Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

контролна лампичка на Lancer Glxi 1.5


nicklaz

Препоръчано мнение

Имам си Lancer GLXI 1.5 92г. Работи си перфектно и съм много доволен. Има обаче една лампичка на таблото, която ме притеснява защото не угасва понякога. На нея пише Check Engine.Ако някой знае нещо по въппроса, моля да ме светне!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам си Lancer GLXI 1.5 92г. Работи си перфектно и съм много доволен. Има обаче една лампичка на таблото, която ме притеснява защото не угасва понякога. На нея пише Check Engine.Ако някой знае нещо по въппроса, моля да ме светне!

Да наистина колата с газова ли е, и ако да, то това считай като за нормално, ако не.............значи имаш проблем в някой дадчик............. B)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Трябва да се установи кода на грешката. Като загасиш и веднага дадеш на контакт колко и какви са интервалите на премигване?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

И аз имам подобен проблем.

 

Вчера както си карам изведнъж ми светна "Check Engine". Спрях веднага и изключих колата. При запалване, лампата си свети нормално няколко секунди след което гасне, НО като мина 200-300 метра (или ако двигателя работи няколко минути) пак светва и не гасне!!

 

Тази сутрин нещата се влошиха.

 

Опитвам се да запаля колата - за секунда пали и гасне. И отново и отново .... :(

 

Единствено ако я издебна и натисна яко газта успява да вдигне обороти, но като падне на по-ниски - отново гасне.

 

По едно време след яка газ се задържа на по-ниски обороти, но като натисна отново педала на газта, мощността й рязко спада и колата гасне!

 

В тоя тъпия град няма и къде да отида на свястна диагностика (от 3 компютъра - 1 няма софтуер за Мицубиши, а другите два - тия дето бачкат с тях са извън града поне до началото на другата седмица)!

 

Моля помагайте или дайте идея какво може да бъде!!!

 

Благодаря ви предватително!!!

 

Леко и безпроблемно шофиране!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

И аз имам подобен проблем.

 

Вчера както си карам изведнъж ми светна "Check Engine". Спрях веднага и изключих колата. При запалване, лампата си свети нормално няколко секунди след което гасне, НО като мина 200-300 метра (или ако двигателя работи няколко минути) пак светва и не гасне!!

 

Тази сутрин нещата се влошиха.

 

Опитвам се да запаля колата - за секунда пали и гасне. И отново и отново .... :(

 

Единствено ако я издебна и натисна яко газта успява да вдигне обороти, но като падне на по-ниски - отново гасне.

 

По едно време след яка газ се задържа на по-ниски обороти, но като натисна отново педала на газта, мощността й рязко спада и колата гасне!

 

В тоя тъпия град няма и къде да отида на свястна диагностика (от 3 компютъра - 1 няма софтуер за Мицубиши, а другите два - тия дето бачкат с тях са извън града поне до началото на другата седмица)!

 

Моля помагайте или дайте идея какво може да бъде!!!

 

Благодаря ви предватително!!!

 

Леко и безпроблемно шофиране!

Имах подобен проблем за отстраняване на същия мотор със същите симптоми..........оказа се дадчика за температурата на главата, този ,който информира компа колко градуса е мотора........... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Японските автомобили от поколение 90-95г. се диагностицират с т. нар. мигащ код. За целта обаче тр. да се прочете за модела на кои пинове на буксата за диагностика се вклучва аналогов мултицет или диодна лампа, след което се преброява броя на миганията( дълги и къси), след което чрез таблица це дефинира значението на кода. другия начин за диагностициране е официален сержиз, където с ориг. тестер се разпитва упр. блок и грешката излиза в текстова форма. По принцип е супер лесно само тр. да се чете и вс. става. :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отзивите. Всичко е ясно само не знам къде да прочета за този мигащ код и въобще мога ли да го направя с подръчни средства или задължително трябва да ходя на севиз? Иначе ЛАНЦЕРА си върви много яко и без проблеми!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Помагайте,

 

Най-сетне ми прочетоха грешките в компютъра - дава 3 грешни датчика. Мериха ги по отделно и казват, че са в нормата.

 

Не знам какво да правя!!!!

 

Сега колата не иска да пали когато е студена.

 

Ако съм настоятелен - след 5-10 мин. нон стоп мъчене почва да по припалва и гасне. Но със всеки следващ път е по-добре и по-добре. След като тръне и рабопти примено 10-15 мин - вече нямам проблеми със заплаването. .... и така докато истине двигателя.

 

Помагайте!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Продължавам с моите неволи - дано не ви отекча ... :(

 

Тъкмо сега се прибирам от сервиз (не че ми помогнаха - но това защо ли не ме учудва)

Напредъка е че вече знам кодовете за грешка (номерата са верни, но за талкуванията им ...):

15 - нещо си за обороти на празен ход

21 - температура

25 - налягане на въздуха

13 - температура на постъпващия въздух

 

След изчистване на грешките, паля двигателя и до 2-3 минути - отново ми светва "Chek Engine"

при прочитането на памета дава грешка 13

 

Замериха всички датчици и според тях стойностите им са в нормални граници, но КОЛАТА СЕ ДЪРЖИ ОТВРАТИТЕЛНО!!!!

 

Казвайте какво да правя - във вас ми е единствената надежда!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами тълкуването е вярно май. Явно все пак някой не работи, щом дава грешка компютъра - или датчика, или кабелите до него... Не знам дали така някой ще се сети какво не ти работи...

 

Ето ги тук за справка

 

TROUBLE CODES

Code 11 Oxygen sensor

Code 12 Air flow sensor

Code 13 Intake Air Temperature Sensor

Code 14 Throttle position Sensor (TPS)

Code 15 SC Motor position Sensor (MPS)

Code 21 Engine Coolant Temperature Sensor

Code 22 Crank angle sensor

Code 23 No.1 cylinder TOC (camshaft position) Sensor

Code 24 Vehicle speed sensor

Code 25 Barometric pressure sensor

Code 31 Knock sensor (KS)

Code 32 Manifold pressure sensor

Code 36 Ignition timing adjustment signal

Code 39 Oxygen sensor (rear-turbocharged)

Code 41 Injector

Code 42 Fuel pump

Code 43 EGR

Code 44 Ignition Coil: Power transistor unit (No. 1 and No.4 cylinders) on 3.0L

Code 52 Ignition Coil; Power transistor unit (No. 2 and No.5 cylinders) on 3.0L

Code 53 Ignition Coil; Power transistor unit (No. 3 and No.6 cylinders) on 3.0L

Code 55 AC valve position sensor

Code 59 Heated oxygen sensor

Code 61 Transaxle control unit cable (automatic transmission)

Code 62 Warm-up control valve position sensor (non-turbo)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де - аз почвам да си мисля директно да ги поръчам всичките д ги сменя, но дали това изобщо ще помогне???

 

Да не стане да се нашия за нищо.

 

Най-близкия фирмен сервиз до мен е в Русе - надявам се поне те да се справят като хората!!! Сериозно мисля тия дни да си запиша час и да тръгвам, пък .... дано стигна.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Нещо не разбирам. Няма как да са ти развалени:

Стъпковия мотор, темперетурният сензор, барометричния сензор и позиционния сензор.

Според мен е само темперетурния сензор. Но няма как да знам това без да сме разбрали това с МУТ- 2.

 

http://img218.imageshack.us/img218/7430/unit29kk.jpg

 

http://img218.imageshack.us/img218/9340/unit17gl.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отзивите. Всичко е ясно само не знам къде да прочета за този мигащ код и въобще мога ли да го направя с подръчни средства или задължително трябва да ходя на севиз? Иначе ЛАНЦЕРА си върви много яко и без проблеми!

Ако си в София, мисля че мога да ти бъда полезен, иначе трябва да си пишем напраи това или не прави това, тр. да видя за какво става въпрос. :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това че въобще не пали като е студен мотора се дължи на дадчика на температурата, или код 21..........той седи на главата и е само с един извод( защото има и с два близо до него) ........всичко останало няма да е проблем ако не работи, да запали мотора, но ще работи много лошо............ :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Продължавам с моите неволи - дано не ви отекча ... :(

 

Тъкмо сега се прибирам от сервиз (не че ми помогнаха - но това защо ли не ме учудва)

Напредъка е че вече знам кодовете за грешка (номерата са верни, но за талкуванията им ...):

15 - нещо си за обороти на празен ход

21 - температура

25 - налягане на въздуха

13 - температура на постъпващия въздух

 

След изчистване на грешките, паля двигателя и до 2-3 минути - отново ми светва "Chek Engine"

при прочитането на памета дава грешка 13

 

Замериха всички датчици и според тях стойностите им са в нормални граници, но КОЛАТА СЕ ДЪРЖИ ОТВРАТИТЕЛНО!!!!

 

Казвайте какво да правя - във вас ми е единствената надежда!!!

Напиши, моля те букви на мотора, за да видя имам ли информация за тестване на компонентите

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

4G15LF0394

 

JMBLNC62ALU462008

 

а иначе - то е ясно че тия са пишман майстори - въпроса е дали направо да поръчвам температурния датчик и да го сменя и след това да видя дали проблемите ще продължат?

 

Между другото, ГОЛЯМО БЛАГОДАРЯ на всички които се отзовават на моя проблем.

 

Ако опрете до Свищов или до Академията - насреща съм;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ръководството за този двигател го имам тук /17 МБ/

Там има точните стойности за параметрите на датчиците - не знам дали са имали тази информация като са ти ги проверявали в сервиза. Другото, което трябва да се види е кабелите до компютъра или самия той дали не е повреден - при толкова много грешки :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Ако не работи темперетурния сензор на главата, този който съм ти снимал по-горе, колата се държи доста странно. Имам предвид, че той определя това по неговия сигнал и го изпраща като импулси до ЕКУ-то на колата. След като го обработи той го връща като обратна информация и така се получава грешката. В случая закачен на МУТ-2 се появява информация на дисплея за темперетура минус 67 градуса, което означва, че тази грешка трябва да се компенсира по някъкъв начин. Тогава веднага се включва перката на вентилатора, като предпазна мярка подсказваща, че този сензор не работи, едновременно с това ти светва и "Chek Engine".

Моето мнение е да не купуваш каквото и да било предварително, защото не е установено какво и има на колата. Освен това никък не е евтино. Само темперетур сензор датчик струва 70 лева.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

След като втори ден свищовските пишман майстори се мъчат над колата ми достигнаха до следното заключение:

 

Като се изключи кабела за сензора за въздух (до въздушния филтър), колата макар и трудно (от 4-5 път) пали и на студент двигател (което си е жив напредък спрямо състоянието, което е в момента). Вярно - не работи стабилно, но пали по-бързо.

След като се позатопли двигателя и се включи отново кабела към датчика, колата почти нормализира оборотите си.

 

Според вас - дали проблема е в този датчик?

 

.... или да се стягам към най-близкия фирмен сервиз?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако си в София, мисля че мога да ти бъда полезен, иначе трябва да си пишем напраи това или не прави това, тр. да видя за какво става въпрос. :icon_bye:

 

За съжаление не съм в София, а в Русе и сега от колегата от Свищов разбирам, че има фирмен сервиз в Русе и се чудя дали да им се доверя или да се опитам сам да решавам проблема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да отидеш поне да се опитат да диагностицират проблема.После не е необходимо да я правиш там. Но има нужда от добра диагностика за да не даваш излишни пари след това. Друг е въпроса колко са добри там, ама за това никой не дава гаранция.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Оказа се компютъра (или поне така си мисля). Купих един на старо (благодарение на обява във форума) и след като го смених, колата запали от раз! Дано е така и за напред!

 

Благодаря на всички, които се отзоваха с компетентна помощ, както и на тези, които изказаха воята подкрепа!

 

Феновете на :mitsu-smiley: Мицубиши :mitsu-smiley: са върхът! :first:

 

Сега възниква въпросът, дали може да се намери някой, който разбира от компютри да каже какво му има на стария, а и при възможност - защо не - и да се отремонтира!

 

Още веднъж благодаря на всички и леко и безаварийно шофиране! :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

имаме си такъв разбирач, даже и иконка му е посветил Биг Боса във форума как човърка едно ЕКУ :maistor: ! но не знам дали има време да се занимава, но знам, че му е хоби! :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...