Penev Borislav Публикувано 8 януари 2012 Сподели Публикувано 8 януари 2012 Привет колеги и за много години от мен.Искам да се консултирам с вас.Казаха ми,че катализатора на колата ми е заминал(като карат зад мене има наблюдения,че колата пуши все едно е на газ,а когато я запаля сутрин студена отзад от ауспуха се чува леко препукване,а оборотите не се менят).Та въпроса ми е имали проблем да си махна катализатора защото се страхувам да не да почне да изкарва грешки на компютъра(да го заменя с права тръба).Колата е 1.8 ГДИ 2001 год.Благодаря предварително :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 9 януари 2012 Сподели Публикувано 9 януари 2012 А пушека какъв мирис има... Относно прекъсването колко време трае (15-20 сек), ако в момента на прекъсването я изфорсираш оправя ли се. Аз лично немисля че е катализатор, иначе за махането проблем няма и да запише грешка се лекува с емулатор. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
largo555 Публикувано 9 януари 2012 Сподели Публикувано 9 януари 2012 (редакция) Аз моят отдавна го махнах, обаче сложих гърне на негово място. Че и от катализатора ли може грешка да отчете? Тоя GDI нещо почва да ме плаши. То май нема нещо, което да не барнеш и да не отчете грешка. Май ще трябва и мойта тогава да е лекувам. А някакви идеи какъв емулатор и къде се слага??? Редактирано 9 януари 2012 от somalietsa Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Penev Borislav Публикувано 9 януари 2012 Автор Сподели Публикувано 9 януари 2012 А пушека какъв мирис има... Относно прекъсването колко време трае (15-20 сек), ако в момента на прекъсването я изфорсираш оправя ли се. Аз лично немисля че е катализатор, иначе за махането проблем няма и да запише грешка се лекува с емулатор. Колега не съм правил такъв тест просто съм го забелязъл от скоро това ще проверя днеска като истине дали се оправя,а колкото до мириса е сякъш на не-много богата смес накъртва едно такова,но щом няма проблем да го махна със сигорност го махам.Като карам също на която и да било скорост и ако отпусна газта след 5-10 сек. колата започва сама да си подава газ в порядъка на 2-3 сек. това нормално ли е?Благодаря за отговорите :drinks: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
godji307 Публикувано 9 януари 2012 Сподели Публикувано 9 януари 2012 Моето ГДИ също ми е правило това с подаването на газта,най-често когато съм около 2000/об. мин.Иначе катализатора го махнах и сложих някъв заместител и не съм имал проблеми. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 9 януари 2012 Сподели Публикувано 9 януари 2012 Колега не съм правил такъв тест просто съм го забелязъл от скоро това ще проверя днеска като истине дали се оправя,а колкото до мириса е сякъш на не-много богата смес накъртва едно такова,но щом няма проблем да го махна със сигорност го махам.Като карам също на която и да било скорост и ако отпусна газта след 5-10 сек. колата започва сама да си подава газ в порядъка на 2-3 сек. това нормално ли е?Благодаря за отговорите :drinks: Как мислиш нормално ли е....след като единствения контрол върху двигателя е педала за газта, тя да се форсира и ускорява сама!!!Май не е много нормално. Явно имаш някакви проблеми, защо веднага всички се хващат за този катализатор :dntknw: .....Трябва да ти кажа че без него става по-зле работата. Е да малко ще промени миризмата и какво от това. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Penev Borislav Публикувано 9 януари 2012 Автор Сподели Публикувано 9 януари 2012 (редакция) Как мислиш нормално ли е....след като единствения контрол върху двигателя е педала за газта, тя да се форсира и ускорява сама!!!Май не е много нормално. Явно имаш някакви проблеми, защо веднага всички се хващат за този катализатор :dntknw: .....Трябва да ти кажа че без него става по-зле работата. Е да малко ще промени миризмата и какво от това. Колега тя не се форсирва просто за някъква част от секундата подава газ и се нормализира незнам откакто я имам нямам никъкви забележки и съм мн доволен не ми е правила никъкъв проблем.Иначе ясно,че е проблем,но си ми малко надалечко,а доколкото знам ти си единствения разбирач на тея GDI-та.Колкото до катализатора ще го махна и ще видя резултатът какъв ще е :drinks: Редактирано 9 януари 2012 от Penev Borislav Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Penev Borislav Публикувано 12 януари 2012 Автор Сподели Публикувано 12 януари 2012 Колеги махнах катализатора и останах много доволен.Колата сякаш се отпуши много по-добре ускорява работата на двигателя се промени коренно,а колкото до подаването на газ и то се оправи.Явно е бил сериозно запушен :icon_hmm:Поздрави :mitsu-smiley: :drinks: :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 12 януари 2012 Сподели Публикувано 12 януари 2012 Колеги махнах катализатора и останах много доволен.Колата сякаш се отпуши много по-добре ускорява работата на двигателя се промени коренно,а колкото до подаването на газ и то се оправи.Явно е бил сериозно запушен :icon_hmm:Поздрави :mitsu-smiley: :drinks: :mitsu-smiley: От думите на колегата трябва да се има индикация за следното: След като колата "литва" след премахването, това означава, че до момента не е експлоатирана с правилните масла през годините. Пораженията върху катализатора вече са налице и са вследствие на горното. Дано това не се е отразило много и върху двигателя...Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Penev Borislav Публикувано 12 януари 2012 Автор Сподели Публикувано 12 януари 2012 От думите на колегата трябва да се има индикация за следното: След като колата "литва" след премахването, това означава, че до момента не е експлоатирана с правилните масла през годините. Пораженията върху катализатора вече са налице и са вследствие на горното. Дано това не се е отразило много и върху двигателя...Поздрави Дано колега дано.До колкото разбрах един катализатор има от 80 до 100 хил.км живот,а моята чукна 130 хил.км такаче приемам,че е нормално да е в това състояние. :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 12 януари 2012 Сподели Публикувано 12 януари 2012 А моя е към 260000, но нямам никой от горните проблеми. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vui4o Vanio Публикувано 12 януари 2012 Сподели Публикувано 12 януари 2012 :D Ееее , Милене то остана и ти да имаш проблеми с GDI - то и тогава съвсем ще я "закършим " :D ЧНГ , :drinks: Бъди жив и здрав и много успехи и през тази година. :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
каризмич Публикувано 13 януари 2012 Сподели Публикувано 13 януари 2012 (редакция) Казаха ми,че катализатора на колата ми е заминал(като карат зад мене има наблюдения,че колата пуши все едно е на газ,а когато я запаля сутрин студена отзад от ауспуха се чува леко препукване,а оборотите не се менят).Благодаря предварително :mitsu-smiley: Може и да си въобразявам, ама май имам същите или поне подобни симптоми. Със сигурност пуши като газовик отзад - аз си мислех, че всички ГДИ пушат така, даже си съставих теория, че работят в по-високотемпературен режим.Иначе моята ирише отзад хем на пържено, хем на нещо средно между шоколад и бухти.. :rolleyes: Та, колега, въпросът ми е къде и как точно стана смяната на катализатора, в смисъл с какво го замениха, кво става с ламбда сондите, лъжат ли нещо компа допълнително и пр. Може и цена да дадеш. Редактирано 13 януари 2012 от каризмич Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Penev Borislav Публикувано 16 януари 2012 Автор Сподели Публикувано 16 януари 2012 (редакция) Може и да си въобразявам, ама май имам същите или поне подобни симптоми. Със сигурност пуши като газовик отзад - аз си мислех, че всички ГДИ пушат така, даже си съставих теория, че работят в по-високотемпературен режим.Иначе моята ирише отзад хем на пържено, хем на нещо средно между шоколад и бухти.. :rolleyes: Та, колега, въпросът ми е къде и как точно стана смяната на катализатора, в смисъл с какво го замениха, кво става с ламбда сондите, лъжат ли нещо компа допълнително и пр. Може и цена да дадеш. Колега катализатора се маха лесно.Аз специално ходих в сервиз за ауспуси и ми го резнъха и завариха едно парче тръба в моя случай защото исках да изкарва малко повече звук понеже като копувах колата от Германия беше с оригинален ремус и сега издава невероятен звук иначе се заменя с обикновено гърне.Човека изкупуваше стари катализатори и пазърлъка беше следния:60 лв за катализатора от негова страна,30 лв за ремонта,В крайна сметка останаха 30 лв и за мен който естествено на момента се озоваха в резервоара на моята Муцка да и се нарадвам на новото гласче :mitsu-smiley: Поздрави :rulez: :drinks: :rulez: Редактирано 16 януари 2012 от Penev Borislav Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 16 януари 2012 Сподели Публикувано 16 януари 2012 Колега катализатора се маха лесно.Аз специално ходих в сервиз за ауспуси и ми го резнъха и завариха едно парче тръба в моя случай защото исках да изкарва малко повече звук понеже като копувах колата от Германия беше с оригинален ремус и сега издава невероятен звук иначе се заменя с обикновено гърне.Човека изкупуваше стари катализатори и пазърлъка беше следния:60 лв за катализатора от негова страна,30 лв за ремонта,В крайна сметка останаха 30 лв и за мен който естествено на момента се озоваха в резервоара на моята Муцка да и се нарадвам на новото гласче :mitsu-smiley: Поздрави :rulez: :drinks: :rulez: Със сигурност ауспухджията е спечелил повече от сделката, бъди убеден в сравнение с двигателя. Наближава все повече времето, когато още по-затегнати ще бъдат прегледите и следенето на вредни емисии. Визирам слагането в пунктовете за ГТП камери и не се минава много лесно с големия талон вече. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ивайло Нинов Публикувано 1 март 2014 Сподели Публикувано 1 март 2014 Здравейте колеги, Имам следния проблем: днес колата ми (Carisma 1.8 GDI Exe 1999г) започна леко да "ръмжи" и се оказа, че имам лека пробойна в тръбата след катализатора. Проблема е, че това е точно в зоната на връзката на средната тръба със планката, която се захваща за планката на катализатора. Ходих днес на майстор ауспухджия и той ми вика следното: "режа ти катализатора от едната страна, режа ти го от другата страна, на негово място ти слагам ново гърне, даваш ми 10лв и ми оставаш твоето гърне".От казаното малко се притесних и реших да не предприемам действия за момента. Ще се радвам да ми дадете съвет какво да правя, като ми отогорите на следните въпроси: - възможно ли е да се ремонтира тази пукнатина, която е точно на ръба на снадката с планката и знаете ли къде може да стане това (в София)? Притеснява ме, че и двете планки (и тази на катализатора) са леко ръждясали и съответно болтовете сигурно са клеясали и може да се скъса цялата връзка. - разбрах, че не е добре да се премахва катализатора, но ако се наложи проблем ли ще е за колата (най-вече за показанията на компютъра и работата на двигателя)? - кое е по-доброто решение за заместител на катализатора - права тръба неръждавейка или резонаторно гърне. Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vik Публикувано 25 февруари 2016 Сподели Публикувано 25 февруари 2016 здравейте колеги изкормих катализатора на каризма 1,6 , ако някой знае каде мога да го продам пишете благодаря Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yavcho Публикувано 6 декември 2016 Сподели Публикувано 6 декември 2016 А пушека какъв мирис има... Относно прекъсването колко време трае (15-20 сек), ако в момента на прекъсването я изфорсираш оправя ли се. Аз лично немисля че е катализатор, иначе за махането проблем няма и да запише грешка се лекува с емулатор. Здравей колега, При мен има такъв проблем, 20на секунди като я запаля студена работи зле, не абсолютно винаги но често се случва, пушека си мирише на бензин, и като я подадеш газ ( изфорсираш я ) няма ефект, докато не минат тия 20 скунди си е все така... сменях ламбда сонда, тъй катомайстора казае реагира бавно но не се оправи... идеи? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.