nicklaz Публикувано 20 октомври 2006 Сподели Публикувано 20 октомври 2006 Имам си Lancer GLXI 1.5 92г. Работи си перфектно и съм много доволен. Има обаче една лампичка на таблото, която ме притеснява защото не угасва понякога. На нея пише Check Engine.Ако някой знае нещо по въппроса, моля да ме светне! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 20 октомври 2006 Admin Сподели Публикувано 20 октомври 2006 Имаш ли газова инсталация? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 20 октомври 2006 Сподели Публикувано 20 октомври 2006 Имам си Lancer GLXI 1.5 92г. Работи си перфектно и съм много доволен. Има обаче една лампичка на таблото, която ме притеснява защото не угасва понякога. На нея пише Check Engine.Ако някой знае нещо по въппроса, моля да ме светне!Да наистина колата с газова ли е, и ако да, то това считай като за нормално, ако не.............значи имаш проблем в някой дадчик............. B) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nicklaz Публикувано 22 октомври 2006 Автор Сподели Публикувано 22 октомври 2006 Двигателят ми е чист бензин и не знам кой датчик да търся. :help: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 23 октомври 2006 Admin Сподели Публикувано 23 октомври 2006 Трябва да се установи кода на грешката. Като загасиш и веднага дадеш на контакт колко и какви са интервалите на премигване? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bbojinov Публикувано 26 октомври 2006 Сподели Публикувано 26 октомври 2006 Здравейте, И аз имам подобен проблем. Вчера както си карам изведнъж ми светна "Check Engine". Спрях веднага и изключих колата. При запалване, лампата си свети нормално няколко секунди след което гасне, НО като мина 200-300 метра (или ако двигателя работи няколко минути) пак светва и не гасне!! Тази сутрин нещата се влошиха. Опитвам се да запаля колата - за секунда пали и гасне. И отново и отново .... :( Единствено ако я издебна и натисна яко газта успява да вдигне обороти, но като падне на по-ниски - отново гасне. По едно време след яка газ се задържа на по-ниски обороти, но като натисна отново педала на газта, мощността й рязко спада и колата гасне! В тоя тъпия град няма и къде да отида на свястна диагностика (от 3 компютъра - 1 няма софтуер за Мицубиши, а другите два - тия дето бачкат с тях са извън града поне до началото на другата седмица)! Моля помагайте или дайте идея какво може да бъде!!! Благодаря ви предватително!!! Леко и безпроблемно шофиране! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 26 октомври 2006 Сподели Публикувано 26 октомври 2006 Здравейте, И аз имам подобен проблем. Вчера както си карам изведнъж ми светна "Check Engine". Спрях веднага и изключих колата. При запалване, лампата си свети нормално няколко секунди след което гасне, НО като мина 200-300 метра (или ако двигателя работи няколко минути) пак светва и не гасне!! Тази сутрин нещата се влошиха. Опитвам се да запаля колата - за секунда пали и гасне. И отново и отново .... :( Единствено ако я издебна и натисна яко газта успява да вдигне обороти, но като падне на по-ниски - отново гасне. По едно време след яка газ се задържа на по-ниски обороти, но като натисна отново педала на газта, мощността й рязко спада и колата гасне! В тоя тъпия град няма и къде да отида на свястна диагностика (от 3 компютъра - 1 няма софтуер за Мицубиши, а другите два - тия дето бачкат с тях са извън града поне до началото на другата седмица)! Моля помагайте или дайте идея какво може да бъде!!! Благодаря ви предватително!!! Леко и безпроблемно шофиране!Имах подобен проблем за отстраняване на същия мотор със същите симптоми..........оказа се дадчика за температурата на главата, този ,който информира компа колко градуса е мотора........... :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Iotzi Публикувано 30 октомври 2006 Сподели Публикувано 30 октомври 2006 Японските автомобили от поколение 90-95г. се диагностицират с т. нар. мигащ код. За целта обаче тр. да се прочете за модела на кои пинове на буксата за диагностика се вклучва аналогов мултицет или диодна лампа, след което се преброява броя на миганията( дълги и къси), след което чрез таблица це дефинира значението на кода. другия начин за диагностициране е официален сержиз, където с ориг. тестер се разпитва упр. блок и грешката излиза в текстова форма. По принцип е супер лесно само тр. да се чете и вс. става. :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nicklaz Публикувано 1 ноември 2006 Автор Сподели Публикувано 1 ноември 2006 Благодаря за отзивите. Всичко е ясно само не знам къде да прочета за този мигащ код и въобще мога ли да го направя с подръчни средства или задължително трябва да ходя на севиз? Иначе ЛАНЦЕРА си върви много яко и без проблеми! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bbojinov Публикувано 1 ноември 2006 Сподели Публикувано 1 ноември 2006 Помагайте, Най-сетне ми прочетоха грешките в компютъра - дава 3 грешни датчика. Мериха ги по отделно и казват, че са в нормата. Не знам какво да правя!!!! Сега колата не иска да пали когато е студена. Ако съм настоятелен - след 5-10 мин. нон стоп мъчене почва да по припалва и гасне. Но със всеки следващ път е по-добре и по-добре. След като тръне и рабопти примено 10-15 мин - вече нямам проблеми със заплаването. .... и така докато истине двигателя. Помагайте!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bbojinov Публикувано 1 ноември 2006 Сподели Публикувано 1 ноември 2006 Продължавам с моите неволи - дано не ви отекча ... :( Тъкмо сега се прибирам от сервиз (не че ми помогнаха - но това защо ли не ме учудва)Напредъка е че вече знам кодовете за грешка (номерата са верни, но за талкуванията им ...):15 - нещо си за обороти на празен ход21 - температура25 - налягане на въздуха13 - температура на постъпващия въздух След изчистване на грешките, паля двигателя и до 2-3 минути - отново ми светва "Chek Engine"при прочитането на памета дава грешка 13 Замериха всички датчици и според тях стойностите им са в нормални граници, но КОЛАТА СЕ ДЪРЖИ ОТВРАТИТЕЛНО!!!! Казвайте какво да правя - във вас ми е единствената надежда!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 1 ноември 2006 Сподели Публикувано 1 ноември 2006 Ами тълкуването е вярно май. Явно все пак някой не работи, щом дава грешка компютъра - или датчика, или кабелите до него... Не знам дали така някой ще се сети какво не ти работи... Ето ги тук за справка TROUBLE CODESCode 11 Oxygen sensorCode 12 Air flow sensorCode 13 Intake Air Temperature SensorCode 14 Throttle position Sensor (TPS)Code 15 SC Motor position Sensor (MPS)Code 21 Engine Coolant Temperature SensorCode 22 Crank angle sensorCode 23 No.1 cylinder TOC (camshaft position) SensorCode 24 Vehicle speed sensorCode 25 Barometric pressure sensorCode 31 Knock sensor (KS)Code 32 Manifold pressure sensorCode 36 Ignition timing adjustment signalCode 39 Oxygen sensor (rear-turbocharged)Code 41 InjectorCode 42 Fuel pumpCode 43 EGRCode 44 Ignition Coil: Power transistor unit (No. 1 and No.4 cylinders) on 3.0LCode 52 Ignition Coil; Power transistor unit (No. 2 and No.5 cylinders) on 3.0LCode 53 Ignition Coil; Power transistor unit (No. 3 and No.6 cylinders) on 3.0LCode 55 AC valve position sensorCode 59 Heated oxygen sensorCode 61 Transaxle control unit cable (automatic transmission)Code 62 Warm-up control valve position sensor (non-turbo) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bbojinov Публикувано 1 ноември 2006 Сподели Публикувано 1 ноември 2006 Добре де - аз почвам да си мисля директно да ги поръчам всичките д ги сменя, но дали това изобщо ще помогне??? Да не стане да се нашия за нищо. Най-близкия фирмен сервиз до мен е в Русе - надявам се поне те да се справят като хората!!! Сериозно мисля тия дни да си запиша час и да тръгвам, пък .... дано стигна..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 1 ноември 2006 Admin Сподели Публикувано 1 ноември 2006 Нещо не разбирам. Няма как да са ти развалени:Стъпковия мотор, темперетурният сензор, барометричния сензор и позиционния сензор. Според мен е само темперетурния сензор. Но няма как да знам това без да сме разбрали това с МУТ- 2. http://img218.imageshack.us/img218/7430/unit29kk.jpg http://img218.imageshack.us/img218/9340/unit17gl.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Iotzi Публикувано 1 ноември 2006 Сподели Публикувано 1 ноември 2006 Благодаря за отзивите. Всичко е ясно само не знам къде да прочета за този мигащ код и въобще мога ли да го направя с подръчни средства или задължително трябва да ходя на севиз? Иначе ЛАНЦЕРА си върви много яко и без проблеми!Ако си в София, мисля че мога да ти бъда полезен, иначе трябва да си пишем напраи това или не прави това, тр. да видя за какво става въпрос. :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 1 ноември 2006 Сподели Публикувано 1 ноември 2006 Това че въобще не пали като е студен мотора се дължи на дадчика на температурата, или код 21..........той седи на главата и е само с един извод( защото има и с два близо до него) ........всичко останало няма да е проблем ако не работи, да запали мотора, но ще работи много лошо............ :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Iotzi Публикувано 2 ноември 2006 Сподели Публикувано 2 ноември 2006 Продължавам с моите неволи - дано не ви отекча ... :( Тъкмо сега се прибирам от сервиз (не че ми помогнаха - но това защо ли не ме учудва)Напредъка е че вече знам кодовете за грешка (номерата са верни, но за талкуванията им ...):15 - нещо си за обороти на празен ход21 - температура25 - налягане на въздуха13 - температура на постъпващия въздух След изчистване на грешките, паля двигателя и до 2-3 минути - отново ми светва "Chek Engine"при прочитането на памета дава грешка 13 Замериха всички датчици и според тях стойностите им са в нормални граници, но КОЛАТА СЕ ДЪРЖИ ОТВРАТИТЕЛНО!!!! Казвайте какво да правя - във вас ми е единствената надежда!!!Напиши, моля те букви на мотора, за да видя имам ли информация за тестване на компонентите Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bbojinov Публикувано 2 ноември 2006 Сподели Публикувано 2 ноември 2006 4G15LF0394 JMBLNC62ALU462008 а иначе - то е ясно че тия са пишман майстори - въпроса е дали направо да поръчвам температурния датчик и да го сменя и след това да видя дали проблемите ще продължат? Между другото, ГОЛЯМО БЛАГОДАРЯ на всички които се отзовават на моя проблем. Ако опрете до Свищов или до Академията - насреща съм;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 2 ноември 2006 Сподели Публикувано 2 ноември 2006 Ръководството за този двигател го имам тук /17 МБ/Там има точните стойности за параметрите на датчиците - не знам дали са имали тази информация като са ти ги проверявали в сервиза. Другото, което трябва да се види е кабелите до компютъра или самия той дали не е повреден - при толкова много грешки :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 2 ноември 2006 Admin Сподели Публикувано 2 ноември 2006 Ако не работи темперетурния сензор на главата, този който съм ти снимал по-горе, колата се държи доста странно. Имам предвид, че той определя това по неговия сигнал и го изпраща като импулси до ЕКУ-то на колата. След като го обработи той го връща като обратна информация и така се получава грешката. В случая закачен на МУТ-2 се появява информация на дисплея за темперетура минус 67 градуса, което означва, че тази грешка трябва да се компенсира по някъкъв начин. Тогава веднага се включва перката на вентилатора, като предпазна мярка подсказваща, че този сензор не работи, едновременно с това ти светва и "Chek Engine".Моето мнение е да не купуваш каквото и да било предварително, защото не е установено какво и има на колата. Освен това никък не е евтино. Само темперетур сензор датчик струва 70 лева. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bbojinov Публикувано 2 ноември 2006 Сподели Публикувано 2 ноември 2006 Здравейте, След като втори ден свищовските пишман майстори се мъчат над колата ми достигнаха до следното заключение: Като се изключи кабела за сензора за въздух (до въздушния филтър), колата макар и трудно (от 4-5 път) пали и на студент двигател (което си е жив напредък спрямо състоянието, което е в момента). Вярно - не работи стабилно, но пали по-бързо.След като се позатопли двигателя и се включи отново кабела към датчика, колата почти нормализира оборотите си. Според вас - дали проблема е в този датчик? .... или да се стягам към най-близкия фирмен сервиз? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nicklaz Публикувано 6 ноември 2006 Автор Сподели Публикувано 6 ноември 2006 Ако си в София, мисля че мога да ти бъда полезен, иначе трябва да си пишем напраи това или не прави това, тр. да видя за какво става въпрос. :icon_bye: За съжаление не съм в София, а в Русе и сега от колегата от Свищов разбирам, че има фирмен сервиз в Русе и се чудя дали да им се доверя или да се опитам сам да решавам проблема. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 6 ноември 2006 Сподели Публикувано 6 ноември 2006 Пробвай да отидеш поне да се опитат да диагностицират проблема.После не е необходимо да я правиш там. Но има нужда от добра диагностика за да не даваш излишни пари след това. Друг е въпроса колко са добри там, ама за това никой не дава гаранция. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bbojinov Публикувано 8 ноември 2006 Сподели Публикувано 8 ноември 2006 Здравейте, Оказа се компютъра (или поне така си мисля). Купих един на старо (благодарение на обява във форума) и след като го смених, колата запали от раз! Дано е така и за напред! Благодаря на всички, които се отзоваха с компетентна помощ, както и на тези, които изказаха воята подкрепа! Феновете на :mitsu-smiley: Мицубиши :mitsu-smiley: са върхът! :first: Сега възниква въпросът, дали може да се намери някой, който разбира от компютри да каже какво му има на стария, а и при възможност - защо не - и да се отремонтира! Още веднъж благодаря на всички и леко и безаварийно шофиране! :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DANI MG Публикувано 9 ноември 2006 Сподели Публикувано 9 ноември 2006 имаме си такъв разбирач, даже и иконка му е посветил Биг Боса във форума как човърка едно ЕКУ ! но не знам дали има време да се занимава, но знам, че му е хоби! :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.