ivomt Публикувано 10 януари 2011 Сподели Публикувано 10 януари 2011 Здравейте КолегиКарам Каризма 1,6 '98 с конвенционално газово (слагано е в БГ допълнително)Имам следния проблем. От ден-два тихите ми обороти са нестабилни, но само на бензин. Като я запаля студена и оборотите "играят" от 500 до 1500 обр., разбира се така е и като е топла. Като обърна на газ и оборотите се оправят отиват към 1000 обр. и малко, по малко спадат, но са абсолютно постоянни. И на газ и на бенз като настъпя педала и си върви нормално колата, но на бенз като отнема газта от педала и колата започва "да прихълцва". Преди два дни ми кихна газовото но не беше нещо сериозно (в смисъл и преди е гърмяло и беше УАУУУУ). Няма индикация на таблото нещо да е пострадало като МАФ или Ламбда, но все пак реших да попитам дали някой е имал следния проблем и дали го е оправял или поне да ме насочите към причината. Прочетох целия форум (аз и редовно го следя), но в него за този проблем решение не открихСамо да попитам имали възможност тези проблеми да идват от свещите или от някоя неработеща добре дюза и дали да пробвам с присадки. Проверих всички маркучи - здрави и на мястото си. Рестартирах компа. Следвах процедурите по настройка на компа но уви не се оправя Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 10 януари 2011 Сподели Публикувано 10 януари 2011 Проблема ти се казва запушени дюзи. Или недай си боже прецакан дебитомер. Това лесно може да установиш като изключиш буксата му. Ако се нормализира работата ясно - при кихането се е повредил. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivomt Публикувано 12 януари 2011 Автор Сподели Публикувано 12 януари 2011 Днес ми изчезнаха и тихите обороти на газ. Няма такава "къръщина". За сметка на това малко ми се подобриха оборотите на бенз ама още прескачат. Ако налея присадка за чистене на дюзи ще се оправят ли или само ще задръстя бенз филтъра. Има ли възможност ако една от дюзите не работи от това да играят оборотите, или от това често споменавано стъпково моторче за оборотите може да се крие проблема Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivomt Публикувано 17 януари 2011 Автор Сподели Публикувано 17 януари 2011 Проблема ти се казва запушени дюзи. Или недай си боже прецакан дебитомер. Това лесно може да установиш като изключиш буксата му. Ако се нормализира работата ясно - при кихането се е повредил.Здравей MilenjsИзключих МАФ-а - единственто което стана е че ми светна лампата на Check enginе-а иначе не се подобри работата на двигателяЗабелязах че и при високи обороти на бенз прекъсва. Получава се едно придръпване за част от секундата на около 2-3 секунди. Ако някоя дюза е запушена или не работи дали може да е от това. Каква прибавка да сложа за отпушване на дюзи, че в моя град се съмнявам да има ултразвук за тая работа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 18 януари 2012 Сподели Публикувано 18 януари 2012 Здравейте колеги, надявам се някой да ми отговори на това питане ,отворих си стъпковото моторче да го почистя и какво видях вътре: пред леглото където ляга конуса има една пластмасова втулка която излиза заедно с ротора, но лагерчето се движи свободно в тази втулка .Така ли трябва да бъде или просто се е разширило леглото на лагера? Тази пластмасова втулка трябва ли да се движи или си стои неподвижно? Хайде колеги някой който е отварял да каже как трябва да е че вече ми писна с тия обороти. :icon_censored: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 19 януари 2012 Сподели Публикувано 19 януари 2012 Хайде колеги помогнете ,как трябва да изглежда стъпковото моторче отвътре ? Тази пружинка вътре може ли да прави мизерии примерно да не натиска достатъчно? :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 19 януари 2012 Сподели Публикувано 19 януари 2012 Не съм виждал точно такова МПХ но все пак идеята на лагера не е да се мандахерца свободно в отвор...та може и да е изядено логлото му. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 19 януари 2012 Сподели Публикувано 19 януари 2012 И аз така си мисля затова и питам ,някой който е отварял такъв стъпков да си каже мнението. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hristo Публикувано 19 януари 2012 Сподели Публикувано 19 януари 2012 Я вземи направи няколко снимки за да придобием по-добра представа.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 20 януари 2012 Сподели Публикувано 20 януари 2012 (редакция) Ето го колеги роторчето. Досега лагерчето в ляво си влизаше и излизаше свободно от пластмасовата част. Доста го гледах докато му разбера принципа на работа и явно че лагерчето трябва да е застопорено и така и го направих както на първата снимка.Кажете сега някое мнение.Оборотите ми се вдигнаха но като загрее колата пак придърпва и оборотите пак играят при потегляне от 1000 до 2000об .Незнам вече къде да търся проблема. Редактирано 20 януари 2012 от TKolev Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hristo Публикувано 20 януари 2012 Сподели Публикувано 20 януари 2012 Ако роточето се върти леко може проблема да не е от него, може ЕКУ-то да не разбира, че двигателя трябва да работи idle режим, оборотите се качват над определените и от там гаси инжекторите... и това се повтаря ..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 21 януари 2012 Сподели Публикувано 21 януари 2012 Може и да си прав колега. Тази сутрин паля и пак греда гасни. Както си беше преди така си остана.Какво да търся вече незнам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hristo Публикувано 21 януари 2012 Сподели Публикувано 21 януари 2012 Пробвай с леко натиснат педал на газ-та да запалиш.... да видим дали ще стане. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 21 януари 2012 Сподели Публикувано 21 януари 2012 Тя си пали колата но ако не поддържам оборотите с педала загасва.След 20 30 сек. като пусна педала на гаста и си работи на 600 650 об при студен двигател не е нормално, а като изфорсирам и пусна гаста пак падат много ниско дори се мъчи да гасни. Пускам консуматори ,вентилатора на 6 подгряване на задното стъкло и оборотите си падат не се мъчи да ги поддържа.Диагностиката не показва грешки.Възможно ли е проблем в ламбда сондата да прави такива неща (моята е с 4 кабела с нагряване). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 21 януари 2012 Сподели Публикувано 21 януари 2012 Не е възможно да е от ламбда сондата, най-малко при студен старт не се вземат показанията и под внимание. Проблема най-вероятно е в МПХ-то или в датчика за празен ход. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 21 януари 2012 Сподели Публикувано 21 януари 2012 (редакция) Датчика за празен ход? Къде трябва да се намира той? В аутодата има един датчик за колебание на оборотите . Така като гледам това е TPS датчика, но той влияе ли при студено палене ? Редактирано 21 януари 2012 от TKolev Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 21 януари 2012 Сподели Публикувано 21 януари 2012 Моторчето може да работи, но ЕКУ-то ти да е проблем ,т.е. да имаш изпаткал драйвер за управлението му, което води пак до проблем с празния ход...........за тази цел трябва да си премериш стойностите на намотките на М.П.Х. и да видиш дали са нормалните, имай на предвид ,че ако една от 4-те намотки даде фира и стоноста му е по малка от нормалната , то със сигурност драйвера ти е заминал и се налага неговата смяна.......Този тип система за управление на празния ход няма датчик за празния ход....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 21 януари 2012 Сподели Публикувано 21 януари 2012 Този тип система за управление на празния ход няма датчик за празния ход....... Четвъртия кабел на ТПС-а може би. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 22 януари 2012 Сподели Публикувано 22 януари 2012 (редакция) Мерил съм намотките на МПХ (това беше първото което направих) всички са по 28ом . ,а 4-то краче на TPS (на буксата) си дава 12V. Направил съм всички проверки които са описани и си показват стойностити в определенити граници. Не съм мерил единствено ламда сондата и налягането в рейката. Редактирано 22 януари 2012 от TKolev Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 22 януари 2012 Сподели Публикувано 22 януари 2012 (редакция) А какви са симптомити при ниско налягане на помпата ? Като загрее колата до работна температура придръпва при подаване на газ,като се закачи на комп. и се следят параметрите на датчиците може ли да се види какво се случва в момента на придръпване? Редактирано 22 януари 2012 от TKolev Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 22 януари 2012 Сподели Публикувано 22 януари 2012 А какви са симптомити при ниско налягане на помпата ? Като загрее колата до работна температура придръпва при подаване на газ,като се закачи на комп. и се следят параметрите на датчиците може ли да се види какво се случва в момента на придръпване?Едва ли имате такъв стенд ............налягането се мери, за целта трябва да намерите манометър и тройник........чрез тройника се мери реалното налягане ,което в случая трябва да е около 3.5 атм. ,а директно ако сложите манометъра към помпата, тогава трябва да е към 6 атм....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 22 януари 2012 Сподели Публикувано 22 януари 2012 Как да разбера дали ECU командва МПХ .Ако не работи ,като е загряла ще държи ли нормални обороти защото при мен държи на загрял мотор,но при потегляне (когато е загрял)оборотите играят 1000-1500 и като пусна съединителя до край спират да играят. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 22 януари 2012 Сподели Публикувано 22 януари 2012 Моторчето може да работи, но ЕКУ-то ти да е проблем ,т.е. да имаш изпаткал драйвер за управлението му, което води пак до проблем с празния ход...........за тази цел трябва да си премериш стойностите на намотките на М.П.Х. и да видиш дали са нормалните, имай на предвид ,че ако една от 4-те намотки даде фира и стоноста му е по малка от нормалната , то със сигурност драйвера ти е заминал и се налага неговата смяна.......Този тип система за управление на празния ход няма датчик за празния ход.......Добре ,но ако има такъв проблем с драйвер не трябва ли да ми светне лампата на компа? При самодиагностиката всичко е наред няма грешки. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 22 януари 2012 Сподели Публикувано 22 януари 2012 Гадното на компютъра е че проверява всичко свързано към него, ама сам себе си неможе. Ако има проблем с компютъра се хваща на диагностика за 20сек. Моя съвет е да потърсите специалист. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 23 януари 2012 Сподели Публикувано 23 януари 2012 Малко информация за TPS. Преди малко направих отново замервания на датчика и ми се струва че е бутан.Когато е затворена дроселовата клапа трябва да имам 0ом м/у 3 и 4 , а при мен е 50ом ,при леко отворена клапа 0,65мм трябва да е безкрайно голямо а тук става безкрайно при отваряне на клапата на 5мм ,(така поне пиши в ауто дата).Май ще трябва да издиря някой "специалист" да го настроим (при нас всички са спецове).Датчика е завъртян, като го погледниш челно много на дясно (до сега не бях обръщал внимание).Какво мнение имате за тия стойности.Знам че трудно се наглася без комп така няма да го бутам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.