sumer Публикувано 30 октомври 2010 Сподели Публикувано 30 октомври 2010 (редакция) Уважаеми колеги, моля за Вашето мнение. Работя на 80км. северно от Варна и всеки ден пътувам.Въпроса ми е следния: Как се държи на пътя при зимни условия Спейс стара? Да очаквам ли неприятни изненади?Колата е 1,3i 16v 86к.с. с 4бр. зимни гуми. Предната зима бях с Рено Сценик дизел и нямах никакви проблеми в снега и с леда, но колата ми често се трошеше и се наложи да я продам.С Звездьо съм изминал по българските пътища 30 000км. без никакви проблеми, много съм доволен от колата. Редактирано 30 октомври 2010 от sumer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 30 октомври 2010 Сподели Публикувано 30 октомври 2010 Уважаеми колеги, моля за Вашето мнение. Работя на 80км. северно от Варна и всеки ден пътувам.Въпроса ми е следния: Как се държи на пътя при зимни условия Спейс стара? Да очаквам ли неприятни изненади?Колата е 1,3i 16v 86к.с. с 4бр. зимни гуми. Предната зима бях с Рено Сценик дизел и нямах никакви проблеми в снега и с леда, но колата ми често се трошеше и се наложи да я продам.С Звездьо съм изминал по българските пътища 30 000км. без никакви проблеми, много съм доволен от колата.Това зависи и от гумите, не само от колата..........Твоята кола не е от най високите и не трябва да разчиташ н а нея в големите преспи..........Гумите са другия фактор,с който трябва да се съобразяваш , не е лошо да заложиш на изпитани марки и модели, Вредещаин,Мишлен и т.н....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sumer Публикувано 30 октомври 2010 Автор Сподели Публикувано 30 октомври 2010 (редакция) Това зависи и от гумите, не само от колата..........Твоята кола не е от най високите и не трябва да разчиташ н а нея в големите преспи..........Гумите са другия фактор,с който трябва да се съобразяваш , не е лошо да заложиш на изпитани марки и модели, Вредещаин,Мишлен и т.н....... Мисля за Goodyear Ug7+ или Dunlop Response. Редактирано 30 октомври 2010 от sumer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 30 октомври 2010 Сподели Публикувано 30 октомври 2010 Мисля за Goodyear Ug7+ или Dunlop Response.Взимай Goodyear-a...Tози Dunlop хич не ми вдъхва доверие. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 30 октомври 2010 Сподели Публикувано 30 октомври 2010 Мисля за Goodyear Ug7+ или Dunlop Response.Каквото и да вземеш, няма да е като дизела , за това избирай колкото се може по добри гуми ..Дизела е с по тежък мотор и по бавнооборотен и зимата си драпа и с летни гуми, но при този лек двигател иска хубави гуми ..По добрите в твоят случай са Ултрагрип 7 ..:icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
exigo Публикувано 1 ноември 2010 Сподели Публикувано 1 ноември 2010 Аз карам същия Спейс Стар 1.3, 86к.с. Миналата зима си купих 4 чисто нови гуми Semperit Ice grip 3 (Старата шарка на Gislaved Nord Frost)Ако си спномняш миналата зима във Варна имаше и бедствено положение, по време на което аз си ринех из Варненските пътища, даже съм карал и по затворени пътища, потъвах до лайсните на вратите, но нямаше назад. Аз съм доста впечатлен от колицата, а и парното и е просто супер, топли като на ЗАЗ-а бензиновата печка :icon_dance: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DaNy SHaDy Публикувано 2 ноември 2010 Сподели Публикувано 2 ноември 2010 Зимата не съм закъсвал,но е отвратително ниска!Направо е за срам отдолу да закача на места където с еклипс-а не закачам.Кара се с 14-ки поради малкия двигател 1.3,но май ще се минава на 15-ки.Някой ако може да сподели за начини на повдигане,подложки ли какво ли...Колко излиза цялото това удоволствие с монтажа.Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 2 ноември 2010 Сподели Публикувано 2 ноември 2010 Зимата не съм закъсвал,но е отвратително ниска!Направо е за срам отдолу да закача на места където с еклипс-а не закачам.Кара се с 14-ки поради малкия двигател 1.3,но май ще се минава на 15-ки.Някой ако може да сподели за начини на повдигане,подложки ли какво ли...Колко излиза цялото това удоволствие с монтажа.Поздрави.Това за Спейс стара ли или за Еклипса? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DaNy SHaDy Публикувано 3 ноември 2010 Сподели Публикувано 3 ноември 2010 Това за Спейс стара ли или за Еклипса?За спейстара. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
greenwizard Публикувано 6 ноември 2010 Сподели Публикувано 6 ноември 2010 (редакция) Миналата зима бях с вредещаин сноутрак 3,нема закъсване драпа яко на сняг и лед,с 190км на мокро е стабилна,само малко е шумна особено на киша или водаСега си взех 2 броя гуудяр ултрагрип 7+ и ги сложих отпред а вредещаин мина отзад,още нямам отзиви за гуудяра но мисля че са на едно нивоаз съм за някоя от тея марки няма да сгрешиш DaNy SHaDy подложки не вършат работа може да сложиш и да я повдигнеш с около 2-3см наи-много(толкова позволява) което не върши работа за гуми 195/55/15,пробваи с по ниски 195/50/15 без да я повдигаш,ако ти се занимава с прожини пробваи Редактирано 6 ноември 2010 от greenwizard Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 6 ноември 2010 Сподели Публикувано 6 ноември 2010 Аз пък три години драпам с две коли с дебица фриго 2 и нямам проблем.....:lol: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 6 ноември 2010 Сподели Публикувано 6 ноември 2010 Някой ако може да сподели за начини на повдигане,подложки ли какво ли...Колко излиза цялото това удоволствие с монтажа.Поздрави.Стотина лева и си готов да газиш големите преспи .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Draven Публикувано 9 ноември 2010 Сподели Публикувано 9 ноември 2010 Здравейте,в една от темите за зимни гуми прочетох,че те трябва да са по-тесни и по-високи.Може ли някой да обясни защо така е по-добре ,че аз не мога да си го обясня!Имам и още един въпрос-може ли двете гуми да са нови ,а двете да са втора ръка ,ако са от една марка?И изобщо какво ви е мнението за гумите втора употреба? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sumer Публикувано 9 ноември 2010 Автор Сподели Публикувано 9 ноември 2010 Здравейте,в една от темите за зимни гуми прочетох,че те трябва да са по-тесни и по-високи.Може ли някой да обясни защо така е по-добре ,че аз не мога да си го обясня!Имам и още един въпрос-може ли двете гуми да са нови ,а двете да са втора ръка ,ако са от една марка?И изобщо какво ви е мнението за гумите втора употреба? Здравей, по тесните гуми срещат по малко съпротивление, съответно и по малко сняг да избутват, а колкото е по висока една кола то тя може по дълбоко да гази. По отношение на втория въпрос с гумите компромис не се прави. Но при липсата на достатъчно бюджет, то поне предните да са нови.Надявам се, че съм ти бил полезен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 9 ноември 2010 Сподели Публикувано 9 ноември 2010 Здравейте,в една от темите за зимни гуми прочетох,че те трябва да са по-тесни и по-високи.Може ли някой да обясни защо така е по-добре ,че аз не мога да си го обясня!Имам и още един въпрос-може ли двете гуми да са нови ,а двете да са втора ръка ,ако са от една марка?И изобщо какво ви е мнението за гумите втора употреба?Здрасти,Защо трябва да са по-високи то е ясно. Ако се бухнеш в пряспа или колата "набере" под себе си сняг, особено мокър и "увисне" на корема си, и гумите се въртят във въздуха - нищо не помага. Колкото са по-високи, толкова проходимоста е по-голяма.Защо трябва да са по-тесни? Контактното петно на гумата с пътното покритието е по-малко, съответно налягането което оказва е по-голямо - оттам по-добро сцепление. Като започнат да дават по ТV-то зимните ралита обърни внимания на гумите които ползват. То се вижда. Относно нови или втора ръка гуми - колкото водачи, толкова мнения. Безпорно новите гуми са най-добрия вариант.Разликата между летни и зимни гуми /не съм фен на "всесезонните"/ е не само в грайфера, но и в състава на сместаот която се произвеждат. При летните преобладават в сместа изкуствените материали - полиестер но те при ниски температури се втвърдяват и се пързалят. Спомни си покритието на ските. При зимните преобладава каучука който е по-мек и "лепи" за снега и леда, но се износва повече при сух път. Най-големия враг на зимните гуми /каучука/ саслънцето и високите температури. Ако вземеш една лятна и една зимна гума освен визуална разлика и на пипане се усеща. Обикновенно зимните гуми /и всесезонните/ имат посока на въртене /движение/. Това е съобразено с грайфера/шарката/ на гумата която е така "нашарена", че при последователния контакт с пътното платно да "гони" това което е под нея сняг, киша, кал, вода към външните страни на гумата, вляво и вдясно. Ако не се спази посоката на въртене, колата пак ще си върви и на сух път няма да има разлика, но при киша, кал, вода шарката ще събира тази"гряз" в средата на гумата и се намалява сцеплението, и при гранична скорост поднася.Не виждам проблем ако ти попаднат добри гуми втора употреба с поне 5-6 мм грайфер, добре съхранявани лятото /малкотрудно се установява/ без "паяжини" по бордовете, на 1-2 години, пише си на гумите кога са произведени.....Зимни гуми се купуват пролетно време, а летни - късна есен.Добре е зимните гуми да са на стоманени джанти, макар, че летите са по красиви. Алуминиевите се разяждат от солта и лугата, хваща ги "брашнянката" и при силен удар обикновенно се пукат. Стоманените са по здрави, шкурене и боядисване и стават като нови.Специално аз от десетилетия винаги съм имал по два комплекта гуми, зимни и летни на джанти и ги сменявам когато се сменява астрономическото време, лятно и зимно.Поздрави!Краско 2 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Draven Публикувано 11 ноември 2010 Сподели Публикувано 11 ноември 2010 Благодаря и на двамата за поясненията!Стана ми ясно.Някой ползвал ли е услугите на автогуми.бг ?Като гледам сайта им изглеждат коректни! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
greenwizard Публикувано 13 ноември 2010 Сподели Публикувано 13 ноември 2010 Благодаря и на двамата за поясненията!Стана ми ясно.Някой ползвал ли е услугите на автогуми.бг ?Като гледам сайта им изглеждат коректни! Преди 1 седмица поръчах от www.avtogumi.bg гумите са перфектни дот 2910,разгледаи някой от тез модели:Goodyear Ug7+Vredestein Snowtrac 3Hankook W440 - по евтиния вариант поздрави и успех с гумите Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 13 ноември 2010 Сподели Публикувано 13 ноември 2010 (редакция) Говорите много общи неща...По-тясна, по-висока...-никаква конкретика...А при различните класове това е разлика в пъти...По-тясна гума от 185 е рисковано, понеже на асфалт спирачния път е много голям с толкова тесни гуми особено зимни. Помислете колко дни се кара единствено върху сняг и колко върху асфалт. Отделно с тесни гуми страничната стабилност ще страда много от това, защото освен тесни и с малка контактна площ, когато е и висока самата гума се огъва при завой.А както знаем зимните гуми са с много по-меки бордове. Зимна гума е много разтегливо понятие, като това може да означава гума тип АТ(all terain)- всякакъв терен , която изглежда повече като всесезонна и другия тип е гума за сняг в повечето случаи като тракторна шарка с големи канали , за по-добро самоочистване и голям брой ламели, които са основния фактор за добро поведение на сняг.Според мен Semperit с шарката на Gislaved е много добра гума за сняг, на прилична цена. Гиславеда за съжаление не се предлага вече в БГ с такава шарка, а само за скандинавските страни , какквато е и марката, а там се кара на сняг през най-голям период от време. Карах 2 зими с Goodyaer UG7 и не съм особено доволен от поведението в завой, а съм куатро...Toyo се представяха доста по-добре, но и те не се предлагат вече...Добър сайт за гуми е barzgumve.com. Редактирано 13 ноември 2010 от todor Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 13 ноември 2010 Сподели Публикувано 13 ноември 2010 Тодоре, прав си, но конкретното решение трябва да си вземе всеки сам.Има значение къде живееш, дали край морето, дали в Петрич или в балкана/макар, че напоследък и климата се обърка/, дали къщата и гаража ти са"на баир" и дали има по обичайните ти маршрути големи непочистваниредовно наклони, дали ходиш на лов със същите тези гуми зиме или сиимаш джип за тази работа и т.н.По тази причина не си позволявам съвет какви гуми като марка и размерида се ползват, а имам богат опит.Ще си позволя само да кажа какви гуми НЕ ползвам нито зиме нито лято-това са Семперит и Пирели.Поздрави!Краско Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 13 ноември 2010 Сподели Публикувано 13 ноември 2010 Тодоре, прав си, но конкретното решение трябва да си вземе всеки сам.Има значение къде живееш, дали край морето, дали в Петрич или в балкана/макар, че напоследък и климата се обърка/, дали къщата и гаража ти са"на баир" и дали има по обичайните ти маршрути големи непочистваниредовно наклони, дали ходиш на лов със същите тези гуми зиме или сиимаш джип за тази работа и т.н.По тази причина не си позволявам съвет какви гуми като марка и размерида се ползват, а имам богат опит.Ще си позволя само да кажа какви гуми НЕ ползвам нито зиме нито лято-това са Семперит и Пирели.Поздрави!КраскоПрав си и за двете марки, но за летни...А това за различните градове винаги го казвам. В Пловдив е безмислено да караш с гуми , които са походящи за Самоков...Обаче хората гледат тестове и не се съобразяват с такива фактори...или се осланят на доказали се марки . Като цялоп най-важното е да са нови... :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.