ivomt Публикувано 8 март 2010 Сподели Публикувано 8 март 2010 (редакция) ЗдравейтеОтварям тази тема, защото като напиша думата "газ" в търсачката и ... нищо, няма резултати. Това което ме интересува е: има ли проблем да сложа конвенционално АГУ на Каризма 1,6 MPI '98. Все съм чувал какви ли не неща и въпроса ми е има ли проблем или трябва да бъде ГИ?Има ли проблеми в двигателя и клапаните, кихалката, свещи и кабели трябва ли да се сменят по често от обичайното? Такива неща които са неизвестни за менБлагодаря! Редактирано 8 март 2010 от ivomt Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
didov Публикувано 8 март 2010 Сподели Публикувано 8 март 2010 (редакция) Здрасти колега, напиши в разширено търсене "газова АГУ" и има какво да разбереш! Не става вакумна уредба! Може да се монтира газова уредба с ел.клапан, да не е газов инжекцион. Но, като цяло трябва точно да се подбере изпарителя, да отговаря на киловатите. Ако е по-голям, влизаш в преразход, ако е по-малък, няма да може да храни двигателя. Задължително предпазни клапи, едната клапа е с гумен пръстен на самата плочка. Другата клапа - преди дебитомера. Трябва още, симулатор за ланда сондата, емулатори за дюзите. Режима на работа трябва да бъде с автоматичен ключ, не е както при по-вечето коли. Редактирано 8 март 2010 от didov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Веско Публикувано 9 март 2010 Сподели Публикувано 9 март 2010 Здрасти колега, напиши в разширено търсене "газова АГУ" и има какво да разбереш! Не става вакумна уредба! Може да се монтира газова уредба с ел.клапан, да не е газов инжекцион. Но, като цяло трябва точно да се подбере изпарителя, да отговаря на киловатите. Ако е по-голям, влизаш в преразход, ако е по-малък, няма да може да храни двигателя. Задължително предпазни клапи, едната клапа е с гумен пръстен на самата плочка. Другата клапа - преди дебитомера. Трябва още, симулатор за ланда сондата, емулатори за дюзите. Режима на работа трябва да бъде с автоматичен ключ, не е както при по-вечето коли. Колега, не плаши човека. Ти я изкара тая Каризма толкова специфична като космически кораб, а тя спокойно ще приеме всякакви АГУ-та. Единственото без което не може е емулатор. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivomt Публикувано 9 март 2010 Автор Сподели Публикувано 9 март 2010 (редакция) Благодаря на колегата DidovНо ако може повече инфо ще съм благодарен. Ако едно нещо знаеш за какво служи ще прецениш: дали ти трябва (горе долу както разбрах от колегата Веско). Какво е: "гумен пръстен на самата плочка","симулатор за ланда сондата" и "емулатори за дюзите"? Все пак да знам какво да казвам на "газаджиите" и какво да гледам като си я вземам. Редактирано 9 март 2010 от ivomt Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
didov Публикувано 9 март 2010 Сподели Публикувано 9 март 2010 (редакция) Колега, всичко се свежда да не се натрупват грешки в компютъра на Каризмата, тоест да не ти свети "chek-engine", когато караш на газ. За емулатора на дюзите - при преминаване от бензин на газ се изключва управлението на бензиновите дюзи,и този емулатор замества активното съпротивление на дюзите, все едно дюзите работят, а те дефакто не работят /не цъкат/. Този емулатор замества електромагнитните дюзи - така да се каже. За симулатора на ланда сондата - намира се на изпускателните тръби, отдолу на колата. Когато колата работи на бензин, компютъра или ЕКУ-то, взема информация от ланда сондата за изгорелите газови, и си прави корекция, колко време да задържи дюзите отворени, тоест да се впръсне бензин в цилиндрите / части от секундата/ за да се получи оптимално изгаряне, смесено с въздуха. Когато превключим на газ, изгорелите газове вече не са същите, и ланда сондата подава сигнал за корекция на горивото, а то няма от къде да дойде, защото дюзите не работят и не впръскват гориво. Компютъра засича "грешката" и влиза в един авариен режим. Светва и "chek-engine". Ламбда симулатора служи да подаде импулси към компютъра - все едно сместа е добре, за да не се влиза в този авариен режим. Амплитудата на импулсите варират от 0.3-0.6V. Или, това устройство изработва тези импулси за нормална ланда сонда и ги подава към ЕКУ-то. Като направим една съпоставка за емулатора на дюзите, и за симулатора на ланда сондата, е да се "излъже" компютъра, че всичко е както трябва, че сместа е ОК. По въпроса за предпазните клапи - дебитомера трябва да се защити колкото е възможно по-сигурно. Затова се монтират комбинирани клапи. Дебитомера на Каризмата е прецизен, и се поврежда ако навлезе газова смес. Клапите са на самата плочка, където са щуцерите за подаването на газ от изпарителя. Комбинирани са заедно с гумения пръстен отгоре. Вътре в тази плочка има клатеща се лостова система, която плътно затваря отвора за подаването на газ. А този гумен пръстен е външно, отгоре и затваря дупките да не навлиза атмосферен въздух в подготвената от изпарителя газова смес. Ако случайно се получи детонация, клапата се затваря, не пуска налягането да навлезе към дебитомера, а това налягане излиза от отворите, които са под гумения пръстен. Или с две думи - налягането измества гумения пръстен и се освобождава излизането на детонираната смес. Редактирано 9 март 2010 от didov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
didov Публикувано 9 март 2010 Сподели Публикувано 9 март 2010 (редакция) За ел.ключа. От него става превключването на газ-бензин. Вземи си електронен, тоест колата първоначално да ти пали на бензин, и след това автоматично да се обърне на газ. Има ключове, които следят оборотите и температурата. Щом колата загрее, и се изключи автоматичния смукач, тогава става превключването на газ. Целта е да не се "спичат" дюзите на Каризмата. Ако вземеш обикновен, и я подкараш на газ, след време дюзите могат да запекат. Тогава и да я обърнеш на бензин - или не може да поддържа ниски обороти, или като я форсираш започва да прекъсва, все едно си я "хванал за гърлото" получава се едно частично запушване на дюзите. Редактирано 9 март 2010 от didov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 10 март 2010 Сподели Публикувано 10 март 2010 didov , а има ли някоя система дето да лъже изпускателните клапани, че колата работи на бензин, а не на газ, та да не прегарят ? .. :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
didov Публикувано 10 март 2010 Сподели Публикувано 10 март 2010 (редакция) Марио, това с прегарянето е относително Има една система - "аванс системен процесор" Само електроника, ето какво представлява, не им правя реклама.http://i43.tinypic.com/2lw3yas.jpgТя се използва именно за най-добро изгаряне на газта, и "уж" да не прегарят клапаните! Както знаем газта изгаря по-бавно, и трябва време за пълното изгаряне. Когато колата е с фабрични настройки на момента на изпреварването, газта си навлиза и изгаря все едно е на бензин. Когато се монтира този аванс процесор, идеята е да се подава предварение когато работи на газ, напр. 2-2.5-3* предварение. Ламбда сондата, при някои модели участва - от нея се вземат импулсите. Но тези импулси на ламбда сондата са "изкуствени" тоест симулатора ги създава. Последователността е следната: Когато въртим на стартер, предварението да не се променя, да си остане такова, а след като запали тогава да се промени ъгъла или предварението. Този аванс процесор, подава сигнал към компютъра на колата или ЕКУ-то, за да се подаде искра малко изместена по ъгъл. Но същевременно истинския датчик на коляновия вал, който подава информация към ЕКУ-то, кога да се подаде искра, не се пипа или да се променя. Той си остава така. Редактирано 10 март 2010 от didov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirche Публикувано 15 март 2010 Сподели Публикувано 15 март 2010 Колега не се излагай и изобщо не и слагай газ ми си карай на бензинец и без това сигурно душка бензинеца с тая газ само ще скъсиш животеца на двигателя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 15 март 2010 Сподели Публикувано 15 март 2010 Марио, това с прегарянето е относително Има една система - "аванс системен процесор" Само електроника, ето какво представлява, не им правя реклама.http://i43.tinypic.com/2lw3yas.jpgТя се използва именно за най-добро изгаряне на газта, и "уж" да не прегарят клапаните! Е да, ама сам го казваш че е "уж" да не прегарят ... :D Пък и 2-3 градуса предварение не са гаранция, че газта ще е напълно изгоряла преди да отвори изпускателния клапан..Аз поне съм се нагледал на такива "уж" неизгоряли клапани и гнезда.. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tenki4 Публикувано 19 март 2010 Сподели Публикувано 19 март 2010 Тези коли са достатъчно капризни на бензин че още повече на газ..... Според мен единствения им лек за газова уредба е газов инжикцион,но да не е от най ефтиния вариант, че си дават проблеми и те......и накрая като удариш чертата наи добре си караи на бензин :rolleyes: макри че бензина вече е 2.11 лв. в OMV разбира се :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 19 март 2010 Сподели Публикувано 19 март 2010 Как да не се включа в темата.... Моята уредба е ГИ и беше най-евтината на пазара. Проблеми с нея не съм имал. Пък ако нашите коли са капризни - явно само такива е карал колегата и няма поглед върху други марки.Относно клапаните - понеже имам наблюдение по въпроса - хайде пък и аз да се изкажа. Колата ми е 93, на километраж е на 230 000, като съм я взел на 153 000. Те всичките нов внос са на толкова. Та след като купих колата и сложих евтино ГИ. И след 50 000 км скъсах ремък, намлях клапани, които са на "200 000", оттях 50 на газ - нямаше нагорели клапани. Оттогава - още 30 000, и пак няма драми с газовата.... Е, изгоряха гърнетата, ама това е малка драма, за толкова време и толкова километри съм икономисал пари от разликата в горивата повече, отколкото ми струва колата! Така че на колегите, които скандират "Никога газ" - ще кажа - да, никога газ, ако ходиш с колата до кафенето да се изфукаш. А който кара сериозни км - изобщо да не се замисля! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tenki4 Публикувано 20 март 2010 Сподели Публикувано 20 март 2010 (редакция) Ами колега,и аз ако съм с 2.0 литров двигател.... сериозно бих се замислил за газова уредба !А за евтините ГИ просто доста хора се оплакват,е те не карат Мицубишета...Тук не упреквам марката,просто трябва да зареждаме с качествени горива,които в БГ са рядкост но това е друга тема. Редактирано 20 март 2010 от tmintov Правопис! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivomt Публикувано 21 март 2010 Автор Сподели Публикувано 21 март 2010 Здравейте колегиДо сега колата ми не е капризничела на бензин, пали от първия път (всеки път)!А за "газ"-та вече е решено от отговорите които получих - "ще се слага". Не знам при Вас как само "души" бензина, при мен се получава "вдлъбване" в резервоара от д’ръпане на бенз. Изчислих последно, че градско 12-14л на сто, че може и повече. В тези дупки по пътищата ако някой ми каже че кара икономично, че го призная. Чи то първа - втора - спирачки, това дърпа яката бенз и удря у "джобчето". Ако ми гори 15-16 дори 18 л газ - че АЗ съм на далавера. А за такива икономии не ми трябва ГИ мога да мина и с конвенционална Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.