Премини към съдържание

Проблем с палене Carisma 1.6 16v 97


GMM

Препоръчано мнение

Здравейте колеги.

 

От седмица насам колата пали от трети или втори път след дълго въртене на стартер при неуспешните опити.

Няма значение дали е топла или студена. Възможно ли е да е от бензиновата помпа. От близо две години я чувам да вие.

Понякога, много рядко пали от първи път веднага след завъртане на стартера.

 

Дали някой е имал подобен проблем и той е бил решен с подмяна на бензиновата помпа.

 

Благодаря предварително.

 

Carisma 1.6, 16V, 97

Редактирано от GMM
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.

 

От седмица насам колата пали от трети или втори път след дълго въртене на стартер при неуспешните опити.

Няма значение дали е топла или студена. Възможно ли е да е от бензиновата помпа. От близо две години я чувам да вие.

Понякога, много рядко пали от първи път веднага след завъртане на стартера.

 

Дали някой е имал подобен проблем и той е бил решен с подмяна на бензиновата помпа.

 

Благодаря предварително.

 

Carisma 1.6, 16V, 97

Да ,възможно е, но може да има и други причини,помпата най добре е да се замери какво налягане прави, то трябва да е абсолютна стойност 6 атм. и с тройник - 3.5 атм.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега :)

 

Не че съм голям майстор но не се хващтай веднага за помпата.

 

Погледни я как е като цяло там имаш 1 или 2 цетки във резервоара виж ги как са ??? ( Внимавай с махането на помпата )

 

А кога последно си сменял филтъра ??

 

Ако имаш възможноста да замериш налягането супер но погледни и тия нещта.

 

А иначе този симптом на виене на помпата доста хора са писали във форума разгледай може да намериш отговора който търсиш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Пламене,

 

Намирам се в Прага и нямам голям избор.

Ако бях в БГ досега щях да съм ти звъннал за преглед при теб.

Мисля да сменя помпата. Тя така или иначе вие много отдавна. Тук проблема с частите е сериозен но се надявам да намеря помпа. Дори в Mitsubishi не можаха да ми дадат цена. Сега ги чакам да проверели.

Притеснява ме факта, че проблема може да е друг, а не ми идва на акъла откъда да започна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тази сутрин забелязах, че когато дам на контакт, лампата на check engine угасва за една секунда и отново светва. Когато това стане - палене няма.

След няколко неуспешни опита, лампата угасна и колата запали.

Сега знам, давам на контакт и изчаквам - ако лампата угасне и не светне отново - паля, ако изгасне и светне след една секунда, няма смисъл да пробвам.

Някакви идеи?

Редактирано от valboss
Правописни грешки.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Почти сигурно е че имаш проблем с имобилаизера, т.е. с чипа в ключа. Как ще го решаваш този проблем обаче незнам. 99% проблема е в електрически връзки, но си трябва ровене. Като за начало потърси поне диагностика да видим какво ще извади, като грешки.

Редактирано от Milen_z
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тази сутрин забелязах, че когато дам на контакт, лампата на check engine угасва за една секунда и отново светва. Когато това стане - палене няма.

След няколко неуспешни опита, лампата угасна и колата запали.

Сега знам, давам на контакт и изчаквам - ако лампата угасне и не светне отново - паля, ако изгасне и светне след една секунда, няма смисъл да пробвам.

Някакви идеи?

 

 

 

Хмм абсолютно същия проблем и няма ...оправия :) купувах разни контактни спрейове, пръсках и т.н но нищо не става.

Ходих също и на диагностика, нищо не откриха....и така си карам.

Давам контакт, чакам няколко секунди и паля, хубавото е че го прави на около 50- тина паления веднъж.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хмм абсолютно същия проблем и няма ...оправия :) купувах разни контактни спрейове, пръсках и т.н но нищо не става.

Ходих също и на диагностика, нищо не откриха....и така си карам.

Давам контакт, чакам няколко секунди и паля, хубавото е че го прави на около 50- тина паления веднъж.

Баси, ако на мен се случи ,ще полудея .......не мога да си представя колата ми да не запали и да го знам това ..........никъде няма да излезна с тази кола от София.............

От къде сте вие двамата?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Към колегите.....Ако нямате наблизо сервиз които да разполага с диагностична апаратура(в което се съмнявам), има начин да се видят грешките и без апаратура....За целта внимателно разгледайте фаила:

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubish...0DIAGNOSTIC.pdf

 

Стр.2 варианта с 16 изводната букса......Описано е как да се видят кодовете. В този фаил няма грешките за Каризма, но в случая е важно да се види номера им.....По нататък ще ги сравним с вярните тълкувания, от там ще стане ясно каква ще е борбата с проблема.

За повече яснота относно разположението на изводите на буксата:

http://www.obd-ii.biz/obd2_connector

Важното в случая е първи крак да се даде на маса ......след това се подава на контакт и се броят миганията на лампата CHECK ENGINE по начина описан в по-горния фаил.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря и на двамата.

Страшни сте.

Намирам се в Прага, Чехия и тези, като видят Mitsubishi почват да се кръстят и не искат дори да отворят капака.

Събота ще се опитам да прочета грешката по методиката от Милен и ще пусна ъпдейт.

 

Благодаря отново.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

54- Immobilizer system..........Бях прав заформя се купон.....

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubishi/Carisma/Manuals/ .....тука има сервизните описания и начина за проверка и отстраняване на проблема....

Малко по-късно мога да дам точно в кои фаил и как да се провери.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Милене,

 

Прдположението ти се оказа напълно вярно.

Много полезна информация. Ако знам принципа на работа на имобилайзаре ще тръгна по веригата от ключа до самия имобилайзер и селд това до компа.

Но принципа не ми е съвсем ясен. Намерих в руския мануал термина антена - кабел който тръгва от ключа. Какво е това нещо? Тросто кабел който стига до кутията на имобилайзера ли е?

 

Аз си представям нащо от сорта:

по кабела от ключа до имобилайзера се чете кода от самия имобилайзер. След което той затварч токов кръг към компа.

 

Но не ми е ясно дали е така.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Към колегите.....Ако нямате наблизо сервиз които да разполага с диагностична апаратура(в което се съмнявам), има начин да се видят грешките и без апаратура....За целта внимателно разгледайте фаила:

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubish...0DIAGNOSTIC.pdf

 

Стр.2 варианта с 16 изводната букса......Описано е как да се видят кодовете. В този фаил няма грешките за Каризма, но в случая е важно да се види номера им.....По нататък ще ги сравним с вярните тълкувания, от там ще стане ясно каква ще е борбата с проблема.

За повече яснота относно разположението на изводите на буксата:

http://www.obd-ii.biz/obd2_connector

Важното в случая е първи крак да се даде на маса ......след това се подава на контакт и се броят миганията на лампата CHECK ENGINE по начина описан в по-горния фаил.

[/quot

 

Здравейте.мога ли да попитам по темата.Реших да опитам "ръчна " диагностика и аз и какво се получи.Направих както беше упътването и като се почна едно мигане на кратки импулси-аз преброих 119 но ми се видя нередовно нещо и повторих опита.Сега вече мигаха 4 дълги, пауза около 3 сек. и 1 дълго, след което се повтаря същото.Ако може някой да разчете или да предположи(40 ли е 41 ли или 14)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Май грешките са ти повече от една затова се получава объркването......Първо трябва да се разгадаеш кратките и дългите импулси, паузите между тях и тогава ще стане ясно. Ако трябва остави автомобила на контакт минута-две лампата ще си мига и ще редува грешките, ще ги кара подред , като свършат ще ги почне от начало и така докато не се махне контакта.......Седиш, гледаш, броиш и ще стане ясно......Макар че така като гледам, ако имаш газова грешките са 11 и 41, т.е. ламбда сонда и инжектори, стандартните......

 

И пак да кажа(ако не съм досега) този номер с четенето на грешките минава само при автомобили до 2000г. Ако е производство след това, най-добре хич да не се пробва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Май грешките са ти повече от една затова се получава объркването......Първо трябва да се разгадаеш кратките и дългите импулси, паузите между тях и тогава ще стане ясно. Ако трябва остави автомобила на контакт минута-две лампата ще си мига и ще редува грешките, ще ги кара подред , като свършат ще ги почне от начало и така докато не се махне контакта.......Седиш, гледаш, броиш и ще стане ясно......Макар че така като гледам, ако имаш газова грешките са 11 и 41, т.е. ламбда сонда и инжектори, стандартните......

 

И пак да кажа(ако не съм досега) този номер с четенето на грешките минава само при автомобили до 2000г. Ако е производство след това, най-добре хич да не се пробва.

[/q

Значи пак пробвах-първо пак мигна точно 119 пъти, после почна по нормално и съм склонен да ги приема за 14-едно около 1 сек. и след това 4 от около 0.5 сек..Не съвпада точно с упътването като времетраене и бих казал , че започва първо с кратките 4 а после с дългия импулс,но най-логично е да се приеме за 14. А иначе е 98 год. 1.6 и след като направих първата процедура и откачих клемата от минуса, след това се появи един проблем- пресецва по време на движение-като че натискам и пускам газта. Това дали ще изчезне след време (някъде пишеше че компютъра се адаптирал ).Пропуснах да спомена , че съм без газова.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Повече от 10 мигания с равен интервал, значи няма грешки.......Няма смисъл да се брои до 119. Изобщо какъв е проблема, аз не видях колега освен че си решил да опиташ и ти с този вид диагностика. Пък и ако си откачал акумулатора преди това грешките се изтриват. За да пробваш дали системата работи вярно откачи примерно буксата на дебитомера, дай три пъти на контакт и после прочети грешките. Трябва да се появят грешки 12, 13 и 25......После ги триеш с откачане на акумулатора, но и да не ги изтриеш няма проблем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Повече от 10 мигания с равен интервал, значи няма грешки.......Няма смисъл да се брои до 119. Изобщо какъв е проблема, аз не видях колега освен че си решил да опиташ и ти с този вид диагностика. Пък и ако си откачал акумулатора преди това грешките се изтриват. За да пробваш дали системата работи вярно откачи примерно буксата на дебитомера, дай три пъти на контакт и после прочети грешките. Трябва да се появят грешки 12, 13 и 25......После ги триеш с откачане на акумулатора, но и да не ги изтриеш няма проблем.

 

Не съм фен на "ръчкането " по колата без причина.Работата тръгна от странния шум откъм двигателя сутрин на студено.Според времето-колкото е по студено -по неприятен.В същото време и оборотите се вдигат, което още повече ме дразни.От нещата , които четох реших ,че най-вероятно са повдигачи,но се оказа , че моята не е с хидравлични. След това от майстор разбрах , че може да е и от обеднена смес поради неправилна работа, което ми звучеше не много понятно , но предпочитах да е от това.Реших да опитам да изчистя от мръсотията дроселовата клапа,но като видях колко маркучи са се поуплаших и свалих само датчика за положението и ,което беше безсмислено,понеже няма какво да му се оправя. А от тогава почна и да ми придръпва като се движа равномерно.Та затова реших да опитам с тази диагностика , но не ме огря :).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е няма как да те огрее. Ти направо си си за истинска диагностика с възможност за следене на параметрите.....Това което по горе описах е за аматьорско четене на грешки...по този начин щеше да те огрее ако примерно си забравил да си сложиш датчика обратно на мястото. :icon_blush:

Редактирано от Milen_z
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така като се прочетат грешките затриват ли се? Миналата година като правихме кутията майстора забравил да ръчне кабела на един датичк към двигателя, беше доста добре гумиран, явно го е помислил за затапен и не му е търсил мястото. После светна 2-3 пъти CHECK-а (при газта в тенекията над 5 сек.), после се усетих и му намерих мястото. В крайна сметка така и не разбрах със сигурност за какво е този датчик.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...