chkl Публикувано 16 ноември 2011 Сподели Публикувано 16 ноември 2011 Здравеите приятели отново.Нов съм във форума и имам няколко вапроса, като за начало какво трябва да и се смени на една кола чувал съм за ролки, ремъци, масло и филтри, колко ремъка и колко трябва да се сменят и как им викат че си нямам и представа. Ако може да ми кажете за всичките работи които изброих, препоръчате марки и да ми дадете техните цени. Колата е mitsubishi carisma 1.8 gdi 1998г. Благодаря ви предварително. Моля помагаите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dell Публикувано 16 ноември 2011 Сподели Публикувано 16 ноември 2011 (редакция) За ангренажен ремък и ролки /ремък Sun ролки Koyo/ към 180-200лв. Масло 4л. 5W-30 или 0W-30, между 60 и 100 лв, да не е Лики с молибден, аз лично ти препоръчвам Eneos 5W-30, 82 лв. Маслен филтър м/у 8 и 10 лв. няма значение какъв, AMC стават. Въздушен филтър, към 15 лв. пак AMC. Първоначално и задължително това. Оттам нататък гледаш какво е положението и сменяш... Редактирано 16 ноември 2011 от Dell Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
chkl Публикувано 16 ноември 2011 Автор Сподели Публикувано 16 ноември 2011 Благодаря ти много колега за помоща. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitko_90 Публикувано 17 ноември 2011 Сподели Публикувано 17 ноември 2011 Аз бих сменил и накладките :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 17 ноември 2011 Сподели Публикувано 17 ноември 2011 (редакция) Аз бих сменил и накладките :icon_thumbup: И какъв е смисъла? По-скоро трябва да смени задължително течността на съединителя и спирачната няма да е зле. После може да смени и в скоростите 2-2.2л. 75W85 и на хидравликата с DiaQueen PSF, както антифриза и горивния филтър. Добре е види и останалите ремъци и ролки. Трябва да се видят и свещите дали са износени и са за смяна, като не могат да се заменят с различни от IZFR6B или PZFR6B. Трябва да се определи и дали има нагар в колектора и по клапаните и да се почисти, дори и да не е много разликата е осезаема. Eneos 5W-30 Да, ама няма от къде да го купи, до колкото знам маслото свърши отдавна, а Eneos-а произведен в Европа няма нищо общо с японския... Редактирано 17 ноември 2011 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dell Публикувано 21 ноември 2011 Сподели Публикувано 21 ноември 2011 (редакция) Ами щом казвам и карам вече 3-та смяна с Eneos значи има. Но щом го твърдиш така категорично ще се замисля. А, че маслото свършило отдавна - запасите на Eneos или..? Не съм забелявал да е продавано 5-30 тук, а Eneos-а произведен за Европа си е по принцип с малко по-различни характеристики от този за Япония или САЩ, ако това имаш предвид. Редактирано 21 ноември 2011 от Dell Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 21 ноември 2011 Сподели Публикувано 21 ноември 2011 Точно това имам предвид. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dell Публикувано 22 ноември 2011 Сподели Публикувано 22 ноември 2011 Това не е случайно, а и са сравнително пренебрежими, предвид базисното качество. А и не виждам защо едно масло да не се препоръчва пред друго, само защото характеристики като вискозитет са малко по-различни за маслата за Щатите примерно? Но за успокоение, карал съм и с масло от там, разлика с Европейското НЯМА. Сега няма смисъл да спамим темата повече, масло има, хубаво е и ако колегата прецени ще сложи. Ако не - кастрол има за всеки. С еднакви характеристики по целия свят. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 23 ноември 2011 Сподели Публикувано 23 ноември 2011 Ами щом казвам и карам вече 3-та смяна с Eneos значи има.Колега, на колко километра сменяш синтетиката на Eneos? Аз съм с такова сега и се чудя, като полусинтетиката я карам до 12-13.000, това на колко да го сменя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
chkl Публикувано 24 ноември 2011 Автор Сподели Публикувано 24 ноември 2011 (редакция) Колеги много ви благодаря за мненията. Имам обаче още един въпрос ако може да попитам да не правя нова тема. Как мога да разбера дали колата ми има борд компютър , на екранчето на километража показвало някакъв разход обаче ако има борд компютър как да сменим функциите , пробвахме със черното копче на километража дето се заноляват километрите но нищо не се сменя , други колеги ми казаха че от там ставало , колата е със СД . Щом показва някакъв разход на екранчето би трябвало да има борд компютър според мен . Моля помагаите , има или няма борд компютър , и ако има как да сменя функциите . Благодаря ви предварително . Редактирано 24 ноември 2011 от chkl Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dell Публикувано 24 ноември 2011 Сподели Публикувано 24 ноември 2011 Има. Точно от черното копче. С всяко натискане минава през среден разход, текущ разход, температура и два брояча за изминатите километри. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dell Публикувано 24 ноември 2011 Сподели Публикувано 24 ноември 2011 (редакция) Колега, на колко километра сменяш синтетиката на Eneos? Аз съм с такова сега и се чудя, като полусинтетиката я карам до 12-13.000, това на колко да го сменя. Здравей, имам навик да сменям на 10000 +- 1500 ако не ми се чака или го забравя, каквото и да е маслото. Някъде из форума се вихреше спор синтетиката да се сменя и на 20000, но смятам, че и до 10000 си става достатъчно черно. Редактирано 24 ноември 2011 от Dell Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 24 ноември 2011 Сподели Публикувано 24 ноември 2011 Аз съм на мнение, че на GDI каквото и масло да му сипеш няма да изкара повече от 12 000км в най-добрия случай. Много сажди много нещо... %7Bstyle_images_url%7D/offtop.gifОтносно Eneos-а произведен или пакетиран в Европа имаше една тема за качествата му спрямо японския, мисля че в Мазда форума, доста обширна... Няма смисъл да се почва такава и тук. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dell Публикувано 24 ноември 2011 Сподели Публикувано 24 ноември 2011 (редакция) :offtopic: Да, така е. Там между добрите отзиви имаше спор откъде внася "софийският" вносител и твърдения, че между качеството на японското и европейското масло има разлика /има си хас/. Докато я следях нямаше и един коментар срешу маслото! А и темата беше за хубаво масло, а не за разликите м/у континентите. Сега вече ако има още нещо давай на лични. :D Редактирано 24 ноември 2011 от Dell Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 24 ноември 2011 Сподели Публикувано 24 ноември 2011 Аз съм на мнение, че на GDI каквото и масло да му сипеш няма да изкара повече от 12 000км в най-добрия случай. Много сажди много нещо... %7Bstyle_images_url%7D/offtop.gifОтносно Eneos-а произведен или пакетиран в Европа имаше една тема за качествата му спрямо японския, мисля че в Мазда форума, доста обширна... Няма смисъл да се почва такава и тук. Ти ще кажеш....Ела да видиш на 28000км колко добре се държи, и на цвят е добро, и грам не ми е изгорила за толкова километри. :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 24 ноември 2011 Сподели Публикувано 24 ноември 2011 Да, така е. Там между добрите отзиви имаше спор откъде внася "софийският" вносител и твърдения, че между качеството на японското и европейското масло има разлика /има си хас/. Докато я следях нямаше и един коментар срешу маслото!Значи си следил само до 3-та страница темата защото от 4-та първите ентусиасти дето го пробваха, започнаха да се връщат към предишните си масла ..:D Първият беше един твой градски .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 24 ноември 2011 Сподели Публикувано 24 ноември 2011 И аз не виждам нищо чак толкова по-добро.Даже двигателя стана една идея по-шумен.Има много нови масла,които го слагат в малкия си джоб,така че да не си чешем езиците напразно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dell Публикувано 25 ноември 2011 Сподели Публикувано 25 ноември 2011 Така е, май само си чешем езижите... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 25 ноември 2011 Сподели Публикувано 25 ноември 2011 Ела да видиш на 28000км колко добре се държи Да ама моето е на незнайно колко километри. Сипвал съм му добавки, поразглобявал съм го да го очистя, където е сравнително лесно достъпно и някъде на 2-3хил км маслото пак потъмня достатъчно, може би ми трябва нов двигател но не ми се заделят чак такива средства щом още върви. Масло не гори, а почерняването до колкото съм говорил с други собственици е така да се каже масово явление. За какво масло става въпрос - може там да е основната грешка? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LGK Публикувано 21 януари 2012 Сподели Публикувано 21 януари 2012 Това за 28 000 км. шега ли е или експеримент ? Вероятно автомобил би могъл да се движи с доста по-голям пробег на маслото, но дали е разумно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 21 януари 2012 Сподели Публикувано 21 януари 2012 Това за 28 000 км. шега ли е или експеримент ? Вероятно автомобил би могъл да се движи с доста по-голям пробег на маслото, но дали е разумно. Колегата е пропуснал една 0-ла. В други теми е казал, че автомобила му е на 280 000 км Да не вземеш сега да навъртиш пробег от 28000км за една смяна :icon_bye: Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.