Velizar777 Публикувано 28 ноември 2016 Сподели Публикувано 28 ноември 2016 ...и ще ти хартиса. От къде да го взема това масло никъде го няма или ако знаеш от кафе да го поръчам Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 28 ноември 2016 Сподели Публикувано 28 ноември 2016 От къде да го взема това масло никъде го няма или ако знаеш от кафе да го поръчам http://www.bg.prista-oil.com/varna-2 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Velizar777 Публикувано 29 ноември 2016 Сподели Публикувано 29 ноември 2016 http://www.bg.prista-oil.com/varna-2 Нямат го даже и в завода нещо online да знаеш Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 29 ноември 2016 Сподели Публикувано 29 ноември 2016 Звънни тук - http://www.bg.prista-oil.com/blgariia Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Velizar777 Публикувано 3 декември 2016 Сподели Публикувано 3 декември 2016 Звънни тук - http://www.bg.prista-oil.com/blgariia Няма го никъде отивам и вземам Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 доколкото четох е подходящо Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Velizar777 Публикувано 5 декември 2016 Сподели Публикувано 5 декември 2016 Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 някой ползвал ли го е да не вземе да се растропа Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Атанасов Публикувано 11 декември 2016 Сподели Публикувано 11 декември 2016 Аз карам със Shell Helix, но друго. Смятам, че са качествени и много добри масла ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Velizar777 Публикувано 14 декември 2016 Сподели Публикувано 14 декември 2016 Нямаше shell и взех mobile 1 0w40 ще споделя мнение Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 14 декември 2016 Сподели Публикувано 14 декември 2016 Не е най-подходящото.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Velizar777 Публикувано 14 декември 2016 Сподели Публикувано 14 декември 2016 В каталога на miles_z беше един от вариянтите Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Атанасов Публикувано 15 декември 2016 Сподели Публикувано 15 декември 2016 (редакция) Нямаше shell и взех mobile 1 0w40 ще споделя мнение Масла Shell има на всяка от бензиностанциите им. :unsure: Редактирано 15 декември 2016 от Михаил Атанасов Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 15 декември 2016 Сподели Публикувано 15 декември 2016 Е то колегата търси едно масло, пък второ, трето.....Те маслата, като не щат сами да идат при него....Пак добре, че въобще е намерил някакво.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Velizar777 Публикувано 16 декември 2016 Сподели Публикувано 16 декември 2016 Еми колега за пристата звънях в централния склад където ми даде номера ми казаха че го изнасят само за чужбина и могат да ми пратят най малко кашон.shell helix ultra x 0w30 го няма никъде в Варна има някакво 0w30 но не е същото незнам кога си сменял за последно или просто аз нямам късмет Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
payroll Публикувано 6 март 2017 Сподели Публикувано 6 март 2017 (редакция) Здравейте колеги.Смених си маслото със 10W30 специално за ГДИ,двигателя мърка.Хич не е евтино!https://www.znackoveoleje.cz/Motorex-Profile-GDI-10W-30-1l-d1263.htmMİTSUBİSHİ CARİSMA 1.8GDI 90KW,2004 Редактирано 6 март 2017 от payroll Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 6 март 2017 Сподели Публикувано 6 март 2017 (редакция) Здравейте колеги.Смених си маслото със 10W30 специално за ГДИ,двигателя мърка.Хич не е евтино!https://www.znackoveoleje.cz/Motorex-Profile-GDI-10W-30-1l-d1263.htmMİTSUBİSHİ CARİSMA 1.8GDI 90KW,2004 Плюса на това масло е, че е по последната ACEA-2012 и е SAE 10W-30. Но нивото на сулфатна пепел е завишено с тези 1.3 % цък. Маслата за GDI двигателите към 2006г когато MMC ги изисква, имат около 1.05 % сулфатна пепел.Но здраве да е, важното че двигателя си е сам рефер спред мъркането си Поздрави Редактирано 6 март 2017 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Атанасов Публикувано 20 Май 2017 Сподели Публикувано 20 Май 2017 svetliof Тъй като съм ценител на мненията ти относно маслата.. би ли дал едно компетентно мнение относно това масло - http://xenum.expertoils.com/index.php?id_product=61&controller=product#/-5l/- Благодарности предварително ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 20 Май 2017 Сподели Публикувано 20 Май 2017 svetliof Тъй като съм ценител на мненията ти относно маслата.. би ли дал едно компетентно мнение относно това масло - http://xenum.expertoils.com/index.php?id_product=61&controller=product#/-5l/- Благодарности предварително ! Здравей колега. Благодаря за думите ти. В моя отговор няма да има кой знае какво ново, но нека да разнищем до дъно (или колкото ми позволяват силите) казуса. На първо четене, това масло е страхотно за класа си - SAE 10W-60. Притежава както последният от американските стандарти бензинов стандарт API SN, така и съвремените европейски стандарти по клас ACEA A3/B4. Второто (гледаме B4) показва, че е ориентирано за съвременни дизелови двигатели с директно пръскване. И не на последно място другата европейска норма за третиране на отработените газове - съвременни катализатори и DPF филтри - ACEA C3. Ето и технически документ от Производителя цък. Вискозитетния му индекс е внушителен 181 (колкото и други SAE 10W-60 масла) и има прилична точка на течливост до -42С. На второ четене това масло за мен трябва да е ориентирано главно към бензинови двигатели. Кой изисква изобщо SAE 10W-60? Това са Alfa Romeo, BMW, Ferrari, Lancia, Lotus, Maserati и някой бензинови и дизелови двигатели на Opel до 2004г. Не виждам кой модерен дизелов комън рейл двигател с директно впръскване ще изисква SAE 10W-60? Камо ли и да бъде оборудван с филтър са сажди по ACEA C3. Такава ситуация не съм видял. Да, в по-ниските вискозитетни класове като SAE 0W-30, 5W-30, 0W-40, 5W-40 има множество масла ACEA C3, но по-нагоре наистина недоумявам... Трето, икономията на гориво която предполага с ACEA C3, ще кажа следното. Да тази европейска норма е тествана да дава > 1.0% икономия на гориво но само до вискозитетен клас xxW-30 и то спрямо 15W-40 масло (Fuel economy improvement vs. Reference oil RL191 (15W-40). Каква икономия намекват, като базата на сравнение е с по-нисък вискозитет? По-скоро ще стане обратното. Четвърто, акцента със защитата на двигателя. Да когато е рейсинг такъв или вискозитетния клас изрично е упоменат от Производителя, това масло ще защитава ДВГ в работна температура, защото бегачките се палят и работят 30 мин на място и тогава влизат в състезание. Но всеки студен старт ще е кошмар за двигателя с ненужно износване, ако това масло се сложи на обикновен двигател извън гореизброените. Връщайки се назад ще спомена че Mitsubishi за GDI двигателите препоръчват употребата на SAE 10W-30 масло. Ние за България си слагаме между другото и SAE 5W-30 , 5W-40. а) Кинематичните вискозитети при 40 и при 100С на произволни масла са:SAE 10W-30 са 59,4 и 10,4 cStSAE 5W-30 са 70 и 12 cStSAE 5W-40 са 87 и 14,7 cStXENUM GPR 10W-60 са 171,70 и 25,30 cSt Конкретно за твоя GDI двигател маслото SAE 10W-30 е почти 3 пъти по-подвижно (59,4 спрямо 171,7 cSt). От тук по-бързо смазване, по-малко износване, по-бързо охлаждаждане. И това е при 40С. Нека да сметнем навън при -20С каква ще е картинката: SAE 10W-30 2460 cStSAE 5W-30 2880 cStSAE 5W-40 3742 cStXENUM GPR 10W-60 7907 cSt Трагедия. Работната температура на моя Space Star 1.3 е 93С. С използването на горните вискозитети как ще е при мен?SAE 10W-30 12.1 cStSAE 5W-30 14 cStSAE 5W-40 16.7 cStXENUM GPR 10W-60 30 cSt За да бъде едно xxW-30 трябва да има кинематичен вискозитет при 100С между 9.3 и 12.5 cSt. a) Виждаме че SAE 10W-30 продължава да си бъде SAE 30 с неговия 12.1 cSt. б) Но маслото от 5W-30 вече има поведение (14 cSt) като SAE 40 масло (диапазона между 12.5 и 16.3 cSt).в) Маслото 5W-40 (с 16.7 cSt) има поведение като SAE 50 (диапазона между 16.3 и 21.9 cSt)г) XENUM GPR 10W-60 не попада в никакъв летен вискозитетен клас защото има 30cSt, а на SAE 60 диапазона е между 21.9 и 26.1 cSt Извод: Не виждам абсолютно никакви ползи от използването на това масло. Да, формулата е страхотна ако се използва по предназначение в горните апликации, но за стокова кола ще е мъка. Нито лесно ще се изпомпва зимата, а в работна температура дори и лятото осигурява ненужно по-висок вискозитет - двойно по-гъсто от SAE 10W-30, 5W-30 че и 5W-40 масло. Защо? Една шапка пари на вятъра. Поздрави 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Атанасов Публикувано 21 Май 2017 Сподели Публикувано 21 Май 2017 Здравей колега. Благодаря за думите ти. В моя отговор няма да има кой знае какво ново, но нека да разнищем до дъно (или колкото ми позволяват силите) казуса. На първо четене, това масло е страхотно за класа си - SAE 10W-60. Притежава както последният от американските стандарти бензинов стандарт API SN, така и съвремените европейски стандарти по клас ACEA A3/B4. Второто (гледаме B4) показва, че е ориентирано за съвременни дизелови двигатели с директно пръскване. И не на последно място другата европейска норма за третиране на отработените газове - съвременни катализатори и DPF филтри - ACEA C3. Ето и технически документ от Производителя цък. Вискозитетния му индекс е внушителен 181 (колкото и други SAE 10W-60 масла) и има прилична точка на течливост до -42С. На второ четене това масло за мен трябва да е ориентирано главно към бензинови двигатели. Кой изисква изобщо SAE 10W-60? Това са Alfa Romeo, BMW, Ferrari, Lancia, Lotus, Maserati и някой бензинови и дизелови двигатели на Opel до 2004г. Не виждам кой модерен дизелов комън рейл двигател с директно впръскване ще изисква SAE 10W-60? Камо ли и да бъде оборудван с филтър са сажди по ACEA C3. Такава ситуация не съм видял. Да, в по-ниските вискозитетни класове като SAE 0W-30, 5W-30, 0W-40, 5W-40 има множество масла ACEA C3, но по-нагоре наистина недоумявам... Трето, икономията на гориво която предполага с ACEA C3, ще кажа следното. Да тази европейска норма е тествана да дава > 1.0% икономия на гориво но само до вискозитетен клас xxW-30 и то спрямо 15W-40 масло (Fuel economy improvement vs. Reference oil RL191 (15W-40). Каква икономия намекват, като базата на сравнение е с по-нисък вискозитет? По-скоро ще стане обратното. Четвърто, акцента със защитата на двигателя. Да когато е рейсинг такъв или вискозитетния клас изрично е упоменат от Производителя, това масло ще защитава ДВГ в работна температура, защото бегачките се палят и работят 30 мин на място и тогава влизат в състезание. Но всеки студен старт ще е кошмар за двигателя с ненужно износване, ако това масло се сложи на обикновен двигател извън гореизброените. Връщайки се назад ще спомена че Mitsubishi за GDI двигателите препоръчват употребата на SAE 10W-30 масло. Ние за България си слагаме между другото и SAE 5W-30 , 5W-40. а) Кинематичните вискозитети при 40 и при 100С на произволни масла са:SAE 10W-30 са 59,4 и 10,4 cStSAE 5W-30 са 70 и 12 cStSAE 5W-40 са 87 и 14,7 cStXENUM GPR 10W-60 са 171,70 и 25,30 cSt Конкретно за твоя GDI двигател маслото SAE 10W-30 е почти 3 пъти по-подвижно (59,4 спрямо 171,7 cSt). От тук по-бързо смазване, по-малко износване, по-бързо охлаждаждане. И това е при 40С. Нека да сметнем навън при -20С каква ще е картинката: SAE 10W-30 2460 cStSAE 5W-30 2880 cStSAE 5W-40 3742 cStXENUM GPR 10W-60 7907 cSt Трагедия. Работната температура на моя Space Star 1.3 е 93С. С използването на горните вискозитети как ще е при мен?SAE 10W-30 12.1 cStSAE 5W-30 14 cStSAE 5W-40 16.7 cStXENUM GPR 10W-60 30 cSt За да бъде едно xxW-30 трябва да има кинематичен вискозитет при 100С между 9.3 и 12.5 cSt. a) Виждаме че SAE 10W-30 продължава да си бъде SAE 30 с неговия 12.1 cSt. б) Но маслото от 5W-30 вече има поведение (14 cSt) като SAE 40 масло (диапазона между 12.5 и 16.3 cSt).в) Маслото 5W-40 (с 16.7 cSt) има поведение като SAE 50 (диапазона между 16.3 и 21.9 cSt)г) XENUM GPR 10W-60 не попада в никакъв летен вискозитетен клас защото има 30cSt, а на SAE 60 диапазона е между 21.9 и 26.1 cSt Извод: Не виждам абсолютно никакви ползи от използването на това масло. Да, формулата е страхотна ако се използва по предназначение в горните апликации, но за стокова кола ще е мъка. Нито лесно ще се изпомпва зимата, а в работна температура дори и лятото осигурява ненужно по-висок вискозитет - двойно по-гъсто от SAE 10W-30, 5W-30 че и 5W-40 масло. Защо? Една шапка пари на вятъра. Поздрави Безпрецедентно изчерпателен както винаги ! Благодаря, научих нещо не само за това масло Със здраве Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
smqtai22 Публикувано 21 декември 2017 Сподели Публикувано 21 декември 2017 (редакция) от 10w40 Alpine мога ли да премина към какво е по добре да премина 5w30 или 10w30 (пълна синтетика или полу) Carisma 2001 1.8GDI 122HPМога да отделя до 50-60лв. Конкретно ме интересуват да ми посочи някой Марка и т.н. Благодаря ви! Редактирано 21 декември 2017 от smqtai22 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 21 декември 2017 Сподели Публикувано 21 декември 2017 от 10w40 Alpine мога ли да премина към какво е по добре да премина 5w30 или 10w30 (пълна синтетика или полу) Carisma 2001 1.8GDI 122HPМога да отделя до 50-60лв. Конкретно ме интересуват да ми посочи някой Марка и т.н. Благодаря ви! 50-60 лв са много малко за качествено масло колега. Но ако успееш да намериш някакво, търси да бъде от категорията ACEA A3/B4. Пък на каквото попаднеш. Все ще е по-добре от SAE 10W-40.Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 22 декември 2017 Сподели Публикувано 22 декември 2017 http://e-masla.com/Спецификации/ACEA/ACEA-A3-B4/CASTROL-EDGE-FST-5W-30---5-литраЕ това почти ти е в бюджета.А ще ти остане и за доливане... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
smqtai22 Публикувано 25 декември 2017 Сподели Публикувано 25 декември 2017 (редакция) преди 2 дена бях в един сервиз в Русе "Дунав" и попитах за смяна на масло с 5w-30, човека от сервиза ме попита за колата коя година е и на колко хиляди км (185 000 са уж)след това директно ме отряза и ми каза да слагам 10w-40 това 5w-30 било за по новите двигатели, а този стандарт A3/B4 го има и на 10w-40 та дилемата е да мина на евтино 10w-40 или да сменя с 5w-30! Когато запаля сутрин на минусови температури 5w-30 ще се държи ли по добре, защото това наистина ми е проблем, смазването става изключително бавно(с 10w-40). Какво ще кажете за това масло MannoL MANNOL ENERGY PREMIUM 5w30 4L Честита Коледа!!! Редактирано 25 декември 2017 от smqtai22 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 25 декември 2017 Сподели Публикувано 25 декември 2017 (редакция) Разбира се че точно така ще ти кажат в сервиза! :DНа старото си Мицубиши Спейс-Стар на мотор, който само аз изминах 200000км+ последните няколко хиляди ги изминах с масло препоръчано от по-горните коментари(благодаря на svetliof) с вискозитет 5W40. Моторът е на над 300000км. и все още се карас такова масло. Разликата при правилния избор се усети веднага в поведението на колата! Редактирано 25 декември 2017 от MuxoB Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 25 декември 2017 Сподели Публикувано 25 декември 2017 Ох тези сервизи... Добре е да ги има, защото некомпетентността кара желаещите за по-върхова формула масло, да я потърсят другаде. Дали ако някой ми предложи 100 лв ще се съглася да сложа 10w-40 в моя Мицку? Риторичен въпрос, не разбира се! Ще направя изключение за колегата и ще му предложа масло. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 25 декември 2017 Сподели Публикувано 25 декември 2017 преди 2 дена бях в един сервиз в Русе "Дунав" и попитах за смяна на масло с 5w-30, човека от сервиза ме попита за колата коя година е и на колко хиляди км (185 000 са уж)след това директно ме отряза и ми каза да слагам 10w-40 това 5w-30 било за по новите двигатели, а този стандарт A3/B4 го има и на 10w-40 та дилемата е да мина на евтино 10w-40 или да сменя с 5w-30! Когато запаля сутрин на минусови температури 5w-30 ще се държи ли по добре, защото това наистина ми е проблем, смазването става изключително бавно(с 10w-40). Какво ще кажете за това масло MannoL MANNOL ENERGY PREMIUM 5w30 4L Честита Коледа!!! Смени сервиза, колега, докато е време... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.