Премини към съдържание

Катализатор...


Препоръчано мнение

Привет колеги и за много години от мен.Искам да се консултирам с вас.Казаха ми,че катализатора на колата ми е заминал(като карат зад мене има наблюдения,че колата пуши все едно е на газ,а когато я запаля сутрин студена отзад от ауспуха се чува леко препукване,а оборотите не се менят).Та въпроса ми е имали проблем да си махна катализатора защото се страхувам да не да почне да изкарва грешки на компютъра(да го заменя с права тръба).Колата е 1.8 ГДИ 2001 год.

Благодаря предварително :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А пушека какъв мирис има... Относно прекъсването колко време трае (15-20 сек), ако в момента на прекъсването я изфорсираш оправя ли се. Аз лично немисля че е катализатор, иначе за махането проблем няма и да запише грешка се лекува с емулатор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз моят отдавна го махнах, обаче сложих гърне на негово място. Че и от катализатора ли може грешка да отчете? Тоя GDI нещо почва да ме плаши. То май нема нещо, което да не барнеш и да не отчете грешка. Май ще трябва и мойта тогава да е лекувам. А някакви идеи какъв емулатор и къде се слага???

Редактирано от somalietsa
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А пушека какъв мирис има... Относно прекъсването колко време трае (15-20 сек), ако в момента на прекъсването я изфорсираш оправя ли се. Аз лично немисля че е катализатор, иначе за махането проблем няма и да запише грешка се лекува с емулатор.

 

Колега не съм правил такъв тест просто съм го забелязъл от скоро това ще проверя днеска като истине дали се оправя,а колкото до мириса е сякъш на не-много богата смес накъртва едно такова,но щом няма проблем да го махна със сигорност го махам.Като карам също на която и да било скорост и ако отпусна газта след 5-10 сек. колата започва сама да си подава газ в порядъка на 2-3 сек. това нормално ли е?

Благодаря за отговорите :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моето ГДИ също ми е правило това с подаването на газта,най-често когато съм около 2000/об. мин.Иначе катализатора го махнах и сложих някъв заместител и не съм имал проблеми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега не съм правил такъв тест просто съм го забелязъл от скоро това ще проверя днеска като истине дали се оправя,а колкото до мириса е сякъш на не-много богата смес накъртва едно такова,но щом няма проблем да го махна със сигорност го махам.Като карам също на която и да било скорост и ако отпусна газта след 5-10 сек. колата започва сама да си подава газ в порядъка на 2-3 сек. това нормално ли е?

Благодаря за отговорите :drinks:

 

 

Как мислиш нормално ли е....след като единствения контрол върху двигателя е педала за газта, тя да се форсира и ускорява сама!!!

Май не е много нормално. Явно имаш някакви проблеми, защо веднага всички се хващат за този катализатор :dntknw: .....Трябва да ти кажа че без него става по-зле работата. Е да малко ще промени миризмата и какво от това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как мислиш нормално ли е....след като единствения контрол върху двигателя е педала за газта, тя да се форсира и ускорява сама!!!

Май не е много нормално. Явно имаш някакви проблеми, защо веднага всички се хващат за този катализатор :dntknw: .....Трябва да ти кажа че без него става по-зле работата. Е да малко ще промени миризмата и какво от това.

 

Колега тя не се форсирва просто за някъква част от секундата подава газ и се нормализира незнам откакто я имам нямам никъкви забележки и съм мн доволен не ми е правила никъкъв проблем.Иначе ясно,че е проблем,но си ми малко надалечко,а доколкото знам ти си единствения разбирач на тея GDI-та.Колкото до катализатора ще го махна и ще видя резултатът какъв ще е :drinks:

Редактирано от Penev Borislav
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги махнах катализатора и останах много доволен.Колата сякаш се отпуши много по-добре ускорява работата на двигателя се промени коренно,а колкото до подаването на газ и то се оправи.Явно е бил сериозно запушен :icon_hmm:

Поздрави :mitsu-smiley: :drinks: :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги махнах катализатора и останах много доволен.Колата сякаш се отпуши много по-добре ускорява работата на двигателя се промени коренно,а колкото до подаването на газ и то се оправи.Явно е бил сериозно запушен :icon_hmm:

Поздрави :mitsu-smiley: :drinks: :mitsu-smiley:

 

От думите на колегата трябва да се има индикация за следното: След като колата "литва" след премахването, това означава, че до момента не е експлоатирана с правилните масла през годините. Пораженията върху катализатора вече са налице и са вследствие на горното. Дано това не се е отразило много и върху двигателя...

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От думите на колегата трябва да се има индикация за следното: След като колата "литва" след премахването, това означава, че до момента не е експлоатирана с правилните масла през годините. Пораженията върху катализатора вече са налице и са вследствие на горното. Дано това не се е отразило много и върху двигателя...

Поздрави

 

Дано колега дано.До колкото разбрах един катализатор има от 80 до 100 хил.км живот,а моята чукна 130 хил.км такаче приемам,че е нормално да е в това състояние. :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:D Ееее , Милене то остана и ти да имаш проблеми с GDI - то и тогава съвсем ще я "закършим " :D ЧНГ , :drinks: Бъди жив и здрав и много успехи и през тази година. :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Казаха ми,че катализатора на колата ми е заминал(като карат зад мене има наблюдения,че колата пуши все едно е на газ,а когато я запаля сутрин студена отзад от ауспуха се чува леко препукване,а оборотите не се менят).

Благодаря предварително :mitsu-smiley:

 

 

Може и да си въобразявам, ама май имам същите или поне подобни симптоми. Със сигурност пуши като газовик отзад - аз си мислех, че всички ГДИ пушат така, даже си съставих теория, че работят в по-високотемпературен режим.

Иначе моята ирише отзад хем на пържено, хем на нещо средно между шоколад и бухти.. :rolleyes:

Та, колега, въпросът ми е къде и как точно стана смяната на катализатора, в смисъл с какво го замениха, кво става с ламбда сондите, лъжат ли нещо компа допълнително и пр. Може и цена да дадеш.

Редактирано от каризмич
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може и да си въобразявам, ама май имам същите или поне подобни симптоми. Със сигурност пуши като газовик отзад - аз си мислех, че всички ГДИ пушат така, даже си съставих теория, че работят в по-високотемпературен режим.

Иначе моята ирише отзад хем на пържено, хем на нещо средно между шоколад и бухти.. :rolleyes:

Та, колега, въпросът ми е къде и как точно стана смяната на катализатора, в смисъл с какво го замениха, кво става с ламбда сондите, лъжат ли нещо компа допълнително и пр. Може и цена да дадеш.

 

Колега катализатора се маха лесно.Аз специално ходих в сервиз за ауспуси и ми го резнъха и завариха едно парче тръба в моя случай защото исках да изкарва малко повече звук понеже като копувах колата от Германия беше с оригинален ремус и сега издава невероятен звук иначе се заменя с обикновено гърне.Човека изкупуваше стари катализатори и пазърлъка беше следния:

60 лв за катализатора от негова страна,

30 лв за ремонта,

В крайна сметка останаха 30 лв и за мен който естествено на момента се озоваха в резервоара на моята Муцка да и се нарадвам на новото гласче :mitsu-smiley:

Поздрави :rulez: :drinks: :rulez:

Редактирано от Penev Borislav
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега катализатора се маха лесно.Аз специално ходих в сервиз за ауспуси и ми го резнъха и завариха едно парче тръба в моя случай защото исках да изкарва малко повече звук понеже като копувах колата от Германия беше с оригинален ремус и сега издава невероятен звук иначе се заменя с обикновено гърне.Човека изкупуваше стари катализатори и пазърлъка беше следния:

60 лв за катализатора от негова страна,

30 лв за ремонта,

В крайна сметка останаха 30 лв и за мен който естествено на момента се озоваха в резервоара на моята Муцка да и се нарадвам на новото гласче :mitsu-smiley:

Поздрави :rulez: :drinks: :rulez:

 

Със сигурност ауспухджията е спечелил повече от сделката, бъди убеден в сравнение с двигателя. Наближава все повече времето, когато още по-затегнати ще бъдат прегледите и следенето на вредни емисии. Визирам слагането в пунктовете за ГТП камери и не се минава много лесно с големия талон вече.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...

Здравейте колеги,

 

Имам следния проблем: днес колата ми (Carisma 1.8 GDI Exe 1999г) започна леко да "ръмжи" и се оказа, че имам лека пробойна в тръбата след катализатора. Проблема е, че това е точно в зоната на връзката на средната тръба със планката, която се захваща за планката на катализатора. Ходих днес на майстор ауспухджия и той ми вика следното: "режа ти катализатора от едната страна, режа ти го от другата страна, на негово място ти слагам ново гърне, даваш ми 10лв и ми оставаш твоето гърне".От казаното малко се притесних и реших да не предприемам действия за момента.

Ще се радвам да ми дадете съвет какво да правя, като ми отогорите на следните въпроси:

- възможно ли е да се ремонтира тази пукнатина, която е точно на ръба на снадката с планката и знаете ли къде може да стане това (в София)? Притеснява ме, че и двете планки (и тази на катализатора) са леко ръждясали и съответно болтовете сигурно са клеясали и може да се скъса цялата връзка.

- разбрах, че не е добре да се премахва катализатора, но ако се наложи проблем ли ще е за колата (най-вече за показанията на компютъра и работата на двигателя)?

- кое е по-доброто решение за заместител на катализатора - права тръба неръждавейка или резонаторно гърне.

 

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...
  • преди 9 месеца ...

А пушека какъв мирис има... Относно прекъсването колко време трае (15-20 сек), ако в момента на прекъсването я изфорсираш оправя ли се. Аз лично немисля че е катализатор, иначе за махането проблем няма и да запише грешка се лекува с емулатор.

 

 

 

Здравей колега,

 

При мен има такъв проблем, 20на секунди като я запаля студена работи зле, не абсолютно винаги но често се случва, пушека си мирише на бензин, и като я подадеш газ ( изфорсираш я ) няма ефект, докато не минат тия 20 скунди си е все така... сменях ламбда сонда, тъй катомайстора казае реагира бавно но не се оправи... идеи?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...