Stig Публикувано 14 октомври 2010 Сподели Публикувано 14 октомври 2010 http://www.dnes.bg/bulgaria/2010/10/14/akciia-pushek-dushi-kolite-v-bg.101164 Здравейте колеги, Знам, че е малко прибързано, но стремейки се да станем европейци и да спазваме европейските норми, един ден ще трябва и за замърсяването да се замислим. Та, въпросите ми са 1. Как се разбира кога ти е заминал катализатора? (Моят е изкарал 225 000 вече, ...поне)2. Някой знае ли какво е максималното допустимо СО2 на изхода на ауспуха?3. Колко струва подменянето на катализатора?4. Има ли алтернативи? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
_Atanas_ Публикувано 14 октомври 2010 Сподели Публикувано 14 октомври 2010 На мен ми звучи като поредната причина да се поиска някой лев за почерпка. :mad: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 14 октомври 2010 Сподели Публикувано 14 октомври 2010 На мен ми звучи като поредната причина да се поиска някой лев за почерпка. :mad: Разбира се, че е поредната глупост от която да скубат пари... вместо да си налегнат задниците и да направят нещо полезно :icon_censored: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stig Публикувано 14 октомври 2010 Автор Сподели Публикувано 14 октомври 2010 Разбира се, че е поредната глупост от която да скубат пари... вместо да си налегнат задниците и да направят нещо полезно :icon_censored: На този етап няма спор, че е така. Но аз се съмнявам, че в "Европата" си карат с избушени катализатори и резонаторни гърнета без проблем. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 14 октомври 2010 Сподели Публикувано 14 октомври 2010 (редакция) На този етап няма спор, че е така. Но аз се съмнявам, че в "Европата" си карат с избушени катализатори и резонаторни гърнета без проблем. Ами и аз се съмнявам в "Европа" да работят за заплати като нашите. Всеки един от нас ако получава хубава заплата на 2 години, не само катализатор ще смени а и всички гърнета + тръбите :icon_thumbup: Не е нужно да обяснявам как е.. мизерията се вижда.. тъпото е че само разходите ни ги сравняват с европейските, а заплатите най-тактично ги пропускат :icon_censored: Редактирано 14 октомври 2010 от TASSO Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 14 октомври 2010 Сподели Публикувано 14 октомври 2010 Тази тема ми напомни, да си видя техн. преглед - само с няколко месеца бях пропуснал :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 14 октомври 2010 Сподели Публикувано 14 октомври 2010 Тази тема ми напомни, да си видя техн. преглед - само с няколко месеца бях пропуснал :icon_blush: А на мен ми напомни, че ако тази акция се направи, това би трябвало да доведе до затварянето на повечето от пунктовете за ГТП.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 14 октомври 2010 Сподели Публикувано 14 октомври 2010 За върнати от преглед знам само онези, които правеха безплатно с талонче от застраховката, за да може да се върнеш втори път и вече да си платиш... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vanjo Публикувано 14 октомври 2010 Сподели Публикувано 14 октомври 2010 А на мен ми напомни, че ако тази акция се направи, това би трябвало да доведе до затварянето на повечето от пунктовете за ГТП.... А защо не !!! Първо - и без това са прекалено много, и Второ - за 10 лв. отгоре минаваш само с документите, без колата!!!А резултата - новините пълни с тежки ПТП. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 15 октомври 2010 Сподели Публикувано 15 октомври 2010 Човек, не само това е причина.. Малоумниците и в совалка да ги качиш ефект никакъв.. пак ще ги гледаш по медиите. Ей на преди малко, някъв смотаняк спрял в задната ми броня.. и дори не си е направил труда да си дръпне колата малко назад. Отивам аз и гледам, някъв курник ми натиснал бронята.. Добре че няма нищо счупено, че побеснях. Хайде подпрел ме подпрел, ма зими дръпни малко назад.. Вярвай ми ако ще колите и по релси да ходят пак ще си има ПТП-та.. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 15 октомври 2010 Сподели Публикувано 15 октомври 2010 (редакция) Акцията е много актуална, защото този пред теб, ако бълва кълбета дим не съм длъжен да му дишам мръсотията. Който не е в нормите да напуска пътя и да стои в гаража! Като се натровя с въглероден окис и пребия себе си и семейството си, вината ще е само моя. Затова мерките трябва да са драконовски! Редактирано 15 октомври 2010 от Николай Николов Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 15 октомври 2010 Сподели Публикувано 15 октомври 2010 (редакция) Абе дизелова кола на 3-4 години какъв пушек и кадилка вади като и се даде зор... въобще не може да се сравнява с бензина. Да не говорим за камионите и рейсовете... или по-стари дизелчета. А пък на скоро такъв феномен видях от тези старите зилчета дет изнасят счупените клони от дърветата след бурите, че спрях да се изчисти пушека за да си виждам пътя. И след такава гледка за какъв катализатор говорим? Т'ва ще е няква поредна схема за лапане на пари.. а тия дето са си наредени пак ще минат под капките. Не че сум против, нека има такива проверки нека има ред.. обаче в България няма да стане, и то не вероятно ми със сигурност.А ако искаш да видиш колата ти как е иди някъде дето правят технически прегледи (ама не на ушким) и плати 10лв. да ти измерят газовете. То някой ако се е зачитал в листчето дето дават след техническия преглед колко неща отбелязват за изправни, а ако въобще проверяват нещо то е само 6-7 неща. Друго вскичко по подразбиране айде.. добре си... Не е проблема да проверяват колите (и пак да изпускат големите машини) ми да се зачудят защо тия коли са в движение въобще. И още едно допълнение.. кола карана 15години в Англия идва с здрав катализатор и след 6 месеца в БГ е запишен... а защо ли? Нищо глоба... дошло му е времето. Няма да се скатаваш ще сменяш катализатори по 1000лв на всеки 2 години и това е.... трябва да пазим околната среда, нали? Редактирано 15 октомври 2010 от zexer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 15 октомври 2010 Сподели Публикувано 15 октомври 2010 Проблемът е точно в това, че играят на дребно. Нека ни проверяват и аз съм за. Но, всеки пушещ като комин автомобил да се види къде е минал преглед и директно да се затваря съответния сервиз за прегледи. Също така проверка през ден на всички бензиностанции и на горивата им. Видяхте какво стана със стандарта "стара планина". Всеки знае, че същото се случва и с горивата и то много по грубо. Нека проверяват от А до Я, а не само обикновения човечец който като вземе паричките на края на месеца и се чуди на кой да ги даде, на майстора ли, на бензиностанцията ли, на НАП ли... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 15 октомври 2010 Сподели Публикувано 15 октомври 2010 Все пак където съм ходил на ГТП винаги са тествали и държали на спирачките - това е най-важното от цялата работа ама ха де - как да тестват спирачки при проверка на пътя :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 15 октомври 2010 Сподели Публикувано 15 октомври 2010 (редакция) Пак могат да го направят, ако монтират стенда на платформа например - може да измислят такава дивотия, ама не виждам как ще тестват тежкотоварните автомобили. Иначе е крайно време да спрат от движение, тези бълващите черни кълбета отрова, даже нарушаващи видимостта. Също трябва да има контрол и за прекалено шумни коли без или с издънени гърнета. Но не трябва да се преминава и в другата крайност да се изнасят техническите прегледи на пътя. Относно спирачките - по-важната част са гумите, защото и да има спирачки, ако няма гуми пак няма да спре. Ще продължи да се хлъзга по асфалта... :senile: Редактирано 15 октомври 2010 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 15 октомври 2010 Сподели Публикувано 15 октомври 2010 Нищо няма да тестват на пътя.... Ако всичко ни е наред - няма и нужда....Бе ей, какви катализатори са ви налегнали, вие добре ли сте? Да сте виждали скоро Москвич, лада, или дори ГАЗ-ка по пътищата? Или Орел Крадец, 87-ма? А да сте чули случайно за разработка от НАСА, която е разработила специални катализатори за гореспоменатите марки? Не сте ли чули, че има и специализирани сервизи, в които се вграждат катализаторите на тези марки? Всичко това е много добре, ама няма да стане скоро... Не и в България, където винаги идват следващите избори, на които гласува Илекторато, който кара Жигулатор.... и ако му го вземеш - нЕма да има кой да им гласува, щото и ние не гласуваме, и те така - няма да се оправим....Какви норми и какви екологии, бе ей? Бай мангал не ги разбира тези работи, гори гумите за тел, вие за някакви си коли говорите... Пък и с катализатори, разбираш ли.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 17 октомври 2010 Сподели Публикувано 17 октомври 2010 ...Да сте виждали скоро Москвич, лада, или дори ГАЗ-ка по пътищата? Или Орел Крадец, 87-ма? А да сте чули случайно за разработка от НАСА, която е разработила специални катализатори за гореспоменатите марки? Не сте ли чули, че има и специализирани сервизи, в които се вграждат катализаторите на тези марки?...Иронията е неуместна в случая - тези автомобили рано или късно ще отпаднат от експлоатация. Въпросът е на всички по-нови коли, екологичните системи оборудвани от производителя да се поддържат в изрядност, а не да се 'изолират'. Въпрос на време е въвеждането на данък, зависещ от количественото замърсяване, както е в по-напредналите европейските страни. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 17 октомври 2010 Сподели Публикувано 17 октомври 2010 Въпрос на много време е според мене. Виж, че още хората с нови коли плащат значително по-високи данъци от такива като мен с 14+ годишни. Вземаш нова кола и - плащаш скъпи горива, че е капризна; плащаш задължително каско; плащаш по-висок данък; плащаш луди суми за обслужване от дистрибутора, щото колата е гаранционна; за гражданската не знам как е и т.н. Е, и мислиш, че скоро ще се наредят нещата?...едва ли... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 17 октомври 2010 Сподели Публикувано 17 октомври 2010 Въпрос на много време е според мене. Виж, че още хората с нови коли плащат значително по-високи данъци от такива като мен с 14+ годишни. Вземаш нова кола и - плащаш скъпи горива, че е капризна; плащаш задължително каско; плащаш по-висок данък; плащаш луди суми за обслужване от дистрибутора, щото колата е гаранционна...Не слагай тези разходи в графа 'данъци'. Това са разходи, пропорционални на стойността на колата и се плащат за да има удоволствието съответния човек да кара нова кола. Аз говоря за задължителен данък за МПС (пътен данък + екологична такса) при който колкото по-малко замърсява колата, толкова по-малка е тази такса - нещо такова:Пътен Данък Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 17 октомври 2010 Сподели Публикувано 17 октомври 2010 (редакция) Ти сега к'во? Опитваш се да ни обясниш, че трябва да ни сложат още един данък.. подобен на Пътен Данък? .. като искаш да оставим на страна винетката, данъка на колата (наречен удобство от теб), застраховката, прегледа и т.н. Редактирано 17 октомври 2010 от zexer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 17 октомври 2010 Сподели Публикувано 17 октомври 2010 Именно. Данъците трябва да са умни, за да насочват развитието на където трябва.Във Франция през средновековието имало данък за прозорци и резултата е огромни къщи без прозорци.... В Япония има данъци по обем на двигателя и резултът е бил малки, високотехнологични двигатели, такси за мощност - ефективни климатици.Ако има данък за емисии, ще се насърчат коли с по-малки емисии. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 17 октомври 2010 Сподели Публикувано 17 октомври 2010 Дааа, обещавам ви да стане така.... Вие май не вдявате и си личи, че живеете в София.... Излезте малко от града и се забийте по селата - кой мангал плаща данък там, според вас? И какво ще му вземеш на въпросният, когато пали гуми, за да събере тел и да я върне на вторични? Обещавам следващия път като си ходя по Сливен да направя подробен снимков материал как се събират стари коли, как се трошат с чукове, а маслата изтичат директно в земята... Какви автомобили се карат, как с 30 годишна жигула се тегли друга такава на колесар... колко е опасно всичко това.... И какво, няма кой да ги спре ли? Нима не нарушават 8 000 нормативни документа? Нарушават. Ама бай Плешива манерка ще трябва да си подсигури още един мандат... и никой не ги закача. Тъй че, Къна, не ми говори за ирония, и ако живееш някъде в чужбинско - моля - не вземай отношение по проблемите кое как трябва да бъде, ами си ела тук и гласувай..... Отдалеч всички много разбират! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 17 октомври 2010 Сподели Публикувано 17 октомври 2010 Опитваш се да ни обясниш, че трябва да ни сложат още един данък.. подобен на Пътен Данък?...Не, опитвам се да обясня, че данъка за управление/притежаване на МПС (наричай го както искаш) трябва да е обвързан с това какво и колко това МПС 'използва' докато се употребява - амортизация на пътища, замърсяване с изгорели газове и подобни. Това, че една кола струва 10к, а друга 100к не трябва да има отношение към този данък, за това има ДДС, застрахователни премии и подобни. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 17 октомври 2010 Сподели Публикувано 17 октомври 2010 ... Къна, не ми говори за ирония, и ако живееш някъде в чужбинско - моля - не вземай отношение по проблемите кое как трябва да бъде, ами си ела тук и гласувай..... Отдалеч всички много разбират!Лошото е, че и отблизо нещата са оставени на самоход - и ако му го вземеш - нЕма да има кой да им гласува, щото и ние не гласуваме - това са твои думи, ако не се лъжа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 17 октомври 2010 Сподели Публикувано 17 октомври 2010 На самоход ли? Не те разбрах.... Оставени са на самоуправление от местни феодали, които си веят байряците.... Що се отнася до гласуването - спокойно, винаги съм гласувал и ще гласувам, само дето последните 3 мандата нещо гласувам за тез', дето не са на власт.....И пак казвам - отстрани погледнато е много лесно, все едно да даваш акъл на някой как да такова жена си.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.