Премини към съдържание

Регулиране на празния ход на съединителя


Avicci

Препоръчано мнение

Здравейте,колеги :rulez: някой да знае има ли начин да се регулира празния ход на съединителя.Сега отлепва почти накрая и дразни.

 

Колата е Галант от 6-та генерация хетчбек 91-ва година.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, градски!

Има начин и не е много трудно. Но преди това трябва да си сигурен, че помпите на съединителя са ти в ред, че нямаш въздух в системата и течността ти е в нужното количество. Ако всичко това е ОК правиш следното:

1. Отваряш шофьорската врата, издърпваш седалката максимално назад и постиляш нещо върху прага и стелката (за да не се цапаш като легнеш)

2. Слагаш си на челото челник (фенерче с каишки), вземаш клещи обикновени и гаечен ключ 12(ако не греша)

3. Лягаш ПО ГРЪБ върху прага и се наместваш под педалите, светкаш си за да виждаш, откачваш възвратната пружина на педала и ще откриеш колко просто го е направил японеца.

4. Педалите на съединителя и спирачката са на една ос, проследи я и ще видиш къде излиза осчицата от горната помпа и е свързана с рамото на педала посредством скоба.

Тази скоба е навита на резба на оста на помпата и с нея именно се регулира хода на педала. Тя е хваната към рамото на педала с нит, който е законтрен с щплент.

Откъм оста на помпата има контра гайка 12, охлаби я преди да извадиш нита.

5. Изправяш щплента и го вадиш внимателно, после вадиш нита като внимаваш да не затриеш пластмасовата шайба !!!

Така вече скобата е освободена и можеш да я въртиш по резбата за да регулираш. По спомен за високо отделяне/зацепване трябва да НАВИВАШ , навий 1-2 оборота и сглоби с нита само и пробвай. Ако трябва още - навий още 1-2 оборота. Имай предвид, че с реглажа се променя и позицията на педала в ненатистато положение. Има си реглажен болт с гумено буферче, в което опира рамото, коригирай от там ако се налага.

Затегни контра гайката, мушни нита заедно с шайбата, поставяш шплента, закачваш пружината и си готов.

 

 

А ето от ТУК ЦЪК можеш да си свалиш сървис мануал за модела. Всичко си е описано, има и схеми.

 

Дано съм бил полезен, ако нещо не е ясно , питай!

 

Поздрави!

 

Иван

Редактирано от charislav
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Оправи се съединителя,не бях го обезвъздушил. :icon_doh: Не се наложи да го регулирам допълнително. :)

 

Здравейте! А как се справихте с обезвъздушаването, т.е. ка се прави?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами един помпи един обезвъздушава или с машина. Ако го пуснеш на самотек пак може да се обезвъздуши. P.S. Гледа се и течността в казанчето да не свърши, че е малко. Течността (и спирачната) е желателно да се сменя редовно - мисля че на две години или при най-малката промяна в цвета.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз само да вметна, че при регулирането на положението на педала на съединителя не е необходимо да се махат нита и скобата, която съединява оста на горната помпа с педала (после е много шибано да се пъхне обратно тоя нит, освен ако пръстите ти не са супер тънки и извънредно гъвкави :rolleyes: ) - достатъчно е просто да се разхлаби контра-гайката на оста и на ръка да се върти самата ос. После само затягаш гайката и бегаш!

Иначе обезвъздушаването е най-ефективно ако се използва прозрачна шлаувка (за да се виждат балончетата с въздух, които напускат системата) потопена в съд с хидр. течност. Колегата помпи на педала (на самотек не е много ефикасно обезвъздушаването щото въздуха е такова животно, което има навика да се настанява в крайнон различни точки на системата и никак не е сигурно, че ако чрез натиск не му помогнеш да напусне той няма да си остане там), ти отвиваш и завиваш пробката за обезвъздушаване докато спрат да излизат балончета с въздух.

И те така. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 10 месеца ...

Извинявайте,че вдигам стара тема,но имам въпрос.

Значи ето снимка да видим дали съм разбрал правилно.

 

http://prikachi.com/thumbs/112/5982112.jpg

 

Въртиме болта и той ще избута педала по-нагоре,но това според мене не променя къде отцепва съединителя.Просто си лъжеш крака,че отлепя по-надолу.Или аз не съм разбрал нещо.

Да не би това да е реглажния болт с гуменото буферче?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не че не си разбрал нещо, просто нищо не си разбрал ..:D

Това което си снимал е болт, който ограничава педала на съединителя да не се вдига много нагоре ..

Залегни отдолу хубаво и погледни нагоре към педала, на него е хваната една лъскава планка, а в нея е навит стержена на горната помпа .. Има и контрагайка, разхлабваш я и въртиш самия стержен ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оправих го.Нагласих си го перфектно.Един съвет и от мене,ако не сте сигурни от къде се регулира просто легнете под педалите и натиснете с ръка съединителя и веднага ще разберете къде трябва да направите това което колегата е обяснил.За да съм полезен и аз с нещо ето снимка.

http://prikachi.com/thumbs/206/5987206.jpg

 

Не се виждат нита и шплента,ама е много тясно и само това успях да снимам. :icon_angel: Аз лично само отвих гайката с ключ 12-ка и навих няколко оборота на ръка.Завих гайката,пробвах как е и така няколко пъти,докато си го наглася както ми харесва.Благодаря на всички за помощта. :yes3:

 

Педала на съединителя наистина си промени положението и сега седи по-ниско.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За мен беше доста проблематично да се навра там, хем съм слаб и нямам шкембе да пречи на чупките в кръста. При мен отделяше твърде ниско и мисля че с 1,5 оборота стана (от първия път).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За мен беше доста проблематично да се навра там, хем съм слаб и нямам шкембе да пречи на чупките в кръста. При мен отделяше твърде ниско и мисля че с 1,5 оборота стана (от първия път).

:D :lol: .......а при мен вече е трудно да се навирам, щот току виж се заклещя...... :lol:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...