Премини към съдържание

Парно


Joro Bojkov

Препоръчано мнение

Колеги имам въпрос относно парното на Каризмите. Кога започва да духа топло и след като е загряла добре колата, дали духа горещо? На моята кола нещо не ми харесва парното, защото започва да духа топло след като позагрее и топлата струя не е толкова силна спрямо тази на много други коли върху които имам наблюдение. Накратко: Имат ли Каризмите хубаво парно и трябва ли моята да я карам на майстор

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Каризмата има толкова яко парно, че като загрее двигателя, врътнеш регулатора топло-студено в края на червеният сектор и трудно издържаш ако поставиш вентилатора на 2. Аз го оставям на 1.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Joro,Каризмата има една идея по-лошо парно от френските автомобили и доста по-добро от немските.Лични наблюдения!Направи следната проверка,при загрят двигател врътките на парното на макс.хвани с ръка входящия и изходящия маркучи,които влизат в купето.Трябва да са с еднаква температура.Ако не са имаш възд.възглавница.

Редактирано от стивън-69
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите. Явно имам някакъв проблем и трябва да се ходи в сервиз. По отношение на термостата мисля, че няма проблеми, а и все пак парното топли, но му трябва повече време и топлото не е много топло(както съм писал по-горе). Възможно ли е да е от радиаторчето на парното-нещо да е запушено. Не знам дали моята кола има филтър купе. Как мога да разбера?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Joro,Каризмата има една идея по-лошо парно от френските автомобили и доста по-добро от немските.Лични наблюдения!Направи следната проверка,при загрят двигател врътките на парното на макс.хвани с ръка входящия и изходящия маркучи,които влизат в купето.Трябва да са с еднаква температура.Ако не са имаш възд.възглавница.

Да,така е аз имам и рено и правя сравнението често.Може би има значение и мотора какъв е дали е форсиран.Реното е 1.4/16в-95коня.

Каризмата е 90коня-1.6,е идва по-малко жега в по-голям мотор.

Редактирано от aleks12
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

В тоя ред на мисли онзи ден ми оставиха една Каризма (момчето замина за чужбина).

В сравнение с моята е като нова, но интересното е че няма грам парно.

 

Двигателят работи като часовник, загрява много бързо, но не духа грам топло ... много странно.

 

Някакви идеи?

Радиатора ли да е запушен?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Къде се намира тази клапа?

При какъв майстор трябва да се закара колата?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой знае ли на какъв майстор да се закара колата да оправи клапата?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой знае ли на какъв майстор да се закара колата да оправи клапата?

А да не е случайно затворено кранчето към парното и да не идва топло до него?Може да е развалено или лоста за управлението му да не е в ред.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

aleks12,няма кранче!Niko,коя година е колата?С климатроник ли е?Ако е с климатроник клапата се управлява от ел. моторче.Ако не е задвижването на клапата е чрез жило.Опитай сам да се справиш,свали жабката и оттам ще имаш достъп до клапата.Успех.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Niko, коя година е колата? С климатроник ли е? Ако е с климатроник клапата се управлява от ел. моторче.

Ако не е задвижването на клапата е чрез жило. Опитай сам да се справиш - свали жабката и оттам ще имаш достъп до клапата. Успех!

 

Благодаря много.

Ще пиша какво съм направил.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако не е задвижването на клапата е чрез жило. Опитай сам да се справиш, свали жабката и оттам ще имаш достъп до клапата. Успех.

 

Опитах се да бръкна вчера - има едно жило, което минава близо до жабката.

Но не намерих клапата. Гледах схемата на устройството, на което са закачени жилата, но не видях да има клапа някъде там. :icon_hmm:

Някой може ли да прати схема, дори ръчно начертана - да знам къде да бръкна и да търся ...

 

 

Има ли възможност радиаторът да е затлачен по някакъв начин?

Питам защото врътките по конзолата се въртят като нови и издават меки, но отчетливи звуци - отваряне, затваряне.

 

Интересно ако е в клапата проблема, как се е затворила?

Другата Каризма никога не е имала проблем с парното, а не се спира ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Niko,жилото зад жабката е за клапата за външ.въздух или рециркулация.Тази която вероятно е заклинила е над отоплителното тяло,а то се намира зад централната конзола.Щом нямаш достъп откъм жабката трябва да поразглобиш цент.конзола.Но преди това се убеди,че двата маркуча които влизат от двиг.отсек в купето са с една и съща темп./при загрят двигател/.За да се изключи запушен радиатор или възд.възглавница.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Какво стана колега с парното, оправи ли го? Аз имам същия проблем с моята Каризма, ел. моторчето явно работи, защото виждам с просто око как с задвижва пластмасовия

механизъм на клапата, но топло не достига в купето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво стана колега с парното, оправи ли го? Аз имам същия проблем с моята Каризма, ел. моторчето явно работи, защото виждам с просто око как с задвижва пластмасовия

механизъм на клапата, но топло не достига в купето.

Още не съм решил дали си струва всичко да се изтърбушва за да се стигне до радиаторчето. Все пак още си работи, макар и не както трябва

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Niko,жилото зад жабката е за клапата за външ.въздух или рециркулация.Тази която вероятно е заклинила е над отоплителното тяло,а то се намира зад централната конзола.Щом нямаш достъп откъм жабката трябва да поразглобиш цент.конзола.Но преди това се убеди,че двата маркуча които влизат от двиг.отсек в купето са с една и съща темп./при загрят двигател/.За да се изключи запушен радиатор или възд.възглавница.

 

Тези маркучи къде се намират, че ги търсих онзи ден и не видях къде влизат в купето?

 

Значи двигателя загрява адски бързо.

Паля, тръгвам и до две мин. залепя стрелката във вертикално положение.

 

Парното духа хладко. Вентилатора както е спрян сложа ли ръка на централните отвори се усеща топло.

Пускам вентилатора на 1 и за секунда-две духа слабо топло, след което става хладко и така без да пада повече температурата.

 

Това ли са симптомите на блокирала клапа?

Възможно ли е да ме бъзика термостат?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вентилатора както е спрян сложа ли ръка на централните отвори се усеща топло.

Пускам вентилатора на 1 и за секунда-две духа слабо топло, след което става хладко и така без да пада повече температурата.

 

Това ли са симптомите на блокирала клапа?

 

На 100% блокирала клапа ..:icon_thumbup: Системата и за управление се намира отдолу на кожуха на радиатора, над тунела за скоростните лостове, зад централната конзола ..

Като махнеш страничната пластмаса на конзолата от към краката на пасажера и ще стигнеш до нея ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На 100% блокирала клапа ..:icon_thumbup: Системата и за управление се намира отдолу на кожуха на радиатора, над тунела за скоростните лостове, зад централната конзола ... Като махнеш страничната пластмаса на конзолата от към краката на пасажера и ще стигнеш до нея ..

 

Стигнах до нея, но едвам бъркам. Отварях затварях - клапата издава отчетливи звуци и според мен работи.

 

Хубаво, че се сетих да потърся пак маркучите които влизат в купето.

Значи левия е горещ, десния си е направо студен.

 

Може би е радиаторът?

Каква е процедурата сега?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Може би е радиаторът?

Каква е процедурата сега?

Не може би, а направо си е задръстен ..

Процедурата е откачане и на двата маркуча и промивка със силна струя вода. Опъваш един маркуч от чешмата и ту в едната тръбичка ту в другата, няколко пъти ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да изтече антифриз от там - тънкост има ли при откачането?

Маркучите в какво положение да оставя?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Нищо не направихме с това парно.

Сега вторият маркуч е топъл, но пак същото положение.

Та ще сменяме радиаторчето.

 

От англичанка радиаторчето става ли?

В смисъл еднакво ли е?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...