Todor V. Публикувано 27 октомври 2010 Сподели Публикувано 27 октомври 2010 Колеги,някой знае ли от къде се изключват въздушните възглавници на Мицубиши Галант 97-03. Виждал съм Галанти от същия модел на които в ляво от волана до бушоните има нещо като ключалка и предполагам от там се изключват но моя няма там. Къде ли може да бъде? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 27 октомври 2010 Сподели Публикувано 27 октомври 2010 (редакция) Колеги,някой знае ли от къде се изключват въздушните възглавници на Мицубиши Галант 97-03. Виждал съм Галанти от същия модел на които в ляво от волана до бушоните има нещо като ключалка и предполагам от там се изключват но моя няма там. Къде ли може да бъде?Не се изкючват. На ВАГ -овете го има като опция. Даже си имат копче, надписано с Airbag OFF, което съвсем не значи, че това може да става. Защо ти трябва да спираш работата на системата за сигурност? Редактирано 27 октомври 2010 от SLX Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todor V. Публикувано 27 октомври 2010 Автор Сподели Публикувано 27 октомври 2010 (редакция) Не се изкючват. На ВАГ -овете го има като опция. Даже си имат копче, надписано с Airbag OFF, което съвсем не значи, че това може да става. Защо ти трябва да спираш работата на системата за сигурност?Ами примерно ако се вози в колата малко дете или бебе е желателно да да бъде изключен доколкото знам, тъй като то едва ли ще издържи на удара на самата възглавница. Същото е положението и с по-възрастните хора. То не случайно го има като опция за изклюване на (почти) всички автомобили. Редактирано 27 октомври 2010 от Todor V. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 27 октомври 2010 Сподели Публикувано 27 октомври 2010 (редакция) Ами примерно ако се вози в колата малко дете или бебе е желателно да да бъде изключен доколкото знам, тъй като то едва ли ще издържи на удара на самата възглавница. Същото е положението и с по-възрастните хора. То не случайно го има като опция за изклюване на (почти) всички автомобили.Мисля, че грешиш. Возенето на предната седалка на детско кошче е по принцип нежелателно, особено ако има еърбег. Изключването му за възрастни хора, вероятно ще ускори естествените житейски процеси след катастрофа... Всички коли, на които съм виждал копче за изключване на възглавниците го имат номинално, но то практически не действа. Ако много държиш, можеш да изключиш една от двете възглавници, изваждайки буксата й, която влиза в ЕКУ-то на възглавниците. Буксите са жълти, дясната по посока на движението е за пасажерския бег. То, ЕКУ-то, от своя страна, се намира дълбоко зад централната конзола на нивото на пепелника. Това обаче ще причини записване на грешка в системата за сигурност и когато подадеш контакт, ще светне и ще остане да свети AIr bag лампата... Но с две думи казано. Възглавниците са за спасяване на живот, нека останат включени. Бебето и възрастните хора на задните седалки. А като стана дума за еърбеци, сега видях следния истински форумен разговор: К1: - не забравяйте че еърбега е предвиден да ви спаси задника ..К2: - Аз мислех че е за лицето и главата Или твоя еърбег е на седалката, или ти караш с гъза си Редактирано 27 октомври 2010 от SLX Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rousefff Публикувано 27 октомври 2010 Сподели Публикувано 27 октомври 2010 Явно колегата иска да го изключи предвид това, че музиката му е в кръвта и е ритмична личност и е гледал клипчето, което снощи по "Господари на ефира" пуснаха. ))) :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veowulf Публикувано 27 октомври 2010 Сподели Публикувано 27 октомври 2010 Не всичко с две бузи е лице Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todor V. Публикувано 27 октомври 2010 Автор Сподели Публикувано 27 октомври 2010 Не всичко с две бузи е лицеЕЕЕИ успяхте да ме разсмеете до сълзи. Аз по скоро от любопитство питах, не че чак толкова държа но благодаря все пак. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Toranaga Публикувано 28 октомври 2010 Сподели Публикувано 28 октомври 2010 (редакция) Возенето на предната седалка на детско кошче е по принцип нежелателно, особено ако има еърбег. 100 % правилно, само че някои от производителите на детски кошчета не го знаят!Ние си купихме "Bertoni Bodiguard"(среден клас) и се оказа че се монтира на предната седалка-така е и нарисувано на схемата, страшни мъки бяха, докато пробвах да го монтирампо оказания начин на задните седалки, дори си мислех, че нещо с коланите или с колата не е наред(прости ми, красавице, че се усъмних в Теб),докато един приятел със същото ми показа как джамбазката(но безотказно) да го "вържа" със задния колан...Тогава също стана на въпрос за изключването на еърбеците и той понеже караVW ми каза че трябва да има копче, но не съм го търсил, защото и за секунда не съм помислял да монтирам кошчето на предната седалка. Редактирано 28 октомври 2010 от Toranaga Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 28 октомври 2010 Сподели Публикувано 28 октомври 2010 (редакция) Като повдигнахте темата.. като избухне airbag-a въобще ще стигне ли до седалгата (при възрастен човек) или говорим са случай когато детското столче е сложено наопаки на предната седалка с груб към стъклото (точно по този начин е разлепено по колата, че НЕ трябва да се слага). Аз и доколкото знам возенето на малко дете (мисля по-малко от 150см) на предна седалка е абсолютно забранено дори било и със столче... а отзад само с столче. Реших и да пиша защото в началото на седмицата бях свидетел на челен удар на кръстовището на хотел "Санкт Петербург" в Пловдив, при което бмв е36 се удря челно в мерцедес МЛ мисля. В БМВ-то имаше бременна жена без колан естествено (нали те не слагат) аирбега беше гръмнал от нейната страна и все пак бе пробила предното стъкло с главата си.. и съответно откарана в болница. Друг е въпроса с колко е карало БМВ-то в тези градски условия, че да стане този брутален удар, но и също до колко ейрбега помага, когато нямаш колан Законът за детските седалки в колитеПромените в Закона за движение по пътищата влизат в сила в полунощ на 30 юни срещу 1 юли. Детските седалки са задължителни, но са различни за бебета и по-малките деца.Чл. 137а. (1) Водачите и пътниците в моторни превозни средства от категории M1, M2, M3 и N1, N2 и N3, когато са в движение, използват обезопасителните колани, с които моторните превозни средства са оборудвани.(2) Могат да не използват обезопасителни колани:1. бременните жени;2. лицата, чието физическо състояние не позволява използването на обезопасителен колан;3. водачите на таксиметрови автомобили, когато превозват пътници в рамките на населеното място;4. инструкторите - при управление на автомобила с учебна цел.Чл. 137б. (1) Системите за обезопасяване на деца в зависимост от теглото на децата, за които са предназначени, се класифицират в пет групи:1. група 0 - за деца с тегло под 10 кг;2. група 0+ - за деца с тегло под 13 кг;3. група I - за деца с тегло между 9 и 18 кг;4. група II - за деца с тегло между 15 и 25 кг;5. група III - за деца с тегло между 22 и 36 кг.(2) Системите за обезопасяване на деца се подразделят на два класа:1. пълен клас, който включва комбинация от ленти или гъвкави компоненти с осигуряваща ключалка, регулиращи и присъединителни устройства и в някои случаи допълнителна седалка и/или защитна преграда, и могат да се закрепват чрез нейната вградена лента или ленти;2. непълен клас, който представлява цялостна система за обезопасяване на деца и може да включва частично обезопасително устройство в комбинация с обезопасителен колан за възрастни, който обхваща тялото на детето или задържа устройството, в което детето е поставено. Чл. 137в. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Пътниците в моторни превозни средства от категории М1, N1, N2 и N3, когато са в движение, използват системи за обезопасяване, с които моторните превозни средства са оборудвани. (2) За деца с ръст под 150 сантиметра, които пътуват в моторни превозни средства от категориите М1, N1, N2 и N3, оборудвани със системи за обезопасяване, се използват системи за обезопасяване на деца от пълния или непълния клас по смисъла на чл. 137б, ал. 2, съобразен с теглото на детето в съответствие с чл. 137б, ал. 1. (3) В моторните превозни средства от категории M1, N1, N2 и N3, които не са оборудвани със системи за обезопасяване, не се допуска превозването на деца под тригодишна възраст, а децата на възраст три и повече години и с ръст под 150 сантиметра заемат седалка, която не е предна. (4) В таксиметрови автомобили, които не са оборудвани със системи за обезопасяване на деца, деца с ръст под 150 сантиметра се превозват на седалка, която не е предна. (5) Не се допуска превозването на деца в система за обезопасяване на деца, обърната в посока, обратна на нормалната посока на движение на превозното средство, когато тя е закрепена на пътническа седалка, с предно разположена въздушна възглавница, освен ако възглавницата не е деактивирана. Чл. 137г. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Системите за обезопасяване на деца трябва да отговарят на изискванията на Правило 44/03 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации или на наредба по чл. 138, ал. 4 относно одобряване типа на нови моторни превозни средства по отношение на обезопасителните колани и на системите за обезопасяване и за одобряване типа на обезопасителни колани и системи за обезопасяване. Чл. 137д. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Всички седящи пътници на възраст три и повече години в моторните превозни средства от категории М2 и М3, когато са в движение, използват системите за обезопасяване, с които моторните превозни средства са оборудвани. Системите за обезопасяване на деца се одобряват в съответствие с чл. 137г. (2) Пътниците в превозните средства от категории M2 и M3 се уведомяват за задължението да поставят обезопасителeн колан, когато са седнали и когато превозното средство е в движение. Те се уведомяват за това по един от следните начини: 1. от водача; 2. от придружителя или от лицето, посочено като ръководител на групата; 3. чрез аудио-визуални средства; 4. с табели и/или пиктограма, поставени на видно място над всяко място за сядане. Чл. 137е. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Уж не дават да се возят отпред пък после седалката можело да се слага отпред ако е спрян еърбега шантава работа... Редактирано 28 октомври 2010 от zexer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 28 октомври 2010 Сподели Публикувано 28 октомври 2010 Eърбега не работи ефективно, без ситемата СРС, т.е. без колан. Целта на пиропатрона на колана е да те притегне към седалката, а възд. възглавница да ти посрещне главата, при движениети й напред. Много вероятно е да ти счупи носа :rolleyes: за да се добие представа за силата на еърбега :icon_rock: вижте тук Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Trafik Публикувано 29 октомври 2010 Сподели Публикувано 29 октомври 2010 за да се добие представа за силата на еърбега :icon_rock: вижте тук Смях се от сърце...........иначе погледнато хич не е смешно Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.