Премини към съдържание

Консултация по окачване


lacky_boy

Препоръчано мнение

.На колко километра ориентировъчно се сменят накладки.До сега съм навъртял към 20-25 хил. км откакто съм я взел(а има ли датчик за износването им?)

 

Благодаря

Имат си акустичен датчик ...Стига да е монтиран, защото на някои модели спирачки, датчика е в кутията при накладките в насипно състояние...
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 50
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Имат си акустичен датчик ...

:D Те всички имат такъв. Като почне да ти свири плочката по диска...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за инфото.Аз за всеки случай си взех пълен комплект накладки предните от Ниппартс, задните не съм ги чувал дори като излезнаха много редки(83 лв)-прочетох това онова за прегрятите накладки и мисля че и мойте са такива.Излезе друго-маи съм за смяна на дискове.Казаха ми че са 21,8мм дебели- с 1 мм под минимума.Някой може ли да сподели дали е вярна тая граница.

 

Благодаря

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да питам за един тампон ли е втулка ли е или там каквото е:

 

http://img31.imageshack.us/img31/7736/dsc00044w.th.jpg

 

Води се MR102063 или MR911439. Това е отзад на носачите. Отстрани има по около 2мм луфт и минава светлина от там. Всичко останало изглежда напълно здраво. Проблема е че при движение по неравен път се чуват някакви шумове от окачването.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да питам за един тампон ли е втулка ли е или там каквото е:

 

http://img31.imageshack.us/img31/7736/dsc00044w.th.jpg

 

Води се MR102063 или MR911439. Това е отзад на носачите. Отстрани има по около 2мм луфт и минава светлина от там. Всичко останало изглежда напълно здраво. Проблема е че при движение по неравен път се чуват някакви шумове от окачването.

Това е тампона надлъжната щанга или т.н. гребло, тя е и най голямата щанга в задното окачване, сменя се отделно , аз имам такива тампони...........но какво разбираш под "разни шумове" ???Скърцането отзад е почти сигурно от две неща.......или са напречните щангички, едните са и реглажни , или от тампоните на стаб. щанга..............другите неща са: амортесиори или 5-та врата...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи няма никакво скърцане. Има леко потропване. За амортисьорите на петата врата съм се погрижил. Иначе всичко освен тези двата тампона изглежда като ново. Въпроса е трябва ли отстрани да са така. В крайна сметка голямото тропане заради което проверявах какво е положението се оказа от крика в багажника.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи няма никакво скърцане. Има леко потропване. За амортисьорите на петата врата съм се погрижил. Иначе всичко освен тези двата тампона изглежда като ново. Въпроса е трябва ли отстрани да са така. В крайна сметка голямото тропане заради което проверявах какво е положението се оказа от крика в багажника.

На тази снимка не може да се види нищо конкретно и няма как да придобия представа за състоянието на този тампон...........по принцип ако не е скъсан или ако оста му седи точно в центъра на тампона, значи всичко му е ок.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://img691.imageshack.us/img691/2738/dsc00044.th.png

 

При вдигане на крик имам чувството, че тампона се измества странично. Ако не е проблем може да снимате един такъв, за да предобия представа, как трябва изглежда здравия тампон. Това, което запълва луфта отдолу изглежда отстрани липсва и при двата тампона, свободно преминава светлината от там. Въпроса е при новия тампон как е?

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://img691.imageshack.us/img691/2738/dsc00044.th.png

 

При вдигане на крик имам чувството, че се измества странично. Ако не е проблем може да снимате един такъв, за да предобия представа, как трябва изглежда здравия тампон. Това, което запълва луфта отдолу изглежда отстрани липсва и при двата тампона, свободно преминава светлината от там. Въпроса е при новия тампон как е?

Провери си тампоните на напречните щанги ...

На този му няма нищо, като го гледам...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за инфото.Аз за всеки случай си взех пълен комплект накладки предните от Ниппартс, задните не съм ги чувал дори като излезнаха много редки(83 лв)-прочетох това онова за прегрятите накладки и мисля че и мойте са такива.Излезе друго-маи съм за смяна на дискове.Казаха ми че са 21,8мм дебели- с 1 мм под минимума.Някой може ли да сподели дали е вярна тая граница.

 

Благодаря

 

Накладките се сменят когато:

1. Износени са над допустимия минимум /ако няма датчик за предупреждение, установява се визуално, след сваляне на колелото/

2. Не са износени видимо, но са "прегорели" /"опечени"/ - установява се визуално, но трябва опит. Обикновено такива накладки "свирят".

 

Минималната дебелина на предните вентилирани дискове е 16,4 мм. /справка-Autodata 3.18/

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Малко развитие по темата: Миналата седмица като слагах летните гуми открих причината за тропането: Леко износен тампон на стабилизиращата щанга на задното ляво колело - на другото, не от към това от което се чуваше шума. Другия тампон изглеждаше като нов. Сложих едно парче гума върху тампона да го натиска и за сега всичко е наред. При цена от около 15лв/брой като имам време трябва да ги сменя всичките. Струва ми се че тампона на напречната щанга, която се хваща с двата болта за купето е леко изместен по оста, но трябва да го премеря за по-сигурно. По схемите има само парт номер за цялата щанга и това малко ме притеснява.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Всъщност как трябва да изглежда MR102063? До тук преброих 5 различни разновидности. Лесно ли се изкарва с преса или трябва да се махне гумата и да се реже?

 

Намерих си един такъв:

http://img823.imageshack.us/img823/1654/mr102063.jpg

 

Питам, защото ще ми трябват поне още 2 такива.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно така изглежда. 59 лева и някакви стотинки струва в Ратола. В Балканстар е 85. Лесно се избива и набива новият с преса - за 5 минути работа е. Сигурен ли си, че е там проблема? Аз мислех, че ми е проблемен този тампон по същата причина като теб- изместваше се. След като свалих носача се оказа, че тампона ми е напълно здрав, но вече бях купил новия и го смених. При мен проблемът се оказа тампона откъм купето на МR130479 - Rear Upper Arm( не съм сигурен на български как му е наименованието).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами моите май се бяха скъсали и опрели вече :icon_doh: или поне така ми се стори, ама трябва пак да погледна. От няколко месеца след симулацията на лунна повърхност зимата, отзад при преминаване през по-големи неравности се чува доста силно тъп звук. На колта единия е полускъсан и звука там е по-силно проявен и по-силен. Първо ще пробвам на него, но се опасявам че ще се е заварил от ръждата, а тогава уж така се процедирало...

 

Да разбирам, че към сегашна дата OEM-ските тампони изглеждат така. Моя го намерих за 40 и няколко лева.(има и такива за около 30лв). Интересното е че имаше разлика между двете коли, както и с новия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така изглеждат да. Ако те притеснява това, че се вижда светлина през процепа- така мисля, че трябва да е. Гумата по принцип не е плътна през целия тампон, за да може втулката по средата се накланя. ОЕМ-ските тампони на стабилизиращата щанга по спомени са 7 лв/брой.

И при мен имаше ръжда по тампона ама си излезна нормално с пресата. Има посока на избиване и набиване на тампона.

http://imageshack.us/photo/my-images/638/44396801.jpg/

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

 

Точно там са се отскъснали, където е очертаното, без да е нацепена гумата.

 

http://img13.imageshack.us/img13/6598/evorearbushes.th.gif

 

На някой известен ли му е парт номера на тампона в дясно?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз забелязах (като сменях с летни гуми ),че тампона на напречната щанга от страната дето се хваща към купето е доста зле напукан.И аз чувам тропане от задната дясна страна но пък там тампоните са по-добре.Знае ли някой цена на тази щанга MR130479.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се е изместил странично и да е опрял, значи е здрав. Става въпрос за по-горната щанга, която е с два болта директно към купето. Виж тампоните включително на стабилизиращата щанга двата и биалетките и големия тампон от снимката по-горе.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Някой знае ли каква е разликата между MR102063 и MR911439?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой знае ли каква е разликата между MR102063 и MR911439?

А защо реши, че има разлика в един и същ детайл ? ..
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Номерата и годините в които са пуснати първоначално и че има най-малко 4-5 разновидности.

 

До тук 3 вида.

http://img825.imageshack.us/img825/3438/mi0203r.th.jpg http://img833.imageshack.us/img833/9478/20202095870.th.jpg

 

 

Има и едни полу-запълнени без отвори - 4 вид. С тези на Volvo стават 5

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

[.

Този,левият е и за волво V и S 40.Външен диаметър 70 мм.

 

.

http://img825.imageshack.us/img825/3438/mi0203r.th.jpg http://img833.imageshack.us/img833/9478/20202095870.th.jpg

 

 

Има и едни полу-запълнени без отвори - 4 вид. С тези на Volvo стават 5

Редактирано от Topaligov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

MR272095 - както се вижда гумата, на която се държи тампона е по-малко и явно не е за нашите пътища:

 

http://img21.imageshack.us/img21/9619/dsc0790b.th.jpg http://img17.imageshack.us/img17/1536/dsc0792uj.th.jpg

 

MR102063:

 

http://img593.imageshack.us/img593/4499/dsc0782e.th.jpg http://img256.imageshack.us/img256/6005/dsc0784rd.th.jpg http://img41.imageshack.us/img41/4319/dsc0785tq.th.jpg http://img705.imageshack.us/img705/6040/dsc0786r.th.jpg

 

Оригиналния такъв тампон не е запълнен и през отворите се вижда, външната част е грапава. На самата гума пише само MR102063, но не и JAPAN.

 

MB809262 - шести вид;

 

http://img824.imageshack.us/img824/5387/211316080411.th.jpg http://img832.imageshack.us/img832/3876/lwop1043.th.jpg

 

 

 

MR911439 - още няма снимка

 

След като се монтира тампона, окачването трябва да е натоварено с тежестта на колата (да се свие) и тогава се стяга болта със 123Nm. За другите тампони 98Nm, за болтовета на щангите 34Nm.

 

Може би има и :mitsu-smiley: парт номер за този тампон за напречните щанги:

 

http://img823.imageshack.us/img823/8016/68a78c1230ps7418.th.jpg

 

Поне до колкото разбрах тази част я има за някой модел на колт/лансър, както и за Proton Waja. MR102014 - но никъде официално не пише, че става за Carisma.

 

Според сайта на Febi Bilstein става и няма нужда да се купува цяла щанга.

Length: 83,5 mm
Outer Diameter: 36,1 mm
Surface: Phosphatized
Fitting Position: Rear Axle left and right
Weight: 0,22 kg
Required quantity: 2

 

На другия тампон на напречните щанги има парт номер върху гумата (MR102013).

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. ОТ три дни съм горд собственик на каризма ГДИ 2000г. Дали съм направил добър избор? Притеснявам се че досега не съм карал японска кола. Нормално ли е да гори 7-8 извънградско и 9-10 градско. С какво масло и антифриз се кара и колко горе - долу струва едно обслужване + ремъци и ролки. От Пловдив съм но живея в Ст Загора. Има ли качествени сервизи или да ходя при вездесъщия Милен от Пловдив. Благодаря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При Милен ходи, че май гори малко повечко, но може и да е от климатика. Маслото трябва да е 5W30. 10W40 е непрепоръчително. За обслужването зависи от това кой ще го прави и какви компоненти на какви цени ще се вложат. Ако искаш провери в ИТА СЕРВИЗ, но внимавай да не се уплашиш. Имаше няколко важни теми - там пише почти всичко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...