Премини към съдържание

Тихи обороти


ivomt

Препоръчано мнение

Ако можеш си изтегли ръководството - там пише как се проверява и наглася и как да провериш дали и болтовете не са въртени (превключвателя за празен ход в TPS мисля, че се регулираше спрямо fixed SAS); Хубаво е ако уреда е със стрелка да се се провери и дали показанията се изменят линейно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам ръководството на руски и съм чел как се регулира трябва де се нагласи съпротивлението м/у 3 и 4 на 0ом при зтворена клапа.Какво е fixed SAS ? Има ли някакви белези на ТПС по които мога да се ориентирам? Иначе съпротивлението м/у 2 и 4 се изменя линейно без прекъсвания до 4300ом ,а съпротивлението м/у 1 и 4 е 4700ом ,според ръководството трябва да бъде 3500-6500ом.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това ти е болта, между който слагаш пластината и чакаш да изключи празния ход. Възможно е някой да си е правил опити и с него. Ако вземеш да гласиш сам TPS-a го пробвай достатъчно количество пъти, дали включва на едно и също място. Не знам дали е възможно да се бъгне и за това да е на 5 мм или просто някой го е сложил без да го гласи изобщо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Този болт си опира точно когато клапата се затвори напълно,но съпротивлението което трябва да стане безкрайност при отдалечаване на болта на 0,65мм става при около 5мм много по късно, явно трябва да се върни малко ТПС-а докато съпротивлението при затворена клапа стане точно 0ом (сега е 50ом). Мисля да го бележа както е сега и да се опитам да го наглася, а ако не успея ще го върна. :) .Както казва поп-фолк дивата Анелия проба грешка, проба грешка.

Може би точно тука е проблема и със придръпването:датчика за напълно затворена клапа CTPS изключва по-късно , а клапата е вече отворена повече от нормалното, влиза повече въздух и компа се бърка като подава съответното количество бензин за съответното количество въздух, а всъщност въздуха е в повече и двигателя заглъхва,след което подава повече бензин и се получава това придръпване. Поне аз така разсъждавам незнам дали така си мисли и компа :)

Редактирано от TKolev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тези 50 Ома няма как да ги намалиш за съжаление, става само със смяна на датчика. Но и така трябва да работи. Дроселова клапа не се настроива по съпротивленията (това не е дадено никъде в никое сервизно ръководство). Настроива се според напреженията които вади датчика, но гледани през диагностичен уред (с обикновен волтметър лъже доста). Първо се настроива затвореното положение на клапата при фиксиран ТПС, после се прави и ТПС-а......за 2мин работа.

Владимиров за fixed SAS като си чел да го беше допрочел, то така обяснението ти ни в клин, ни в ръкав.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тези 50 Ома няма как да ги намалиш за съжаление, става само със смяна на датчика. Но и така трябва да работи. Дроселова клапа не се настроива по съпротивленията (това не е дадено никъде в никое сервизно ръководство). Настроива се според напреженията които вади датчика, но гледани през диагностичен уред (с обикновен волтметър лъже доста). Първо се настроива затвореното положение на клапата при фиксиран ТПС, после се прави и ТПС-а......за 2мин работа.

Владимиров за fixed SAS като си чел да го беше допрочел, то така обяснението ти ни в клин, ни в ръкав.

В ръководството пише, че изходното напрежение при напълно затворена клапа трябва да бъде м/у 400-1000mV (м/у 1&2 краче са изходнити данни нали така).

п.с. Питам по подробно защото идването ми при теб е за около 5часа ,а тука такива коли рядко се срещат, нали разбираш какво става като отида при някой "майстор" дето от всичко разбира.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така го дават между 400-1000, но най-добре е около 600. Ако намериш накой с компютър, то нека той го включи пък ти си гледай (ако се навие). Иначе с подръчни средства трудно ще се справиш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така го дават между 400-1000, но най-добре е около 600. Ако намериш накой с компютър, то нека той го включи пък ти си гледай (ако се навие). Иначе с подръчни средства трудно ще се справиш.

Мерси колега, ще търся ще пробвам и ще пиша какво се е получило.Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Такааа намерих комп. изходното напрежение беше 340mV настанихме го на 600mV ,като загрее колата вече не придръпва, оборотити се вдигнаха на 1000об но това не ме притеснява, сутринта ще видя как ще запали студена.ТПС беше бутан единият болт беше намазан с боя но не си беше на позицията сега е горе долу по средата и изглежда по нормално. :icon_clap:.имах намерение да чистя потенциометъра но като го отворих греда капсулован. :icon_crying:

Редактирано от TKolev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Колеги аз имам същия проблем с оборотите. Само на бензин играят за страх !!!. Като обърна на газ са доста по стабилни. Качвах на диагностиика там показа че е МПХ-а.Наскоро сменявах комплект дросел със ТПС-а и МПХ-а , че ми заяждаше педала на газта. Покарах така 2 седмици сложих газ започна да прави този проблем. Тези дни ще сменя МПХ-а , защото това показа на диагностиката . Но интересно защо на газ са по нормални оборотите ????

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема ти се казва запушени дюзи. Или недай си боже прецакан дебитомер. Това лесно може да установиш като изключиш буксата му. Ако се нормализира работата ясно - при кихането се е повредил.

 

Колега аз така правих махнах буксата на дебитомера.Пробвах да запаля - запалих но колата угасна.После го включих и си запали но оборотите останаха нестабилни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Колеги

Карам Каризма 1,6 '98 с конвенционално газово (слагано е в БГ допълнително)

Имам следния проблем. От ден-два тихите ми обороти са нестабилни, но само на бензин. Като я запаля студена и оборотите "играят" от 500 до 1500 обр., разбира се така е и като е топла. Като обърна на газ и оборотите се оправят отиват към 1000 обр. и малко, по малко спадат, но са абсолютно постоянни. И на газ и на бенз като настъпя педала и си върви нормално колата, но на бенз като отнема газта от педала и колата започва "да прихълцва". Преди два дни ми кихна газовото но не беше нещо сериозно (в смисъл и преди е гърмяло и беше УАУУУУ). Няма индикация на таблото нещо да е пострадало като МАФ или Ламбда, но все пак реших да попитам дали някой е имал следния проблем и дали го е оправял или поне да ме насочите към причината. Прочетох целия форум (аз и редовно го следя), но в него за този проблем решение не открих

Само да попитам имали възможност тези проблеми да идват от свещите или от някоя неработеща добре дюза и дали да пробвам с присадки. Проверих всички маркучи - здрави и на мястото си. Рестартирах компа. Следвах процедурите по настройка на компа но уви не се оправя

 

 

Колега моя случай е 1 към 1 . Имах много силен гърмеж .Смених свещите и спря. Оборотите ми бяха много зле и няма оправия. Какво ли не правихме и накрая свалих дебитомера и вътре има една мрежа като на пчелите питата тънка алуминиева със същата форма. От силния гърмеж беше я нагънало до такава степен тази мрежа , че пречеше на потока въздух и шашкаше дебиромера жестоко. Разпънах мрежичката както си е била запалих и колата зарабори на часовник.Много странно ми прозвуча всичко но при мен се получи.Ако още не си отстранил проблема пробвай УСПЕХ !!! ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...