Премини към съдържание

Обслужване


chkl

Препоръчано мнение

Здравеите приятели отново.Нов съм във форума и имам няколко вапроса, като за начало какво трябва да и се смени на една кола чувал съм за ролки, ремъци, масло и филтри, колко ремъка и колко трябва да се сменят и как им викат че си нямам и представа. Ако може да ми кажете за всичките работи които изброих, препоръчате марки и да ми дадете техните цени. Колата е mitsubishi carisma 1.8 gdi 1998г. Благодаря ви предварително. Моля помагаите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За ангренажен ремък и ролки /ремък Sun ролки Koyo/ към 180-200лв. Масло 4л. 5W-30 или 0W-30, между 60 и 100 лв, да не е Лики с молибден, аз лично ти препоръчвам Eneos 5W-30, 82 лв. Маслен филтър м/у 8 и 10 лв. няма значение какъв, AMC стават. Въздушен филтър, към 15 лв. пак AMC. Първоначално и задължително това. Оттам нататък гледаш какво е положението и сменяш... :)

Редактирано от Dell
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих сменил и накладките :icon_thumbup:

 

И какъв е смисъла? По-скоро трябва да смени задължително течността на съединителя и спирачната няма да е зле. После може да смени и в скоростите 2-2.2л. 75W85 и на хидравликата с DiaQueen PSF, както антифриза и горивния филтър. Добре е види и останалите ремъци и ролки. Трябва да се видят и свещите дали са износени и са за смяна, като не могат да се заменят с различни от IZFR6B или PZFR6B. Трябва да се определи и дали има нагар в колектора и по клапаните и да се почисти, дори и да не е много разликата е осезаема.

 

Eneos 5W-30

 

Да, ама няма от къде да го купи, до колкото знам маслото свърши отдавна, а Eneos-а произведен в Европа няма нищо общо с японския...

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами щом казвам и карам вече 3-та смяна с Eneos значи има. Но щом го твърдиш така категорично ще се замисля. А, че маслото свършило отдавна - запасите на Eneos или..? Не съм забелявал да е продавано 5-30 тук, а Eneos-а произведен за Европа си е по принцип с малко по-различни характеристики от този за Япония или САЩ, ако това имаш предвид.

Редактирано от Dell
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това не е случайно, а и са сравнително пренебрежими, предвид базисното качество. А и не виждам защо едно масло да не се препоръчва пред друго, само защото характеристики като вискозитет са малко по-различни за маслата за Щатите примерно? Но за успокоение, карал съм и с масло от там, разлика с Европейското НЯМА. Сега няма смисъл да спамим темата повече, масло има, хубаво е и ако колегата прецени ще сложи. Ако не - кастрол има за всеки. С еднакви характеристики по целия свят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами щом казвам и карам вече 3-та смяна с Eneos значи има.

Колега, на колко километра сменяш синтетиката на Eneos? Аз съм с такова сега и се чудя, като полусинтетиката я карам до 12-13.000, това на колко да го сменя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги много ви благодаря за мненията. Имам обаче още един въпрос ако може да попитам да не правя нова тема. Как мога да разбера дали колата ми има борд компютър , на екранчето на километража показвало някакъв разход обаче ако има борд компютър как да сменим функциите , пробвахме със черното копче на километража дето се заноляват километрите но нищо не се сменя , други колеги ми казаха че от там ставало , колата е със СД . Щом показва някакъв разход на екранчето би трябвало да има борд компютър според мен . Моля помагаите , има или няма борд компютър , и ако има как да сменя функциите . Благодаря ви предварително .

Редактирано от chkl
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има. Точно от черното копче. С всяко натискане минава през среден разход, текущ разход, температура и два брояча за изминатите километри.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, на колко километра сменяш синтетиката на Eneos? Аз съм с такова сега и се чудя, като полусинтетиката я карам до 12-13.000, това на колко да го сменя.

 

Здравей, имам навик да сменям на 10000 +- 1500 ако не ми се чака или го забравя, каквото и да е маслото. Някъде из форума се вихреше спор синтетиката да се сменя и на 20000, но смятам, че и до 10000 си става достатъчно черно.

Редактирано от Dell
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм на мнение, че на GDI каквото и масло да му сипеш няма да изкара повече от 12 000км в най-добрия случай. Много сажди много нещо...

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Относно Eneos-а произведен или пакетиран в Европа имаше една тема за качествата му спрямо японския, мисля че в Мазда форума, доста обширна... Няма смисъл да се почва такава и тук.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:offtopic: Да, така е. Там между добрите отзиви имаше спор откъде внася "софийският" вносител и твърдения, че между качеството на японското и европейското масло има разлика /има си хас/. Докато я следях нямаше и един коментар срешу маслото! А и темата беше за хубаво масло, а не за разликите м/у континентите. Сега вече ако има още нещо давай на лични. :D

Редактирано от Dell
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм на мнение, че на GDI каквото и масло да му сипеш няма да изкара повече от 12 000км в най-добрия случай. Много сажди много нещо...

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Относно Eneos-а произведен или пакетиран в Европа имаше една тема за качествата му спрямо японския, мисля че в Мазда форума, доста обширна... Няма смисъл да се почва такава и тук.

Ти ще кажеш....Ела да видиш на 28000км колко добре се държи, и на цвят е добро, и грам не ми е изгорила за толкова километри. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, така е. Там между добрите отзиви имаше спор откъде внася "софийският" вносител и твърдения, че между качеството на японското и европейското масло има разлика /има си хас/. Докато я следях нямаше и един коментар срешу маслото!

Значи си следил само до 3-та страница темата :) защото от 4-та първите ентусиасти дето го пробваха, започнаха да се връщат към предишните си масла ..:D Първият беше един твой градски ..
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз не виждам нищо чак толкова по-добро.Даже двигателя стана една идея по-шумен.Има много нови масла,които го слагат в малкия си джоб,така че да не си чешем езиците напразно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ела да видиш на 28000км колко добре се държи

 

Да ама моето е на незнайно колко километри. Сипвал съм му добавки, поразглобявал съм го да го очистя, където е сравнително лесно достъпно и някъде на 2-3хил км маслото пак потъмня достатъчно, може би ми трябва нов двигател но не ми се заделят чак такива средства щом още върви. Масло не гори, а почерняването до колкото съм говорил с други собственици е така да се каже масово явление. За какво масло става въпрос - може там да е основната грешка?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

:) Това за 28 000 км. шега ли е или експеримент ?

 

Вероятно автомобил би могъл да се движи с доста по-голям пробег на маслото, но дали е разумно.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:) Това за 28 000 км. шега ли е или експеримент ?

 

Вероятно автомобил би могъл да се движи с доста по-голям пробег на маслото, но дали е разумно.

 

Колегата е пропуснал една 0-ла. В други теми е казал, че автомобила му е на 280 000 км :) Да не вземеш сега да навъртиш пробег от 28000км за една смяна :icon_bye:

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...