Премини към съдържание

Масло за ГДИ двигател


chkl

Препоръчано мнение

От къде да го взема това масло никъде го няма или ако знаеш от кафе да го поръчам

 

http://www.bg.prista-oil.com/varna-2

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам със Shell Helix, но друго. Смятам, че са качествени и много добри масла !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нямаше shell и взех mobile 1 0w40 ще споделя мнение

 

 

Масла Shell има на всяка от бензиностанциите им. :unsure:

Редактирано от Михаил Атанасов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е то колегата търси едно масло, пък второ, трето.....

Те маслата, като не щат сами да идат при него....

Пак добре, че въобще е намерил някакво....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми колега за пристата звънях в централния склад където ми даде номера ми казаха че го изнасят само за чужбина и могат да ми пратят най малко кашон.shell helix ultra x 0w30 го няма никъде в Варна има някакво 0w30 но не е същото незнам кога си сменял за последно или просто аз нямам късмет

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Здравейте колеги.

Смених си маслото със 10W30 специално за ГДИ,двигателя мърка.Хич не е евтино!

https://www.znackoveoleje.cz/Motorex-Profile-GDI-10W-30-1l-d1263.htm

MİTSUBİSHİ CARİSMA 1.8GDI 90KW,2004

Редактирано от payroll
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.

Смених си маслото със 10W30 специално за ГДИ,двигателя мърка.Хич не е евтино!

https://www.znackoveoleje.cz/Motorex-Profile-GDI-10W-30-1l-d1263.htm

MİTSUBİSHİ CARİSMA 1.8GDI 90KW,2004

 

Плюса на това масло е, че е по последната ACEA-2012 и е SAE 10W-30. Но нивото на сулфатна пепел е завишено с тези 1.3 % цък. Маслата за GDI двигателите към 2006г когато MMC ги изисква, имат около 1.05 % сулфатна пепел.

Но здраве да е, важното че двигателя си е сам рефер спред мъркането си :)

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

svetliof Тъй като съм ценител на мненията ти относно маслата.. би ли дал едно компетентно мнение относно това масло - http://xenum.expertoils.com/index.php?id_product=61&controller=product#/-5l/-

Благодарности предварително !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

svetliof Тъй като съм ценител на мненията ти относно маслата.. би ли дал едно компетентно мнение относно това масло - http://xenum.expertoils.com/index.php?id_product=61&controller=product#/-5l/-

Благодарности предварително !

 

Здравей колега. Благодаря за думите ти. В моя отговор няма да има кой знае какво ново, но нека да разнищем до дъно (или колкото ми позволяват силите) казуса.

 

На първо четене, това масло е страхотно за класа си - SAE 10W-60. Притежава както последният от американските стандарти бензинов стандарт API SN, така и съвремените европейски стандарти по клас ACEA A3/B4. Второто (гледаме B4) показва, че е ориентирано за съвременни дизелови двигатели с директно пръскване. И не на последно място другата европейска норма за третиране на отработените газове - съвременни катализатори и DPF филтри - ACEA C3. Ето и технически документ от Производителя цък. Вискозитетния му индекс е внушителен 181 (колкото и други SAE 10W-60 масла) и има прилична точка на течливост до -42С.

 

На второ четене това масло за мен трябва да е ориентирано главно към бензинови двигатели. Кой изисква изобщо SAE 10W-60? Това са Alfa Romeo, BMW, Ferrari, Lancia, Lotus, Maserati и някой бензинови и дизелови двигатели на Opel до 2004г. Не виждам кой модерен дизелов комън рейл двигател с директно впръскване ще изисква SAE 10W-60? Камо ли и да бъде оборудван с филтър са сажди по ACEA C3. Такава ситуация не съм видял. Да, в по-ниските вискозитетни класове като SAE 0W-30, 5W-30, 0W-40, 5W-40 има множество масла ACEA C3, но по-нагоре наистина недоумявам...

 

Трето, икономията на гориво която предполага с ACEA C3, ще кажа следното. Да тази европейска норма е тествана да дава > 1.0% икономия на гориво но само до вискозитетен клас xxW-30 и то спрямо 15W-40 масло (Fuel economy improvement vs. Reference oil RL191 (15W-40). Каква икономия намекват, като базата на сравнение е с по-нисък вискозитет? По-скоро ще стане обратното.

 

Четвърто, акцента със защитата на двигателя. Да когато е рейсинг такъв или вискозитетния клас изрично е упоменат от Производителя, това масло ще защитава ДВГ в работна температура, защото бегачките се палят и работят 30 мин на място и тогава влизат в състезание. Но всеки студен старт ще е кошмар за двигателя с ненужно износване, ако това масло се сложи на обикновен двигател извън гореизброените.

 

Връщайки се назад ще спомена че Mitsubishi за GDI двигателите препоръчват употребата на SAE 10W-30 масло. Ние за България си слагаме между другото и SAE 5W-30 , 5W-40.

 

а) Кинематичните вискозитети при 40 и при 100С на произволни масла са:

SAE 10W-30 са 59,4 и 10,4 cSt

SAE 5W-30 са 70 и 12 cSt

SAE 5W-40 са 87 и 14,7 cSt

XENUM GPR 10W-60 са 171,70 и 25,30 cSt

 

Конкретно за твоя GDI двигател маслото SAE 10W-30 е почти 3 пъти по-подвижно (59,4 спрямо 171,7 cSt). От тук по-бързо смазване, по-малко износване, по-бързо охлаждаждане. И това е при 40С. Нека да сметнем навън при -20С каква ще е картинката:

 

SAE 10W-30 2460 cSt

SAE 5W-30 2880 cSt

SAE 5W-40 3742 cSt

XENUM GPR 10W-60 7907 cSt

 

Трагедия.

 

Работната температура на моя Space Star 1.3 е 93С. С използването на горните вискозитети как ще е при мен?

SAE 10W-30 12.1 cSt

SAE 5W-30 14 cSt

SAE 5W-40 16.7 cSt

XENUM GPR 10W-60 30 cSt

 

За да бъде едно xxW-30 трябва да има кинематичен вискозитет при 100С между 9.3 и 12.5 cSt.

a) Виждаме че SAE 10W-30 продължава да си бъде SAE 30 с неговия 12.1 cSt.

б) Но маслото от 5W-30 вече има поведение (14 cSt) като SAE 40 масло (диапазона между 12.5 и 16.3 cSt).

в) Маслото 5W-40 (с 16.7 cSt) има поведение като SAE 50 (диапазона между 16.3 и 21.9 cSt)

г) XENUM GPR 10W-60 не попада в никакъв летен вискозитетен клас защото има 30cSt, а на SAE 60 диапазона е между 21.9 и 26.1 cSt

 

Извод: Не виждам абсолютно никакви ползи от използването на това масло. Да, формулата е страхотна ако се използва по предназначение в горните апликации, но за стокова кола ще е мъка. Нито лесно ще се изпомпва зимата, а в работна температура дори и лятото осигурява ненужно по-висок вискозитет - двойно по-гъсто от SAE 10W-30, 5W-30 че и 5W-40 масло. Защо? Една шапка пари на вятъра.

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. Благодаря за думите ти. В моя отговор няма да има кой знае какво ново, но нека да разнищем до дъно (или колкото ми позволяват силите) казуса.

 

На първо четене, това масло е страхотно за класа си - SAE 10W-60. Притежава както последният от американските стандарти бензинов стандарт API SN, така и съвремените европейски стандарти по клас ACEA A3/B4. Второто (гледаме B4) показва, че е ориентирано за съвременни дизелови двигатели с директно пръскване. И не на последно място другата европейска норма за третиране на отработените газове - съвременни катализатори и DPF филтри - ACEA C3. Ето и технически документ от Производителя цък. Вискозитетния му индекс е внушителен 181 (колкото и други SAE 10W-60 масла) и има прилична точка на течливост до -42С.

 

На второ четене това масло за мен трябва да е ориентирано главно към бензинови двигатели. Кой изисква изобщо SAE 10W-60? Това са Alfa Romeo, BMW, Ferrari, Lancia, Lotus, Maserati и някой бензинови и дизелови двигатели на Opel до 2004г. Не виждам кой модерен дизелов комън рейл двигател с директно впръскване ще изисква SAE 10W-60? Камо ли и да бъде оборудван с филтър са сажди по ACEA C3. Такава ситуация не съм видял. Да, в по-ниските вискозитетни класове като SAE 0W-30, 5W-30, 0W-40, 5W-40 има множество масла ACEA C3, но по-нагоре наистина недоумявам...

 

Трето, икономията на гориво която предполага с ACEA C3, ще кажа следното. Да тази европейска норма е тествана да дава > 1.0% икономия на гориво но само до вискозитетен клас xxW-30 и то спрямо 15W-40 масло (Fuel economy improvement vs. Reference oil RL191 (15W-40). Каква икономия намекват, като базата на сравнение е с по-нисък вискозитет? По-скоро ще стане обратното.

 

Четвърто, акцента със защитата на двигателя. Да когато е рейсинг такъв или вискозитетния клас изрично е упоменат от Производителя, това масло ще защитава ДВГ в работна температура, защото бегачките се палят и работят 30 мин на място и тогава влизат в състезание. Но всеки студен старт ще е кошмар за двигателя с ненужно износване, ако това масло се сложи на обикновен двигател извън гореизброените.

 

Връщайки се назад ще спомена че Mitsubishi за GDI двигателите препоръчват употребата на SAE 10W-30 масло. Ние за България си слагаме между другото и SAE 5W-30 , 5W-40.

 

а) Кинематичните вискозитети при 40 и при 100С на произволни масла са:

SAE 10W-30 са 59,4 и 10,4 cSt

SAE 5W-30 са 70 и 12 cSt

SAE 5W-40 са 87 и 14,7 cSt

XENUM GPR 10W-60 са 171,70 и 25,30 cSt

 

Конкретно за твоя GDI двигател маслото SAE 10W-30 е почти 3 пъти по-подвижно (59,4 спрямо 171,7 cSt). От тук по-бързо смазване, по-малко износване, по-бързо охлаждаждане. И това е при 40С. Нека да сметнем навън при -20С каква ще е картинката:

 

SAE 10W-30 2460 cSt

SAE 5W-30 2880 cSt

SAE 5W-40 3742 cSt

XENUM GPR 10W-60 7907 cSt

 

Трагедия.

 

Работната температура на моя Space Star 1.3 е 93С. С използването на горните вискозитети как ще е при мен?

SAE 10W-30 12.1 cSt

SAE 5W-30 14 cSt

SAE 5W-40 16.7 cSt

XENUM GPR 10W-60 30 cSt

 

За да бъде едно xxW-30 трябва да има кинематичен вискозитет при 100С между 9.3 и 12.5 cSt.

a) Виждаме че SAE 10W-30 продължава да си бъде SAE 30 с неговия 12.1 cSt.

б) Но маслото от 5W-30 вече има поведение (14 cSt) като SAE 40 масло (диапазона между 12.5 и 16.3 cSt).

в) Маслото 5W-40 (с 16.7 cSt) има поведение като SAE 50 (диапазона между 16.3 и 21.9 cSt)

г) XENUM GPR 10W-60 не попада в никакъв летен вискозитетен клас защото има 30cSt, а на SAE 60 диапазона е между 21.9 и 26.1 cSt

 

Извод: Не виждам абсолютно никакви ползи от използването на това масло. Да, формулата е страхотна ако се използва по предназначение в горните апликации, но за стокова кола ще е мъка. Нито лесно ще се изпомпва зимата, а в работна температура дори и лятото осигурява ненужно по-висок вискозитет - двойно по-гъсто от SAE 10W-30, 5W-30 че и 5W-40 масло. Защо? Една шапка пари на вятъра.

 

Поздрави

 

 

Безпрецедентно изчерпателен както винаги ! Благодаря, научих нещо не само за това масло :)

 

Със здраве :yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 7 месеца ...

от 10w40 Alpine мога ли да премина към какво е по добре да премина 5w30 или 10w30 (пълна синтетика или полу) Carisma 2001 1.8GDI 122HP

Мога да отделя до 50-60лв. Конкретно ме интересуват да ми посочи някой Марка и т.н. Благодаря ви!

Редактирано от smqtai22
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

от 10w40 Alpine мога ли да премина към какво е по добре да премина 5w30 или 10w30 (пълна синтетика или полу) Carisma 2001 1.8GDI 122HP

Мога да отделя до 50-60лв. Конкретно ме интересуват да ми посочи някой Марка и т.н. Благодаря ви!

 

50-60 лв са много малко за качествено масло колега. Но ако успееш да намериш някакво, търси да бъде от категорията ACEA A3/B4. Пък на каквото попаднеш. Все ще е по-добре от SAE 10W-40.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://e-masla.com/Спецификации/ACEA/ACEA-A3-B4/CASTROL-EDGE-FST-5W-30---5-литра

Е това почти ти е в бюджета.

А ще ти остане и за доливане...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 дена бях в един сервиз в Русе "Дунав" и попитах за смяна на масло с 5w-30, човека от сервиза ме попита за колата коя година е и на колко хиляди км (185 000 са уж)

след това директно ме отряза и ми каза да слагам 10w-40 това 5w-30 било за по новите двигатели, а този стандарт A3/B4 го има и на 10w-40 та дилемата е да мина на евтино 10w-40 или да сменя

с 5w-30! Когато запаля сутрин на минусови температури 5w-30 ще се държи ли по добре, защото това наистина ми е проблем, смазването става изключително бавно(с 10w-40).

 

Какво ще кажете за това масло MannoL MANNOL ENERGY PREMIUM 5w30 4L

 

Честита Коледа!!!

Редактирано от smqtai22
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се че точно така ще ти кажат в сервиза! :D

На старото си Мицубиши Спейс-Стар на мотор, който само аз изминах 200000км+ последните няколко хиляди ги изминах с

масло препоръчано от по-горните коментари(благодаря на svetliof) с вискозитет 5W40. Моторът е на над 300000км. и все още се кара

с такова масло. Разликата при правилния избор се усети веднага в поведението на колата!

Редактирано от MuxoB
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ох тези сервизи... Добре е да ги има, защото некомпетентността кара желаещите за по-върхова формула масло, да я потърсят другаде. Дали ако някой ми предложи 100 лв ще се съглася да сложа 10w-40 в моя Мицку? Риторичен въпрос, не разбира се! Ще направя изключение за колегата и ще му предложа масло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 дена бях в един сервиз в Русе "Дунав" и попитах за смяна на масло с 5w-30, човека от сервиза ме попита за колата коя година е и на колко хиляди км (185 000 са уж)

след това директно ме отряза и ми каза да слагам 10w-40 това 5w-30 било за по новите двигатели, а този стандарт A3/B4 го има и на 10w-40 та дилемата е да мина на евтино 10w-40 или да сменя

с 5w-30! Когато запаля сутрин на минусови температури 5w-30 ще се държи ли по добре, защото това наистина ми е проблем, смазването става изключително бавно(с 10w-40).

 

Какво ще кажете за това масло MannoL MANNOL ENERGY PREMIUM 5w30 4L

 

Честита Коледа!!!

 

Смени сервиза, колега, докато е време...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...