Dancho Публикувано 21 юли 2009 Сподели Публикувано 21 юли 2009 Здравейте колеги, Преди два месеца Каризмата ме предаде за първи път, откакто я имам. Отказа да запали на възможно най-затънтеното място - в Триград, където бях отишъл на риба със семейството си. Не пожелавам на никой да закъса на подобно място - без пътна помощ, майстори и магазин за авточасти. Добре, че познавах колегата Милен (Milen_z), който по телефона съвсем точно ме насочи, че проблема е в бензиновата помпа и брат ми, който ми достави такава чак от София. Два-три месеца преди да откаже бензиновата помпа забелязах, че понякога контролната лампичка за горивото на таблото свети през първите 1-2 минути след запалването на колата и след това изгасва. Недостатъчно гориво го изключвам като причина за светването на лампичката, защото покрай газовата уредба винаги допълвам бензин в резервоара, когато доближи половината от максимума му. Това, съчетано с цвета на лампичката (оранжев, а не червен), ме караше да смятам, че става въпрос за някакъв безобиден проблем по тоците. След смяната на бензиновата помпа лампичката за гориво продължава да се държи по същия начин. От следващата седмица ми предстоят нови далечни пътувания и се замислих за най-лошото – нова бензинова помпа. Кажете ми, това светене на лампичката дали ме предупреждава за някакъв сериозен проблем по горивната система, като например „товарене” на бензиновата помпа или е нещо по ел. инсталацията до таблото. Благодаря Ви предварително! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 21 юли 2009 Сподели Публикувано 21 юли 2009 Лампичката за горивото няма никакво отношение към работата на бензиновата помпа. Сигурен си че говориш за тази лампа която е за ниско ниво на бензина в резервора (с колонка като знак на нея)? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dancho Публикувано 21 юли 2009 Автор Сподели Публикувано 21 юли 2009 Лампичката за горивото няма никакво отношение към работата на бензиновата помпа. Сигурен си че говориш за тази лампа която е за ниско ниво на бензина в резервора (с колонка като знак на нея)?Точно за същата лампичка става на въпрос. Дано няма отношение към бензиновата помпа. Притесненията ми идват от това, че свети само сутрин при студен двигател, уреда със стрелката за количеството гориво в резервоара отчита точно и че лампичката има предупредителен цвят. Тъста ми е международен шофьор и неговия закон, спасявал го в Иран и Турция, е, че при светване на жълта лампа трябва максимално бързо да се открие проблема, а при червена - веднага да се спре колата и отстрани повредата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 22 юли 2009 Сподели Публикувано 22 юли 2009 Според заглавието - второто Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 24 юли 2009 Сподели Публикувано 24 юли 2009 От следващата седмица ми предстоят нови далечни пътувания и се замислих за най-лошото – нова бензинова помпа. При работа на газ прекъсва ли се работата на бензиновата помпа или продължава да работи. На опела му изгоря по същия начин някъде 2-3 седмици след слагане на газовата, новата изглежда, че е по-корава, вие си там но не изгаря. Не съм запознат с устройсвото на горивната система, но ако не може да връща всичкото гориво може да и стане нещо. Тия помпи май са френски, сигурно и е дошло времето и е възможно да няма пряка връзка с работата на газ. За лампата - ако горивото е малко или колата е на наклон стрелката отива малко преди началото на скалата и лампата светва, може да има гориво за още 50-100км, преди да и се наложи наистина да светне. Щом един път е отчетен спад в нивото на горивото лампата свети известно време и не изгасва веднага след като се нормализира. За да не свети трябва да има бензин поне до първото деление иначе по-някой голям баир ще се разсвети. И сега на въпроса: как свалихте бензиновата помпа? Тя се държи на нещо като фланец, но не успях да го помръдна дори със известна доза сила и се отказах... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Boabab Публикувано 27 април 2015 Сподели Публикувано 27 април 2015 Здравейте колеги,От седмица и аз съм горд собственик на Каризма, като цяло е много запазена, но има нещо което малко ме дразни - лампата за гориво свети постоянно (много рядко изгасва за малко и после пак светва). Липсата на гориво е изключена като причина след като заредих за 80лв. бензин и пак светеше. Стрелката от друга страна си показва съвсем адекватно наличното количество бензин. Та, ако някой се е сблъсквал с подобен проблем и би могъл да сподели някакви насоки? Има ли отделен датчик за тази лампа или е свързана с поплавъка? Дали причината за светене би могла да е другаде, а не в поплавъците и датчиците в резервоара? Двигателят е 1.8, 85kW (4G93G), DA2A. Благодаря предварително на отзовалите се Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 27 април 2015 Сподели Публикувано 27 април 2015 Здравейте колеги,От седмица и аз съм горд собственик на Каризма, като цяло е много запазена, но има нещо което малко ме дразни - лампата за гориво свети постоянно (много рядко изгасва за малко и после пак светва). Липсата на гориво е изключена като причина след като заредих за 80лв. бензин и пак светеше. Стрелката от друга страна си показва съвсем адекватно наличното количество бензин. Та, ако някой се е сблъсквал с подобен проблем и би могъл да сподели някакви насоки? Има ли отделен датчик за тази лампа или е свързана с поплавъка? Дали причината за светене би могла да е другаде, а не в поплавъците и датчиците в резервоара? Двигателят е 1.8, 85kW (4G93G), DA2A. Благодаря предварително на отзовалите се Проблемът на 99.99% е в една платка на гърба на таблото. Имах същият проблем, същите симптоми. Milen_z го реши буквално за 20 мин. Съветвам те да го потърсиш и да разбереш дали има още една резервна платка. Координатите са му в профила.Ей го де е Пловдив Успех! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Boabab Публикувано 27 април 2015 Сподели Публикувано 27 април 2015 Проблемът на 99.99% е в една платка на гърба на таблото. Имах същият проблем, същите симптоми. Milen_z го реши буквално за 20 мин. Съветвам те да го потърсиш и да разбереш дали има още една резервна платка. Координатите са му в профила.Ей го де е Пловдив Успех!Благодаря колега, ще се свържа с Милен и ще потърсим решение на дразнещото проблемче. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
v.k. Публикувано 28 април 2015 Сподели Публикувано 28 април 2015 Добро утро.Тъй като заговорихте за лампичката на горивото... аз имам следния "проблем" - Каризмата я имам от около 7 години (1,8 GDI 125 к.с. - 98г.), за този период от време, нито веднъж не ми е светвала лампичката за горивото, а съм виждал стрелката да подминава крайната лява чертичка на таблото Бях на подмяна на крушки и помолих да ми проверят тази за горивото, казаха че си е на мястото и не е изгоряла... Случвало ли се е на някой друг ? И някои може ли да ми каже от къде започва резервата ... защото на повечето коли тя е отбелязана с червена черта... или няколко такива, а на моята Каризма всички чертички са бели? Благодаря Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Boabab Публикувано 17 януари 2016 Сподели Публикувано 17 януари 2016 Привет колеги, Открих къде се крие проблема с тази досадна лампа . На малката платчица има двоен компаратор на напрежение, който просто сравнява средната стойност на напрежението от поплавъка в резервоара с опорно напрежение, което се формира от R5 и ценеровия диод в ляво от него (на СНИМКАТА). Точно зад тях, на платката има голямо съпротивление 75ома което грее доста и с годините от температурните разширявания/свивания спойките на SMD елементите се понапукват. В следствие, R5 не винаги контактува с пътечката и напрежението изчезва. Компаратора сравнява напрежението от поплавъка с 0V и светва лампата , на следващата дупка R5 прави контакт и се появява напрежението.. и всичкото това без някаква закономерност (зависи от дупките по пътя ). Препоръчвам да се презапоят всички спойки в горната част на платката, където нагрява голямото съпротивление. Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.