StDOBREV Публикувано 12 Май 2011 Сподели Публикувано 12 Май 2011 (редакция) Здравейте колеги! Карам Колт 1.3 4Г13 98 год. и имам следния проблем: първа и втора скорости напоследък влизат трудно, не винаги, но често. Четох във раздела на Каризма (с френските скорости), че също е срещано явление и се дължи на някакви пластмасови муфи. Моите скорости имат ли такива муфи, къде се намират, трябва ли да се сваля скоростна кутия? А ако няма такива муфи, къде може да е проблема? Аз така или иначе ще свалям скорости заради виещ лагер, интересува ме дали проблема с първа и втора е в самата скоростна кутия или извън нея? Да са синхронизатори не мисля, тъй като при влизането лостът колебливо влиза, т.е. леко шава и заяжда по средата на целия си ход на първа и втора... и сега като се сетя, на задна също превключвам трудно. Мисля, че причината е извън скоростната кутия... Вашето мнение? Мерси! Редактирано 13 Май 2011 от somalietsa Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 13 Май 2011 Сподели Публикувано 13 Май 2011 Обикновено синхронизаторите правят проблем. Но предимно на 2-ра, май досега никой с колт не се е оплаквал да има проблеми с 1-ва. Да не би съединителя ти да не отделя добре? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 13 Май 2011 Автор Сподели Публикувано 13 Май 2011 Амии, как мога да разбера дали отделя добре? Той отделя някъде посредата на хода на педала и на другите скорости няма проблем... значи не би трябвало да е съединител. При потегляне съединителя мисля не прави проблеми. Ако си представим, че за първа скорост траекторията на лоста е буква "L", някъде по средата на рамото на буквата заяжда, трябва да върна и пак. По същия начин и с втора скорост, но на буква "Г". В началото връщах като заяждаше... сега като че ли съм му намерил цаката, т.е. заяжда, но успявам да превключа... мисля си, че е проблем на лоста и някакви механизми, свързващи лоста със скоростите? Имам ли такива механизми или греша? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 13 Май 2011 Сподели Публикувано 13 Май 2011 (редакция) Мдаам може и да са едни планки които правят проблем Момент да потърся една стара тема за да те насоча. Редакция: Намерих една стара тема която ще те насочи къде са въпросните планки за които говоря. В темата има и снимка как съм решил проблема. Огледай ги и пиши после Редактирано 13 Май 2011 от Emil Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 15 Май 2011 Автор Сподели Публикувано 15 Май 2011 Да, дано да е от тях, да не са синхронизатори. Днес пробвах да видя отгоре тези планки, но не се вижда нищо, явно ще трябва да ходя на канал. При всички положения благодаря за линка :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 15 Май 2011 Сподели Публикувано 15 Май 2011 Амии, как мога да разбера дали отделя добре? Той отделя някъде посредата на хода на педала и на другите скорости няма проблем... значи не би трябвало да е съединител. При потегляне съединителя мисля не прави проблеми. Ако си представим, че за първа скорост траекторията на лоста е буква "L", някъде по средата на рамото на буквата заяжда, трябва да върна и пак. По същия начин и с втора скорост, но на буква "Г". В началото връщах като заяждаше... сега като че ли съм му намерил цаката, т.е. заяжда, но успявам да превключа... мисля си, че е проблем на лоста и някакви механизми, свързващи лоста със скоростите? Имам ли такива механизми или греша?МОжеш да си направиш експеримент.......в/у ск. кутия има една "пеперуда" на която са закачени жилата на ск. кутия за лоста за ск-те вътре в купето......накарай някой да ти натиска съединителя, а ти с ръка го хвани и мърдай пеперудата......ако влизат всички ск-ти добре, значи е от жилата или от тези демферни планки, за които говори колегата......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zlateto Публикувано 17 Май 2011 Сподели Публикувано 17 Май 2011 Здравейте колеги! Карам Колт 1.3 4Г13 98 год. и имам следния проблем: първа и втора скорости напоследък влизат трудно, не винаги, но често. Четох във раздела на Каризма (с френските скорости), че също е срещано явление и се дължи на някакви пластмасови муфи. Моите скорости имат ли такива муфи, къде се намират, трябва ли да се сваля скоростна кутия? А ако няма такива муфи, къде може да е проблема? Аз така или иначе ще свалям скорости заради виещ лагер, интересува ме дали проблема с първа и втора е в самата скоростна кутия или извън нея? Да са синхронизатори не мисля, тъй като при влизането лостът колебливо влиза, т.е. леко шава и заяжда по средата на целия си ход на първа и втора... и сега като се сетя, на задна също превключвам трудно. Мисля, че причината е извън скоростната кутия... Вашето мнение? Мерси! Здравей,колега !В крайна сметка откри ли от какво е проблема,защото и при мен се появи на скоро такъв и си мисля дали не е от съединителя,но като се замисля добре отделя ,а и не всучки скорости не влизат добре(както е при теб) ,а само 1-ва и задна.Аз имам colt 1.6 clima 98г.Ще се радвам ако ми пишеш при теб от какво е било!Благодаря предварително. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MB200ce Публикувано 17 Май 2011 Сподели Публикувано 17 Май 2011 Общата тема на мен и Емо:http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=18347&st=0&p=189702entry189702 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 17 Май 2011 Автор Сподели Публикувано 17 Май 2011 Здравей,колега !В крайна сметка откри ли от какво е проблема,защото и при мен се появи на скоро такъв и си мисля дали не е от съединителя,но като се замисля добре отделя ,а и не всучки скорости не влизат добре(както е при теб) ,а само 1-ва и задна.Аз имам colt 1.6 clima 98г.Ще се радвам ако ми пишеш при теб от какво е било!Благодаря предварително. Здравейте колеги. Честно казано още не съм разбрал при мен от какво е, дали са планки или нещо друго. Засега няма да правя скорости, първо защото не ми създават кой знае какъв проблем, и второ - нямам много парички . Като реша да правя скорости ще сваля ск. кутия, ще си сменя лагера, ще видим и тези планки и така... А в момента лекувам ръждицата, която изби отдолу по стабилизиращата щанга и още някои елементи, праговете и веждите отвътрешната страна и те леко заболяват, ще ги лекувам докато е време. Днес смених двете биалетки (сложих от кадет като по-евтини, дано не съм сгрешил). От два дни стържа ръждица, днес мазах с ръждопреобразовател, утре ще мажа с грунд, вдруги ден - с антикор на "БОДИ" и се надявам да я позакърпя за известно време. Но се убедих в това: повече евтини коли от Германия и Австрия - никога! Не знам италиянските "бъгии", както ги наричаме, как са, но по-добре да лекувам болен двигател, отколкото да се мъча в канала над нещо, дето няма бъдеще :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 17 Май 2011 Сподели Публикувано 17 Май 2011 . Но се убедих в това: повече евтини коли от Германия и Австрия - никога! Не знам италиянските "бъгии", както ги наричаме, как са, но по-добре да лекувам болен двигател, отколкото да се мъча в канала над нещо, дето няма бъдеще :icon_blush:По принцип си прав ,но до някъде............ето една италианка:http://media.snimka.bg/8628/023511545.jpg?r=0 http://media.snimka.bg/8628/023511544.jpg?r=0 http://media.snimka.bg/8628/023511542.jpg?r=0 :D Автомобила е Лансер 2.4 МИВЕК ,естествено италианка..........това на третата снимка е биелата, и остатъка от буталото и бут. болт........... :D И още:http://media.snimka.bg/7036/020328149.jpg?r=0 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 17 Май 2011 Автор Сподели Публикувано 17 Май 2011 (редакция) Ойййй... леле-леле, това наистина е някакъв дооста трагичен случай, и все пак - частен случай, не знам де - нямам впечатления, щом като е речено от хора с опит, че италянките не стават, може и да е така. Оф, де да знам, аз ще я позакърпя мойта хубавица... И все пак, за човек който търси евтина кола, според мен е по-добре да търси италианска. Моята е от Германия и заради ръждата не ѝ давам повече от 3-4 години (ако успея сега да я закърпя както трябва, което не знам как ще стане). Поздрави :icon_rock: ПС: Все пак мерси за подкрепата, имах нужда някой да ме увери, че не съм се метнал, въпреки че знам, че е така!ПС2: Като купувате коли, задължително с човек, който наистина разбира и на който имате пълно доверие! Редактирано 17 Май 2011 от Арх. Пътко Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 17 Май 2011 Сподели Публикувано 17 Май 2011 Ойййй... леле-леле, това наистина е някакъв дооста трагичен случай, и все пак - частен случай, не знам де - нямам впечатления, щом като е речено от хора с опит, че италянките не стават, може и да е така. Оф, де да знам, аз ще я позакърпя мойта хубавица... И все пак, за човек който търси евтина кола, според мен е по-добре да търси италианска. Моята е от Германия и заради ръждата не ѝ давам повече от 3-4 години (ако успея сега да я закърпя както трябва, което не знам как ще стане). Поздрави :icon_rock: ПС: Все пак мерси за подкрепата, имах нужда някой да ме увери, че не съм се метнал, въпреки че знам, че е така!ПС2: Като купувате коли, задължително с човек, който наистина разбира и на който имате пълно доверие!Аз казах че си прав до някъде, т.е. по лесно е да правиш мотор ( в случая - около 2 бона ще струва - но ще стане ) отколкото да кърпиш "раковото образувание " всяка година.......В края на краищата мотори има и се продават, купуваш си един мотор втора ръка и го тургаш в коша на твоята кола......... :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 17 Май 2011 Сподели Публикувано 17 Май 2011 В интерес на истината колт от италия не съм видял още по салоните. Масово са австрийки и по-малък процент германки. И в двата случая са с ръжда, като австрийките направо са изядени... И все пак не се кахари, тя 4-5 години ще изскара и без да и правиш ръждата. На жената колта е асвстийка и все едно си го киснал в солена вода 2 месеца. Изнгнил е до кокъла дето се вика, ама стана 2 години го кара вече без да го правим (нямам и такова намерение). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 18 Май 2011 Автор Сподели Публикувано 18 Май 2011 Ами карай, аз вече почти я направих, днес минах с грунд и стана като от магазина, но това заради прясната боя, утре е ред на антикор-а :icon_thumbup: А сега един бръз въпрос (да не пускам нова тема, снощи търсих във форума, но не успях да разбера конкретно), а именно:Ако махна катализатор-а, дали ще ми светне чек-а, видях, че имам по една сонда отпред и отзад. Друг е въпроса, че катализатора е заваряван и имам съмнение, че в него дефакто няма нищо, т.е. е изтърбушен (така ли се казваше). По принцип е за махане, защото по ръба на заварката се е пропукал и долната половина ха-ха да падне. Колата е на 267 000 релани км. Ако го махам ще го заменям с тръба най-вероятно, но звука не ме притеснява (освен ако е нетърпимо силен). Притеснява ме единствено светещ чек, как мислите? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 18 Май 2011 Сподели Публикувано 18 Май 2011 Хм...нещо бъркаш! Сондата е една и е преди катализатора! И не няма да ти светне, чека. Но като го махнеш, съвет от мен сложи огнеугасител, за да не ти заминават тръбите нататък. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 18 Май 2011 Автор Сподели Публикувано 18 Май 2011 Ами не съм сигурен това, дето видях, какво е, ама май е сонда (става въпрос след катализатора). Нали сондата е едно... нещо, дето влиза в самата тръба? Отвън се вижда само гайка и маркуч, който излиза от нея и влиза някъде в купето. Тя е същата както тази, преди катализатора, затова си мисля, че е сонда. Ама не проследих маркуча къде отива, ако е сонда, би следвало да отива към двигателя, или отива, но минавайки през средната по-висока надлъжна част на купето? Благодарско на всички за коментарите Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 18 Май 2011 Сподели Публикувано 18 Май 2011 (редакция) http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3b/Oxygen_sensor.gif Ето как изглежда ламбда-сонда. Това е датчик който мери кислорода в изгорелите газове и подава данните към ЕКУ-то чрез кабел (не маркуч). Я направи снимки да видим...аз не съм виждал и чувал за колт с две сонди... Редактирано 18 Май 2011 от Emil Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 18 Май 2011 Автор Сподели Публикувано 18 Май 2011 Добре, утре ще снимам, тъкмо ще ми видите колицата (исках да я пооправя, да не се излагам :icon_rock: ). Поздрави на всички и лека вечер! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 19 Май 2011 Автор Сподели Публикувано 19 Май 2011 Така колеги, ето и малко снимки, по-специално на това, което си мисля, че са ламбда-сонди (лявата снимка е на сондата преди катализатора, дясната - на сондата след катализатора): Ще го махам този катализатор, защото най-вероятно в него няма нищо, а ламбда-сондите не отчитат ненормални отработени газове засега Какво представлява огнеугасителя, да не е резисторно гърне? Ако сложа просто една тръба дали ще бръмчи силно, как мислите? ПС: Днес не успях да свърша почти нищо, защото дъжда ме изненада, утре пламирам да съм последен ден на канала. Намацах я отдолу с антикор и заизглежда доста по-добре, надявам се да е трайно. Днес смених и втората биалетка (пак на опел) и веднага след като тръгнах към канала, дочух, че пак трополи нещо... фък, си рекох :icon_doh: Тропането е като на луфт, идва някъде откъм предно дясно, ходих на един полигон да си правя завойчета, но не успях да установя точно при завой дали се засилва. На канала гледах с един приятел - няма луфтове, всичко си е стегнато и клеясало. :icon_blush: Засега не мисля да я пипам повече, нека си трополи, не е толкова, че да ме дразни. Пък и това да ми е проблема. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 19 Май 2011 Сподели Публикувано 19 Май 2011 Хм...интересно... Ами тоя катализатор със сигурност е заминал за тия километри които си посочил. Относно огнегасителя, катализатора играе и роля на такъв, затова те съветвам като го махнеш да сложиш същия, за да не си издухаш бързо генерацията назад. Звука ще се промени, но не и фрапиращо ако гърнетата и тръбите ти са здрави. А това тропане за което говориш, най-вероятно ти идва от вътрешните тампончета на стабилизиращата щанга. Като заминат същите, по неравности, щангата почуква в купето. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 24 Май 2011 Автор Сподели Публикувано 24 Май 2011 Ами то генерацията така или иначе е тръгнала, даже преди гърнето (там където тръбата от катализатора се свързва с планки с тръбата на гърнето и прави "завой" над задния мост) яко фири, т.е. за правене е. Мисълта ми беше друга в началото: катализатора явно е отварян (защото по ръбовете му има следи от заварка, част от която е паднала и долната половина на катализатора се държи едва), за да е отварян явно в него няма нищо, от друга страна ми се струва, че колата леко не върви, като подавам газ не чувствам веднага силно да ускорява... Поради тези причини искам да го махна, та - ако в него няма нищо и ако го заменя с тръба или гърне, не би трябвало чек-а да ми свети (защото сега не свети), но пък ако няма нищо, значи колата трябва да си върви... Май единствения начин да разбера к'во да правя е да си видя катализатора отвътре как е?Единствено задната сонда ме дерзае, иначе досега да съм го махнал. Някой знае ли къде се намира буксата ѝ за да я откача и дали това е сигурен начин за проверка дали ще ми свети чек-а след замяна на кат.? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HolyMan Публикувано 24 Май 2011 Сподели Публикувано 24 Май 2011 Задната сонда на тоя колт нищо не прави (или почти нищо). Сваляй без грижа, аз на предишния си колт (1.3) го свалих катализатора доста скоропостижно И никакви проблеми не съм имал, няма лампи, няма нищо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 1 юни 2011 Автор Сподели Публикувано 1 юни 2011 Така колеги, най-накрая и аз без катализатор Днес го свалих, през него не се виждаше почти нищо, не знам как изглежда запушен катализатор, през моя се процеждаше едва малко светлинка. На негово място сложихме една тръба с моя майстор. Емо, за огнеугасителя не те послушах (дано не съм сгрешил), с цел да мина по-тънко, а пък и както споменах преди, цялата генерация не е първа младост. Взех си катализатора и марш към вкъщи... Та, не усетих кой знае каква разлика във вървенето (то може и от задкормилното устройство да е), все пак като че ли мааалко "по-свободно" върви колата. Звукът не се промени коренно. Чека си изгасва както трябва, дано да е така Това е от мен засега, благодаря на всички колеги за съветите!Остана само да оправя лагера на скоростната и Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ra1N Публикувано 9 юни 2011 Сподели Публикувано 9 юни 2011 Имам същия проблем като автора на темата, 1ва и 2ра влизат много трудно понякога, а друг път влизат перфектно?!? Не мога да разбера. Също така, се случва като вкарам първата(и преди да съм отпуснал съединителя) колата да притриса откъм двигателя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 9 юни 2011 Автор Сподели Публикувано 9 юни 2011 Нека и аз да допълня информацията си отпреди - наскоро карах малко извънградско, лагера шуми много при спряла кола и отпуснат съединител. При по-високите предавки шуми по-малко и забелязах, че при изцяло отпуснат съединител почти не шуми, когато малко натисна съединителя започва да шуми повече (т.е. когато обера луфта на педала на съединителя майче??) и когато го натисна с цел да сменя скорост спира да шуми. Сега въпроса - дали е от лагер на първичен вал на ск. кутия (по първоначални мнения от форума) или от нещо друго? Засега само любопитствам, че малко ме затрудни безработицата :icon_crying: ПП: предавките не влизат чак толкоз трудно, че да се занимавам с тях сега, най-вероятно като се прави лагера, ще се правят и те :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.