the big fan Публикувано 5 януари 2007 Сподели Публикувано 5 януари 2007 Вярно ли е ,че клапаните на Галанта се регулират на топъл двигател и на какви хлабини,защото няма никакви луфтове в механизма,а при всяка регулировка чукат,като загрее двигателя? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 5 януари 2007 Сподели Публикувано 5 януари 2007 Вярно ли е ,че клапаните на Галанта се регулират на топъл двигател и на какви хлабини,защото няма никакви луфтове в механизма,а при всяка регулировка чукат,като загрее двигателя?Зависи с кой мотор си, отодавна на Галант не слагат клапани с ръчно регулиране ....всичките по нови ( говорим поне от 1988 година нагоре ) са със саморегулиращи се клапани, или по точно имат маслени повдигачи и не е необходимо да е прави реглаж на клапаните......ако е такъв мотора и потропват клапаните на студен мотор , то това е нормално да изтропат за крадко , но след това си се нормализира шума, ако продължи да тропат клапаните, то това значи че повдигачите са ти за смяна , а по малката вероятност е да са ти за смяна и кобилиите............ :icon_blush:Може и калпаво масло моторно да си сложил и от там да идва тропането, тъй като маслото не е качествено Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
the big fan Публикувано 6 януари 2007 Автор Сподели Публикувано 6 януари 2007 Зависи с кой мотор си, отодавна на Галант не слагат клапани с ръчно регулиране ....всичките по нови ( говорим поне от 1988 година нагоре ) са със саморегулиращи се клапани, или по точно имат маслени повдигачи и не е необходимо да е прави реглаж на клапаните......ако е такъв мотора и потропват клапаните на студен мотор , то това е нормално да изтропат за крадко , но след това си се нормализира шума, ако продължи да тропат клапаните, то това значи че повдигачите са ти за смяна , а по малката вероятност е да са ти за смяна и кобилиите............ :icon_blush:Може и калпаво масло моторно да си сложил и от там да идва тропането, тъй като маслото не е качественоГаланта е 91 година 1.8 пълна инжекция 90 к.с. и е с ръчно регулиране на клапаните това е стандартен мотор.Моля някой да ми каже само какви са стойностите на клапаните и дали са на топъл или студен двигател или ми кажете къде мога да си намеря техническа литература за този модел Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Teodor_Aynadzhiev Публикувано 9 януари 2007 Сподели Публикувано 9 януари 2007 DJ Tymbi като спец на митсубарките, възможно ли е да ми се разчукат компенсаторите от по-рядко масло?Нарочно си налях на Галанта 10W40 полусинтетика на ACDelco и след 5-600 километра взеха да цъкатняколко компенсатора....като ги чух и ме смъдна сърцето... И в този ред на мисли, какво масло да сипя ?Ще изпразня всичките компенсатори , така и така ще сменям ролки на ремъците.Интересното което е, че като загрее двигателя и като извадя щеката, маслото тече като вода от нея... Благодаря ти предварително ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 9 януари 2007 Сподели Публикувано 9 януари 2007 Галанта е 91 година 1.8 пълна инжекция 90 к.с. и е с ръчно регулиране на клапаните това е стандартен мотор.Моля някой да ми каже само какви са стойностите на клапаните и дали са на топъл или студен двигател или ми кажете къде мога да си намеря техническа литература за този модел Всичко си пише :D http://jdmfsm.info/Auto/++General++/car...hi/mitsub23.htm DJ Tymbi като спец на митсубарките, възможно ли е да ми се разчукат компенсаторите от по-рядко масло?Нарочно си налях на Галанта 10W40 полусинтетика на ACDelco и след 5-600 километра взеха да цъкатняколко компенсатора....като ги чух и ме смъдна сърцето... И в този ред на мисли, какво масло да сипя ?Ще изпразня всичките компенсатори , така и така ще сменям ролки на ремъците.Интересното което е, че като загрее двигателя и като извадя щеката, маслото тече като вода от нея... Благодаря ти предварително ! Ами принципно е възможно ама това не е рядко... :icon_hmm: да не е менте? Смени го ... теми за масло има няколко. Има и мнение как с добавка е решил въпроса за повдигачите....прецени си :icon_angel: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Teodor_Aynadzhiev Публикувано 9 януари 2007 Сподели Публикувано 9 януари 2007 Интересното което е, че първоначално го карах с М10Д към 150км и двигателя работеше перфектно,сега с това масло :icon_censored: Изчетох всичките теми за маслото и не мога да реша...минерално ли да е,полу или пълна синтетика, вискозитета какъв да е....не е менте маслото, други приятели карат с него и няматникакви проблеми (опел кадет с хидравлични компенсатори, сеат кордоба и т.н.) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 9 януари 2007 Сподели Публикувано 9 януари 2007 Ами...сам трябва да решиш с кое се чувстваш най-добре. Ако е М10Д само го сменяй по-често Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Teodor_Aynadzhiev Публикувано 9 януари 2007 Сподели Публикувано 9 януари 2007 Е как ще си карам колата с М10Д, това да не е жигула :no2: Сипах такова колкото да я запаля Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 10 януари 2007 Сподели Публикувано 10 януари 2007 Ами де да знам...чувал съм че има такива хора, които го ползват даже и за доста нови коли...все пак пред неизвестно менте е за предпочитане... :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 10 януари 2007 Сподели Публикувано 10 януари 2007 Най-вече го ползват по Горубляне автотърговците, казват че двигателя млъквал и всички шумове изчезвали.Един вид при износени двигатели замазват положението.Но това че не чуваш шумове не значи че тези детайли не се износват или че са добре.Същия ще е ефекта и да си запушиш ушите.Виж какво е положението с маслената помпа и налягането в нея.Ако тя не може да създаде достатъчно налягане ,то и тогава може да се появи този звук в повдигачите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Teodor_Aynadzhiev Публикувано 10 януари 2007 Сподели Публикувано 10 януари 2007 А как да проверя налягането....лампата си угасва още докато завъртя...или помпата ми не става или маслотое ментак :( Утре ако имам време ще купя друго да го сменя и ще видя какво ще става Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 11 януари 2007 Сподели Публикувано 11 януари 2007 При всички случаи по-гъстото масло ще уплътни хлабините в помпата и ще създаде по-голямо налягане,но не е зле все пак да се види.По-принцип е трудно да се диагностицира ,защото лампичката показва количеството и дали всъщност тече масло по магистралите,а не с какво налягане.Масления слой около елементите в двигателя смазвани принудително т.е. чрез помпа и маслени магистрали ги предпазва от износване.Когато налягането падне в помпата слоя става по-тънък и съответно износването по-голямо, а и започва да се чува къде има такива хлабини.По принцип при стари двигатели тези хлабини вече са получени и затова се кара с по-гъсто масло,но това решава проблема донякъде.По гъстото масло води и до по-лошо охлаждане,като и почистващите му свойства са по лоши. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 11 януари 2007 Сподели Публикувано 11 януари 2007 .По-принцип е трудно да се диагностицира ,защото лампичката показва количеството и дали всъщност тече масло по магистралите,а не с какво налягане. Не съм съгласен Тодоре лампичката показва точно, че има налягане в маслената магистрала.Датчика който я включва сработва при около 1 атм. /0.9/. За различните модели сигурно е различно, но - там някъде. Падне ли наляганетопод 1 атм. - светва.По принцип аз не знам да има кола в която да има лампичка за количеството масло в двигателя. Ако има - просветете ме. То и конструктивно не можеда се измери нивото /количеството/ на маслото в картера при движение, поред причини, да не ги изброявам сега.Друг е въпросът когато поради ниско ниво на маслото в картера масленатапомпа не може да "засмуче" достатъчно количество масло за да "напълни"маслените магистрали и лампата свети. Човека проверява нивото и - "ма тоняма". Сипва и работата се оправя :D /поне за лампата/.Поздрави!! :D Краско Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 11 януари 2007 Сподели Публикувано 11 януари 2007 Тук си в грешка, има много автомобили с лампа за количество на маслото, както и с манометър за налягането на маслото. Например ниво лампа за ниво на маслото имат Pajero след 2000 (V7_W, V6_W), Pajero Sport и т.н. да не ги изброявам по подробно. Принципно тези автомобили имат поплавък с ридампула в картера и когато нивото спадне под определена граница светва оранжева лампа за маслото, автомобилите които имат датчик за ниво (показва количеството) има скала или изписва в цифров вид в литри, но в този случай показанието се появява само преди двигателя да е запален, след това показанието се гаси защото не е коректно меренето на количество при работещ двигател. Ако в момента си със синтетика или полусинтетика, налей си някакво по качествено минерално масло 15W40 марки не искам да конкретизирам, но купувай от представителите или магазините в които имаш доверие че няма да ти пробутат ментета. Но ако има проблем в мотора това няма да помогне. БЛАГОДАРЯ !! :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Teodor_Aynadzhiev Публикувано 11 януари 2007 Сподели Публикувано 11 януари 2007 Oще утре точа полусинтетиката и сипвам минерално 15W40. Интересното е, че двигателя няма никакви луфтове,като го слагах, проверих всичко и беше ОК. Компенсаторите бяха сравнително меки, нямаше втвърдени ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 11 януари 2007 Сподели Публикувано 11 януари 2007 Те не трябва ли да са твърди бре ако работят нормално? Да не си все пак за смяна на повдигачи :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Teodor_Aynadzhiev Публикувано 11 януари 2007 Сподели Публикувано 11 януари 2007 Като са пълни с масло са твърди, след като ги източиш стават меки ако са добре, ако са износени не се движат Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Teodor_Aynadzhiev Публикувано 20 януари 2007 Сподели Публикувано 20 януари 2007 След като сипах минерално 15W40, шума от клапаните изчезна както на студен, така и на топъл двигател. :plane: :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.