Премини към съдържание

Препоръчано мнение

Ако двигателя е V-образен, ще му трябват 2 турбини.

 

Не е задължително. Аз съм привърженик на 1та турбина и то по голяма и не хибридна за да надува мъжката и да вади много мощ!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И това е вариант, но трябва да се вземе резервен двигател. Не се знае кога старият ще се предаде - я биела ще изклопа, я бутало ще се сцепи, я скорости ще преплете... Трябва да пробваме :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

на V-образния мотор една T3/T3 или Т4/Т3 или Т4/Т4 турбо ще му е тамън само не знам дали няма да му е нужна и анти-лаг система заради дългите колектори който ще бъдат направени за 1 турбина на V-образния мотор :) но и тя се прави лесно ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

на V-образния мотор една T3/T3 или Т4/Т3 или Т4/Т4 турбо ще му е тамън само не знам дали няма да му е нужна и анти-лаг система заради дългите колектори който ще бъдат направени за 1 турбина на V-образния мотор :) но и тя се прави лесно ;)

 

Оказва се, че и компресорите добре му лежат на шестака.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оказва се, че и компресорите добре му лежат на шестака.

 

 

Въпрос на вкус :) аз съм повече за Турбо. За мен турбото е по-добрия вариант и по успешния и мисля че с турбото се вадят повече коне :) и са по надеждни и не натоварват толкова автомобила и коляновия вал :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Натоварват се. Понякога (при тунинговане с голяма турбина и много коне) дори коляно-мотовилковата група бива натоварена изведнъж. Возил съм се в правен опел калибра с 330 коня с хибридна турбина и от 3500 направо се включваха още три двигателя. При компресора това не се случва - всичко става плавно, което не означава, че не е впечатляващо.

Иначе за серийно направените бензинови двигатели с турбо пълнене си прав.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Натоварват се. Понякога (при тунинговане с голяма турбина и много коне) дори коляно-мотовилковата група бива натоварена изведнъж. Возил съм се в правен опел калибра с 330 коня с хибридна турбина и от 3500 направо се включваха още три двигателя. При компресора това не се случва - всичко става плавно, което не означава, че не е впечатляващо.

Иначе за серийно направените бензинови двигатели с турбо пълнене си прав.

 

Ми идеята на турбото е повече коне във високите обороти а компресора във високите обороти горкия хич го няма а и е вързан към коляновия вал с ремък :) както и да го гледаме той натоварва постоянно двигателя и отежнява развъртането на самия мотор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То и турбото товари двигателя, нали отнякъде трябва да дойде тази енергия, която го кара да надува.

Абе, едно е да е вързан с ремък, друго е да се върти от изгорелите газове, които така или иначе си ги има :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Малко снимки с HD качество от изработката на генерацията :)

 

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.357147427682855.80542.293130840751181&type=3

 

И аз се опитах да го побутна към турбото, но решил да прави атмосферен змей и това е :P

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко снимки с HD качество от изработката на генерацията :)

 

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.357147427682855.80542.293130840751181&type=3

 

И аз се опитах да го побутна към турбото, но решил да прави атмосферен змей и това е :P

 

Ти и тук ли се подвизаваш бе брат? :) Ейй, т'ва от Ямбол сте много пробивни! Там май сте най-много тунинг-майстори на глава от местното население :) Преди 2 седмици един колега от форума ми продаде едно антикрило - и той е от Ямбол!

Предполагам тия снимки, които си постнал са онези, които щеше да ми пращаш "а long time ago" :) . Е, по-добре късно, все пак. Иначе гладай как те хваля пред хората, броя на бирите 'дето си ми обещал нараства :) Само недей да лъжеш за турбото, помня аз к'во сме си говорили! Айде напролет ще ти звънна, пак ще работим заедно :)

 

П.С.: Термолентата ти я пазя, да не кажеш после, че съм те завлякъл :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А подвизавам се тук от има няма 4-5 години ама с тия пусти Хонди дето се занимавах преди

не ми доставаше време да седна да се разпиша и тук :icon_blush: но вече сме на още по правилната тематика :icon_thumbup: :mitsu-smiley:

 

Снимките все пак видяха бял свят ..а за бирите - почвам да пълня втора каса ама няма кой да дойде да ги изпие :D :drinks:

 

Айде дигай се и ела да видиш какви вина пием зимата тука :D :D :D

 

Спирам се, че много избягахме от темата :plane: :drive:

 

Поздрави,

Ачо

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Отдавна не съм писал, поне да споделя опит за някой, който реши да се занимава:

 

Доста търсих въпросния дросел (дори попаднах и на такива, made in China, недоразумения http://mihaild.snimka.bg/automobiles/micubishi.690758.29061089 ), пробвах да намеря и вариант за замяна с дросел от някой друг модел Мицубиши - примерно, бях се насочил към Диаманте, защото дроселите им бяха взаимозаменяеми с моя, но се оказа, че даже и дросела на 3,5 л. мотор от Диаманте е с отвор за въздуха 68 мм, а на моя Галант е 70 мм.

Та, в крайна сметка не успях с дросела, но в процеса на търсене научих интересни неща - примерно, че братята руснаци свободно си чипват 6А13 (вкл. и след премахване на катализаторите - тогава "изключват" софтуерно вторите ламбди, както се изразяват те)и си свиркат после доволни. Може би трябва да проуча по-сериозно тоя въпрос...

Ето и малко снимки:

http://mihaild.snimka.bg/automobiles/micubishi.690758.29061096

http://mihaild.snimka.bg/automobiles/micubishi.690758.29061094

http://mihaild.snimka.bg/automobiles/micubishi.690758.29061090

http://mihaild.snimka.bg/automobiles/micubishi.690758.29061100

http://mihaild.snimka.bg/automobiles/micubishi.690758.29061099

http://mihaild.snimka.bg/automobiles/micubishi.690758.29061110

 

Колега сподели за руския опит :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

изпускателния колектор преправен от 6G мотор ли е или тук го правиха изцяло ?

Цялата генерация-от изпуск. колектори - до крайното гърне я правиха в Бг. Виж снимките, които майстора е постнал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега сподели за руския опит :)

Ми, то няма много за споделяне - регистрирах се в един руски форум за Галант (мицубиши галант клуб, или нещо такова) и там много потребители пишеха, че са си чипосвали ЕКУ-тата на 6А13 (след махане на катализатори или просто за кеф) при техния си форумен майстор по електрониката и са много доволни от резултатите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

 

Твърдо "Нье" :)

 

Цитирам по памет отговора на мейла, който им пратих: "Не мога да ви помогна за въпросния автомобил" :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бай Михале, като се занимаваш със силов тунинг би ли ми отговорил на въпроса: какъв потенциал за силов тунинг има Галант с 6А13 двигател и в какво се изразява този потенциал (ако изобщо има такъв)?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Andy, въпросът ти малко изпреварва темата, която подготвям. Тя ще бъде във връзка именно със силовия тунинг, и по-конкретно в нея ще опитам да обясня какво всъщност се случва, когато "тунинговаме", какво на практика се променя и откъде идват тези въртящ момент и мощност. Ще има доста теория, но без нея не може. Надявам се да се получи разбираемо. :-)

По принцип всеки ДВГ, вкл. 6А13, подлежи на силов тунинг. Знам, че си чел статията ми за мощността и въртящия момент - в нея се съдържат доста отговори и за силовия тунинг.

За мое съжаление 6А13 се оказа не особено податлив на интервенции, в смисъл - доста скъпо излиза, и супер трудно се намират някои части. Същевременно никой не се е занимавал да променя тоя двигател и затова няма и много информация и опит, които да се ползват. Аз, примерно, в търсенето на по-голям дросел, разбрах, че от Мицубиши Диаманте (или Магна, Сигма) е съвместим дросела, но в България няма такива коли и не мога да разбера какъв му е диаметъра на отвора за въздух. И тн.

Иначе няма невъзможни неща и ако имаш достатъчно пари можеш всичко да направиш. Въпросът е дали си струва, но това всеки си преценява сам. Сега аз събирам за програмируема електроника, но още не съм разбрал колко струва ЕКУ "Autronic" или "Megasquirt". За справка, "Vi-pec" май беше, която е подходяща за 6А13, ми я предложиха за 3800 лв. без монтажа и настройката! Nice, ah! ;-)

И те така... :-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как бре, Ваньо имаше една сигма :icon_hmm:

 

А нещо от паджеро 3000 V6???

Редактирано от mmotors
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Andy, въпросът ти малко изпреварва темата, която подготвям. Тя ще бъде във връзка именно със силовия тунинг, и по-конкретно в нея ще опитам да обясня какво всъщност се случва, когато "тунинговаме", какво на практика се променя и откъде идват тези въртящ момент и мощност. Ще има доста теория, но без нея не може. Надявам се да се получи разбираемо. :-)

По принцип всеки ДВГ, вкл. 6А13, подлежи на силов тунинг. Знам, че си чел статията ми за мощността и въртящия момент - в нея се съдържат доста отговори и за силовия тунинг.

За мое съжаление 6А13 се оказа не особено податлив на интервенции, в смисъл - доста скъпо излиза, и супер трудно се намират някои части. Същевременно никой не се е занимавал да променя тоя двигател и затова няма и много информация и опит, които да се ползват. Аз, примерно, в търсенето на по-голям дросел, разбрах, че от Мицубиши Диаманте (или Магна, Сигма) е съвместим дросела, но в България няма такива коли и не мога да разбера какъв му е диаметъра на отвора за въздух. И тн.

Иначе няма невъзможни неща и ако имаш достатъчно пари можеш всичко да направиш. Въпросът е дали си струва, но това всеки си преценява сам. Сега аз събирам за програмируема електроника, но още не съм разбрал колко струва ЕКУ "Autronic" или "Megasquirt". За справка, "Vi-pec" май беше, която е подходяща за 6А13, ми я предложиха за 3800 лв. без монтажа и настройката! Nice, ah! ;-)

 

И те така... :-)

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=29218&st=0&p=283382&hl=vipec&fromsearch=1entry283382

Ако няма да флашваш сток ЕКУ, заповядай. Плюс 500 лв. Настройки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=29218&st=0&p=283382&hl=vipec&fromsearch=1entry283382

Ако няма да флашваш сток ЕКУ, заповядай. Плюс 500 лв. Настройки.

 

Мерси брат, наистина е много хубава, но засега не ми е по джоба. :( Ще се пробвам евентуално при по-евтините варианти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Мерси брат, наистина е много хубава, но засега не ми е по джоба. :( Ще се пробвам евентуално при по-евтините варианти.

Свържи се с Реконструктор-а, може да ти даде съвет за бюджетна електроника. Ако дойдеш до решение да турбинираш конвенционален 6а 13, имам опит и експертиза, включително списък с доставчици и проверени части като ковани бутала, лагери, биели. Явно ще се харчат пари...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Свържи се с Реконструктор-а, може да ти даде съвет за бюджетна електроника. Ако дойдеш до решение да турбинираш конвенционален 6а 13, имам опит и експертиза, включително списък с доставчици и проверени части като ковани бутала, лагери, биели. Явно ще се харчат пари...

 

Да ти кажа - все по-често си задавм въпроса "защо ги правя тия работи?". Т'ва е като няк'ва зависимост - с течение на времето се увличаш все повече. Добре че все още здравия разум има някакви позиции останали! Вече съм убеден, че е напълно прав един силов тунер, който ми каза навремето "Пич, ако искаш да правиш качествен тунинг трябва да имаш ежедневна обикновена кола и още една, която да тунинговаш". С парите е отделен въпрос.

Така като гледам - ще сложа прогр. електроника скоро и край! Най-много да измисля някакъв поносим вариант за леко понижаващо окачване, че в момента е супер високо и особено отпред си стои направо грозно. Но и там е тегава - доста търсих варианти в Бг - и предлагат само ОЕМ части.

А за в бъдеще се виждам как карам един малолитражен дизел из града, а ако още ми се занимава - в гаража ще стои и един дзвер за тунинг! :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...