Премини към съдържание

Ъпгрейд на аудио системата на галант


SLX

Препоръчано мнение

Колега,знам едни пичове във София ,дето се занимават с подобни неща и могат да ти помогнат!

Ако искаш ми пиши Л.С. ,за да ти пратя кординати :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 90
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Извинявай, колега, но като чета какво си написал, ме кара да си мисля, че не си много запознат с нещата, с които си решил да се занимаваш.

 

Така е, затова задавам въпроси, иначе щях направо да се ви похваля с крайния резултат :) Преди да питам обаче, както и междувременно, си правя труда да прочитам разни неща, за да набера познания :119:

 

Бих могъл да ти дам съвет, но няма да ми стигне времето за да ти обясня защо точно така трябва да бъде. Накратко: трикомпонентната система е по-добра, но в автомобил е почти невъзможно да се извади истински качествен звук от аудиото, затова ти препоръчвам двукомпонентна.

Нямам очаквания като за HiFi home audio проект. Не ме разбирайте погрешно. Просто искам да подобря качеството на музиката и, разбира се, да вложа парите си в качествени компоненти.

 

Т.е. твоето мнение е, че трудността на инсталация и конфигурация и качеството при три-компонентна система, не си заслужава и е по-разумно да се премине към дву-компонента система, при която липсва custom инсталация на средите и има по-лесна настройка, че и решението като цяло е по-евтино.

 

Ако е така, то съвпада с мненията, които срещам изписани в постове от чуждестранните форуми. Обаче тези, които са се борили и са инсталирали и конфигурирали правилно три-компонента система, са супер доволни от крайния резултат. Разбира се, това са субективни оценки на собствен труд и загубено време и може и да не са толкова реални.

 

Идеята ти да сложиш 7 см среди на мястото на оригиналните пищялки не е добра, мястото е малко.

Дадох няколко примерни възможни места. Благодаря за съвета.

 

Най-добре си уговори среща на кафе или бира с някой от колегите, който знае кое как се прави.

Стига да се намери колега с познания, който освен това да е и разговорлив :)

 

По въпроса за бюджета не мога да дам мнение, въпроса го задай в магазина за говорители.

Въпроса е за избор на качествени компоненти, които да се поберат в определения бюджет. Аз не се доверявам много на съветите на продавач-консултантите (освен ако не са ми познати), просто защото в общия случай имаме различни интереси - аз качество на разумна цена, а те - продажба (че ако може и набързо, особено ако клиента е лесен за заблуждаване, че и на по-скъпа цена). Тук разчитам някой от съфорумниците да сподели преки или не чак толкова преки впечатления за продуктите, които аз споменах, а защо не и за други варианти. Все пак за известни и масови марки/модели.

Редактирано от manol
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз от бая време чакам да ми дойде музата и да ръгна едни пищялки на задните говорители, обаче нещо не ми идва на акъла къде да ги сложа...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така е, затова задавам въпроси, иначе щях направо да се ви похваля с крайния резултат :) Преди да питам обаче, както и междувременно, си правя труда да прочитам разни неща, за да набера познания :119:

 

 

Нямам очаквания като за HiFi home audio проект. Не ме разбирайте погрешно. Просто искам да подобря качеството на музиката и, разбира се, да вложа парите си в качествени компоненти.

 

Т.е. твоето мнение е, че трудността на инсталация и конфигурация и качеството при три-компонентна система, не си заслужава и е по-разумно да се премине към дву-компонента система, при която липсва custom инсталация на средите и има по-лесна настройка, че и решението като цяло е по-евтино.

 

Ако е така, то съвпада с мненията, които срещам изписани в постове от чуждестранните форуми. Обаче тези, които са се борили и са инсталирали и конфигурирали правилно три-компонента система, са супер доволни от крайния резултат. Разбира се, това са субективни оценки на собствен труд и загубено време и може и да не са толкова реални.

 

 

Дадох няколко примерни възможни места. Благодаря за съвета.

 

 

Стига да се намери колега с познания, който освен това да е и разговорлив :)

 

 

Въпроса е за избор на качествени компоненти, които да се поберат в определения бюджет. Аз не се доверявам много на съветите на продавач-консултантите (освен ако не са ми познати), просто защото в общия случай имаме различни интереси - аз качество на разумна цена, а те - продажба (че ако може и набързо, особено ако клиента е лесен за заблуждаване, че и на по-скъпа цена). Тук разчитам някой от съфорумниците да сподели преки или не чак толкова преки впечатления за продуктите, които аз споменах, а защо не и за други варианти. Все пак за известни и масови марки/модели.

 

 

Трилентов фронт е чудесен избор за наистина качествен звук при някои условия:

 

- наистина добри компоненти

 

- умно подбиране на позициите и насочването им

 

- добър хардуер за динамично усилване, грамотна настройка и прецизни срезове.

 

Трилентов фронт си струва, ако целта е наистина много качествен звук. 88% от публиката няма да различи двулентов от трилентов фронт със завързани очи, само слушайки. :icon_dance:

 

Лично аз бих предпочел добър двулентов фронт. Обсъждането на конкретните модели обаче трябва да се извърши на бира:drinks: Ground Zero станаха популярни на пазара, субективно харесвам компонентите на DLS. Бих насочил вниманието си към 4 техни модела, но сега нямам време да пиша моите наблюдения - предимства и недостатъци.

 

Имай предвид, че добра система без суб не става. Колкото и да се напъват мидбасчетата на предната линия, балансираната система изисква суб. Той, за да свири ниско и плътно, трябва да е добър, като изискванията към кутията му са дори още по-големи.

 

 

 

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз от бая време чакам да ми дойде музата и да ръгна едни пищялки на задните говорители, обаче нещо не ми идва на акъла къде да ги сложа...

 

И аз от доста време се каня да добавя кори на задните врати на моя седан от комби (които са с тонколони и те) и така да бъда с общо 6 колони + едно малко бас-че отзад където са си го предвидили стоково ама, все ха днеска ха утре и още си стоя със оригиналните... Та между другото на някой ако му се намира някое малко стъпалце да свирка че така или иначе ще ми е нужно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз от бая време чакам да ми дойде музата и да ръгна едни пищялки на задните говорители, обаче нещо не ми идва на акъла къде да ги сложа...

 

Твоя Галант беше комби, нали? Т.е. задните тон-колони са вградени в задните врати, а не под задното стъкло. До колкото си спомням на теб ти харесва да слушаш музиката да идва от отзад, докато стоиш отпред. Ако е така, то трябва tweeter-ите да се монтират високо и насочени към предната част на купето. Спрямо тези изисквания, за место се сещам за корите на гредите между задните врати и най-задните странични прозорци. Какъв ще е крайният резултат обаче не знам.

 

Вероятно го знаеш, но все пак: по принцип, на някои коли оригинално задните пищялки се вграждат в горната част на корите на задните врати, в ъгъла към предната част на колата, но предполагам, че са мислени за слушатели седящи на задния ред, а не отпред.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трилентов фронт е чудесен избор за наистина качествен звук при някои условия:

 

- наистина добри компоненти

 

- умно подбиране на позициите и насочването им

 

- добър хардуер за динамично усилване, грамотна настройка и прецизни срезове.

 

Трилентов фронт си струва, ако целта е наистина много качествен звук. 88% от публиката няма да различи двулентов от трилентов фронт със завързани очи, само слушайки. :icon_dance:

 

Лично аз бих предпочел добър двулентов фронт. Обсъждането на конкретните модели обаче трябва да се извърши на бира:drinks: Ground Zero станаха популярни на пазара, субективно харесвам компонентите на DLS. Бих насочил вниманието си към 4 техни модела, но сега нямам време да пиша моите наблюдения - предимства и недостатъци.

 

Имай предвид, че добра система без суб не става. Колкото и да се напъват мидбасчетата на предната линия, балансираната система изисква суб. Той, за да свири ниско и плътно, трябва да е добър, като изискванията към кутията му са дори още по-големи.

 

И суб ще има. С него като цяло става четири компонентна системата. Нямам илюзии да мина без суб и да разчитам само на midbass и са си мисля, че слушам качествена музика. Просто карам нещата едно по едно :)

 

Все още не разбирам препоръките ви за дву- пред три-компонентна система. След няколко :drinks: обаче нещата могат и да се променят ;)

 

Може и да не съм сред 12-те %, но мисля, че имам усет за качествено/некачествено звучене. Ще research-на още по темата и ще видим какво ще излезе накрая.

 

Разглеждах и Ground Zero-то. Не видях обаче да имат три-компонентна система на сравнително достъпна цена . Иначе дву-компонентни с-ми предлагат много. И като цена мисля, че са добре. Прегледах някои интересни аудио проекта в tunning bg, които разчитат изцяло на компоненти на Ground Zero и постигат добри резултати на състезания. Да, компонентите и целта на занятието са доста различни за евридейка и за състезание, но е факт, че се превръщат (ако не са станали вече) предпочитана марка за car audio.

 

А днес прегледах една интересна (за мен) тема, в която доста хвалят Hertz 163 и подменят оригиналната Bose на GTR с такава :icon_hmm:

Редактирано от manol
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Твоя Галант беше комби, нали? Т.е. задните тон-колони са вградени в задните врати, а не под задното стъкло. До колкото си спомням на теб ти харесва да слушаш музиката да идва от отзад, докато стоиш отпред. Ако е така, то трябва tweeter-ите да се монтират високо и насочени към предната част на купето. Спрямо тези изисквания, за место се сещам за корите на гредите между задните врати и най-задните странични прозорци. Какъв ще е крайният резултат обаче не знам.

 

Вероятно го знаеш, но все пак: по принцип, на някои коли оригинално задните пищялки се вграждат в горната част на корите на задните врати, в ъгъла към предната част на колата, но предполагам, че са мислени за слушатели седящи на задния ред, а не отпред.

На мен най - ми харесва да се сложени в горната част на корите на задните врати, но за целта е нужно да се подберат специфични ппищялки, оформени за вграждане...

Иначе ще се чуват задните и от пред, няма начин. И аз съм мислил за мястото, което казваш...

Най - добре е да се вгради буферче в тапицерията на задния калник, в багажника от моята гледна точка, защото при мен обема от комбито е от изключителна важност, няма как просто да се съкрати. :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен най - ми харесва да се сложени в горната част на корите на задните врати, но за целта е нужно да се подберат специфични ппищялки, оформени за вграждане...

Иначе ще се чуват задните и от пред, няма начин. И аз съм мислил за мястото, което казваш...

Най - добре е да се вгради буферче в тапицерията на задния калник, в багажника от моята гледна точка, защото при мен обема от комбито е от изключителна важност, няма как просто да се съкрати. :rulez:

Само да ви обърна внимание, че високи честоти от задната кора мнооого трудно ще достигат до слушателите на първия ред. А всъщност не е и нужно, ако има добри високочестотни говорители отпред. Но както и да е.

 

Rаfaelo, мога да ти пусна моята система във ВР-а, която не е особено претенциозна и е изпълнена с почти същия Двулентов фронт. В твоя размисъл не е никаква драма да отделиш един усилвател за фронта (не е нужно всяка честота да се усилва от отделен канал на усилвателия, имат си филтри) и един за суба.

 

От посочените от теб по-горе опции, бих предпочел DLS-а, особено ако няма да има напъване.

 

 

 

 

 

 

 

 

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да знаете как се води на английски синтетичният звук от говорителите за аудиото? Като тези в някои съвременни дизели. Трябва ми звук от V8 с 4 ауспуха. Предпочитам да слушам изкуствен звук като ускорявам и колата ми върви, вместо шумове от различно естество. Само аз ще го слушам. Пък като не знаете, все едно не съм питал. И без това сигурно това няма да е евтино.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да ви обърна внимание, че високи честоти от задната кора мнооого трудно ще достигат до слушателите на първия ред. А всъщност не е и нужно, ако има добри високочестотни говорители отпред. Но както и да е.

 

И аз съм на мнение, че поставени на корите на задните врати, високите няма да се чуват добре на предния ред. Затова си мисля, че ако са монитирани високо в ъглите на задния ред и насочени: задна лява към звуковите рецептори преден десен пасажер и огледално за задната дясна пищялка, то ефекта би бил по-голям. Такива са му изискванията на mmotors...

 

...мога да ти пусна моята система във ВР-а, която не е особено претенциозна и е изпълнена с почти същия Двулентов фронт. В твоя размисъл не е никаква драма да отделиш един усилвател за фронта (не е нужно всяка честота да се усилва от отделен канал на усилвателия, имат си филтри) и един за суба.

 

От посочените от теб по-горе опции, бих предпочел DLS-а, особено ако няма да има напъване.

 

Тук предполагам, че message-а е насочен към мен :)

 

Ще се радвам да чуя някой път твоя избор за Двулентов фронт как звучи.

 

За двулентов няма нужда от усилвател с повече от 2-канала (без суб). Ако обаче системата е трилентова, т.е. имаме tweeter, midrange и midbass, и ако последните два са по XX W RMS, не съм сигурен, но си мисля, че ще е по-добре да се захранва от 4-канален XX W RMS усилвател (отново без суб), така, че midrange-а и midbass-а да имат отделно захранване за да могат да се изкара целия капацитет от отделните компоненти в с-мата. Така ли е или бъркам? Тя с-мата ще си дойде с crossovers, ще има филтри, а и някои усилватели си имат вградени, доколкото разбрах. Засега не мисля да сам да си подбирам компонент по компонент говорители и филтри, а да заложа на готов комплект, все пак трябва вече да са ги пресметнали правилно нещата.

 

Иначе за напъването, ако искам да напъвам, трябва да вложа много средства за три-компонента с-ма или да заложа на 2-компонентна. И май май предпочитам да не е толкова мощна с-мата, за сметка на по-доброто качество. А и досега не ми се е случвало често да слушам на max volume, но знае ли човек, ако има мощна и качествена с-ма, може и да му се слуша по-често :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Куца ниската честота при не усилен звук, това би се решило с едно съб уфърче нейде в багжника...все пак няма да дъня музиката като келеш с гоУф, толкоз пари съм дал за активни антифони да си пазя ушите от гърмежи, та насила да изглупявам в колата - не благодаря :)

Ще се хвана да копна 2 пищялки на задните колони, та да видим какво ще се получи :icon_hmm:

Редактирано от mmotors
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Куца ниската честота при не усилен звук, това би се решило с едно съб уфърче нейде в багжника...все пак няма да дъня музиката като келеш с гоУф, толкоз пари съм дал за активни антифони да си пазя ушите от гърмежи, та насила да изглупявам в колата - не благодаря :)

Ще се хвана да копна 2 пищялки на задните колони, та да видим какво ще се получи :icon_hmm:

Илийка,слагай смело пищялки и на задните колони,звука е много по добър и 'високите' покриват по голяма част от купето,а не се чуват само отпред където стоят и ниско при огледалата.

Моите 'задни' пищялки са на кората между задната врата и задното стъкло,всичките са намалени са с 2 'степени' от СД-то,звука е много по 'обогатен' с тях.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Илийка,слагай смело пищялки и на задните колони,звука е много по добър и 'високите' покриват по голяма част от купето,а не се чуват само отпред където стоят и ниско при огледалата.

Моите 'задни' пищялки са на кората между задната врата и задното стъкло,всичките са намалени са с 2 'степени' от СД-то,звука е много по 'обогатен' с тях.

Туй дет го казваш съм сигурен, че е точно така. Ще си сложа аз, ми да им дойде реда :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Хора, решил съм да ми сложат такива предни високоговорители цък

и едно уфърче в джоба на багажника, който е от лявата страна цък

А за задна линия засега пари няма...

Плеъра има доста звукови възможности(чак не знам за кво са), които чини ми се, не се изразяват добре с орГиналното аудио... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моето непрофи мнение е да ги пуснеш през един от каналите на ампа като резнеш по-ниските честоти. Примерно от 180 Hz нагоре. От колкото може да се чуе от човек ... там 25 ли колко бяха ... до 180 Hz да нашепва буфера.

Според мен много добре си се изразяват фабричните. Може да не си чувал как свирят в пежак триста и 8 и в трибуквено Е-тридесет и 9. В галантите ти ка`а си клатят доста добре на фона на тях. Но похвално за замисъла :good: Не казвам че честотите трябва да са точно тези, а да помислиш как до го направиш, за да не ти шиба само бас в главата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хора, решил съм да ми сложат такива предни високоговорители цък

и едно уфърче в джоба на багажника, който е от лявата страна цък

А за задна линия засега пари няма...

Плеъра има доста звукови възможности(чак не знам за кво са), които чини ми се, не се изразяват добре с орГиналното аудио... :)

Добре са.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

TOВА нужно ли ми е, при положение, че нямам усилвател?

Де факто само субуфера е с вграден усилвател.

???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

TOВА нужно ли ми е, при положение, че нямам усилвател?

Де факто само субуфера е с вграден усилвател.

???

 

Може да се усилиш с нещо ТАКОВА или подобно под седалката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хич не искам да се усилвам. Ще ми се да подобря качеството на звука, искам да си чувам баса при нормално усилени говорители, което в момента не се случва. За да излезе бас от фабричните колони то звука трябва да е доста усилен, което не ме кефи.

Марката Херц, как е като аналог на Pioneera-a. Доста по - тънки са цените им. Някой има ли наблюдения?

Суб-а ще е показания на линка, нямам много алтернативи. Не знам дали ще се усети разлика с него като го сложа в багажника, дават го за монтаж под седалката, където в моя случай няма място за нищо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Що не пробваш първо със субчето как ще се получат нещата и тогава да мислиш за говорителите :rolleyes:

50 вата не са много за суб в автомобил. Предполагам ще свирука прилично, но не и дълбоко, обхватно и мощно.

На моя чалгаджийски плеер мога да накарам колонките да си плювнат магнитите - избирам висок левъл за басите, лоуднес на high и бас бустъра на +5 примерно. Тогава в колата трудно се седи от bass, но усилването на звука ще ги унищожи. Затова съм избрал среден вариант и чувам от всички честоти по нещо. На горните настройки са ме питали къде ми е субуфера, че не го виждаха в автомивката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Марката Херц, как е като аналог на Pioneera-a. Доста по - тънки са цените им. Някой има ли наблюдения?

Аз дълго време ползвах Hertz DSK 165 бях много доволен от тях, продадох ги защото не исках да си дупча корите на звездичката.Ще търся след време заместители,но без да се налага преправяне на корите.На Рено-то ги бях монтирал във предните вратите,а пищялките в таблото защото си имаше места там,но бях махнал фабричните капаци защото приглушаваха звука.Моето мнение е ,че са удачен заместител на другите марки и предлагат много добро съотношение цена качество.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Хич не искам да се усилвам. Ще ми се да подобря качеството на звука, искам да си чувам баса при нормално усилени говорители, което в момента не се случва. За да излезе бас от фабричните колони то звука трябва да е доста усилен, което не ме кефи.

Марката Херц, как е като аналог на Pioneera-a. Доста по - тънки са цените им. Някой има ли наблюдения?

Суб-а ще е показания на линка, нямам много алтернативи. Не знам дали ще се усети разлика с него като го сложа в багажника, дават го за монтаж под седалката, където в моя случай няма място за нищо.

 

Слагал съм Herz и още много други неща. В момента на единия Галант съм с уж подобрена сисетма на Herz - сменил съм всички говорители.

Резултат - 0!

Баса ще ти "думка" само и край. Тъй като трябва да чуеш повече високи и средни, нормално е да поискаш повече завършен саунд.

Усилвателят ти трябва не за сила, а за качество.

Уверил съм се от опит че най-качествени са колините по дифолт. Те са "Technics" изработени по това време за Mitsubishi.

Според мен излишни упражнения и пари. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хич не искам да се усилвам. Ще ми се да подобря качеството на звука, искам да си чувам баса при нормално усилени говорители, което в момента не се случва. За да излезе бас от фабричните колони то звука трябва да е доста усилен, което не ме кефи.

Марката Херц, как е като аналог на Pioneera-a. Доста по - тънки са цените им. Някой има ли наблюдения?

Суб-а ще е показания на линка, нямам много алтернативи. Не знам дали ще се усети разлика с него като го сложа в багажника, дават го за монтаж под седалката, където в моя случай няма място за нищо.

Определено е добре да сложиш усилвател за новата предна линия. Дори семпъл двукаланен усилвател от сравнително невисок клас ще е много, много по-добре отколкото само на крайните стъпъла на свирката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...