dundukov123 Публикувано 21 февруари 2012 Сподели Публикувано 21 февруари 2012 Най-лесно е с "умно" зарядно,а най-правилно с каране,на къси растояния,с гасене и палене и повече вкл. консуматори.Зарежда се по-бавно но качествено.Така се редуват зареждане и консумация или както се казва "разтъпкваш го". Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ивайло Нинов Публикувано 22 февруари 2012 Сподели Публикувано 22 февруари 2012 Taкааа, аз не се отказвам ...Почерпих доста полезна информация от колеги и най-различни теми, но още не са ми ясно някои неща. Стана ми ясно, че зарядния ток трябва да е 1/10 от стойноста на акумулатора, че напрежението при умишлен разряд не трябва да спада под 10,5V, че напрежението на отлежал 2-3 часа след заряд акумулатор тр. да е 12,5-13,5V и т.н , но да попитам за един конкретен случай:Моят акумулатор е 62Аh (както стана ясно вече), разполагам със зарядно 12V5A (поне така пише на него). Прилагам снимки: http://ivocarisma.snimka.bg/automobiles/akumulator.656022 , за да илюстрирам какво показва дисплея на зарядното след включване и да задам няколко въпроса: Вчера вечер към 23:00 включих акумулатора да се зарежда, стрелката отлепи и застана между деленията 0и2,0и3 и на буквата "m" - последното не го казвам напразно, защото смятам, че точно това изписване "ampere" показва стойността на зарядния ток (а-0, м-1, п-2, е-3, р-4 и е-5, което значи 5А).Която и скала да прима за показващия заряд на тока (А), следва да смятам, че към акумулатора се подава 1- 1,5А. Сутринта след 9 часа зареждане стрелката сочеше 0-та, но "окото" на акумулатора не показваше зелен цвят (заредена батерия) и аз реших да го оставя да се зареди още малко (4 часа). В обедната си почивка се прибрах и гледам, че стрелката пак си стои на 0-та, а зелената точка все още не се е появила. Реших обаче да изключа зарядното(след 13 часа зареждане), водейки се от думите, че е по-добре да не дозаредиш батерията отколкото да я презаредиш.Въпросите:1. Какво според Вас представляват тези скали и какво трябва да ми говорят те?2. След като за 62Аh батерия max ток при зареждане е 6А за 10часа, то при моите показания (1-1,5А ако са верни) колко тр. да я зареждам и не става ли доста плашещо времето за разеждане по този начин? 3. Как да разбера колко съм си заредил акумулатора след като ясно се вижда, че зелената точка не се е появила на "окото" на акуто? Смятам, че информацията ще е полезна за много колеги. Поздрави на всички. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 22 февруари 2012 Сподели Публикувано 22 февруари 2012 Зарядно само си мени ампеража, в зависимост от това, колко ти е разреден акумулатора.Твоя в случая не е бил разреден и му е трябвало само леко дозареждане. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 22 февруари 2012 Сподели Публикувано 22 февруари 2012 Дано не се окажа прав, но скоро май ще ти трябва нов акумулатор колега, щом е зареден и "очето" не е зелено. Ако се е заредил доста бързо (след 1-2 часа тока да е станал клонящ към нула) можеш да започнеш да си заделяш средства за нов. Иначе е нормално за 9 часа зареждане да стане 0.За показанията - мисля, че горната скала ти показва така да го нарека - виртуален ток - ток, които би бил ако само зареждаш,но тъй като единия полупериод зарядното зарежда с някакъв ток, а втория полупериод разрежда (естествено с по-малък ток), реалния ток е друг - долната скала,която показва ефективния ток течащ във веригата. И все пак ако веднъж е бил оставен дълбоко разреден (и още по-лошо да е и замръзнал) няма никакво значение, че е на няма и година от както си го купил, вече можеш да го бракуваш.Има разни временни решения като сменяне на електролита например, но не си струва риска. А това за компютъра, че му е "противопоказно" да му се откача акумулатора....има и такъв момент, но и на акумулатора му е "противопоказно" да си седи със седмици със вързани макар и малки консуматори. Решението в случая е да си закачиш едно дозарядно устройство, което да компенсира саморазряда на акумулатора. Има доста схемни решения, а и не са особено сложни - всеки поне малко в час с електрониката може да си налепи една схемка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 22 февруари 2012 Сподели Публикувано 22 февруари 2012 Нищо не е плашещо, както сомалиеца каза зарядното само си дозира тока, с който зарежда, спрямо това колко е изтощена батерията, това, че на сутринта е било на 0 означава, че си зареден...няма кво да го мислиш скалата е една и показва с колко ампера зарежда уреда Всичко е точно, свиркай си :D Аз лично на някакви си цветни прозорчета ич не вярвам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ивайло Нинов Публикувано 22 февруари 2012 Сподели Публикувано 22 февруари 2012 Зарядно само си мени ампеража, в зависимост от това, колко ти е разреден акумулатора.Твоя в случая не е бил разреден и му е трябвало само леко дозареждане. Съгласен съм с това, че явно не е бил много разреден и му е трябвало леко дозареждане, но защо след 13 часа не му светна проклетата зелена точка та да съм спокоен Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 22 февруари 2012 Сподели Публикувано 22 февруари 2012 Съгласен съм с това, че явно не е бил много разреден и му е трябвало леко дозареждане, но защо след 13 часа не му светна проклетата зелена точка та да съм спокоен И моят акумулатор е с "око", което след зареждане също остава черно, но като покарам 2-3 дни и позеленява. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ивайло Нинов Публикувано 22 февруари 2012 Сподели Публикувано 22 февруари 2012 Дано не се окажа прав, но скоро май ще ти трябва нов акумулатор колега, щом е зареден и "очето" не е зелено. Ако се е заредил доста бързо (след 1-2 часа тока да е станал клонящ към нула) можеш да започнеш да си заделяш средства за нов. Иначе е нормално за 9 часа зареждане да стане 0.За показанията - мисля, че горната скала ти показва така да го нарека - виртуален ток - ток, които би бил ако само зареждаш,но тъй като единия полупериод зарядното зарежда с някакъв ток, а втория полупериод разрежда (естествено с по-малък ток), реалния ток е друг - долната скала,която показва ефективния ток течащ във веригата. И все пак ако веднъж е бил оставен дълбоко разреден (и още по-лошо да е и замръзнал) няма никакво значение, че е на няма и година от както си го купил, вече можеш да го бракуваш.Има разни временни решения като сменяне на електролита например, но не си струва риска. А това за компютъра, че му е "противопоказно" да му се откача акумулатора....има и такъв момент, но и на акумулатора му е "противопоказно" да си седи със седмици със вързани макар и малки консуматори. Решението в случая е да си закачиш едно дозарядно устройство, което да компенсира саморазряда на акумулатора. Има доста схемни решения, а и не са особено сложни - всеки поне малко в час с електрониката може да си налепи една схемка. Сакън, недей Зареждането до 0-та беше за 9 часа, понеже в 05:00 сутринта го видях и не беше още на 0-та, така, че не се е заредил за 1-2 часа.До сега никакви признаци не ми е показвал, че е разреден, понеже и след 1-2 седмици не каране пак си палеше колата - и така до ден днешен. Да е замръзнал - може. По принцип колата е в гараж, но имайки предвид температурите тази зима, съществува такъв вариант.Нуждата от зареждане се поруди от факта, че вече не свети зелено "окото" и, че се вманиачих по темата А колкото до дозарядните устройства - не съм в час с електрониката, така, че няма да се правя на майстор П.П. Все пак още мнения не са излишни! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 22 февруари 2012 Сподели Публикувано 22 февруари 2012 Съгласен съм с това, че явно не е бил много разреден и му е трябвало леко дозареждане, но защо след 13 часа не му светна проклетата зелена точка та да съм спокоен Не бой се ще си кара и така. Ако не е започнал да губи сила (да върти мудно) ще си кара още.На брат ми на неговата беше в такова състояние - зареден и точката си е почти черна.Изкара му още един сезон (след като не се показа зеленото), почна да върти все по-мудно и по-мудно (след зареждане) и накрая си взе нов. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 22 февруари 2012 Сподели Публикувано 22 февруари 2012 (редакция) Сакън, недей Зареждането до 0-та беше за 9 часа, понеже в 05:00 сутринта го видях и не беше още на 0-та, така, че не се е заредил за 1-2 часа.До сега никакви признаци не ми е показвал, че е разреден, понеже и след 1-2 седмици не каране пак си палеше колата - и така до ден днешен. Да е замръзнал - може. По принцип колата е в гараж, но имайки предвид температурите тази зима, съществува такъв вариант.Нуждата от зареждане се поруди от факта, че вече не свети зелено "окото" и, че се вманиачих по темата А колкото до дозарядните устройства - не съм в час с електрониката, така, че няма да се правя на майстор П.П. Все пак още мнения не са излишни!Ее значи нищо му няма бре карай и не се безпокой п.с. не е замръзвал ...ако е замръзвал ще усетиш (в лошия смисъл) Редактирано 22 февруари 2012 от bace Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ивайло Нинов Публикувано 22 февруари 2012 Сподели Публикувано 22 февруари 2012 Ураааа като се прибрах от работа зелената точка си беше вече на лице. Благодаря на всички за мненията.Дано не ми се налага често да работя с това зарядно Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 22 февруари 2012 Сподели Публикувано 22 февруари 2012 Ураааа като се прибрах от работа зелената точка си беше вече на лице. Благодаря на всички за мненията.Дано не ми се налага често да работя с това зарядно Доколкото знам окото на необслужваемите акумулатори представлява портативно ареометърче.Когато е зареден и гъстотата на електролита е нормална "свети" в зелено. При разряд гъстотата намалява е ареометърчето пропада надолу и се сменя цвета на "щеката". При зареждане е напълно нормално уредчето да е инертно и да му трябва време да си смени показанието. В противен случая при разклащане, наклон и т.н. ще сменя лесно показанията и ще "лъже".Според мен в случая зарядното не е виновно. Нормалния заряден ток е 3-5 ампера.Края на зареждането се установява по бурното кипене на клетките при открит тип или спадане на ампеража при закрит. Най-точно се мери с ареометър /буме/ при открит тип. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 11 декември 2013 Сподели Публикувано 11 декември 2013 (редакция) Днес попаднах на неизвестен за мен термин - Джоб сепаратор за положителните клеми.Става въпрос за ТАЗИ марка.На положителната клема виждам само една ПВЦ капачка.Та какъв ще да е този сепаратор, каква работа върши, как изглежда и къде в/по акумулатора се намира? Редактирано 11 декември 2013 от valboss Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 11 декември 2013 Сподели Публикувано 11 декември 2013 Te, ЧЕТИ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hristo Публикувано 11 декември 2013 Сподели Публикувано 11 декември 2013 Как е устроен акумулаторът В автомобилите се монтират оловни акумулаторни батерии със специална стартерна конструкция. Всяка батерия е съставена от акумулаторни клетки, поместени в обща кутия и свързани последователно с мостове. Клетките са с номинално напрежение 2 волта. Повечето леки автомобили са с дванадесетволтова електрическа уредба, което означава, че батерията им е с 6 клетки. Батериите на автомобилите с шестволтова електрическа уредба са с по 3 акумулаторни клетки. Във всяка клетка има положителни и отрицателни плочи от специална активна маса. От големината на плочите и състава на активната им маса зависи до голяма степен капацитетът на акумулатора, т. е. колко ток може да поеме при зареждане и до каква степен ще го отдаде на консуматорите в автомобила. Положителните и отрицателните плочи са разделени със сепаратори. Освен това, за да не се получи късо съединение, плочите не опират на дъното, а на издадени от него ребра. Дори ако част от активната маса се изрони и натрупа на дъното, плочите няма да се свържат «накъсо». Над плочите се поставя предпазна пластмасова решетка. Отгоре кутията се покрива с капак. През него минават изводите на положителните и отрицателните плочи. В средата му има отвор, през който се следи нивото на електролита в клетката и при нужда се долива вода или електролит (според причината за спадането на нивото). Отворът се запушва с капачка, в центъра на която има малък вентилационен отвор. Цялата горна повърхност на акумулаторната батерия се залива със специална киселиноустойчива смола или се покрива с общ пластмасов капак. Отгоре остават само отворите на клетките и крайните полюсни изводи на батерията, означени с (+) и (-). При някои акумулатори са открити и мостовете. Преди продажба сервизите и акумулаторните работилници извършват подготовка на акумулаторните батерии, тъй като ги получават от завода производител в сухо състояние. Клетките се напълват с воден разтвор на акумулаторна сярна киселина. За нашия климатичен пояс плътността на разтвора или т. нар. гъстота на електролита на зареден акумулатор, измерена при температура +25° С, трябва да бъде 1,28 г/см3. При зареждането на нови акумулаторни батерии е задължително да се спазват указанията на завода производител. Както бе посочено по-горе, в автомобилите се използва не една акумулаторна клетка, а няколко Свързани последователно и поместени в обща кутия клетки, които образуват «акумулаторна батерия». Обикновено в практиката тя се нарича просто акумулатор на автомобила. Затова по-нататък под понятието «акумулатор» следва да се разбира «акумулаторна батерия».http://bgconv.com/pars_docs/refs/44/43568/43568_html_7279f1e.png ВЛЯВО: 1 — отрицателни плочи, покрити с активна маса; 2 — сепаратори (дървени — а и пластмасови с отвори по тях—б); 3—комплект положителни плочи; 4—полюсен извод; 5—свързващ мост ВДЯСНО: Акумулаторна батерия (с 3 клетки, т. е. 6-волтова) 1 — изолираща маса (смола); 2 — херметичен капак на клетка; 3 — отрицателен («минус») полюсен извод на батерията; 4 — капачка (пробка с вентилационен отвор в средата за клетка); 5 — първа клетка; 6 — мост, който свързва клетки, съединени последователно; 7 — втора клетка; 8 — трета клетка;. 9 — кабелна обувка: 10 — положителен («плюс») полюсен извод на батерията: 11 —потопени в електролит плочи; 12—дънни ребра (призми); 13—обща външна кутия на батерията автомобилите се монтират оловни акумулаторни батерии със специална стартерна конструкция. Всяка батерия е съставена от акумулаторни клетки, поместени в обща кутия и свързани последователно с мостове. Клетките са с номинално напрежение 2 волта. bgconv.com Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 11 декември 2013 Сподели Публикувано 11 декември 2013 Ясно!Благодаряhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/drinks.gif Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
painkiller Публикувано 25 декември 2013 Сподели Публикувано 25 декември 2013 колеги ако не се лъжа, ако има акумулатор 60ампера и зарядно 6 примерно то максимума на зареждане е 10 часа, 10х6 ... това предполагам е при доста разредена батерия.. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 25 декември 2013 Сподели Публикувано 25 декември 2013 6 ампера е силно зарядно,за такъв акумулатор по-добре 4 или 5 ампера консумация на зареждащия ток.Най-добрия вариант е да се зарежда с 1/10-та от капацитета на акумулатора,да това са 6 ампера на 60 amph акумулатор,но силния ток не е много за предпочитане за постоянно зареждане. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
габо Публикувано 25 декември 2013 Сподели Публикувано 25 декември 2013 Най-добре е 2 ампера,бързото зареждане не е хубаво за акумолатора. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 31 януари 2014 Сподели Публикувано 31 януари 2014 На Лансера (2008г.), ако му сваля акумулатора, дори само за зареждане, може ли да му причиня някакви грешки? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.