jamano Публикувано 6 октомври 2006 Сподели Публикувано 6 октомври 2006 Mitsu Forever попита тук: http://www.mitsubishibg.com/forum/index.ph...amp;#entry22167 "Има ли Мицу RWD?" и не получи отговор. Въпросът е доста интересен според мен, затова го задавам пак. Серийно доколкото знам няма. Но защо? Някой може ли да каже? Не става дума за Токио Дрифт, а за нормално каране. За Колта е ясно, но за Галанта и Каризмата, например, не съм сигурен дали RDW няма да има предимство пред FWD-то. На мене лично много ми допада поведението на RWD моделите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 6 октомври 2006 Сподели Публикувано 6 октомври 2006 На мене лично много ми допада поведението на RWD моделите. Не си само ти........... :D :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Luka Публикувано 7 октомври 2006 Сподели Публикувано 7 октомври 2006 Ами аз карам Мицу, и го карам предимно на задно, само когато реша му добавям и предно! :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsu FOREVER Публикувано 8 октомври 2006 Сподели Публикувано 8 октомври 2006 Ето че най-после има развитие по темата. Благодаря ти Jamano. :icon_clap: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gishpi Публикувано 8 октомври 2006 Сподели Публикувано 8 октомври 2006 Мой познат имаше Лансер RWD,но не си спомням коя година модел беше,мисля 1983 или 1984. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jamano Публикувано 8 октомври 2006 Автор Сподели Публикувано 8 октомври 2006 Ами аз карам Мицу, и го карам предимно на задно, само когато реша му добавям и предно! :D :good: Много правилно. При AWD автомобилите доколкото знам така или иначе около 80% от тягата е на задните колела през повечето от времето. Направо кеф за завиждане :respect: Мой познат имаше Лансер RWD,но не си спомням коя година модел беше,мисля 1983 или 1984.Сигурен ли си? Вероятно защото моделът е по-стар. За след 90-та съм сигурен, че всички Мицута са или FWD или в краен случай AWD/4WD. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jamano Публикувано 8 октомври 2006 Автор Сподели Публикувано 8 октомври 2006 Ето че най-после има развитие по темата. За жалост няма почти никакво качествено развитие. Очаквах малко повече включвания от Галантаджиите. За Колта е ясно, че не може да се иска задно, но все си мислех, че на големите Мицута би подхождал един такъв вариант. :rijden: Но явно или темата не е интересна на колегите или нямат желание да обсъждат нещо, което може да се възприеме като критика към модела. :icon_confused: А пък може да има и друг вариант, знам ли :icon_hmm: В крайна сметка не от всяка тема става дискусия (за сметка на това пък от всеки повод - почерпка :drinks: ) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 9 октомври 2006 Сподели Публикувано 9 октомври 2006 Доста стари модели са със задно, говорим за преди 83-та. И не само мицута, ами и всички японки, с изключение на Хонда, която има един-единствен модел със задно - S2000. ;)Предимствата на предното са очевидни при градско каране, както и предимствата на задното при спортните купета. И Мицубиши е единствената японска марка, при която няма чисто задно, дори при спортните купета. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
andy_a Публикувано 9 октомври 2006 Сподели Публикувано 9 октомври 2006 За жалост ... Според мен почти всички съвременни автомобили са с предно предаване най-вече защото е по-компактно, в купетата има повече място и пода може да е равен, макар, че обикновено не е . Освен това поведението на кола с FWD е доста по сигурно за неопитни шофьори - в завои обикновено има склонност към недозавиване, а на хлъзгава повърхност задницата е по-послушна. Струва ми се че така е и по-добре - като знам какви шофьори са се навъдили мога само да си представя какво може да се случи в някой зимен хлъзгав ден, ако повечето коли са със задно и нямат разни електроники да го контролират. При AWD автомобилите доколкото знам така или иначе около 80% от тягата е на задните колела през повечето Мисля, че не си прав за колите с AWD - при тях много зависи каква е системата на предаване - има най-различни схеми - с фиксирано съотношение, с възможност за предаване на въртящ момент при хлъзгане..., просто различните производители са си избрали различни системи. Така че не очаквай кола с AWD да има поведение като на кола със задно. Специално повечето от модерните напоследък паркетни SUV-та имат постоянно предно, а при необходимост се включва и задното, но това става автоматично.Иначе от Мицубиши лично аз очаквам Еклипса да е със задно предаване, ама не е. Сигурно защото е ориентиран към американския пазар, а там спортните коли трябва повече да изглеждат спортни отколкото да са като поведение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gishpi Публикувано 9 октомври 2006 Сподели Публикувано 9 октомври 2006 Сигурен съм,но не съм убеден за годината,а той твърдеше,че колата е Американско изпълнение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jamano Публикувано 9 октомври 2006 Автор Сподели Публикувано 9 октомври 2006 Според мен почти всички съвременни автомобили са с предно предаване най-вече защото е по-компактно, в купетата има повече място и пода може да е равен, макар, че обикновено не е . Освен това поведението на кола с FWD е доста по сигурно за неопитни шофьори - в завои обикновено има склонност към недозавиване, а на хлъзгава повърхност задницата е по-послушна. Струва ми се че така е и по-добре - като знам какви шофьори са се навъдили мога само да си представя какво може да се случи в някой зимен хлъзгав ден, ако повечето коли са със задно и нямат разни електроники да го контролират.Мисля, че не си прав за колите с AWD - при тях много зависи каква е системата на предаване - има най-различни схеми - с фиксирано съотношение, с възможност за предаване на въртящ момент при хлъзгане..., просто различните производители са си избрали различни системи. Така че не очаквай кола с AWD да има поведение като на кола със задно. Специално повечето от модерните напоследък паркетни SUV-та имат постоянно предно, а при необходимост се включва и задното, но това става автоматично.Иначе от Мицубиши лично аз очаквам Еклипса да е със задно предаване, ама не е. Сигурно защото е ориентиран към американския пазар, а там спортните коли трябва повече да изглеждат спортни отколкото да са като поведение.За компактността и поевтиняването е ясно, но не разбирам защо подовете не са равни? Сигурно е заради жилото на ръчната.Плюсовете на предното са много относителни. При по-високи скорости или мокър/заледен път направо си стават минуси. Според мен предното прави колата дори по-нестабилна. Даже и задните гуми да са си на място, като започне предницата да ти бяга не може да компенсираш по никакъв начин. Това, дето разправят, че като подадеш газ и предното ще те издърпа аз досега не съм го усетил. Напротив, при подаване на газ единствено сцеплението става още по-малко, защото завиващите гуми се опитват да движат и колата. При задно ако поднесе може да навиеш волана в обратната посока и да се опиташ да компенсираш. Също така спирането на скорост е много по-добро при задно предаване. Също така и тежестта на колата е по-равномерно разпределена и центърът на завиване се пада някъде около предните седалки, което е приятно за шофьора, докато при предно е винаги в двигателя. Единственият реален плюс е при дълбок - много по-лесно се издрапва, тъй като гумите се въртят и утъпкват коловоз. "Фиксираното съотношение" не се ли нарича 4WD? Аз говорех за истинските AWD (не паркетните) с автоматично разпределение според натоварването. При фиксираните ако физически съотношението при потегляне е 20/80 предно-задно, а при теб е 50/50 фиксирано, то би трябвало 30% от мощността да е неефективна. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
andy_a Публикувано 9 октомври 2006 Сподели Публикувано 9 октомври 2006 За компактността и поевтиняването е ясно, ... Мисля, че подовете не са равни, защото в тунела минават тръбите на изпускателната система - гърнета, катализатори, чупки и т.н. Освен това там побират и разни въдуховоди и какво ли още не. Съгласен съм с теб за по-доброто разпределение на тежестта при колите със задно предаване, усложнената конструкция на колите с предно също е един недостатък, но явно производителите са си ги решили тези въпроси.Иначе за сигурността на пътя въпросът е малко спорен и не е лесно да се каже. Мисля си, че за повечето хора изнасящата се задница е по-опасна от носещата се предница. Трудно е за човек, който не е трениран да усети навреме и да реагира адекватно на свръхзавиване, обикновено стават грешки. Но определено поведението в завой на колите със задно е много по-добро от тези с предно - няма влияния от задвижването, колата повече "влиза", но пък масовия шофьор не усеща разликата. Не знам дали AWD и 4WD не са просто различни маркетингови названия на едно и също нещо. Ауди използват Torsen диференциал, който обикновено е с 50/50 разпределение, но при нужда отдава до 100% от въртящия момент на другия мост. BMW при Х3 ползват някакви електронно контролирани диференциали, за да не се получава буксуване, ама аз лично на чипове още нямам много вяра. Мерцедес ползва в леките си коли фиксирано съотношение от порядъка на 55/45 или 60/40. Г-класата има 3 блокиращи диференциала, така че за него няма спиране Имай предвид, че задвижването и на четирите колела по всяко време означава повече триене, съответно и по-висок разход, производителите се опитват да го избегнат като включват 4х4 само когато се налага, затова се и правят разните там фокуси. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jamano Публикувано 9 октомври 2006 Автор Сподели Публикувано 9 октомври 2006 Реално погледнато аз не съм необикновен човек, нито специално трениран, а нямам и 20 годишен стаж зад волана. Затова си правя изводите от опит. Случвало ми се е да ми занесе кола с предно на завой, просто стоиш и гледаш как отиваш в насрещното. Ако срещу теб идва кола край. А един път зимата пътя беше чист, но на един сенчест завой имаше лед и колата се врътна около оста си и спря със задницата в снега край пътя. Затова смятам, че няма да има проблем с неопитни шофьори. А и да не забравяме, че колите при нас обикновено не са кой знае колко мощни, та да въртят често задниците. За сметка на това път дори и при най-маломощната кола с предно като потегляш и предницата скача насам-натам. Та мисълта ми беше, че би било хубаво да има избор един модел да е с предно или задно. Тогава не знам кое би вървяло повече. Но производители не дават избор, защото гледат да имат колкото се може по-малко производствени детайли и развойна дейност. Това намалява себестойността. И клиента в крайна сметка няма избор. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
andy_a Публикувано 9 октомври 2006 Сподели Публикувано 9 октомври 2006 Реално погледнато аз не съм необикновен човек, нито специално трениран, а нямам и 20 годишен стаж зад волана. Затова си правя изводите от опит. Случвало ми се е да ми занесе кола с предно на завой, просто стоиш и гледаш как отиваш в насрещното. Ако срещу теб идва кола край. А един път зимата пътя беше чист, но на един сенчест завой имаше лед и колата се врътна около оста си и спря със задницата в снега край пътя. Затова смятам, че няма да има проблем с неопитни шофьори. А и да не забравяме, че колите при нас обикновено не са кой знае колко мощни, та да въртят често задниците. За сметка на това път дори и при най-маломощната кола с предно като потегляш и предницата скача насам-натам. Та мисълта ми беше, че би било хубаво да има избор един модел да е с предно или задно. Тогава не знам кое би вървяло повече. Но производители не дават избор, защото гледат да имат колкото се може по-малко производствени детайли и развойна дейност. Това намалява себестойността. И клиента в крайна сметка няма избор. Хм, в голяма степен съм съгласен с това, което казваш, но не съвсем. Все пак има хора, които се панират и реагират неадекватно, представи си някоя кака, дето се плаши като се разминава с камион, как ще реагира ако в един момент гледа мантинелата вдясно, вместо пътя напред. За улавяне на колата в такъв случай едва ли можем да говорим. Иначе ако отиваш в насрещното и да плъзга предницата и да поднасяш задницата май е еднакво зле, даже ако се завърти колата май е по-зле, защото тогава удара е страничен... Както и да е, няма смисъл да забиваме в някакви хипотетични построения, лично аз, признавам си, нямам достатъчно практически опит за да давам мнения. Все пак идеята ти за версии на даден модел с предно и задно предаване много ме кефи Само че е твърде скъпо и нерентабилно в днешни времена, когато гледат да спестят дори броя на винтчетата, защото и те като се умножат по n броя дават някаква икономия. Иначе клиента винаги има избор, просто не е в рамките на един модел или производител. В момента коли със задно предаване май правят само Мерцедес и БМВ, японците нещо не му се кефят на задното. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 9 октомври 2006 Сподели Публикувано 9 октомври 2006 В момента коли със задно предаване май правят само Мерцедес и БМВ, японците нещо не му се кефят на задното. На Nissan всички истински спортни купета от Силвия та до Скайлайн са със задно. Айде, скайлайна не се произвежда вече. Хонда имат S2000. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 9 октомври 2006 Сподели Публикувано 9 октомври 2006 Колите с предно предаване са с по голямо КПД, съответно харчат по малко...........освен това са и по леки...... :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 9 октомври 2006 Сподели Публикувано 9 октомври 2006 В момента коли със задно предаване май правят само Мерцедес и БМВ, японците нещо не му се кефят на задното. Що да не се кефат? Серйозните играчи като Лексос правят само с задно предаване. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 9 октомври 2006 Сподели Публикувано 9 октомври 2006 На Nissan всички истински спортни купета от Силвия та до Скайлайн са със задно. Айде, скайлайна не се произвежда вече. Хонда имат S2000.На :mitsu-smiley: :plane: всичките им спортни купета са само 4WD, това е по добре от задното......все пак говорим за спортни купета ,а не за гъзария............. :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 9 октомври 2006 Сподели Публикувано 9 октомври 2006 На :mitsu-smiley: :plane: всичките им спортни купета са само 4WD, това е по добре от задното......все пак говорим за спортни купета ,а не за гъзария............. :D Много спорно. На Мицубиши (освен на новите модели, може би), 4WD-то е фиксирано, което, според мен, е направено поради комбинацията от имиджови (не може спортно купе с предно, все пак), и икономически (не ни се хвърлят пари за разработка на нова трансмисия) причини. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 9 октомври 2006 Сподели Публикувано 9 октомври 2006 Мицубиши имат най доброто 4WD наред със Субару, така че те да спестяват пари от това ,много с и в грешка.......... :D При спортните коли най доброто решение е 4х4 ,като изключим Формула 1.............там обаче става дума за много пари .......... :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 9 октомври 2006 Сподели Публикувано 9 октомври 2006 Ами не знам какво влагаш в понятието "най-доброто 4WD". Джипа има едни изисквания за 4WD, камиона Урал - други, спортното купе-съвсем различни (най-вече изобщо да няма такова). Реално, освен Ламборджини, доколко знам, никой друг производител на суперкари не слага 4WD. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 9 октомври 2006 Сподели Публикувано 9 октомври 2006 Като говоря за спортни купета , иамам в предвид рали- автомобили ,а не суперкари или камиони и т.н. Импресите и Ево-тата там се представят най добре, както на писта ,така и на накадамови настилки..........не вярвам Ламборджини да се пусне по накадамова настилка..... :no2: :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 9 октомври 2006 Сподели Публикувано 9 октомври 2006 Ами точно с това не се разбрахме значи, рали автомобила не е спортно купе. Спортни купета са 3000ГТ и Еклипс, не Ево. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Luka Публикувано 9 октомври 2006 Сподели Публикувано 9 октомври 2006 ... а нямам и 20 годишен стаж зад волана.... Аз също нямам 20 годишен стаж... но имам 22 годишен! :D За това време съм карал комбинаций : преден двигател - предно предаване; преден двигател - задно предаване; заден двигател - задно предаване; преден двигател - предно(основно) + задно предаване(Субару) и сега преден двигател - задно(основно) + предно предаване(Паджеро I)Не съм карал новите системи за пълно задвижване с променливо разпределение на въртящия момент поради невъзможност да си го позволя :icon_crying: Нямам предпочитания към никоя. Просто всяка си има предимства и недостатъци и в някои моменти ти се иска да си с другата. Най-често ми се е искало да мога аз да избирам между 4Х2 и 4Х4 и затова засега съм с такова Мицу :D Същото, което много години подред е късало главите на конкуренцията в "Париж-Дакар"Мисля, че и за асфалтова кола, когато е много мощна 4Х4 ще е предимство Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jamano Публикувано 9 октомври 2006 Автор Сподели Публикувано 9 октомври 2006 Ама вие се наметкахте на специалните модели. Естествено, че на тях ще им трябва специално задвиждане. На мен по-скоро питането ми беше за Галанта. Все пак е кола от класата на BWM, Mercedes и Лексус, въпреки че за жалост няма престижа им (и цените за щастие). От този клас май само Ауди е с предно. Чудех се дали няма да е по-голям :plane: ако беше със задно. Тогава DJ-я можеше и по-високи скорости да развива из града B) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.