Премини към съдържание

шум в клапаните


the big fan

Препоръчано мнение

Вярно ли е ,че клапаните на Галанта се регулират на топъл двигател и на какви хлабини,защото няма никакви луфтове в механизма,а при всяка регулировка чукат,като загрее двигателя?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вярно ли е ,че клапаните на Галанта се регулират на топъл двигател и на какви хлабини,защото няма никакви луфтове в механизма,а при всяка регулировка чукат,като загрее двигателя?

Зависи с кой мотор си, отодавна на Галант не слагат клапани с ръчно регулиране ....всичките по нови ( говорим поне от 1988 година нагоре ) са със саморегулиращи се клапани, или по точно имат маслени повдигачи и не е необходимо да е прави реглаж на клапаните......ако е такъв мотора и потропват клапаните на студен мотор , то това е нормално да изтропат за крадко , но след това си се нормализира шума, ако продължи да тропат клапаните, то това значи че повдигачите са ти за смяна , а по малката вероятност е да са ти за смяна и кобилиите............ :icon_blush:

Може и калпаво масло моторно да си сложил и от там да идва тропането, тъй като маслото не е качествено

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Зависи с кой мотор си, отодавна на Галант не слагат клапани с ръчно регулиране ....всичките по нови ( говорим поне от 1988 година нагоре ) са със саморегулиращи се клапани, или по точно имат маслени повдигачи и не е необходимо да е прави реглаж на клапаните......ако е такъв мотора и потропват клапаните на студен мотор , то това е нормално да изтропат за крадко , но след това си се нормализира шума, ако продължи да тропат клапаните, то това значи че повдигачите са ти за смяна , а по малката вероятност е да са ти за смяна и кобилиите............ :icon_blush:

Може и калпаво масло моторно да си сложил и от там да идва тропането, тъй като маслото не е качествено

Галанта е 91 година 1.8 пълна инжекция 90 к.с. и е с ръчно регулиране на клапаните това е стандартен мотор.Моля някой да ми каже само какви са стойностите на клапаните и дали са на топъл или студен двигател или ми кажете къде мога да си намеря техническа литература за този модел

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

DJ Tymbi като спец на митсубарките, възможно ли е да ми се разчукат компенсаторите от по-рядко масло?

Нарочно си налях на Галанта 10W40 полусинтетика на ACDelco и след 5-600 километра взеха да цъкат

няколко компенсатора....като ги чух и ме смъдна сърцето... И в този ред на мисли, какво масло да сипя ?

Ще изпразня всичките компенсатори , така и така ще сменям ролки на ремъците.

Интересното което е, че като загрее двигателя и като извадя щеката, маслото тече като вода от нея...

 

Благодаря ти предварително !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Галанта е 91 година 1.8 пълна инжекция 90 к.с. и е с ръчно регулиране на клапаните това е стандартен мотор.Моля някой да ми каже само какви са стойностите на клапаните и дали са на топъл или студен двигател или ми кажете къде мога да си намеря техническа литература за този модел

 

Всичко си пише :D

http://jdmfsm.info/Auto/++General++/car...hi/mitsub23.htm

 

DJ Tymbi като спец на митсубарките, възможно ли е да ми се разчукат компенсаторите от по-рядко масло?

Нарочно си налях на Галанта 10W40 полусинтетика на ACDelco и след 5-600 километра взеха да цъкат

няколко компенсатора....като ги чух и ме смъдна сърцето... И в този ред на мисли, какво масло да сипя ?

Ще изпразня всичките компенсатори , така и така ще сменям ролки на ремъците.

Интересното което е, че като загрее двигателя и като извадя щеката, маслото тече като вода от нея...

 

Благодаря ти предварително !

 

Ами принципно е възможно ама това не е рядко... :icon_hmm: да не е менте? Смени го ... теми за масло има няколко. Има и мнение как с добавка е решил въпроса за повдигачите....прецени си :icon_angel:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Интересното което е, че първоначално го карах с М10Д към 150км и двигателя работеше перфектно,

сега с това масло :icon_censored: Изчетох всичките теми за маслото и не мога да реша...минерално ли да е,

полу или пълна синтетика, вискозитета какъв да е....не е менте маслото, други приятели карат с него и нямат

никакви проблеми (опел кадет с хидравлични компенсатори, сеат кордоба и т.н.)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е как ще си карам колата с М10Д, това да не е жигула :no2:

Сипах такова колкото да я запаля ;-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами де да знам...чувал съм че има такива хора, които го ползват даже и за доста нови коли...все пак пред неизвестно менте е за предпочитане... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-вече го ползват по Горубляне автотърговците, казват че двигателя млъквал и всички шумове изчезвали.Един вид при износени двигатели замазват положението.Но това че не чуваш шумове не значи че тези детайли не се износват или че са добре.Същия ще е ефекта и да си запушиш ушите.

Виж какво е положението с маслената помпа и налягането в нея.Ако тя не може да създаде достатъчно налягане ,то и тогава може да се появи този звук в повдигачите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А как да проверя налягането....лампата си угасва още докато завъртя...или помпата ми не става или маслото

е ментак :( Утре ако имам време ще купя друго да го сменя и ще видя какво ще става ;-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При всички случаи по-гъстото масло ще уплътни хлабините в помпата и ще създаде по-голямо налягане,но не е зле все пак да се види.По-принцип е трудно да се диагностицира ,защото лампичката показва количеството и дали всъщност тече масло по магистралите,а не с какво налягане.Масления слой около елементите в двигателя смазвани принудително т.е. чрез помпа и маслени магистрали ги предпазва от износване.Когато налягането падне в помпата слоя става по-тънък и съответно износването по-голямо, а и започва да се чува къде има такива хлабини.По принцип при стари двигатели тези хлабини вече са получени и затова се кара с по-гъсто масло,но това решава проблема донякъде.По гъстото масло води и до по-лошо охлаждане,като и почистващите му свойства са по лоши.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.По-принцип е трудно да се диагностицира ,защото лампичката показва количеството и дали всъщност тече масло по магистралите,а не с какво налягане.

 

 

Не съм съгласен Тодоре :)

лампичката показва точно, че има налягане в маслената магистрала.

Датчика който я включва сработва при около 1 атм. /0.9/. За различ

ните модели сигурно е различно, но - там някъде. Падне ли налягането

под 1 атм. - светва.

По принцип аз не знам да има кола в която да има лампичка за количество

то масло в двигателя. Ако има - просветете ме. То и конструктивно не може

да се измери нивото /количеството/ на маслото в картера при движение, по

ред причини, да не ги изброявам сега.

Друг е въпросът когато поради ниско ниво на маслото в картера маслената

помпа не може да "засмуче" достатъчно количество масло за да "напълни"

маслените магистрали и лампата свети. Човека проверява нивото и - "ма то

няма". Сипва и работата се оправя :D /поне за лампата/.

Поздрави!! :D

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тук си в грешка, има много автомобили с лампа за количество на маслото, както и с манометър за налягането на маслото. Например ниво лампа за ниво на маслото имат Pajero след 2000 (V7_W, V6_W), Pajero Sport и т.н. да не ги изброявам по подробно. Принципно тези автомобили имат поплавък с ридампула в картера и когато нивото спадне под определена граница светва оранжева лампа за маслото, автомобилите които имат датчик за ниво (показва количеството) има скала или изписва в цифров вид в литри, но в този случай показанието се появява само преди двигателя да е запален, след това показанието се гаси защото не е коректно меренето на количество при работещ двигател.

Ако в момента си със синтетика или полусинтетика, налей си някакво по качествено минерално масло 15W40 марки не искам да конкретизирам, но купувай от представителите или магазините в които имаш доверие че няма да ти пробутат ментета. Но ако има проблем в мотора това няма да помогне.

 

БЛАГОДАРЯ !! :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Oще утре точа полусинтетиката и сипвам минерално 15W40. Интересното е, че двигателя няма никакви луфтове,

като го слагах, проверих всичко и беше ОК. Компенсаторите бяха сравнително меки, нямаше втвърдени !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Те не трябва ли да са твърди бре ако работят нормално? Да не си все пак за смяна на повдигачи :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като са пълни с масло са твърди, след като ги източиш стават меки ако са добре, ако са износени не се движат ;-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

След като сипах минерално 15W40, шума от клапаните изчезна както на студен, така и на топъл двигател.

:plane: :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...