Премини към съдържание

Да включа ли... или не?


Препоръчано мнение

Здравейте колеги!

 

Карам Колт 1.3 4Г13 98 год. и имам следния проблем: първа и втора скорости напоследък влизат трудно, не винаги, но често. Четох във раздела на Каризма (с френските скорости), че също е срещано явление и се дължи на някакви пластмасови муфи. Моите скорости имат ли такива муфи, къде се намират, трябва ли да се сваля скоростна кутия? А ако няма такива муфи, къде може да е проблема? Аз така или иначе ще свалям скорости заради виещ лагер, интересува ме дали проблема с първа и втора е в самата скоростна кутия или извън нея? Да са синхронизатори не мисля, тъй като при влизането лостът колебливо влиза, т.е. леко шава и заяжда по средата на целия си ход на първа и втора... и сега като се сетя, на задна също превключвам трудно. Мисля, че причината е извън скоростната кутия... Вашето мнение?

 

Мерси!

Редактирано от somalietsa
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Обикновено синхронизаторите правят проблем. Но предимно на 2-ра, май досега никой с колт не се е оплаквал да има проблеми с 1-ва. Да не би съединителя ти да не отделя добре?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Амии, как мога да разбера дали отделя добре? Той отделя някъде посредата на хода на педала и на другите скорости няма проблем... значи не би трябвало да е съединител. При потегляне съединителя мисля не прави проблеми. Ако си представим, че за първа скорост траекторията на лоста е буква "L", някъде по средата на рамото на буквата заяжда, трябва да върна и пак. По същия начин и с втора скорост, но на буква "Г". В началото връщах като заяждаше... сега като че ли съм му намерил цаката, т.е. заяжда, но успявам да превключа... мисля си, че е проблем на лоста и някакви механизми, свързващи лоста със скоростите? Имам ли такива механизми или греша?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мдаам може и да са едни планки които правят проблем :) Момент да потърся една стара тема за да те насоча.

 

Редакция: Намерих една стара тема която ще те насочи къде са въпросните планки за които говоря. В темата има и снимка как съм решил проблема. Огледай ги и пиши после :):link:

Редактирано от Emil Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, дано да е от тях, да не са синхронизатори. Днес пробвах да видя отгоре тези планки, но не се вижда нищо, явно ще трябва да ходя на канал. При всички положения благодаря за линка :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Амии, как мога да разбера дали отделя добре? Той отделя някъде посредата на хода на педала и на другите скорости няма проблем... значи не би трябвало да е съединител. При потегляне съединителя мисля не прави проблеми. Ако си представим, че за първа скорост траекторията на лоста е буква "L", някъде по средата на рамото на буквата заяжда, трябва да върна и пак. По същия начин и с втора скорост, но на буква "Г". В началото връщах като заяждаше... сега като че ли съм му намерил цаката, т.е. заяжда, но успявам да превключа... мисля си, че е проблем на лоста и някакви механизми, свързващи лоста със скоростите? Имам ли такива механизми или греша?

МОжеш да си направиш експеримент.......в/у ск. кутия има една "пеперуда" на която са закачени жилата на ск. кутия за лоста за ск-те вътре в купето......накарай някой да ти натиска съединителя, а ти с ръка го хвани и мърдай пеперудата......ако влизат всички ск-ти добре, значи е от жилата или от тези демферни планки, за които говори колегата.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!

 

Карам Колт 1.3 4Г13 98 год. и имам следния проблем: първа и втора скорости напоследък влизат трудно, не винаги, но често. Четох във раздела на Каризма (с френските скорости), че също е срещано явление и се дължи на някакви пластмасови муфи. Моите скорости имат ли такива муфи, къде се намират, трябва ли да се сваля скоростна кутия? А ако няма такива муфи, къде може да е проблема? Аз така или иначе ще свалям скорости заради виещ лагер, интересува ме дали проблема с първа и втора е в самата скоростна кутия или извън нея? Да са синхронизатори не мисля, тъй като при влизането лостът колебливо влиза, т.е. леко шава и заяжда по средата на целия си ход на първа и втора... и сега като се сетя, на задна също превключвам трудно. Мисля, че причината е извън скоростната кутия... Вашето мнение?

 

Мерси!

 

Здравей,колега !В крайна сметка откри ли от какво е проблема,защото и при мен се появи на скоро такъв и си мисля дали не е от съединителя,но като се замисля добре отделя ,а и не всучки скорости не влизат добре(както е при теб) ,а само 1-ва и задна.Аз имам colt 1.6 clima 98г.Ще се радвам ако ми пишеш при теб от какво е било!Благодаря предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,колега !В крайна сметка откри ли от какво е проблема,защото и при мен се появи на скоро такъв и си мисля дали не е от съединителя,но като се замисля добре отделя ,а и не всучки скорости не влизат добре(както е при теб) ,а само 1-ва и задна.Аз имам colt 1.6 clima 98г.Ще се радвам ако ми пишеш при теб от какво е било!Благодаря предварително.

Здравейте колеги. Честно казано още не съм разбрал при мен от какво е, дали са планки или нещо друго. Засега няма да правя скорости, първо защото не ми създават кой знае какъв проблем, и второ - нямам много парички :). Като реша да правя скорости ще сваля ск. кутия, ще си сменя лагера, ще видим и тези планки и така... А в момента лекувам ръждицата, която изби отдолу по стабилизиращата щанга и още някои елементи, праговете и веждите отвътрешната страна и те леко заболяват, ще ги лекувам докато е време. Днес смених двете биалетки (сложих от кадет като по-евтини, дано не съм сгрешил). От два дни стържа ръждица, днес мазах с ръждопреобразовател, утре ще мажа с грунд, вдруги ден - с антикор на "БОДИ" и се надявам да я позакърпя за известно време. Но се убедих в това: повече евтини коли от Германия и Австрия - никога! Не знам италиянските "бъгии", както ги наричаме, как са, но по-добре да лекувам болен двигател, отколкото да се мъча в канала над нещо, дето няма бъдеще :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

. Но се убедих в това: повече евтини коли от Германия и Австрия - никога! Не знам италиянските "бъгии", както ги наричаме, как са, но по-добре да лекувам болен двигател, отколкото да се мъча в канала над нещо, дето няма бъдеще :icon_blush:

По принцип си прав ,но до някъде............ето една италианка:

http://media.snimka.bg/8628/023511545.jpg?r=0

 

http://media.snimka.bg/8628/023511544.jpg?r=0

 

http://media.snimka.bg/8628/023511542.jpg?r=0

:D

Автомобила е Лансер 2.4 МИВЕК ,естествено италианка..........това на третата снимка е биелата, и остатъка от буталото и бут. болт........... :D

И още:

http://media.snimka.bg/7036/020328149.jpg?r=0

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ойййй... леле-леле, това наистина е някакъв дооста трагичен случай, и все пак - частен случай, не знам де - нямам впечатления, щом като е речено от хора с опит, че италянките не стават, може и да е така. Оф, де да знам, аз ще я позакърпя мойта хубавица... И все пак, за човек който търси евтина кола, според мен е по-добре да търси италианска. Моята е от Германия и заради ръждата не ѝ давам повече от 3-4 години (ако успея сега да я закърпя както трябва, което не знам как ще стане). Поздрави :icon_rock:

 

ПС: Все пак мерси за подкрепата, имах нужда някой да ме увери, че не съм се метнал, въпреки че знам, че е така!

ПС2: Като купувате коли, задължително с човек, който наистина разбира и на който имате пълно доверие!

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ойййй... леле-леле, това наистина е някакъв дооста трагичен случай, и все пак - частен случай, не знам де - нямам впечатления, щом като е речено от хора с опит, че италянките не стават, може и да е така. Оф, де да знам, аз ще я позакърпя мойта хубавица... И все пак, за човек който търси евтина кола, според мен е по-добре да търси италианска. Моята е от Германия и заради ръждата не ѝ давам повече от 3-4 години (ако успея сега да я закърпя както трябва, което не знам как ще стане). Поздрави :icon_rock:

 

ПС: Все пак мерси за подкрепата, имах нужда някой да ме увери, че не съм се метнал, въпреки че знам, че е така!

ПС2: Като купувате коли, задължително с човек, който наистина разбира и на който имате пълно доверие!

Аз казах че си прав до някъде, т.е. по лесно е да правиш мотор ( в случая - около 2 бона ще струва - но ще стане ) отколкото да кърпиш "раковото образувание " всяка година.......

В края на краищата мотори има и се продават, купуваш си един мотор втора ръка и го тургаш в коша на твоята кола......... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината колт от италия не съм видял още по салоните. Масово са австрийки и по-малък процент германки. И в двата случая са с ръжда, като австрийките направо са изядени... И все пак не се кахари, тя 4-5 години ще изскара и без да и правиш ръждата. На жената колта е асвстийка и все едно си го киснал в солена вода 2 месеца. Изнгнил е до кокъла дето се вика, ама стана 2 години го кара вече без да го правим (нямам и такова намерение).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами карай, аз вече почти я направих, днес минах с грунд и стана като от магазина, но това заради прясната боя, утре е ред на антикор-а :icon_thumbup:

А сега един бръз въпрос (да не пускам нова тема, снощи търсих във форума, но не успях да разбера конкретно), а именно:

Ако махна катализатор-а, дали ще ми светне чек-а, видях, че имам по една сонда отпред и отзад. Друг е въпроса, че катализатора е заваряван и имам съмнение, че в него дефакто няма нищо, т.е. е изтърбушен (така ли се казваше). По принцип е за махане, защото по ръба на заварката се е пропукал и долната половина ха-ха да падне. Колата е на 267 000 релани км. Ако го махам ще го заменям с тръба най-вероятно, но звука не ме притеснява (освен ако е нетърпимо силен). Притеснява ме единствено светещ чек, как мислите?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хм...нещо бъркаш! Сондата е една и е преди катализатора! И не няма да ти светне, чека. Но като го махнеш, съвет от мен сложи огнеугасител, за да не ти заминават тръбите нататък.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами не съм сигурен това, дето видях, какво е, ама май е сонда (става въпрос след катализатора). Нали сондата е едно... нещо, дето влиза в самата тръба? Отвън се вижда само гайка и маркуч, който излиза от нея и влиза някъде в купето. Тя е същата както тази, преди катализатора, затова си мисля, че е сонда. Ама не проследих маркуча къде отива, ако е сонда, би следвало да отива към двигателя, или отива, но минавайки през средната по-висока надлъжна част на купето? Благодарско на всички за коментарите :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3b/Oxygen_sensor.gif

 

Ето как изглежда ламбда-сонда. Това е датчик който мери кислорода в изгорелите газове и подава данните към ЕКУ-то чрез кабел (не маркуч). Я направи снимки да видим...аз не съм виждал и чувал за колт с две сонди...

Редактирано от Emil Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре, утре ще снимам, тъкмо ще ми видите колицата (исках да я пооправя, да не се излагам :icon_rock: ). Поздрави на всички и лека вечер!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така колеги, ето и малко снимки, по-специално на това, което си мисля, че са ламбда-сонди (лявата снимка е на сондата преди катализатора, дясната - на сондата след катализатора):

 

post-11814-073153300 1305828345_thumb.jpg

 

Ще го махам този катализатор, защото най-вероятно в него няма нищо, а ламбда-сондите не отчитат ненормални отработени газове засега :)

Какво представлява огнеугасителя, да не е резисторно гърне? Ако сложа просто една тръба дали ще бръмчи силно, как мислите?

 

ПС: Днес не успях да свърша почти нищо, защото дъжда ме изненада, утре пламирам да съм последен ден на канала. Намацах я отдолу с антикор и заизглежда доста по-добре, надявам се да е трайно. Днес смених и втората биалетка (пак на опел) и веднага след като тръгнах към канала, дочух, че пак трополи нещо... фък, си рекох :icon_doh:

Тропането е като на луфт, идва някъде откъм предно дясно, ходих на един полигон да си правя завойчета, но не успях да установя точно при завой дали се засилва. На канала гледах с един приятел - няма луфтове, всичко си е стегнато и клеясало. :icon_blush: Засега не мисля да я пипам повече, нека си трополи, не е толкова, че да ме дразни. Пък и това да ми е проблема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хм...интересно... Ами тоя катализатор със сигурност е заминал за тия километри които си посочил. Относно огнегасителя, катализатора играе и роля на такъв, затова те съветвам като го махнеш да сложиш същия, за да не си издухаш бързо генерацията назад. Звука ще се промени, но не и фрапиращо ако гърнетата и тръбите ти са здрави. А това тропане за което говориш, най-вероятно ти идва от вътрешните тампончета на стабилизиращата щанга. Като заминат същите, по неравности, щангата почуква в купето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами то генерацията така или иначе е тръгнала, даже преди гърнето (там където тръбата от катализатора се свързва с планки с тръбата на гърнето и прави "завой" над задния мост) яко фири, т.е. за правене е. Мисълта ми беше друга в началото: катализатора явно е отварян (защото по ръбовете му има следи от заварка, част от която е паднала и долната половина на катализатора се държи едва), за да е отварян явно в него няма нищо, от друга страна ми се струва, че колата леко не върви, като подавам газ не чувствам веднага силно да ускорява... Поради тези причини искам да го махна, та - ако в него няма нищо и ако го заменя с тръба или гърне, не би трябвало чек-а да ми свети (защото сега не свети), но пък ако няма нищо, значи колата трябва да си върви... Май единствения начин да разбера к'во да правя е да си видя катализатора отвътре как е?

Единствено задната сонда ме дерзае, иначе досега да съм го махнал. Някой знае ли къде се намира буксата ѝ за да я откача и дали това е сигурен начин за проверка дали ще ми свети чек-а след замяна на кат.?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Задната сонда на тоя колт нищо не прави (или почти нищо). Сваляй без грижа, аз на предишния си колт (1.3) го свалих катализатора доста скоропостижно :) И никакви проблеми не съм имал, няма лампи, няма нищо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така колеги, най-накрая и аз без катализатор :) Днес го свалих, през него не се виждаше почти нищо, не знам как изглежда запушен катализатор, през моя се процеждаше едва малко светлинка. На негово място сложихме една тръба с моя майстор. Емо, за огнеугасителя не те послушах (дано не съм сгрешил), с цел да мина по-тънко, а пък и както споменах преди, цялата генерация не е първа младост. Взех си катализатора и марш към вкъщи... Та, не усетих кой знае каква разлика във вървенето (то може и от задкормилното устройство да е), все пак като че ли мааалко "по-свободно" върви колата. Звукът не се промени коренно. Чека си изгасва както трябва, дано да е така :)

Това е от мен засега, благодаря на всички колеги за съветите!

Остана само да оправя лагера на скоростната и :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам същия проблем като автора на темата, 1ва и 2ра влизат много трудно понякога, а друг път влизат перфектно?!? Не мога да разбера. Също така, се случва като вкарам първата(и преди да съм отпуснал съединителя) колата да притриса откъм двигателя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нека и аз да допълня информацията си отпреди - наскоро карах малко извънградско, лагера шуми много при спряла кола и отпуснат съединител. При по-високите предавки шуми по-малко и забелязах, че при изцяло отпуснат съединител почти не шуми, когато малко натисна съединителя започва да шуми повече (т.е. когато обера луфта на педала на съединителя майче??) и когато го натисна с цел да сменя скорост спира да шуми. Сега въпроса - дали е от лагер на първичен вал на ск. кутия (по първоначални мнения от форума) или от нещо друго? Засега само любопитствам, че малко ме затрудни безработицата :icon_crying:

 

ПП: предавките не влизат чак толкоз трудно, че да се занимавам с тях сега, най-вероятно като се прави лагера, ще се правят и те :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...