Премини към съдържание

Тихи обороти


ivomt

Препоръчано мнение

Здравейте Колеги

Карам Каризма 1,6 '98 с конвенционално газово (слагано е в БГ допълнително)

Имам следния проблем. От ден-два тихите ми обороти са нестабилни, но само на бензин. Като я запаля студена и оборотите "играят" от 500 до 1500 обр., разбира се така е и като е топла. Като обърна на газ и оборотите се оправят отиват към 1000 обр. и малко, по малко спадат, но са абсолютно постоянни. И на газ и на бенз като настъпя педала и си върви нормално колата, но на бенз като отнема газта от педала и колата започва "да прихълцва". Преди два дни ми кихна газовото но не беше нещо сериозно (в смисъл и преди е гърмяло и беше УАУУУУ). Няма индикация на таблото нещо да е пострадало като МАФ или Ламбда, но все пак реших да попитам дали някой е имал следния проблем и дали го е оправял или поне да ме насочите към причината. Прочетох целия форум (аз и редовно го следя), но в него за този проблем решение не открих

Само да попитам имали възможност тези проблеми да идват от свещите или от някоя неработеща добре дюза и дали да пробвам с присадки. Проверих всички маркучи - здрави и на мястото си. Рестартирах компа. Следвах процедурите по настройка на компа но уви не се оправя

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема ти се казва запушени дюзи. Или недай си боже прецакан дебитомер. Това лесно може да установиш като изключиш буксата му. Ако се нормализира работата ясно - при кихането се е повредил.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес ми изчезнаха и тихите обороти на газ. Няма такава "къръщина". За сметка на това малко ми се подобриха оборотите на бенз ама още прескачат. Ако налея присадка за чистене на дюзи ще се оправят ли или само ще задръстя бенз филтъра.

Има ли възможност ако една от дюзите не работи от това да играят оборотите, или от това често споменавано стъпково моторче за оборотите може да се крие проблема

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема ти се казва запушени дюзи. Или недай си боже прецакан дебитомер. Това лесно може да установиш като изключиш буксата му. Ако се нормализира работата ясно - при кихането се е повредил.

Здравей Milenjs

Изключих МАФ-а - единственто което стана е че ми светна лампата на Check enginе-а иначе не се подобри работата на двигателя

Забелязах че и при високи обороти на бенз прекъсва. Получава се едно придръпване за част от секундата на около 2-3 секунди. Ако някоя дюза е запушена или не работи дали може да е от това. Каква прибавка да сложа за отпушване на дюзи, че в моя град се съмнявам да има ултразвук за тая работа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Здравейте колеги, надявам се някой да ми отговори на това питане ,отворих си стъпковото моторче да го почистя и какво видях вътре: пред леглото където ляга конуса има една пластмасова втулка която излиза заедно с ротора, но лагерчето се движи свободно в тази втулка .Така ли трябва да бъде или просто се е разширило леглото на лагера? Тази пластмасова втулка трябва ли да се движи или си стои неподвижно?

Хайде колеги някой който е отварял да каже как трябва да е че вече ми писна с тия обороти. :icon_censored:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хайде колеги помогнете ,как трябва да изглежда стъпковото моторче отвътре ? Тази пружинка вътре може ли да прави мизерии примерно да не натиска достатъчно? :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм виждал точно такова МПХ но все пак идеята на лагера не е да се мандахерца свободно в отвор...та може и да е изядено логлото му.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я вземи направи няколко снимки за да придобием по-добра представа....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

post-11893-018326700 1327074505_thumb.jpgpost-11893-040575600 1327074528_thumb.jpg

Ето го колеги роторчето. Досега лагерчето в ляво си влизаше и излизаше свободно от пластмасовата част. Доста го гледах докато му разбера принципа на работа и явно че лагерчето трябва да е застопорено и така и го направих както на първата снимка.Кажете сега някое мнение.Оборотите ми се вдигнаха но като загрее колата пак придърпва и оборотите пак играят при потегляне от 1000 до 2000об .Незнам вече къде да търся проблема.

Редактирано от TKolev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако роточето се върти леко може проблема да не е от него, може ЕКУ-то да не разбира, че двигателя трябва да работи idle режим, оборотите се качват над определените и от там гаси инжекторите... и това се повтаря .....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може и да си прав колега. Тази сутрин паля и пак греда гасни. Както си беше преди така си остана.Какво да търся вече незнам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай с леко натиснат педал на газ-та да запалиш.... да видим дали ще стане.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тя си пали колата но ако не поддържам оборотите с педала загасва.След 20 30 сек. като пусна педала на гаста и си работи на 600 650 об при студен двигател не е нормално, а като изфорсирам и пусна гаста пак падат много ниско дори се мъчи да гасни. Пускам консуматори ,вентилатора на 6 подгряване на задното стъкло и оборотите си падат не се мъчи да ги поддържа.Диагностиката не показва грешки.Възможно ли е проблем в ламбда сондата да прави такива неща (моята е с 4 кабела с нагряване).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е възможно да е от ламбда сондата, най-малко при студен старт не се вземат показанията и под внимание. Проблема най-вероятно е в МПХ-то или в датчика за празен ход.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Датчика за празен ход? Къде трябва да се намира той? В аутодата има един датчик за колебание на оборотите . Така като гледам това е TPS датчика, но той влияе ли при студено палене ?

Редактирано от TKolev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моторчето може да работи, но ЕКУ-то ти да е проблем ,т.е. да имаш изпаткал драйвер за управлението му, което води пак до проблем с празния ход...........за тази цел трябва да си премериш стойностите на намотките на М.П.Х. и да видиш дали са нормалните, имай на предвид ,че ако една от 4-те намотки даде фира и стоноста му е по малка от нормалната , то със сигурност драйвера ти е заминал и се налага неговата смяна.......

Този тип система за управление на празния ход няма датчик за празния ход.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Този тип система за управление на празния ход няма датчик за празния ход.......

 

 

Четвъртия кабел на ТПС-а може би.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерил съм намотките на МПХ (това беше първото което направих) всички са по 28ом . ,а 4-то краче на TPS (на буксата) си дава 12V. Направил съм всички проверки които са описани и си показват стойностити в определенити граници. Не съм мерил единствено ламда сондата и налягането в рейката.

Редактирано от TKolev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А какви са симптомити при ниско налягане на помпата ?

Като загрее колата до работна температура придръпва при подаване на газ,като се закачи на комп. и се следят параметрите на датчиците може ли да се види какво се случва в момента на придръпване?

Редактирано от TKolev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А какви са симптомити при ниско налягане на помпата ?

Като загрее колата до работна температура придръпва при подаване на газ,като се закачи на комп. и се следят параметрите на датчиците може ли да се види какво се случва в момента на придръпване?

Едва ли имате такъв стенд ............налягането се мери, за целта трябва да намерите манометър и тройник........чрез тройника се мери реалното налягане ,което в случая трябва да е около 3.5 атм. ,а директно ако сложите манометъра към помпата, тогава трябва да е към 6 атм.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как да разбера дали ECU командва МПХ .Ако не работи ,като е загряла ще държи ли нормални обороти защото при мен държи на загрял мотор,но при потегляне (когато е загрял)оборотите играят 1000-1500 и като пусна съединителя до край спират да играят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моторчето може да работи, но ЕКУ-то ти да е проблем ,т.е. да имаш изпаткал драйвер за управлението му, което води пак до проблем с празния ход...........за тази цел трябва да си премериш стойностите на намотките на М.П.Х. и да видиш дали са нормалните, имай на предвид ,че ако една от 4-те намотки даде фира и стоноста му е по малка от нормалната , то със сигурност драйвера ти е заминал и се налага неговата смяна.......

Този тип система за управление на празния ход няма датчик за празния ход.......

Добре ,но ако има такъв проблем с драйвер не трябва ли да ми светне лампата на компа? При самодиагностиката всичко е наред няма грешки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гадното на компютъра е че проверява всичко свързано към него, ама сам себе си неможе. Ако има проблем с компютъра се хваща на диагностика за 20сек. Моя съвет е да потърсите специалист.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко информация за TPS. Преди малко направих отново замервания на датчика и ми се струва че е бутан.Когато е затворена дроселовата клапа трябва да имам 0ом м/у 3 и 4 , а при мен е 50ом ,при леко отворена клапа 0,65мм трябва да е безкрайно голямо а тук става безкрайно при отваряне на клапата на 5мм ,(така поне пиши в ауто дата).Май ще трябва да издиря някой "специалист" да го настроим (при нас всички са спецове).Датчика е завъртян, като го погледниш челно много на дясно (до сега не бях обръщал внимание).Какво мнение имате за тия стойности.Знам че трудно се наглася без комп така няма да го бутам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...