pafkataaa Публикувано 27 януари 2010 Сподели Публикувано 27 януари 2010 Колеги МОЛЯ ВИ за помощ и съвет.Преди известно време пак писах за същия проблем и впоследствие го отстраних със смяна на термоста ,по съвет.ПРОБЛЕМА ,който за съжаление пак се появи е ,че оборотомера показва ,че колата работи на 500 оборота ,светлините на таблото,фаровете силата на парното при това положение отслабват ,при подване на малко газ всичко се нормализира при пускане на газта оборотите падат на 500 и всичко пак отслабва.Това става само когато колата е в движение.На свободна постепенно оборотите се качват на нормално положие.При работа на 500 не се усещат признаци за гаснене на мотора,което е много странно.Преди да сменя термостата майстор-разбирач ми каза ,че термостата давал отражение на оборотите по някакъв начин.Точно как не знам.Тогава обаче и температурата не беше на ред.Сега си загрява нормално ,но ШИБАНИТЕ обороти откачиха.Забравих да кажа ,че проблема се появи след сваляне на акумулатора снощи за презареждане.Възможна ли е неправилна последователност при свързване на клемите да е дала някаква грешка в компютъра?КАРИЗМА 1,8 "97 МОЛЯ ВИ ПОМОГНЕТЕ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 27 януари 2010 Сподели Публикувано 27 януари 2010 Потърси в другите теми има писано по проблема . Накратко: нужно е известно време да се самонастрой компютъра до работните параметри.Така става след като се откачи акумулатора . ЕКУ-то започва да работи на фабрични настройки , и след 5-10-20 -50 км се нормализира . Покарай така и ще се оправи Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 28 януари 2010 Сподели Публикувано 28 януари 2010 Колеги МОЛЯ ВИ за помощ и съвет.Преди известно време пак писах за същия проблем и впоследствие го отстраних със смяна на термоста ,по съвет.ПРОБЛЕМА ,който за съжаление пак се появи е ,че оборотомера показва ,че колата работи на 500 оборота ,светлините на таблото,фаровете силата на парното при това положение отслабват ,при подване на малко газ всичко се нормализира при пускане на газта оборотите падат на 500 и всичко пак отслабва.Това става само когато колата е в движение.На свободна постепенно оборотите се качват на нормално положие.При работа на 500 не се усещат признаци за гаснене на мотора,което е много странно.Преди да сменя термостата майстор-разбирач ми каза ,че термостата давал отражение на оборотите по някакъв начин.Точно как не знам.Тогава обаче и температурата не беше на ред.Сега си загрява нормално ,но ШИБАНИТЕ обороти откачиха.Забравих да кажа ,че проблема се появи след сваляне на акумулатора снощи за презареждане.Възможна ли е неправилна последователност при свързване на клемите да е дала някаква грешка в компютъра?КАРИЗМА 1,8 "97 МОЛЯ ВИ ПОМОГНЕТЕПо принцип термостата дава отражение на оборотите, но не в низходяща посока а във възходяща .........т.е. ако термостата е прецакан, и мотора не може да стигне нормално температурата си , то при извнградско каране , тя чще падне много ниско и ЕКУ-то ще си мисли че все още не е влезнала в норм. темп. режим на работа , в този случай той ще вдигне малко оборотите на мотора на пр. ход чрез МПХ и мотора ще работи на около 800-1000 об./мин. а не на 750 ............това е всъщност връзката м/у термостат и обороти на празен ход..........Но щом сте сваляли акумулатора за повече от 1/2 час, значи там е проблема, и той ще се махне когато я покарате 20-30 км. в различни режими на работа на мотора за да може ЕКУ-то да се адаптира спрямо тях............ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DANI MG Публикувано 28 януари 2010 Сподели Публикувано 28 януари 2010 Колега, а това направи ли след като откача акумулатора? (Ако дроселовата клапа ти е електрически управляема.) Milen_z: "2.4 GDI е с електрически управляема дроселова клапа. Абсолютно всеки път след откачане на акумулатора се прави процедура по програмиране (адаптация) на тази дроселова клапа. Процедурата е следната:1. Откачаш минусовата клема на акумулатора за 1мин. и я закачаш обратно.2. Дава се на контакт за по малко от секунда и се маха контакта3. изчаква се на махнат контакт 10-15сек. при което от към двигателя трябва да се чува леко "жужене", а вътре в купето трябва да се чуе цъкване от реле4. Веднага след като се чуе цъкването на релето се подава на контакт, изчаква се да изгасне диагностичната лампа и се пали без газ5. Оставя се да работи на място 5-10 мин през което време трябва да се мине през смяна на режимите (познава се по леката промяна на оборотите)6. Гасиш за 15 сек. и палиш пак, след което е желателно да се покара малко за да може двигателя да мине през всички режими.Всичко това се прави на загрял двигател, и оборотите трябва да са около 600-700, при смяната на режимите (т.5) трябва леко да се повишат до макс 1000 оборота. И това е процедурата. Пак повтарям трябва да се прави след всяко откачане на акумулатора. P.S. Забравих да добавя, това се прави на всяко GDI. Не само на 2,4 Ако не се направи са възможни аномалии и нестабилен празен ход, гаснене по светофари и т.н." Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 28 януари 2010 Сподели Публикувано 28 януари 2010 Е да,ама неговата не е нито с ел. дросел, нито GDI................ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 28 януари 2010 Сподели Публикувано 28 януари 2010 (редакция) Еми значи с този проблем или дросела е за ремонт...или е поне за регулиране. Ако всичко е в ред нетрябва да има проблем с оборотите. Редактирано 28 януари 2010 от Milen_z Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DANI MG Публикувано 29 януари 2010 Сподели Публикувано 29 януари 2010 Е да,ама неговата не е нито с ел. дросел, нито GDI................ Па, писал е колегата 1,8 само... Знам ли GDI ли е или не ... :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tenki4 Публикувано 11 февруари 2010 Сподели Публикувано 11 февруари 2010 (редакция) Колеги МОЛЯ ВИ за помощ и съвет.Преди известно време пак писах за същия проблем и впоследствие го отстраних със смяна на термостата, по съвет. ПРОБЛЕМА, който за съжаление пак се появи е, че оборотомера показва, че колата работи на 500 оборота, светлините на таблото, фаровете, силата на парното при това положение отслабват, при подване на малко газ всичко се нормализира при пускане на газта оборотите падат на 500 и всичко пак отслабва.Това става само когато колата е в движение.На свободна постепенно оборотите се качват на нормално положие. При работа на 500 не се усещат признаци за гаснене на мотора, което е много странно. Преди да сменя термостата, майстор-разбирач ми каза, че термостата давал отражение на оборотите по някакъв начин. Точно как не знам. Тогава обаче и температурата не беше на ред. Сега си загрява нормално, но ШИБАНИТЕ обороти откачиха. Забравих да кажа, че проблема се появи след сваляне на акумулатора снощи за презареждане. Възможна ли е неправилна последователност при свързване на клемите да е дала някаква грешка в компютъра?КАРИЗМА 1,8 "97 МОЛЯ ВИ ПОМОГНЕТЕАз имам същия проблем...но при мен аномалиите в оборотите се появяват след като карам колата няколко дена след слагането на акумулотора.В смисъл, слагам клемата всичко е наред, карам няколко дена и оборотите при палене стават прекалено високи ! И много бавно падат, почти не се нормализират !Махам Клемата на плюса и след час я слагам и всичко е наред, но след няколко дена пак се започва с високите обороти !!! Редактирано 12 февруари 2010 от valboss Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vuicho Публикувано 11 февруари 2010 Сподели Публикувано 11 февруари 2010 (редакция) Колега,никога първо не откачай плюсовата клема на акумулатора... Редактирано 11 февруари 2010 от vuicho Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tenki4 Публикувано 12 февруари 2010 Сподели Публикувано 12 февруари 2010 (редакция) До колкото знам, първо се маха плюса след това минуса, но ако се налага да се сваля акумулатора.Иначе махам само плюса.... Редактирано 12 февруари 2010 от valboss Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 12 февруари 2010 Сподели Публикувано 12 февруари 2010 До колкото знам,първо се маха плуса след това миноса,но ако се налага да се сваля акумолатора.Иначе махам само плуса.... Обратноооо... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.