Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

ремонт на скоростна кутия или какво ?


Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

Отдавна не съм писал, но ето какъв е проблема ми !

От както купих колата Carizma GDI 1.8 - 99г. отпред в ляво се чува едно виене, като лагер на скоростна кутия !

Преди съм карал Фолксваген и ми се е случвало, и знам как вие лагер на ск.кутия, но сега не съм сигурен дали е лагер на кутията или нещо друго !

Като натисна съединителя изчезва ! При празен ход наместо ромоли тихо и пак изчезва като натисна съединителя !

Най-силно се чува на първа и втора предавка !

Маслото в скоростите е сменено - ТОТАЛ 75/85W

Главината ми я провериха два, три пъти и казаха, че лагера е здрав !

За това виене едни казват, че бил кардан, други иглен лагер ! Всички ме съветват да си карам така, обаче тоя шум ме притеснява !

Ще съм ви много благодарен ако помогнете !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Отдавна не съм писал, но ето какъв е проблема ми !

От както купих колата Carizma GDI 1.8 - 99г. отпред в ляво се чува едно виене, като лагер на скоростна кутия !

Преди съм карал Фолксваген и ми се е случвало, и знам как вие лагер на ск.кутия, но сега не съм сигурен дали е лагер на кутията или нещо друго !

Като натисна съединителя изчезва ! При празен ход наместо ромоли тихо и пак изчезва като натисна съединителя !

Най-силно се чува на първа и втора предавка !

Маслото в скоростите е сменено - ТОТАЛ 75/85W

Главината ми я провериха два, три пъти и казаха, че лагера е здрав !

За това виене едни казват, че бил кардан, други иглен лагер ! Всички ме съветват да си карам така, обаче тоя шум ме притеснява !

Ще съм ви много благодарен ако помогнете !

Лагер на първичния вал, но ти смени всичките за да няма после двойна игра.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,и аз бях в същото положение шумеше ми ск. кутия и се наложи да се ремонтира.

Със помоща на бат Марин "mario64" вече този шум го няма,за което му благодаря.

Не чакай много за да не стане по сложно.Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако излезе от скоростната кутия тук продават единия лагер (този който каркори):

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.ph...=8912&st=20

 

Другия който вие сигурно е ролката на вторичния вал. Ако ще ремонтирате кутията сложете оригинални лагери че ментетата не изкарвали много. Оригинални :mitsu-smiley: от Ратола (търси Miroslav или ceno83). DJ-я също ги има пак гарантирано японски. Ако кутията е тръгнала не е добре да караш така, че лагера който е почнал да вие сигурно вече е влезнал в полуразпад. Галантите са със същия модел кутия, там е коментирано на дълго и на широко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...

Колега ,амам същите симптоми като на горният пост на колегата.Интересува ме да знам ,това сигурно ли е ,че е лагер на първичен вал ( някаква приблизителна цена) ? И колко са всичките лагери .Ти като майстор имаш ли наблюдения ,дали само определени лагери се разбиват на тези скоростни кутии на http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif. Ще съм ти много благодарен ,да кажеш едно компетентното мнение !

Лагер на първичния вал, но ти смени всичките за да няма после двойна игра.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Обикновено всичко тръгва, като се скапе лагера на първичния вал от страната на съединителя, после и останалите. Виж в раздела за галант има писано по този въпрос колкото искаш. (ползвай търсачката);

Също синхронизатора на втора е слабо място.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Обикновено всичко тръгва, като се скапе лагера на първичния вал от страната на съединителя, после и останалите. Виж в раздела за галант има писано по този въпрос колкото искаш. (ползвай търсачката);

Също синхронизатора на втора е слабо място.

При мен, при превключване на втора предавка се усеща едно "заяждане" и си превключва.Това от синхронизатора ли е ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако хърка и съединителя е ОК. Моя синхронизатор се обаждаше, в големите студове когато е студена кутията.

 

Тоя лагер и съседния до него на вторичния вал съм ги сменял. Лятото ще добавим и синхронизатор или друга кутия. Между 1700-2000 оборота при рязко ускорение се чува съвсем лек, но дразнещ шум само на първа и втора и предполагам, че е износено още нещо (който знае да казва).

 

На който му е интересно http://www.mitsubishi-motors.kiev.ua/Manuals/Transmission/PWEE9508/22B.pdf , F5M42 е модела.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега и сега, по два ли са лагерите на първичен и вторичен вал ?

Ако хърка и съединителя е ОК. Моя синхронизатор се обаждаше, в големите студове когато е студена кутията.

 

Тоя лагер и съседния до него на вторичния вал съм ги сменял. Лятото ще добавим и синхронизатор или друга кутия. Между 1700-2000 оборота при рязко ускорение се чува съвсем лек, но дразнещ шум само на първа и втора и предполагам, че е износено още нещо (който знае да казва).

 

На който му е интересно http://www.mitsubish...WEE9508/22B.pdf , F5M42 е модела.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В краищата на валовете има по-големи лагери, на които се държат, ако това ти е въпроса - така че са по два, ако не броим иглените лагери. Има го на картинки в ръководството. Ама в кутията има още доста неща, които може да се скапят или износят. Първо трябва да я отворите и после да се купуват частите, иначе може средствата за ремонта да не стигнат до никъде.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Колега Владимиров ,знаеш ли какви са размерите на съчмените лагери на първичния и вторичния вал ,който се намират в краищата на валовете , и ще съм ти благодарен ако знаеш също ,колко събира кутията и дали ще е добре ако и сложа масло Манол (75W90) , то е пълна синтетика или е препорачително да си търся (75W85) ? Благодаря още веднъж

[q uote name=vladimirov' timestamp='1331675093' post='244261]

В краищата на валовете има по-големи лагери, на които се държат, ако това ти е въпроса - така че са по два, ако не броим иглените лагери. Има го на картинки в ръководството. Ама в кутията има още доста неща, които може да се скапят или износят. Първо трябва да я отворите и после да се купуват частите, иначе може средствата за ремонта да не стигнат до никъде.

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега Владимиров ,знаеш ли какви са размерите на съчмените лагери на първичния и вторичния вал ,който се намират в краищата на валовете , и ще съм ти благодарен ако знаеш също ,колко събира кутията и дали ще е добре ако и сложа масло Манол (75W90) , то е пълна синтетика или е препорачително да си търся (75W85) ? Благодаря още веднъж

 

Аз ще се намеся тук :)

 

За маслото - аз съм с такова (Манол 75В-90), изминал съм около 2000 км от ремонта (дефакто нищо не съм минал) - засега няма проблеми.

 

За лагерите - мерят се с дигитален шублер (не знам дали така се нарича), когато се свалят проблемните лагери. Аз трябваше да сменя лагери на диференциала (това май са двата крайни лагера на вторичния вал), но не успях да ги намеря. Защо не успях - майсторите казаха, че лагерът е дебел 15.2 мм (и аз видях с очите си); аз навсякъде намирам 15 мм - нямало да свърши работа. Не знам какъв е този лагер 15.2 мм, обадих се в официалния вносител на СКФ (май беше... или Койо, не помня) във Варна - там също има 15 мм. В крайна сметка си сложих старите (не бяха много проблемни). Според мен можеше да стане и с лагер 15мм.

 

За синхронизаторите - майсторите казаха, че били наред. Да, ама сега (и преди) когато спирам от трета... на пешеходна, но не съм напълно спрял, натисна съединителя уж до долу, и се опитам да включа на първа, за да съм подготвен да тръгна - прави къъъър (не винаги, понякога). От какво е не знам, но е кофти, защото вече със страх превключвам (то ще се случи веднъж в месеца, ама а де)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ок колега , може и такова да сложа на http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif.Иначе правиш ли друга разлика преди смяната на старото масло с това ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами старото масло не го знам какво беше (така я купих колата с него), мисля че нямаше течове от ск. кутия, защото имаше масло. Проблемът беше, че лагерите шумяха доста упорито. Сега след ремонта кутията не се чува. За маслото не мога да направя разлика. Това Манол 75В-90 е хубаво (според мен), немско е уж. По какви стандарти е не знам (SAE-4 май), по-знаещите ще кажат. Дали не беше такова, не помня: цък. Моята кутия събра 2 литра (Колт 1.3). Поздрави!

 

А иначе това масло го взех на цена от 15лв/литър. Не го избирах много, просто отидох до местния магазин (уж са ми познати) и ми го препоръчаха. А по-интересното е, че майсторите ме накарваха да ми сложат минерално, българско, наливно масло. Аз им казах, че това не е руски, а японски автомобил :mitsu-smiley:

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги кажете мнение моля ! Става въпрос за скоростната кутия с номер ( F5M42-1-F8AC) . В момента е разглобена и ми трябват лагерите на първичен ,вторичен вал (съчмените) и на диференциала ,но също така и майстора ми казва ,че лагера на диференциала превъртал от към страната на кожуха ,(които има и семерина ,да кажа за ориентация), та единия въпрос ми ! Нямали нещо като лепила или смес , която да се намаже на кожиха и като се сложи лагера да (уплътни или залепне) или пък ако се направят няколко точици с аргон в леглото на лагера с същото действие? Доколкото разбрах и лагерите на вторичния вал са трудни и (скъпи) за намиране,нека някой каже ,къде може да се намерят и в какъв срок ще се доставят ?Или пък няма смисъл да правя всички тея неща и направо да сменя кутията ,но на каква цена ,дали някой я има и в какво състояние ще е ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, събираш всички лагери в една торба (говоря за простите - съчмени), като преди това разгледаш мнооооого внимателно кой е наред, кой е за коша (защото не е задължително всички да са зле, ето моите как бяха: цък) и отиваш в ето този Нагазин: цък. Внимаваш за размерите и за буквените означенията - това са натоварванията, на които лагера трябва да отговаря (макар и марката да е друга, и внимавай с Тимкен-а). Ако там ги няма тези, които ти трябват, тогава вече... или по други спец. магазини, или по авточасти, или по официални вносители. Пак ще кажа за себе си - моите майстори ме караха да сменям 5 лагера (всички съчмени, два капсуловани). Аз смених три лагера (тях успях да намеря), като според мен само един имаше нужда да се сменя (той румолеше като румелка - въпросния на първичен вал, най-отпред). Както казах по-рано - сега кутията не се чува. Така че, прецени какво точно трябва да смениш, вземи им добре размерите... в крайна сметка, ако нещата са много зле, по-добре е да търсиш друга кутия. Успех!

 

ПП: а за заваряване на лагер към вал (ако правилно съм те разбрал) не знам, но на мен ми звучи доста... побългаряване :D . Аз като търсих лагер 15.2 мм пък намирах 15 мм, от магазина ми казаха: "Хм, ми що не сложите по-дебели пластинки (защото по принцип си има пластинки, които обират луфта), някой стругар ще ти ги направи...". Казах на майсторите, те: "Това да не ти е резачка". На другия ден им нося старите лагери да сглобяваме и те: "Ми що не взе 15 мм, щяхме да напраим по-дебели пластинки..." :D

Едва не ги набих :rofl:

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги кажете мнение моля ! Става въпрос за скоростната кутия с номер ( F5M42-1-F8AC) . В момента е разглобена и ми трябват лагерите на първичен ,вторичен вал (съчмените) и на диференциала ,но също така и майстора ми казва ,че лагера на диференциала превъртал от към страната на кожуха ,(които има и семерина ,да кажа за ориентация), та единия въпрос ми ! Нямали нещо като лепила или смес , която да се намаже на кожиха и като се сложи лагера да (уплътни или залепне) или пък ако се направят няколко точици с аргон в леглото на лагера с същото действие? Доколкото разбрах и лагерите на вторичния вал са трудни и (скъпи) за намиране,нека някой каже ,къде може да се намерят и в какъв срок ще се доставят ?Или пък няма смисъл да правя всички тея неща и направо да сменя кутията ,но на каква цена ,дали някой я има и в какво състояние ще е ?

Подготви се за двуседмично чакане, защото освен лагера на първичния вал, всичко друго е с доставка ..

Лагерите можеш да ги поръчаш в Ратола, или от колегата mitsu13 от Варна ..

Черупките на лагерите на дифа са си плаващи, за това ако самите лагери са добре, нищо не пипайте, да не останеш без кутия на края ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега до колкото видях единия лагер на диференциала ,в черупката му имаше нещо като кафява лента по цилиндара на лагера и даже като завъртиш на ръка зъбчатката се чува това това (ромолене) . Значи и те не стават ! А какво значи точно плаващи ,щото майстора докато свалял диференциала ,каза че била мръднала и самата черупка на лагера в кожуха ! Това би трябвало да не е нормално !

Подготви се за двуседмично чакане, защото освен лагера на първичния вал, всичко друго е с доставка ..

Лагерите можеш да ги поръчаш в Ратола, или от колегата mitsu13 от Варна ..

Черупките на лагерите на дифа са си плаващи, за това ако самите лагери са добре, нищо не пипайте, да не останеш без кутия на края ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, и мен отдавна ме гложди една мисъл.. на 2-ра и трета скорост чувам едно леко "свирене-виене".. може и да преувеличавам, ама мисля, че не трябва да се чува нищо на никоя предавка. Пък и това е само на 2-ра и 3-та, де.

Та въпросът ми е какво да очаквам, ей така - на прима виста? Даже не е виста, де..

И още нещо - колега Галио, къде в Търново мога да разчитам на свестни майстори, що се отнася до скоростна кутия, ако се наложи?

 

Благодаря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега,аз ходя при тея майстори под гробищата където са .Щото там ми сменяха и ангренажа и нямам проблем за сега http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif!

Колеги, и мен отдавна ме гложди една мисъл.. на 2-ра и трета скорост чувам едно леко "свирене-виене".. може и да преувеличавам, ама мисля, че не трябва да се чува нищо на никоя предавка. Пък и това е само на 2-ра и 3-та, де.

Та въпросът ми е какво да очаквам, ей така - на прима виста? Даже не е виста, де..

И още нещо - колега Галио, къде в Търново мога да разчитам на свестни майстори, що се отнася до скоростна кутия, ако се наложи?

 

Благодаря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...