Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Масло за ГДИ двигател


chkl

Препоръчано мнение

Представител на ПРИСТА за Габрово -

Веко Ойл ЕООД

Адрес: гр. Габрово, ул"Христо Смирненски" 41 Контакти: GSM: 0886 448 902 Телефон: 066 861 616, Факс:066 861 626 service@veko-oil.eu www.veko-oil.eu

 

 

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

До колегата @dan1t000,

Запомни хубаво цялото име на маслото Prista Ultra G2 5W-30 (с G2 в името си). Това е по-безопастният продукт от 2-та.

Внимавай да не си поръчаш сходното Prista Ultra G 5W-30 (само с G в името си). То е с нисък HTHS който аз ти препоръчвам да избягваш.

Поздрави

 

EDIT: Една важна информация за двигателите на Mitsubishi които изискват стандарти по API. На страницата на API има списък на всички производители на масла, които са сертифицирали маслата си цък. Сърфирате наляво-надясно, докато стигнете желаната от вас марка и влизате в нея. В секцията ще са изброени точно кои масла от гамата на съответният производител са официално одобрени по API.

И за колегите по-горе да не търсят, директен линк: цък

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На това масло се спрях най - накрая - http://www.repsoloil.bg/producti/repsol-elite-long-life-5070050400-5w30.html

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На това масло се спрях най - накрая -http://www.repsoloil.bg/producti/repsol-elite-long-life-5070050400-5w30.html

 

Подходящ избор е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Подходящ избор е.

При положение че е Long Life на колко КМ е подходяща смяна понеже според производителя пише до 50 000 КМ, но ми се виждат нереално много ...

Редактирано от dan1t000
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При положение че е Long Life на колко КМ е подходяща смяна понеже според производителя пише до 50 000 КМ, но ми се виждат нереално много ...

 

Пробега се дава от производителя на възела, в твоя случай до 15000км/12 месеца (което събитие настъпи по-напред) при нормални експлоатационни условия. Много често производителите се застраховат и слагат допълнителен раздел "Severe". Това са тежки експлоатационни условия, или различни от нормалните така да го кажа. За пример мога да дам факта, че в Youtube един си бе публикувал снимка на сервизната му книжка на хартиен носител, където бе разтълкуван раздела "Severe". Ето и някой от акцентите кога се попада в този режим:

- Наситен градски трафик с чести старт-стоп режими;

- Продължително стоене на светофар, когато двигателя е в режим на празен ход;

- Пробези в едната посока под 15 км;

и ред други фактори, които изтощават маслото и то няма как да изкара (без проверка от лабораторен анализ) тези 15000км/12 месеца. Затова обикновенно производителите се застраховат и казват за режима "Severe" наполовината, примерно 7500км. Конкретно за Carisma GDI не е упоменат режима "Severe", но при моя Мицку 1.3 го има и смятам че никой не е застрахован от него. Отделно има и други фактори, като техническо състояние на ДВГ. Колко пъти съм попадал на италянски коли със занемарена подръжка на масло и те и 5000км не могат да изкарат (лабораторният анализ направо изперква): спекли сегменти и голямо разреждане с гориво и като резултат маслото вече не е хомогенна смес.

Горните 50000 км не се отнасят за твоя или кой да е произволно хванат двигател, а са за конкретни VW такива след 06.1999г където има концепция за използването на масла Longlife (и то по определени стандарти). На сервизна книжка на нова Skoda производителя пак се е измъкнал, че местният дилър може да не позволи както удълженият интервал, така и даже нормалният да го намали на половина, ако прецени че горивото в региона е с повишено съдържание на сяра.

Затова аз препоръчвам да се намаля надолу индикацията 15000км/12 месеца в зависимост от горните фактори. Сега колко, никой не може с точност да каже без лабораторен анализ. Българина е свикнал да се застрахова и е приел като златно правило смяна на 10000км, което е един разумен интервал. В моята практика полюсите са 2: както има двигатели за които е абсурд да го достигат, така има и такива, които с лекота го надминават. Всичко зависи от техн.състояние на ДВГ и спазването на ОЕМ препоръките през годините.

При тебе колега dan1t000, аз се радвам че си спазил златното правило за вдигане качеството и вида на формулата, а не гъстотата на маслото. Остави концепцията която не е за теб за удължени интервали на смяна и ги намали до едни разумни и достижими граници.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето една анкета (на анлийски) цък, която предоставя информация след попълването й, в кой раздел експлоатационни условия попадате: Normal or Severe driving.

 

Друг подобен сайт цък споделя, че дори и шофьорите да се самоопределеят в Normal service, над 89% от техните начини на шофиране попадат в Severe режима.

В едно с това че повечето дистанции са къси, пътищата прашни, качеството на горивата неизвестно, то концепцията за удължени интервали е смътна. Както споделих по-горе, рядко и Нормалният интервал на смяна е достижим.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 10 месеца ...

Здравйете на всички колеги,

искам да попитам какво е подходящото масло - като марка, вискозитет и т.н. за Каризма 1.8 GDI ? Колата е на 200 000 км. (колко са реални не мога да кажа)

2 пъти сменям масло и слагам 10w40, първия път беше Енеос Премиум след това Титан пак 10w40

При Енеоса ми изгаряше масло след 3000 като съм долял около 1 литър на 10 000 км. Сега с Титана гори по-малко но пак намаля нивото на щеката.

Четох тук доста теми, че колеги карат с 5-30 и въпроса ми е дали ако се сложи такова ще бъде по-добре или ще го изгаря много повече ?

Като цяло знам, че не е хубаво да се връщаш към по-нисък вискозитет но... ако ще е по-добре за колата

P.S. Повдигачите си тракат стабилно при всякакви обороти без значение дали е топъл или студен мотор

Ако няма музика в колата дори и при 50 км/ч се чува тракането

Благодаря предварително на всички отзовали се но много се оплетох с толкова много мнения

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравйете на всички колеги,

искам да попитам какво е подходящото масло - като марка, вискозитет и т.н. за Каризма 1.8 GDI ? Колата е на 200 000 км. (колко са реални не мога да кажа)

2 пъти сменям масло и слагам 10w40, първия път беше Енеос Премиум след това Титан пак 10w40

При Енеоса ми изгаряше масло след 3000 като съм долял около 1 литър на 10 000 км. Сега с Титана гори по-малко но пак намаля нивото на щеката.

Четох тук доста теми, че колеги карат с 5-30 и въпроса ми е дали ако се сложи такова ще бъде по-добре или ще го изгаря много повече ?

Като цяло знам, че не е хубаво да се връщаш към по-нисък вискозитет но... ако ще е по-добре за колата

P.S. Повдигачите си тракат стабилно при всякакви обороти без значение дали е топъл или студен мотор

Ако няма музика в колата дори и при 50 км/ч се чува тракането

Благодаря предварително на всички отзовали се но много се оплетох с толкова много мнения

 

 

Prista Ultra G2 5W-30

От 8-9 години сипвам пристата и в трите си мицубишита, те си бръмчат безпроблемно, не барат маслото и аз се чудех "защо"?

А то било щото мерцедес го бил одобрил това олио...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко подробно съм обяснил в няколко теми, добър старт е от тук цък моят пост N:2

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на колегите за бързите отговори

Днес се консултирах и с Milen_z и след малко четене и проучване установих, че най-добрия избор е Castrol Magnatec 5W-40, което отговаря на стандарт API SN - най-високия възможен за момента и по препоръка на Milen_z BMW Longlife-04

Скоро ще го сменя и като се завъртят километри да мине през повдигачите ще пиша какво е станало. :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хора много е индивидуално за повечето мотори това с маслата. Не може да кажеш "това е най-доброто" и всички GDI да са добре с него. Два еднакви агрегата са карани и се карат по съвсем различен начин. Всяко масло предлага различни предимства. Четете мнения, опитвайте докато си уцелите маслото.

 

Поздрави :)

 

(Колегата svetliof очевадно е един от най-компетентните и изчерпателни тук що се касае до темата "масла" изобщо, обръщайте внимание на мненията му.)

Редактирано от Михаил Атанасов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тенденцията в световен мащаб е маслата да понижават вискозитета си. Представители на такива вискозитетни класове не от бъдещето, а вече са факт, ако не SAE 0W-16, то поне SAE 0W-20, SAE 0W-30, 5W-20. За най-новите ДВГ дори и SAE 5W-30 се явява с висок вискозитет. Живеем в Европа и маслата трябва да поддържат еко нормите, защото просто двигателите вече са разработени за такива по-тънки масла. Концепцията за променливите фази на газораспределението отдавна вече е факт и навярно и това е една от основните причини за използването на масла с нисък вискозитет. Колко шокиращо понижение на вискозитета може да бъде надолу, ще дам пример с едни бензинови двигатели на Land Rover/Jaguar 5.0 V8. За ДВГ-тата им между 2010-2014г се изискваше само специфично SAE 5W-20 масло. От 2015г препоръката е само SAE 0W-20 масло. И доводи от рода ние не живеем в Артика, при нас лятото е +40С не важат. И за други марки могат да се изкарат подобни примери. Най-новите ДВГ на VAG и те вече са със SAE 0W-20 масло. BMW обърнаха листа и ако до сега маслата им бяха с висок HTHS, пуснаха стандарти стъпнали на ACEA A5/B5 SAE 0W-20! Ще мине време (напр. сме 2026г), ще си купим по-нови коли (напр. 10год second hand) и не трябва да се изненадваме че за двигателите им трябва специфично за днешните представи масло. Дали тези коли са проектирани да бъдат качествени и да издържат проверката на времето не мога да кажа. Това в което съм сигурен обаче, че ако не са били използвани в тях правилните масла, ще купим нещо дроб-сърма. Колкото до вискозитетния клас SAE 5W-40 ще продължи да крета примерно за тогавашните 20 годишни коли, но със сигурност SAE 10W-40 ще последва примера на динозаврите...

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

EDIТ към горното:

Въглеродния диоксид (CO2) негативно допринася за глобалното затопляне. Затова нивото му в отработените газове се регулира от нормите на автомобило производителите и EEC. Консумацията на гориво е директно свързана с нивата на CO2. Двигател с по-голям разход на гориво ще създаде повече вредни емисии. Поради тази причина производителите препоръчват да се използва масло (SAE 5W-30, SAE 0W-30) с нисък вискозитет при висока температура с цел да се намали консумацията на гориво. От тук по-малко вредни емисии и забавяне процеса на глобалното затопляне.

В гелемия талон на Мицку, пише че двигателя има ми вредни емисии 177 g/km. Вижте какви стойности цък е тенденциозно да станат до 2025г - 70 g/km. И го постигат като 1) разработват двигатели на специфични хлабини и 2) използват се SAE 0W-20 / 0W-30 масла...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз като съм написал, че най-добрия избор е Кастрол-а не казвам че то е най-доброто. За мен е най-добро 5W40 тъй като бях посъветван от високо компетентен човек да сложа този вискозитет със стандарт BMW Longlife-04 и възможно по-нова технология на производство. А иначе какво мислите за добавката за хидравлични повдигачи на Bardahl - http://www.bardahl.bg/bg/product/a/4288. Сега тези дни с новото масло ще я сложа и да се надявам, че ще има положителен ефект. Реално погледнато нямам някакво зверско тропане но се чува тракането при студен и при загрял двигател затова ще опитам. Ако някой е слагал тази добавка ще се радвам да сподели отзиви.

Svetliof и останалите колеги- благодаря за отзивчивостта и компетентните отговори. Хубаво е в такива оплетени ситуации да има някой да те насочи :drinks: :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Ползвал съм 2 добавки за гориво и 1 за масло на Bardahl, но точно тази даже не я знаех. По принцип са добри добавките на Bardahl. Пиши ако я налееш :)

Редактирано от Михаил Атанасов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Здравейте от днес съм собственик на carisma 1.8gdi 125 коня 2000г маслото в колата е много зле черно колата не е карана от година маслото изглежда като наливно 15/40 какво масло да слагам след такова 5/40 10/40

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте от днес съм собственик на carisma 1.8gdi 125 коня 2000г маслото в колата е много зле черно колата не е карана от година маслото изглежда като наливно 15/40 какво масло да слагам след такова 5/40 10/40

 

Здравей колега. С риск да те шокирам ще ти кажа че маслото ти е SAE 5W-30. Търси отзад на етикета да присъства и европейският стандарт ACEA A3. Разбира се варианти много, но виждаш от сегашният, какво побългаряване е станало...

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да предложиш някаква марка

 

Аз конкретно масло не препоръчвам, но потвърждавам, че горепосоченото отговаря на 2 от 3-те критерия предписвани от Производителя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...