Премини към съдържание

Дайте съвет за две неща - ауспух и халогени


Препоръчано мнение

Здравейте колата е Колт 1998-ма преди фейслифта, искам малко да я посвежа и съм решил да сложа отдолу халогенчета или някакви лед светлини малки но нямам по принцип на бронята такива. Какво ще ме посъветвате откъде мога да взема някакви кръгли искам да са и малки но ако са лед ще светят много яко. Досега не е имало и искам да знам трябват ли някакви капачки да търся или мога някакси да ги напасна като пробия два отвора и после всържа жиците, т.е като се пуснат фаровете и те да светят.

Отделно ме интересува някакъв хубав накрайник за количката, но да не е от тези ментерляшките от 5 лв. нещо по стилно и тъй като ауспуха е малко нестандартен и гърнето е направо отдолу коя марка да избера и някой имал ли е опит с подобно слагане? ако може да ми дадете някакви примерни цени за едното и другото а ако има някой онлайн магазин за такива неща ще е супер. Мерси много.

 

ПП: зажбравих и за още нещо: капаците ми са отигинални на джантите хубави са но нещо поизбледняха и пожълтяха леко и не стоят добре вече. пробвах да ги измия хубаво но нищо не се получава, явно с годините са загубили блясъка си, та какво ще кажете за идеята да ги сваля да ги напръскам с спрей за джанти и пак да ги сложа?

 

Както виждате опитвам се с минимални средства да посвежа колицата. ок

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....Лампички, накрайник на ауспуха и тасове... Ммммм, не че нещо, но си сбъркал форума, или колата ;) Не я барай, Колта си е як и такова "освежаване" не е ясно колко ще е свежо...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш халогени, купи си оригинални за колт от някой морга или колега който продава колата си на части... Останалите голф измишльотини ги зарежи. Относно накрайник, един хубав струва от порядъка на 60-80 лв. Под хубав говоря за неръждавейка. И не се хваща с винтче, а се реже оригиналния с шлайфа и се заварява с ЦО. Ето за пример ЦЪК, ЦЪК. Относно тазовете, става да ги боядисаш но няма да е трайно, особено ако миеш колата често с водоструйка... По добре си купи нови, евтини са..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш халогени, купи си оригинални за колт от някой морга или колега който продава колата си на части... Останалите голф измишльотини ги зарежи. Относно накрайник, един хубав струва от порядъка на 60-80 лв. Под хубав говоря за неръждавейка. И не се хваща с винтче, а се реже оригиналния с шлайфа и се заварява с ЦО. Ето за пример ЦЪК, ЦЪК. Относно тазовете, става да ги боядисаш но няма да е трайно, особено ако миеш колата често с водоструйка... По добре си купи нови, евтини са..

 

колега мерси много , а можеш ли да ми кажеш като си вземам накрайник какъв размер да търся,е не знам диаметъра на моята колица на успуха да не взема нещо което няма как да се завари после т.е да е нещо което да може да пастне добре и после да се завари без проблем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Накрайника ще си го вземеш по красота :) Напасването си е работа на майстора с ЦО-то и не е никакъв проблем. Но задължително слагай неръждавейка, за да не го гледаш след един месец целия изгнил... Пък дали ще елипса, кръгъл, квадратен...двуцевка...както те кефи така си го направи ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...

Колеги, да не започвам нова тема, ще питам в тази. Искам да сложа халогени на Колт-а - 1.3 98г. GL оборудване (т.е няма никакви екстри). Прерових всички обяви във форума - не се предлагат точно тези. В морги не съм питал, но като гледам по обяви в сайтовете - рядко срещан модел е. Ориентирам се към следните варианти:

1. да пробвам да намеря подобни халогени от друга марка, най-подобни ми се струват на Фиат Брава. Кръгли са, не знам колко в диаметър, но по-скоро ме интересува буксите им дали са същите като на Колта и дали работят на същия режим? Т.е. ако намеря начин да ги закрепя и ги свържа (имам свободни букси в двата края, мисля че са за халогени) дали ще тръгнат, или трябва още някой бъзик? :) - бушона отделен ли е, или е общ с другите фарове?

2. Да импровизирам с разни лед-мед-светлини... при тях въпросите са повече, но поне ще имам свобода на действие. Може да се получи доста арт... :). Засега този вариант е резервен.

 

Причината, поради която искам халогени, е да ми осветяват по-добре в мъгла. Оригиналните нали затова се ползват? От друга марка ако ползвам, мисля че пак ще станат за тази цел?

 

За тези става въпрос :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Въпросите ми за халогените от предишния пост се свеждат до следните два:

1. Имам ли в колата нужната инсталация, която ще ми позволи просто да ги монтирам и свържа, без да пипам другаде? Имам свободни букси, имам и копчето, от което се пускат халогените (долу на снимката), бушон не знам дали има отделен, друго не знам какво ми трябва... четох, че при някои са свързани към габаритите, при други към стопа за мъгла отзад...?

2. Каква е разликата между крушката Н3 и, да речем, луничка на 12V (като техн. параметри), освен че първата ще свети по-силно? С други думи - мога ли да заменя първата с втората, съответно пригаждайки я към съответния цокъл?

 

Въпросното копче, което на снимката липсва (горе вляво), то ли е?

http://carphotos.cardomain.com/ride_images/3/224/641/25557820014_large.jpg?v=0

 

Крушка Н3 и луничка на 12V:

http://www.ijdmtoy.com/ebay/LED_Fog/68-SMD-H3-LED-01.jpghttp://www.tiweo.fr/869-1842-thickbox/lampe-mr16-a-leds-smd-dichroique-blanc-froid-6000k.jpg

 

Не държа да е точно луничка, трябва да разгледам какви варианти има в магазина :)

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Халогените при Колта, както и при другите Мицки се пускат от копче в лявата част на таблото, в сектора където са бутоните за нагалсяне на огелдалата и осветеност на таблото. Бутона при теб е само за стопа за мъгла, при модела и с халогени,този бутон е разделен на два по-малки, съответно за стоп за мъгла и за халогените. В бутона има платка, която служи за управлението на халогените, не е прост бутон за включване и изключване. Реално за да си сложиш халогение ще ти трябва бутона, самите халогени и да ги свържеш. Малко ще гадая но съм почти сигурен, че я имаш инсталацията готова до букси.

 

PS.

-Тук мисля съм снимал бутона разглобен --> http://siliev.snimka.bg/automobiles/butoni.564637.22123549

-Тук може да намериш Manual как се слагат халогени за Колт CJ ---> http://siliev.snimka.bg/automobiles/colt-fog-lights.564649

Тази тема я бях пускал преди време, но сега не я намирам. Имайте в предвид, че в снимка.бг снимките започват от последната към първата. Нямам идея защо така реши да ги качи.

- На тази снимка, можеш да видиш бутона над този за реглажа на огледалата --> http://siliev.snimka.bg/automobiles/colt.714755.29061284

 

При теб гледам е дупка, а и нямаш ел.огледала. Как си пускаш стопа за мъгла?

Редактирано от S.Iliev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На моделите преди фейслифта, двата бутона за стоп мъгла и халогени са си "прости бутони" :), на моделите след фейслифта управляват реле...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На моделите преди фейслифта, двата бутона за стоп мъгла и халогени са си "прости бутони" :), на моделите след фейслифта управляват реле...

 

Може и да се бъркам, ама твоите като ги разглобявах май не бяха от простите. Ама то беше отдавна, помня ли ти вече. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може и да се бъркам, ама твоите като ги разглобявах май не бяха от простите. Ама то беше отдавна, помня ли ти вече. :)

 

Значи преди фейслифта, бутоните имат он/офф позиции. Просто казано - натискаш бутона, той остава на вътре на включено положение...халогените светят, дори и да изключиш всичко останало и извадиш ключа от контакта. Натискаш отново бутона, той излиза на вън, и халогените угасват. При моделите след фейса, бутона е тип "звънчев"...натискаш го, той дава контакт и се връща на изходна позиция...през това време задейства реле и халогените светват...Ако извадиш ключа, релето отпада :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.......

 

При теб гледам е дупка, а и нямаш ел.огледала. Как си пускаш стопа за мъгла?

Благодаря за подробната информация. Тази снимка, която съм посочил, не е на моята кола. Ето тази е моята: ЦЪК

Имам го този бутон, той е един голям, досега не съм го ползвал, но мисля, че от него се пуска стопа за мъгла. Нямам ел.огледала, долния квадрат е с капачка (оборудване GL). Сега въпросът е - за да ги свържа успешно халогените, трябва ли да разглобявам бутона и като го разглобя какво да му правя? :D

 

Значи преди фейслифта, бутоните имат он/офф позиции. Просто казано - натискаш бутона, той остава на вътре на включено положение...халогените светят, дори и да изключиш всичко останало и извадиш ключа от контакта. Натискаш отново бутона, той излиза на вън, и халогените угасват. При моделите след фейса, бутона е тип "звънчев"...натискаш го, той дава контакт и се връща на изходна позиция...през това време задейства реле и халогените светват...Ако извадиш ключа, релето отпада

 

Може и да греша, но мисля че при мен, като натисна бутона, той остава потънал... Ще проверя утре :). Колт-а е след фейса.

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Така, след дълго търсене на подходящите халогени, реших да си ги направя сам. Купих едни за 10лв - диаметър 6,5см; две фунийки за 60ст, малко лепило/силикон, две лупи за левче. Помислих, премерих, изрязах, залепих и накрая снимах. Утре ще монтирам и ще видим как светят, дано светят напред :D

Прилагам всички снимки ТУК

И една за акцент ;)

 

http://media.snimka.bg/s1/3462/033167650.jpg

 

Пропуснах да кажа, че добре че дупките в бронята са кръгли, иначе щях да видя зор :D

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да живее поксипола :icon_doh: Ако очакваш това...изпълнение да върши работа при мъгла - забрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А защо не вземете от някоя автоморга 2 халогена от фиат браво, ауди а4/а6. опел вектра, голф 4 и мога да кажа още куп модели с кръгли халогени някой от които с лупи, и идентичен загват за бронята. 2 релета, 5м кабел, бутон за таблото и мъглата няма да е проблем. Проблема ще дойде когато искате да има интилигентна динамик драйф система с завиването да ви светва съответния халоген :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бронята е извита доста характерно... прерових всички модели коли, чиито халогени са на поносими цени. От всички най-вероятно биха станали от Фиат Браво и Рено Сценик/Меган. На реното са малко скъпички, на Фиата са добри, но... има вероятност ако ги сложа при мен, първо - да не пастнат на отвора, второ - да светят настрани, понеже при Фиат са измислени да светят направо и потъват в бронята с допълнителна пластмаса, при мен отвора за халогена е настрани... Ако не ми харесат тези, ще се пробват Фиатски :)

Сега ходих да ги пробвам как светят на акумулатора - светят доста силно. За светенето ще светят, само да видим утре как ще уцеля ъгъла :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При теб отвора на халогена е настрани, но това не означава, че халогена гледа настрани. При Колт гледат право напред, това с отвора е просто дизайн, да се запази линията на колата а не да седят две дупки ей така. Когато се набуташ под колата ще видиш трите дупки за металните планки за халогена къде са и ще се ориентираш на къде гледа. И аз си мисля, че варианта от друга кола но ОЕМ е по-подходящ, ама нямам опит с тези китайки, може и да светят добре. Ксенона ми и лупите са ми китайски и правят много хубава черта и осветяват много кадърно.

 

Пускай снимки на процеса и после направо една тема за DIY-я. :)

Редактирано от S.Iliev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Именно защото отвора е настрани, а халогена трябва да свети направо, затова прибегнах до този вариант. На Фиат бронята е много по-извита, халогена свети направо, потъва навътре и има допълнително парче пластмаса, която обира луфта между него и бронята. Но бих могъл да преправя и тях, самият фар ми е ясно, че е по-добре, най-малкото крушката се регулира. Но ще видим с тези какво ще направя. Закрепянето е директно към бронята с различни по дължина уши - допълнително усложнява процеса, на първите снимки се виждат свалените пластмасови капаци. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Монтирах фарчетата, но има три проблема:

1. определено си светят леко настрани, това не ме трогва много, важното е че светят и леко надолу заради фабрично оставените отвори в бронята, които са ориентирани леко надолу;

2. тва лепило Поксипол може да е много яко, но на бронята не държи (Емо :)), залепих ги, изчаках, напънах малко единия да го пристегна с едни скоби, той се отлепи; залепих го наново, хванах ги със скобите, скоро трябва да ги хвана още с едни планки отдолу за бронята и няма да мръднат :)

3. Сега, това е най-сериозния въпрос и проблем - не светят (вързах ги, като отрязох буксите - наложи се, изолирах добре и т.н., там няма проблем). Паля колата, цъкам копчето - нъц! Гледам бушоните - имам ги, здрави са. Има един празен, но на него няма и женска планка за бушонче, дали е то, не знам; има нарусвана снежинка. А на всички рисунки за габарити и фарове си имам бушони.

Въпросът (към Светльо да кажем) е - какво да го правя това копче, евентуално ако проблема е в него? Беше тръгнал да казваш, но от снимките ти не можах да разбера какво му се прави, така че халогените да заработят :). По веригата, освен халогени, бушон, копче, има ли някоя друга спирка?

Мерси, мерси... :)

 

ПП: А как красиво седят на бронята, изглеждат като перфектно направени ментета ;)

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вържи ги към копчето за допълнителната задна светлина.

Или си намери комбинирано копче - за задна светлина и за халогени.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И така, продължавам с бутона - преди малко го разглобих. Преди да го сваля пробвах дали свети задния стоп за мъгла от бутона - не свети, може крушката да е изгоряла, никога не съм пускал стопа. Така или иначе го свалих и разглобих, и установявам, че вътре има две писти, едната от които е празна серийно, предполагам едната е за задния стоп, другата (празната при мен) е за халогените; може и да не е така. Ето за това говоря:

 

http://media.snimka.bg/s1/3464/033171819.jpg

 

Реших да преместя пластинката която дава контакт (по-точно дава на късо две пистички на платката) и да я сложа на другите писти, т.е. евентуално да спра задния стоп и да тръгнат халогените. За целта (понеже бутона не е пригоден за работа на празните писти) се наложи да му допълня една джаджа, която да стопира бутона да не хвъркне напред:

 

http://media.snimka.bg/s1/3464/033171826.jpg?r=0

 

Сглобих всичко, стартирам мотора, включвам бутона и ... никой!

 

Що е то??? :)

 

Всички снимки на бутона ТУК

 

Добре Валбос, интересна тема; разбирам от нея, че инсталацията трябва да минава през някакво реле, което се намира в кутия за релета (да не са бушоните при мотора, или са тези в краката?), което аз може да нямам или да не работи. Бутона засега ще го оставя така, както го направих - с преместения плъзгач.

Понеже хич ме няма по ел.схеми и интеграли, нито боравя с мултицет, интересува ме "въпроса с релето" мога ли да го реша "взимам,слагам,тръгва" или трябва някой чалъм, който само електричарите владеят?? :)

 

ПП: Пропуснах да кажа, че в бутона влизаха шест кабела, един от който (а може да са повече) беше силов - доста дебел (червено-син). Като връзвах фаровете - също единия беше силов (може би 2,5кв многожичен, червен), другия беше към 1,5кв черен многожичен. Така че ще го търся това реле, ще проследя къде отиват кабелите от бутона :)

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега ги гледах релетата - три на брой, около бушоните в краката (долу вляво). Не знам какво да им гледам - там са си, свободни букси за релета нямам. На капака на бушоните няма изобразена картинка "халогени", има някои липсващи бушони, но май не са те (нищо не пречи да им ръгна по един). Проследих кабелите, идващи от копчето - разклоняват се на две букси, заедно с други кабели, които идват от другаде и влизат в буксите, и тези букси влизат на различни места около релетата. Силовият кабел от бутона е един. Оттук нататък не мога да си помогна, май ще ходя при майстор. Ако вие имате идеи - казвайте :)

 

ПП: Разковничето, поне при мен, се крие тук :)

Ще го умувам тези дни... може да наснимам инсталацията, вие да помагате :)

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес ходих при електричар, и той не можа да се справи. Каза че нямам нужната инсталация или поне не може да я проследи. И каза да не се занимавам с глупости :D. Поне пари не ми взе. А иначе аз разгледах много добре таблото, както и картинките от мануал-а на Светльо - е не можах да разбера каква е схемата. Намерих кутията с релета (тя е една пластмасова стойка), там има букси за четири релета, на едната имам реле, на другите не. Под всяка букса има едни малки кутийки, през които прозират букси, нещо като запечатани букси. Със формата на тези букси има една букса, който слиза от копчето/бутона и е вкарана в женска букса, вградена в кутията с бушони в краката. Подозирам че тази мъжка букса трябва да се вкара в буксата под въпросното реле... Пробвах да го направя, но тези букси все едно са заварени.

 

И така, приключвам сагата, нямам време да се занимавам повече с този казус :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Архитекте купи си няколко метра кабел цк ключе и си го направи сам,инсталацията искам да кажа.Щракаш ключето и свети, чисто и просто.Успех!!!! :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...