Премини към съдържание

Проблем с "газ"-та


ivomt

Препоръчано мнение

Здравейте

Отварям тази тема, защото като напиша думата "газ" в търсачката и ... нищо, няма резултати. Това което ме интересува е: има ли проблем да сложа конвенционално АГУ на Каризма 1,6 MPI '98. Все съм чувал какви ли не неща и въпроса ми е има ли проблем или трябва да бъде ГИ?

Има ли проблеми в двигателя и клапаните, кихалката, свещи и кабели трябва ли да се сменят по често от обичайното? Такива неща които са неизвестни за мен

Благодаря!

Редактирано от ivomt
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега, напиши в разширено търсене "газова АГУ" и има какво да разбереш! :)Не става вакумна уредба! Може да се монтира газова уредба с ел.клапан, да не е газов инжекцион. Но, като цяло трябва точно да се подбере изпарителя, да отговаря на киловатите. Ако е по-голям, влизаш в преразход, ако е по-малък, няма да може да храни двигателя. Задължително предпазни клапи, едната клапа е с гумен пръстен на самата плочка. Другата клапа - преди дебитомера. Трябва още, симулатор за ланда сондата, емулатори за дюзите. Режима на работа трябва да бъде с автоматичен ключ, не е както при по-вечето коли.

Редактирано от didov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега, напиши в разширено търсене "газова АГУ" и има какво да разбереш! :)Не става вакумна уредба! Може да се монтира газова уредба с ел.клапан, да не е газов инжекцион. Но, като цяло трябва точно да се подбере изпарителя, да отговаря на киловатите. Ако е по-голям, влизаш в преразход, ако е по-малък, няма да може да храни двигателя. Задължително предпазни клапи, едната клапа е с гумен пръстен на самата плочка. Другата клапа - преди дебитомера. Трябва още, симулатор за ланда сондата, емулатори за дюзите. Режима на работа трябва да бъде с автоматичен ключ, не е както при по-вечето коли.

 

Колега, не плаши човека. Ти я изкара тая Каризма толкова специфична като космически кораб, а тя спокойно ще приеме всякакви АГУ-та. Единственото без което не може е емулатор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на колегата Didov

Но ако може повече инфо ще съм благодарен. Ако едно нещо знаеш за какво служи ще прецениш: дали ти трябва (горе долу както разбрах от колегата Веско). Какво е: "гумен пръстен на самата плочка","симулатор за ланда сондата" и "емулатори за дюзите"? Все пак да знам какво да казвам на "газаджиите" и какво да гледам като си я вземам.

Редактирано от ivomt
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, всичко се свежда да не се натрупват грешки в компютъра на Каризмата, тоест да не ти свети "chek-engine", когато караш на газ. За емулатора на дюзите - при преминаване от бензин на газ се изключва управлението на бензиновите дюзи,и този емулатор замества активното съпротивление на дюзите, все едно дюзите работят, а те дефакто не работят /не цъкат/. Този емулатор замества електромагнитните дюзи - така да се каже. За симулатора на ланда сондата - намира се на изпускателните тръби, отдолу на колата. Когато колата работи на бензин, компютъра или ЕКУ-то, взема информация от ланда сондата за изгорелите газови, и си прави корекция, колко време да задържи дюзите отворени, тоест да се впръсне бензин в цилиндрите / части от секундата/ за да се получи оптимално изгаряне, смесено с въздуха. Когато превключим на газ, изгорелите газове вече не са същите, и ланда сондата подава сигнал за корекция на горивото, а то няма от къде да дойде, защото дюзите не работят и не впръскват гориво. Компютъра засича "грешката" и влиза в един авариен режим. Светва и "chek-engine". Ламбда симулатора служи да подаде импулси към компютъра - все едно сместа е добре, за да не се влиза в този авариен режим. Амплитудата на импулсите варират от 0.3-0.6V. Или, това устройство изработва тези импулси за нормална ланда сонда и ги подава към ЕКУ-то. Като направим една съпоставка за емулатора на дюзите, и за симулатора на ланда сондата, е да се "излъже" компютъра, че всичко е както трябва, че сместа е ОК. :) По въпроса за предпазните клапи - дебитомера трябва да се защити колкото е възможно по-сигурно. Затова се монтират комбинирани клапи. Дебитомера на Каризмата е прецизен, и се поврежда ако навлезе газова смес. Клапите са на самата плочка, където са щуцерите за подаването на газ от изпарителя. Комбинирани са заедно с гумения пръстен отгоре. Вътре в тази плочка има клатеща се лостова система, която плътно затваря отвора за подаването на газ. А този гумен пръстен е външно, отгоре и затваря дупките да не навлиза атмосферен въздух в подготвената от изпарителя газова смес. Ако случайно се получи детонация, клапата се затваря, не пуска налягането да навлезе към дебитомера, а това налягане излиза от отворите, които са под гумения пръстен. Или с две думи - налягането измества гумения пръстен и се освобождава излизането на детонираната смес.

Редактирано от didov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За ел.ключа. От него става превключването на газ-бензин. Вземи си електронен, тоест колата първоначално да ти пали на бензин, и след това автоматично да се обърне на газ. Има ключове, които следят оборотите и температурата. Щом колата загрее, и се изключи автоматичния смукач, тогава става превключването на газ. Целта е да не се "спичат" дюзите на Каризмата. Ако вземеш обикновен, и я подкараш на газ, след време дюзите могат да запекат. Тогава и да я обърнеш на бензин - или не може да поддържа ниски обороти, или като я форсираш започва да прекъсва, все едно си я "хванал за гърлото" :) получава се едно частично запушване на дюзите.

Редактирано от didov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

didov , а има ли някоя система дето да лъже изпускателните клапани, че колата работи на бензин, а не на газ, та да не прегарят ? .. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Марио, това с прегарянето е относително :) Има една система - "аванс системен процесор" Само електроника, ето какво представлява, не им правя реклама.http://i43.tinypic.com/2lw3yas.jpg

Тя се използва именно за най-добро изгаряне на газта, и "уж" да не прегарят клапаните! Както знаем газта изгаря по-бавно, и трябва време за пълното изгаряне. Когато колата е с фабрични настройки на момента на изпреварването, газта си навлиза и изгаря все едно е на бензин. Когато се монтира този аванс процесор, идеята е да се подава предварение когато работи на газ, напр. 2-2.5-3* предварение. Ламбда сондата, при някои модели участва - от нея се вземат импулсите. Но тези импулси на ламбда сондата са "изкуствени" тоест симулатора ги създава. Последователността е следната: Когато въртим на стартер, предварението да не се променя, да си остане такова, а след като запали тогава да се промени ъгъла или предварението. Този аванс процесор, подава сигнал към компютъра на колата или ЕКУ-то, за да се подаде искра малко изместена по ъгъл. Но същевременно истинския датчик на коляновия вал, който подава информация към ЕКУ-то, кога да се подаде искра, не се пипа или да се променя. Той си остава така.

Редактирано от didov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега не се излагай и изобщо не и слагай газ ми си карай на бензинец и без това сигурно душка бензинеца с тая газ само ще скъсиш животеца на двигателя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Марио, това с прегарянето е относително :) Има една система - "аванс системен процесор" Само електроника, ето какво представлява, не им правя реклама.http://i43.tinypic.com/2lw3yas.jpg

Тя се използва именно за най-добро изгаряне на газта, и "уж" да не прегарят клапаните!

Е да, ама сам го казваш че е "уж" да не прегарят ... :D

Пък и 2-3 градуса предварение не са гаранция, че газта ще е напълно изгоряла преди да отвори изпускателния клапан..

Аз поне съм се нагледал на такива "уж" неизгоряли клапани и гнезда.. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тези коли са достатъчно капризни на бензин че още повече на газ.....

Според мен единствения им лек за газова уредба е газов инжикцион,но да не е от най ефтиния вариант, че си дават проблеми и те......

и накрая като удариш чертата наи добре си караи на бензин :rolleyes:

макри че бензина вече е 2.11 лв. в OMV разбира се :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как да не се включа в темата....

Моята уредба е ГИ и беше най-евтината на пазара. Проблеми с нея не съм имал. Пък ако нашите коли са капризни - явно само такива е карал колегата и няма поглед върху други марки.

Относно клапаните - понеже имам наблюдение по въпроса - хайде пък и аз да се изкажа. Колата ми е 93, на километраж е на 230 000, като съм я взел на 153 000. Те всичките нов внос са на толкова. Та след като купих колата и сложих евтино ГИ. И след 50 000 км скъсах ремък, намлях клапани, които са на "200 000", оттях 50 на газ - нямаше нагорели клапани. Оттогава - още 30 000, и пак няма драми с газовата....

Е, изгоряха гърнетата, ама това е малка драма, за толкова време и толкова километри съм икономисал пари от разликата в горивата повече, отколкото ми струва колата! Така че на колегите, които скандират "Никога газ" - ще кажа - да, никога газ, ако ходиш с колата до кафенето да се изфукаш. А който кара сериозни км - изобщо да не се замисля!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега,и аз ако съм с 2.0 литров двигател.... сериозно бих се замислил за газова уредба !А за евтините ГИ просто доста хора се оплакват,е те не карат Мицубишета...

Тук не упреквам марката,просто трябва да зареждаме с качествени горива,които в БГ са рядкост но това е друга тема.

Редактирано от tmintov
Правопис!
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги

До сега колата ми не е капризничела на бензин, пали от първия път (всеки път)!

А за "газ"-та вече е решено от отговорите които получих - "ще се слага". Не знам при Вас как само "души" бензина, при мен се получава "вдлъбване" в резервоара от д’ръпане на бенз. Изчислих последно, че градско 12-14л на сто, че може и повече. В тези дупки по пътищата ако някой ми каже че кара икономично, че го призная. Чи то първа - втора - спирачки, това дърпа яката бенз и удря у "джобчето". Ако ми гори 15-16 дори 18 л газ - че АЗ съм на далавера. А за такива икономии не ми трябва ГИ мога да мина и с конвенционална

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...