Премини към съдържание

Fwd Vs. Rwd


jamano

Препоръчано мнение

Mitsu Forever попита тук: http://www.mitsubishibg.com/forum/index.ph...amp;#entry22167

 

"Има ли Мицу RWD?" и не получи отговор. Въпросът е доста интересен според мен, затова го задавам пак. Серийно доколкото знам няма. Но защо? Някой може ли да каже? Не става дума за Токио Дрифт, а за нормално каране. За Колта е ясно, но за Галанта и Каризмата, например, не съм сигурен дали RDW няма да има предимство пред FWD-то. На мене лично много ми допада поведението на RWD моделите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 83
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Ами аз карам Мицу, и го карам предимно на задно, само когато реша му добавям и предно! :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето че най-после има развитие по темата. :)

Благодаря ти Jamano. :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мой познат имаше Лансер RWD,но не си спомням коя година модел беше,мисля 1983 или 1984.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз карам Мицу, и го карам предимно на задно, само когато реша му добавям и предно! :D

:good: Много правилно. При AWD автомобилите доколкото знам така или иначе около 80% от тягата е на задните колела през повечето от времето. Направо кеф за завиждане :respect:

 

Мой познат имаше Лансер RWD,но не си спомням коя година модел беше,мисля 1983 или 1984.

Сигурен ли си? Вероятно защото моделът е по-стар. За след 90-та съм сигурен, че всички Мицута са или FWD или в краен случай AWD/4WD.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето че най-после има развитие по темата. :)

За жалост няма почти никакво качествено развитие. Очаквах малко повече включвания от Галантаджиите. За Колта е ясно, че не може да се иска задно, но все си мислех, че на големите Мицута би подхождал един такъв вариант. :rijden: Но явно или темата не е интересна на колегите или нямат желание да обсъждат нещо, което може да се възприеме като критика към модела. :icon_confused: А пък може да има и друг вариант, знам ли :icon_hmm: В крайна сметка не от всяка тема става дискусия (за сметка на това пък от всеки повод - почерпка :drinks: )

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доста стари модели са със задно, говорим за преди 83-та. И не само мицута, ами и всички японки, с изключение на Хонда, която има един-единствен модел със задно - S2000. ;)

Предимствата на предното са очевидни при градско каране, както и предимствата на задното при спортните купета. И Мицубиши е единствената японска марка, при която няма чисто задно, дори при спортните купета.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За жалост ...

 

Според мен почти всички съвременни автомобили са с предно предаване най-вече защото е по-компактно, в купетата има повече място и пода може да е равен, макар, че обикновено не е :). Освен това поведението на кола с FWD е доста по сигурно за неопитни шофьори - в завои обикновено има склонност към недозавиване, а на хлъзгава повърхност задницата е по-послушна. Струва ми се че така е и по-добре - като знам какви шофьори са се навъдили мога само да си представя какво може да се случи в някой зимен хлъзгав ден, ако повечето коли са със задно и нямат разни електроники да го контролират.

 

При AWD автомобилите доколкото знам така или иначе около 80% от тягата е на задните колела през повечето

 

Мисля, че не си прав за колите с AWD - при тях много зависи каква е системата на предаване - има най-различни схеми - с фиксирано съотношение, с възможност за предаване на въртящ момент при хлъзгане..., просто различните производители са си избрали различни системи. Така че не очаквай кола с AWD да има поведение като на кола със задно. Специално повечето от модерните напоследък паркетни SUV-та имат постоянно предно, а при необходимост се включва и задното, но това става автоматично.

Иначе от Мицубиши лично аз очаквам Еклипса да е със задно предаване, ама не е. Сигурно защото е ориентиран към американския пазар, а там спортните коли трябва повече да изглеждат спортни отколкото да са като поведение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен съм,но не съм убеден за годината,а той твърдеше,че колата е Американско изпълнение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен почти всички съвременни автомобили са с предно предаване най-вече защото е по-компактно, в купетата има повече място и пода може да е равен, макар, че обикновено не е :). Освен това поведението на кола с FWD е доста по сигурно за неопитни шофьори - в завои обикновено има склонност към недозавиване, а на хлъзгава повърхност задницата е по-послушна. Струва ми се че така е и по-добре - като знам какви шофьори са се навъдили мога само да си представя какво може да се случи в някой зимен хлъзгав ден, ако повечето коли са със задно и нямат разни електроники да го контролират.

Мисля, че не си прав за колите с AWD - при тях много зависи каква е системата на предаване - има най-различни схеми - с фиксирано съотношение, с възможност за предаване на въртящ момент при хлъзгане..., просто различните производители са си избрали различни системи. Така че не очаквай кола с AWD да има поведение като на кола със задно. Специално повечето от модерните напоследък паркетни SUV-та имат постоянно предно, а при необходимост се включва и задното, но това става автоматично.

Иначе от Мицубиши лично аз очаквам Еклипса да е със задно предаване, ама не е. Сигурно защото е ориентиран към американския пазар, а там спортните коли трябва повече да изглеждат спортни отколкото да са като поведение.

За компактността и поевтиняването е ясно, но не разбирам защо подовете не са равни? Сигурно е заради жилото на ръчната.

Плюсовете на предното са много относителни. При по-високи скорости или мокър/заледен път направо си стават минуси. Според мен предното прави колата дори по-нестабилна. Даже и задните гуми да са си на място, като започне предницата да ти бяга не може да компенсираш по никакъв начин. Това, дето разправят, че като подадеш газ и предното ще те издърпа аз досега не съм го усетил. Напротив, при подаване на газ единствено сцеплението става още по-малко, защото завиващите гуми се опитват да движат и колата. При задно ако поднесе може да навиеш волана в обратната посока и да се опиташ да компенсираш. Също така спирането на скорост е много по-добро при задно предаване. Също така и тежестта на колата е по-равномерно разпределена и центърът на завиване се пада някъде около предните седалки, което е приятно за шофьора, докато при предно е винаги в двигателя. Единственият реален плюс е при дълбок - много по-лесно се издрапва, тъй като гумите се въртят и утъпкват коловоз.

 

"Фиксираното съотношение" не се ли нарича 4WD? Аз говорех за истинските AWD (не паркетните) с автоматично разпределение според натоварването. При фиксираните ако физически съотношението при потегляне е 20/80 предно-задно, а при теб е 50/50 фиксирано, то би трябвало 30% от мощността да е неефективна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За компактността и поевтиняването е ясно, ...

 

Мисля, че подовете не са равни, защото в тунела минават тръбите на изпускателната система - гърнета, катализатори, чупки и т.н. Освен това там побират и разни въдуховоди и какво ли още не. Съгласен съм с теб за по-доброто разпределение на тежестта при колите със задно предаване, усложнената конструкция на колите с предно също е един недостатък, но явно производителите са си ги решили тези въпроси.

Иначе за сигурността на пътя въпросът е малко спорен и не е лесно да се каже. Мисля си, че за повечето хора изнасящата се задница е по-опасна от носещата се предница. Трудно е за човек, който не е трениран да усети навреме и да реагира адекватно на свръхзавиване, обикновено стават грешки. Но определено поведението в завой на колите със задно е много по-добро от тези с предно - няма влияния от задвижването, колата повече "влиза", но пък масовия шофьор не усеща разликата.

 

Не знам дали AWD и 4WD не са просто различни маркетингови названия на едно и също нещо. Ауди използват Torsen диференциал, който обикновено е с 50/50 разпределение, но при нужда отдава до 100% от въртящия момент на другия мост. BMW при Х3 ползват някакви електронно контролирани диференциали, за да не се получава буксуване, ама аз лично на чипове още нямам много вяра. Мерцедес ползва в леките си коли фиксирано съотношение от порядъка на 55/45 или 60/40. Г-класата има 3 блокиращи диференциала, така че за него няма спиране :) Имай предвид, че задвижването и на четирите колела по всяко време означава повече триене, съответно и по-висок разход, производителите се опитват да го избегнат като включват 4х4 само когато се налага, затова се и правят разните там фокуси.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Реално погледнато аз не съм необикновен човек, нито специално трениран, а нямам и 20 годишен стаж зад волана. Затова си правя изводите от опит. Случвало ми се е да ми занесе кола с предно на завой, просто стоиш и гледаш как отиваш в насрещното. Ако срещу теб идва кола край. А един път зимата пътя беше чист, но на един сенчест завой имаше лед и колата се врътна около оста си и спря със задницата в снега край пътя. Затова смятам, че няма да има проблем с неопитни шофьори. А и да не забравяме, че колите при нас обикновено не са кой знае колко мощни, та да въртят често задниците. За сметка на това път дори и при най-маломощната кола с предно като потегляш и предницата скача насам-натам.

 

Та мисълта ми беше, че би било хубаво да има избор един модел да е с предно или задно. Тогава не знам кое би вървяло повече. Но производители не дават избор, защото гледат да имат колкото се може по-малко производствени детайли и развойна дейност. Това намалява себестойността. И клиента в крайна сметка няма избор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Реално погледнато аз не съм необикновен човек, нито специално трениран, а нямам и 20 годишен стаж зад волана. Затова си правя изводите от опит. Случвало ми се е да ми занесе кола с предно на завой, просто стоиш и гледаш как отиваш в насрещното. Ако срещу теб идва кола край. А един път зимата пътя беше чист, но на един сенчест завой имаше лед и колата се врътна около оста си и спря със задницата в снега край пътя. Затова смятам, че няма да има проблем с неопитни шофьори. А и да не забравяме, че колите при нас обикновено не са кой знае колко мощни, та да въртят често задниците. За сметка на това път дори и при най-маломощната кола с предно като потегляш и предницата скача насам-натам.

 

Та мисълта ми беше, че би било хубаво да има избор един модел да е с предно или задно. Тогава не знам кое би вървяло повече. Но производители не дават избор, защото гледат да имат колкото се може по-малко производствени детайли и развойна дейност. Това намалява себестойността. И клиента в крайна сметка няма избор.

 

Хм, в голяма степен съм съгласен с това, което казваш, но не съвсем. Все пак има хора, които се панират и реагират неадекватно, представи си някоя кака, дето се плаши като се разминава с камион, как ще реагира ако в един момент гледа мантинелата вдясно, вместо пътя напред. За улавяне на колата в такъв случай едва ли можем да говорим. Иначе ако отиваш в насрещното и да плъзга предницата и да поднасяш задницата май е еднакво зле, даже ако се завърти колата май е по-зле, защото тогава удара е страничен... Както и да е, няма смисъл да забиваме в някакви хипотетични построения, лично аз, признавам си, нямам достатъчно практически опит за да давам мнения.

Все пак идеята ти за версии на даден модел с предно и задно предаване много ме кефи :) Само че е твърде скъпо и нерентабилно в днешни времена, когато гледат да спестят дори броя на винтчетата, защото и те като се умножат по n броя дават някаква икономия. Иначе клиента винаги има избор, просто не е в рамките на един модел или производител. В момента коли със задно предаване май правят само Мерцедес и БМВ, японците нещо не му се кефят на задното.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В момента коли със задно предаване май правят само Мерцедес и БМВ, японците нещо не му се кефят на задното.

 

На Nissan всички истински спортни купета от Силвия та до Скайлайн са със задно. Айде, скайлайна не се произвежда вече. :) Хонда имат S2000.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колите с предно предаване са с по голямо КПД, съответно харчат по малко...........освен това са и по леки...... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В момента коли със задно предаване май правят само Мерцедес и БМВ, японците нещо не му се кефят на задното.
Що да не се кефат? Серйозните играчи като Лексос правят само с задно предаване.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На Nissan всички истински спортни купета от Силвия та до Скайлайн са със задно. Айде, скайлайна не се произвежда вече. :) Хонда имат S2000.

На :mitsu-smiley: :plane: всичките им спортни купета са само 4WD, това е по добре от задното......все пак говорим за спортни купета ,а не за гъзария............. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На :mitsu-smiley: :plane: всичките им спортни купета са само 4WD, това е по добре от задното......все пак говорим за спортни купета ,а не за гъзария............. :D

 

Много спорно. На Мицубиши (освен на новите модели, може би), 4WD-то е фиксирано, което, според мен, е направено поради комбинацията от имиджови (не може спортно купе с предно, все пак), и икономически (не ни се хвърлят пари за разработка на нова трансмисия) причини.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мицубиши имат най доброто 4WD наред със Субару, така че те да спестяват пари от това ,много с и в грешка.......... :D При спортните коли най доброто решение е 4х4 ,като изключим Формула 1.............там обаче става дума за много пари .......... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами не знам какво влагаш в понятието "най-доброто 4WD". Джипа има едни изисквания за 4WD, камиона Урал - други, спортното купе-съвсем различни (най-вече изобщо да няма такова). Реално, освен Ламборджини, доколко знам, никой друг производител на суперкари не слага 4WD.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като говоря за спортни купета , иамам в предвид рали- автомобили ,а не суперкари или камиони и т.н.

Импресите и Ево-тата там се представят най добре, както на писта ,така и на накадамови настилки..........не вярвам Ламборджини да се пусне по накадамова настилка..... :no2: :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами точно с това не се разбрахме значи, рали автомобила не е спортно купе. Спортни купета са 3000ГТ и Еклипс, не Ево.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... а нямам и 20 годишен стаж зад волана....

 

Аз също нямам 20 годишен стаж... но имам 22 годишен! :D За това време съм карал комбинаций : преден двигател - предно предаване; преден двигател - задно предаване; заден двигател - задно предаване; преден двигател - предно(основно) + задно предаване(Субару) и сега преден двигател - задно(основно) + предно предаване(Паджеро I)

Не съм карал новите системи за пълно задвижване с променливо разпределение на въртящия момент поради невъзможност да си го позволя :icon_crying:

Нямам предпочитания към никоя. Просто всяка си има предимства и недостатъци и в някои моменти ти се иска да си с другата.

Най-често ми се е искало да мога аз да избирам между 4Х2 и 4Х4 и затова засега съм с такова Мицу :D

Същото, което много години подред е късало главите на конкуренцията в "Париж-Дакар"

Мисля, че и за асфалтова кола, когато е много мощна 4Х4 ще е предимство

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ама вие се наметкахте на специалните модели. Естествено, че на тях ще им трябва специално задвиждане. На мен по-скоро питането ми беше за Галанта. Все пак е кола от класата на BWM, Mercedes и Лексус, въпреки че за жалост няма престижа им (и цените за щастие). От този клас май само Ауди е с предно. Чудех се дали няма да е по-голям :plane: ако беше със задно. Тогава DJ-я можеше и по-високи скорости да развива из града B)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...