40. Смяната към по - тънкото масло би ли повлияла добре? Също долавям леко чукане на повдигачите, дали по - тънкото масло ще ги укроти ?

 

Колега, при източването на маслото, все някаква част от него остава в ДВГ, така че е неизбежно смесването на флуидите. Това не означава автоматично че е грешно, защото навярно, а и е много вероятно, и 2-те масла които си ги ползвал да имат сходен стандарт както по API, така и по ACEA A3, което е правилно. Или казано по-просто, колкото по-бързо се върнеш към SAE 5W-40 (по-малкото зло) ще имаш по-добра защита на двигателя по ред причини спрямо SAE 10W-40. Колкото до термина "тънко" масло, прочето моя пост N:15 цък в следната тема.

Колкото до повдигачите това е омагьосан кръг. Някои слагат по-ниско вискозни масла (като мен), други са фенове на разпространените вискозитетни класове от рода на SAE 10W-40 и нагоре. И при 2-те страни понякога го има тракането. Защото трябва да се отчетат няколко параметъра, които да са в синхрон:

1. Конструкция на мазителната уредба

2. Техническо състояние на ДВГ

3. Вискозитетен клас по SAE

4. OEM стандарти

Когато някоя точка се издъни, каквито и акробатики да правиш, все нещо няма да ти харесва. След като си със спесифичният GDI двигател, първо се върни на предпочитяният от Mitsubishi вискозитетен клас SAE 10W-30 и го намери в комбинация от ACEA A3 масло.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А какво масло би препоръчал ти, или просто трябва да е 10W30 с комбинация от посочените от теб спецификации по рано ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да разбирам ли че тези масла са подходящи ? Благодаря отново.

http://maxcar.bg/bg/motorni-masla/1760-north-sea-wave-power-bll-5w-30-1l.html

http://maxcar.bg/bg/motorni-masla/1230-motor-gold-longlife-iii-5w-30-1l.html

http://maxcar.bg/bg/motorni-masla/1757-north-sea-wave-power-le-5w-30-1l.html

Редактирано от dan1t000
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Като стандарти най са подходящи линк2 и след това линк3. Друг е въпроса какво качество се крие в тубата. Подозрително ниска е цената за линк2 и 3. При официален вносител на масло със същите показатели тя обикновенно е 2-2,5 пъти по-висока.

 

EDIT. Сега проверката на качеството не е лесна работа, защото изниква въпроса, какво точно производителя е споделил в техническият документ на маслото. Масла от горният най-висок сегмент обаче могат да се проверят много лесно. Просто намираш такова, чийто стандарт по Мерцедес е изписан така MB-Approval 229.51, а не като ниво както е по-горе MB 229.51.

Официално одобреното масло ако наистина е такова (MB-Approval 229.51) ще присъства гордо в страницата на MB цък. От тук и извода че след като този производител го е сертифицирал, то стои качество зад него. Докато в същата страница MB казва, че ако на бутилката е изписано само MB 229.51, то не носят отговорност че маслото наистина отговаря на този стандарт.

Този начин на проверка е сигурен, бърз и отнема без услия не повече от 2-3 мин. И аз съм убеден, че на официално одобрено масло цената няма да е толкова смешно ниска като за бюджетна полусинтетика от вискозитетен клас SAE 10W-40.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Prista Ultra G2 5W-30 е в страницата.

От 8-9 години сипвам пристата и в трите си мицубишита, те си бръмчат безпроблемно, не барат маслото и аз се чудех "защо"?

А то било щото мерцедес го бил одобрил това олио...

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Prista Ultra G2 5W-30 е в страницата.

От 8-9 години сипвам пристата и в трите си мицубишита, те си бръмчат безпроблемно, не барат маслото и аз се чудех "защо"?

А то било щото мерцедес го бил одобрил това олио...

 

Колега кажи от къде го вземаш това масло че направо ми писна да се ровя из нета, то в България само боклуци продават.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...