Премини към съдържание

Странно тракане


Препоръчано мнение

Здравейте, колеги, появи се едно много странно тракане, когато карам с 100 и над 100км/ч, и натисна педала на газта до дупка или почти до дупка се появява. Когато отпусна газта, и пак си поддържам същата скорост (например 120) спира да трака. Прилича на тракане на прецакани газови инжектори ... В началото си мислех, че се чува именно от газовите ми инжектори, но вчера установих, че трака и на бензин. Тракането също може да се оприличи като "тракане на аванса", но тракането на аванса се чува по-скоро като чегъртане, а това е по-отчетливо тракане. Ако имате идеи, казвайте.

Имам и още един странен проблем - като завивам на по-остър завой с ниска скорост понякога се чува някакво скърцане и пукане отпред, понякога се чува и когато въртя волана на място. Когато накарах един приятел да върти волана на място, а аз да слушам отпред, скърцането не се появи, но от помпата на хидравликата се чува странен звук - като чегъртане. Та ако имате идеи, моля помагайте.

Ако Пламен има идеи може направо да му я закарам ...

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я да ти задам няколко уточняващи въпроса, защото ми се струва че си дал малко оскъдна информация:

1. Едно и също ли е при доускорение на 4-та и 5-та?

2. На място като форсираш тропа ли?

3. Нивото на хидр. течност до къде е? (за управлението)

4. Потраква ли нещо по предницата като караш през дупки и неравности?

5. Има ли луфт волана на място и като го въртиш при загасен двигател чуваш ли странни шумчета (прискърцвания, пукания, потракване...)?

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я да ти задам няколко уточняващи въпроса, защото ми се струва че си дал малко оскъдна информация:

1. Едно и също ли е при доускорение на 4-та и 5-та?

2. На място като форсираш тропа ли?

3. Нивото на хидр. течност до къде е? (за управлението)

4. Потраква ли нещо по предницата като караш през дупки и неравности?

5. Има ли луфт волана на място и като го въртиш при загасен двигател чуваш ли странни шумчета (прискърцвания, пукания, потракване...)?

1/2. Тракането съм го чувал само при ускорение на 5та и на извън градско каране. Когато форсирам на място няма тракане. Когато я настъпя на втора, трета до 5000, 6000 об/мин. пак няма тракане.

3. Нивото на хидравличната течност го погледнах вчера. Колата беше загряла, а течността беше малко над максимума.

4. По предницата нищо не тропа. Скоро смених дясния крив носач при Пламен и от тогава нищо не тропа.

5. Волана няма луфт. Ако все пак има някакъв, той е нищожно малък. Не съм пробвал да въртя волана на място при загасен двигател. Днес след работа ще пробвам и ще кажа.

 

За повдигачите - много е странно да тракат само при ускорение на висока скорост, а при малка скорост на 5000 об/мин да не тракат.

Редактирано от Nickky
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, на 99% съм убеден, че проблема е от шарнира на кривия носач - щом си сменил единият, може би му е дошъл редът и на другия. :icon_hmm:

Ако когато подаваш газ(ускоряваш) се усилва тракането, апри отпускане на газта или натискане на спирачката намалява и изчезва със сигурност е от шарнира на кривия носач. При мен се усещаше особено осезателно, когато е на круиз - ускорявайки или подържайки скорост над 100-115км/ч почваше да трака здраво, само да натисна лостчето на круиза за намаляне на скоростта и изчезваше...какво ли не умувах докато след около 1500-2000км почна да "брои" и дупките, та смених ляв крив носач- рециклиран. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е да е от шарнира на кривия носач.. но на мен ми припукваше и при спиране.

 

Имам колебание а не искам да пускам нова тема.. затова ще споделя тук. При потегляне (напред и назад) както и при смяна от 1ва на 2-ра и някой път от 2ра на 3та.. се чува тропане(отпед от ляво - по слух), кривия носач е сменен скоро и го изключвам. Съмнението ми за тампона на правия носач, някой да е срещал подобни симптоми :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е да е от шарнира на кривия носач.. но на мен ми припукваше и при спиране.

 

Имам колебание а не искам да пускам нова тема.. затова ще споделя тук. При потегляне (напред и назад) както и при смяна от 1ва на 2-ра и някой път от 2ра на 3та.. се чува тропане(отпед от ляво - по слух), кривия носач е сменен скоро и го изключвам. Съмнението ми за тампона на правия носач, някой да е срещал подобни симптоми :icon_blush:

Виж и водачите на спирачния апарат за луфтове.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж и водачите на спирачния апарат за луфтове.

 

Мерси, ако имам време ще погледна.. ако не така ще дойда на събора и след това ще го мисля ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако Пламен има идеи може направо да му я закарам ...

Поздрави.

МИ не е лоша идеея , защото не мога да схвана какво тракане имаш на предвид...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Въпросното тракане се овеличава и не е само на 5-та, ами го има и на 4-та, и 3-та ... ще се опитам да обясня - когато карам на 4-та с 100км/ч и натисна педала до долу се чува стържене като метал в метал и когато мина 120 стърженето изчезва ... съответно, когато карам на 5-та със 120 и настъпя се появява стържене, което изчезва на 145-150км/ч и нагоре го няма .... моето предположение е лагери на първичен вал, но нека специалистите да кажат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.... моето предположение е лагери на първичен вал, но нека специалистите да кажат.

Или по скоро луфт м/у зъбите на пиниона и короната или нещо в самите сателити............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Или по скоро луфт м/у зъбите на пиниона и короната или нещо в самите сателити............

Мога ли да карам така до морето, или е по добре да ти я оставя за ремонт. Аз мисля като отваряме кутията да смениме и съединителя и каквото има нужда да се смени по скоростната кутия и т.н. , защото вече мина 190 000км и си е за ремонт. Кога ще имаш възможност да я погледнеш?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мога ли да карам така до морето, или е по добре да ти я оставя за ремонт. Аз мисля като отваряме кутията да смениме и съединителя и каквото има нужда да се смени по скоростната кутия и т.н. , защото вече мина 190 000км и си е за ремонт. Кога ще имаш възможност да я погледнеш?

Ами така не мога да преценя зад клавиатурата, най добре е да дойдеш да я видя и покарам, тогава ще ти кажа дали може или не..............

Но по принцип ако са износени зъбите, това е лошо, защото трябва да се сменят тези детайли, пък те са скъпи доста.........само с лагери няма да минеш................

И за смяната на съдинителя ,когато сае отваря ск. кутия е логично, тъй като после пак трябва да се сваля кутията при евентуална смяна на съединителя.............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...