Премини към съдържание

Какви вериги да си взема


R1100S

Препоръчано мнение

Здравейте колеги,сигурно сте чували за текстилните вериги дали маже някой да даде отзиви за тях.Ще ми се наложи тази зима да попътувам и незнам какви вериги да си взема.

Благодаря предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами повечето коментари са че единствената работа, която вършат е сцеплението да се доближи до това на зимна гума. От друга страна конвенционалните вериги в повечето случаи така са оплетени, че ако има по-малко от 1-2 сантиметра сняг или твърд лед отдолу ще ти заминат скоро амортисьорите. Ако взимаш по-конвенционални вериги гледай дали има такъв модел стъпващ по цялата дължина или по-голямата част на веригата, за да има по-малко вибрации.

 

Нещо такова:

 

http://img534.imageshack.us/img534/6572/snowtrakltt300.jpg

 

Трябва и да видиш дали не са високи и да има достатъчно място до амортисьорите или други елементи на окачването, понеже при по-висока скорост могат да задерат. Купи си и хубави топли ръкавици за момента в който може да се наложи да ги сложиш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда много добре но по трудно се слагат.Какво мислиш за новите текстилни?

Редактирано от R1100S
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дали?

 

http://www.youtube.com/watch?v=3RC8ggR0M78&feature=related

 

При другите видове трябва да изкъртиш леда, после ако не може да бръкнеш да вдигаш на крик и ако е със синджири да я разплиташ, промушваш и свързваш отзад в най-големия студ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Супер!!! А каква е цената?И откъде може да се вземат.

Владимиров, поне като пускаш идеи проверявай и цената. Тези вериги са над 500лв и ако нямаш вила в планината и да катериш всяка седмица е безумие да налееш толкова кинти да ти седят в гаража 99% от времето.

За текстилните има много писано по другите форуми, но понеже аз миналата година бях пред същата дилема, ще синтезирам накратко: Да, вършат нещо, но ефекта от тях не е по-голям от този на хубави нови зимни гуми. Те са подходящ избор за страни с мек климат където наистина изключително рядко вали сняг или заледява (като Гърция и по-голямата част от Англия например) и където не е оправдано купуването на зимни гуми и хората карат или с летни или с всесезонни. Та примерно гърците като дойдат зимата на Банско, карат си с летните, като видят снега хакат тези калъфи и все едно слагат зимни гуми. Ефекта обаче няма общо с този на истински вериги. Отделно един разказваше че са му превъртали гумите в тях при спускане на Витоша и чувството не е било приятно.

За китайските синджири по бензиностанциите, извода е че карат около 5-10 км и са до там. Еднократки т.е.

За течните - разчита се на химически ефект, който е краткотраен и в някой случаи биха те изкарали от пряспа примерно, но не са за продължително каране.

Ето този сайт виж, това са вносителите на няколкото доказани марки вериги. Избери си някои според бюджета ти и колко често мислиш че би ти се наложило да ги ползваш и бой. Аз лично си взех миналата година ей тези, като така и не ми се наложи да ги слагам освен за тренировка.

 

Успех.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами не е написал за ограничение в цената, има и много скъпи текстилни. Иначе ако ще са обикновени - китайските изкарват много, какви са тия глупости за 5-10км? Аз разбрах, че сериозно ще му се налага да пътува с вериги, тогава инвестицията си заслужава - комфорта и стабилността ще са много по-големи и няма да си изхвърли амортисьорите след време, ако кара и по малко по-добре изчистени участъци. Само от това може да му се избие разликата в цената. А и не е само този модел вериги, които стъпват по цялата дължина - има и подобни по-опростени. Клипчето съм го дал, за да се види, че се слагат даже по-лесно.

Ако му трябват само за пред контролните органи да си вземе китайски или други сравнително евтини и да ги сваля на първата отбивка (ако не е затрупана) след като ги подмине.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Иначе ако ще са обикновени - китайските изкарват много, какви са тия глупости за 5-10км?

 

Добре, да не са 5-10, ама 30-40 долу горе и толкоз. Аз лично участвах в едно пътуване 2003-2004 по коледа и тогава се скъсаха 3 катаеца между Габрово и Шумен, като след първите вече спирахме през 5-10 км да ги натягаме. Приликата с марковите е само че са верига и че са 12мм на звено. Истинските са от разни магнезиеви сплави и т.н. подсилени материали, а не от чист алуминии като китайците .. така че айде да не са глупости викам аз.. Според мен в границите 80-120лв може да се вземе нещо на което да му се има доверие че ще те извади от ситуация, докато 30-40 лв за китаец са си пари в коша и точно както ти каза "за пред контролните органи" . :rolleyes:

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Навъртял съм над 200 с такива по Шипка, само че не с алуминиеви. В резултат пролетта хвърлих предните амортисьори по 200 и няколко лева бройката за нови. Сега ако ми се наложи ще ги свалям, ако има къде да спра или ще се надявам да подменят амортисьорите гаранционно.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Навъртял съм над 200 с такива по Шипка, само че не с алуминиеви. В резултат пролетта хвърлих предните амортисьори по 200 и няколко лева бройката за нови. Сега ако ми се наложи ще ги свалям, ако има къде да спра или ще се надявам да подменят амортисьорите гаранционно.

 

Това са легенди, амортисьорите ти са били тръгнали. Нали не си мислиш че с тези от 500лв няма същите вибрации ? Единствените които са доста по-добре в това отношение, са гумено-текстилните оплетки на Michelin, обаче миналата година по някаква причина не ги произвеждаха и нямаше наличност .. иначе те според мен са перфектния избор за нашите условия .. а и на цена около 160лв .. съвсем приемливо .. ако сега ги има това определено е опция :icon_bye:

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами няма да са били като нови всеки случай и като караш по-бързо вибрациите бяха страшни, ако опира отдолу на твърдо. За това му казвам да гледа да стъпва колкото се може повече на веригата, да не е със празни зони. Иначе вече има и теми където се хвалят да са сменяли амортисьори на новия лансър... Мисля, че си заслужава да се заделят малко повече средства, ако наистина се налага честото пътуване с вериги, но не бива и да се изпада в другата крайност да се дава ненужно много за маркови вериги със същата оплетка като използваната в евтините вериги от 40-50лв.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Владимиров, какво общо има новия Лансър с твоите дерзания? Моя Лансър е със сменен амортисьор на 70000км., но какво общо има с темата, тая кола вериги освен в багажника, другаде не е помирисвала? Освен това, едва ли някой би си сложил вериги да си перка в София с тях.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...и като караш по-бързо вибрациите бяха страшни, ако опира отдолу на твърдо. ...

Ами аз съм далеч от мисълта да споря с теб, обаче с вериги се кара с до 40км/час , т.е. не се кара бързо, и второ кара се само на сняг и лед, не и на изчистено .. ти това май не си го спазвал?

 

...другата крайност да се дава ненужно много за маркови вериги със същата оплетка като използваната в евтините вериги от 40-50лв.

Марковите са от съвсем друг материал бе човек, прочети като не ми вярваш..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.Ще ми се наложи тази зима да попътувам и незнам какви вериги да си взема.

 

Най добре си вземи едни автоматични ..:) Ето такива ..:D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мале, мале...

При това застъпване, ако се откъсне някое звено/халка/ и си наблизо - я фар отиде, я джама!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

второ кара се само на сняг и лед, не и на изчистено .. ти това май не си го спазвал?

 

Първо като трябва да се кара с вериги долу на прохода стои една патрулка и не не те пускат с каквато и кола да си ако няма монтирани вериги, така че иска или не с каквато и кола да е трябва да ги сложи. После отбивките са затрупани от снегорините и няма къде да се спре. На по-добре очистените участъци се получават вибрации с колкото и да се кара и общото е че и новите коли имат амортисьори, които явно не са вечни. Ясно е че марковите вериги са от по-добър материал, но при положение че има и по-бюджетни решения, които вършат същата работа ако не се налага честото ползване не си заслужава особено инвестицията, ако ще ги сложи веднъж на 2 години да мине 5км. с тях. И обратното - ако наистина му се налага да кара по неизчистени пътища и по такива за които често има изискване за вериги си струва да инвестира повече. Редно беше да се уточни колко често и от къде мисли да пътува, преди да изпадаме в спорове дали да си вземе вериги за 50 или за 500лв.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мале, мале...

При това застъпване, ако се откъсне някое звено/халка/ и си наблизо - я фар отиде, я джама!

Да му мисли кой е зад него ..:lol:

Щом тези не ти харесват, ето ти друго предложение ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тези вериги ако може да се каже вериги са страхотни.Колкото до това къде и колко ще ги ползвам повярвайте ще ги ползвам.Предстои ми ходене до Алпите, но преди това доста каране в България.Не ми харесва да карам по магистрали защото ми е скучно за това проходите са с приоритет.

Благодаря на всички.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,сигурно сте чували за текстилните вериги дали маже някой да даде отзиви за тях.Ще ми се наложи тази зима да попътувам и незнам какви вериги да си взема.

Благодаря предварително.

Текстилните стават само за лед. Масово ги използват гърците. На сняг, само ако е отъпкан. Аз си купих Pewag Sportmatik SMX. За моя радост още са нови и непокътнати. Същите купих и за колата на жена ми, та впечатленията ми са от там. Лично съм ги поставял и тествал. Много лесен монтаж и демонтаж. С тях съм карал със скорост 80-90км/ч по заснежен път. По асфалт повече от 50км/ч не съм развивал, понеже с вериги на асфалт трудно се спира (пързаля). Но мисълта ми е, че веригите са фини и здрави. Тарикатското е, че механизмите за обтягане са автоматични. Слагаш, щрак едни копченца на механизмите, качваш се и караш. Няма спиране, обтягане и хлопане по калници и подкалници. После за демонтажа, копченцата на механизмите щрак на другата страна и се отпуска веригата. Ако не се лъжа, цената беше в рамките на около 160лв. Мисля че, номера на веригите за гуми с размер 205/60/16" беше 73.

http://www.escadra.bg/%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%B3%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D1%81%D0%BD%D1%8F%D0%B3-Pewag-Sportmatic-SMX/i91.htm

Редактирано от Vasil Sivkov-Noby
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Eто ти упътване :)

Не ставайте жертви на рекламата. Тези "вериги" струваха над 500лв. Един приятел, който е вносител на гуми и вериги, си взе такива за него. Едно ходене от Смолян до Пампорово и се натрошиха. Стана така все едно си е скъсал или запалил парите. Обърнете внимание на клипчето! На 3 мин. и 46 сек. натиснете пауза и ще видите , колко добре се вижда монтираната халка за опъване на колата доло в ляво на бронята. :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 11 месеца ...

Дайте мнение за тези калъфи за съхранение на гуми http://www.alo.bg/578828 :D

 

От този рекламен клип не видях нищо от полезността на въпросните "вериги" и най-лошото е че настинката ти е сигурна с тях.

 

http://www.autosock.bg/product.php

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...