Премини към съдържание

Спирачни дискове


atila

Препоръчано мнение

Тази паста се поставя на охладителя на процесора само и единствено с цел да има по-добър контакт между повърхностите (не могат да бъдат перфектно равни). При по-дебел слой топлопроводимостта спада.

Да, това е напълно така, аз така и съм го написал. Решил съм следващата седмица да направя един експеримент. Трябва да си купя термометър и достатъчно паста...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, това е напълно така, аз така и съм го написал. Решил съм следващата седмица да направя един експеримент. Трябва да си купя термометър и достатъчно паста...

Моя съвет е да си намериш от тези електронните безконтактни термометри, дето мерят температурата без да ги допираш, а само като ги насочиш към обекта. Освен това извърши манипулацията първо от едната страна на автомобила. Така минаваш някакъв участък, натискаш спирачката няколко пъти и като спреш - мериш температурата на джантата и диска от двете страни. Ако има значителна разлика между обработената и необработената страна, значи работи това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както казва един мой приятел "истини много".

Преди време видях.......... не се сещам обаче за марката, но ако не се лъжа беше Ауди А4 (може и да бъркам), видях съвсем случайно предницата на колата със свалени гуми. Като се загледах видях, че от предната броня тръгва една тръба (въздуховод), която прави лека чупка и отива право в предния диск на главината. Тогава ми стана много интересно и си казах....... хм, много хитро. Може би нещо такова би ни решило проблема на мицките.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както казва един мой приятел "истини много".

Преди време видях.......... не се сещам обаче за марката, но ако не се лъжа беше Ауди А4 (може и да бъркам), видях съвсем случайно предницата на колата със свалени гуми. Като се загледах видях, че от предната броня тръгва една тръба (въздуховод), която прави лека чупка и отива право в предния диск на главината. Тогава ми стана много интересно и си казах....... хм, много хитро. Може би нещо такова би ни решило проблема на мицките.

Никакъв проблем няма да се отведе някакво количество въздух от централния въздухозаборник в двата диска. Просто трябва малко играчка със стъклопласта и допълнително закрепване... Въпросът е, че пак няма да има гаранция, че като скочиш на спирачките, дисковете няма да се изкривят...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи решил съм по следният начин да проведа експеримента:

 

Прибори и материали:

 

Телена четка (с която да махна ръждата и мръсотията от джантата и диска);

Финна шкурка (за изглаждане на допирателните повърхности);

Спирт (за финално почистване);

Топлопроводима паста съставена от 25% сребро, 30% силикон, 30% метален оксид и 15% въглерод:

http://www.kmelektronik.de/root/picp/17/4717.JPG

Термометър + пипало (как се казва на български не знам), които мерят в диапазон -64 до +1370 °C (трябва да стига :rolleyes: ) за време от 0,9 сек. :

http://media.conrad.de/xl/1000_1999/1000/1010/1013/101361_BB_00_FB.EPS.jpg

http://media.conrad.de/xl/1000_1999/1200/1200/1207/120764_SZ_02_FB.EPS.jpg

Провеждане на експеримента:

 

Точки на мерене:

- джантата;

- колбата на диска при джантата;

- търкащата част на диска при спирачките;

 

1. Първо мерим температурата в състояние, преди да тръгне колата (за да имаме база за сравнение);

2. Правим едно 10км. кръгче с нормално използване на спирачките и мерим (просто така от любопитство);

3. Загряваме дисковете както си му е реда и мерим от двете страни;

4. Сваляме едната гума, почистваме, нанасяме пастата и пак загряваме стабилно дисковете и мерим от двете страни на всеки 1 мин. в рамките на 10 мин.

 

Ако някъде нещо бъркам или имате по-добри идеи и допълнения, ще се радвам на вашето мнение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ОК, имам един друг въпрос на тема охлаждане на спирачните дискове. Какво ще стане, ако взема и хубаво полирам допирните площи на дисковете и джантата и после ги намажа със силиконова паста на сребърна основа, която се ползва при поставяне на радиатор върху процесора на компютъра, за да може да стане по-добро сцепление на двете повърхности и да се подобри топлопроводимостта? Т.е. идеята ми е - ако си представим, че спирачният диск е процесор, който трябва да изстудим, а джантата радиатор и вентилатор в едно (върти се и е от материал, който има добра топлопроводимост). Или някой беше казал за някаква медна паста (медта е също много добър топлопроводник) която всъщност изпълнява тази задача, да придаде по-добро сцепление на двете отделни повърхности и подобри топлопроводимостта...?

 

 

Проблемът е в локалното прегряване на самия диск в точката на контактуване с накладката (т.е. в целия пръстен, който тя описва). Понижаване на термичното съпротивление между джанта-главина ще помогне за понижаване на средната температура на диска, но не и моментната, а именно тя, съчетана с много температурни цикли, температурни градиенти (зони с голяма разлика в температурата на единица разстояние) и приложена неравномерна сила, дава кривене. Затова трябва голям диск с голяма термична маса. Иначе за дупките има написано много, последното което правят, е да охлаждат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Никакъв проблем няма да се отведе някакво количество въздух от централния въздухозаборник в двата диска. Просто трябва малко играчка със стъклопласта и допълнително закрепване... Въпросът е, че пак няма да има гаранция, че като скочиш на спирачките, дисковете няма да се изкривят...

 

Е зависи от скачането все пак. Явно кардинално не може да се реши проблема, освен ако не сложиш спирачна система от друга марка. Но поне малко от малко да свалим температурата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Забележка - дисковете ти се нагряват различно. Например левия и десния може да имат съвсем различни температури - никога двата спирачни апарата не са еднакво регулирани, единият може да е по-клеясал и да загрява диска повече.

 

Според мен коректното мерене е само върху една и съща джанта, по един и същ маршрут, външна температура и стил на каране. Абсолютно еднакво много трудно може да се постигне обаче, особено в полеви условия... Така че - преценявай.

 

Между другото и аз съм на мнението на aga.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Просто като допълнение, дупките и нарезите които се правят на някои дискове освен гореспоменатото предназначение имат и функция при прегряване на материала да има на къде да се разшири и да не предизвика аксиални деформации на диска. А относно охлаждането на спирачната система при EVO 9 и X например от Ralliart предлагат спойлер, който се закрепва на долния носач и насочва въздушния поток към спирачната система като подобрява охлаждането. Brembo са много добра марка за спирачни системи, но няколко познати монтираха такива дискове на Pajero 3.2 DID и на Галант, ефекта е никакъв, пак се кривят. Просто за да има ефект трябва да се смени спирачната система, проблема е в нея, а не в качествата на материала от който е изработен диска, а другото е че тези автомобили не са направени за екстремно спиране, това си е стандартен автомобил, абсолютно същият проблем го имат всички автомобили във среден и висок клас от другите марки, просто оборудването на един тежък автомобил с мощен двигател води до по-агресивно каране и по-често се налага екстремно спиране. На какъв пробег на автомобила ви се налага смяна на накладки (поради износване на накладките)?

 

Аз карам по-бързо от средната скорост на пътя (глоби не съм получавал от 2 години), но така че да не се налага екстремно спиране, резултатът е че на 95 хил км. съм с оригиналните накладки, които са на около 50%, дисковете имат не повече от 1мм ръбче, нямат биене. За мен този проблем не съществува.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е в локалното прегряване на самия диск в точката на контактуване с накладката
Проблема е в глобалното затопляне...... :lol: :D :lol:

Само си чешете пръстите с тази тема.... Проблема е най-вече в малките дискове, които се монтират от производителя.....

Не може на тон и половина машина да сложиш диск 256 мм. и да не прегрява при екстремно спиране....

На Европейските коли от този клас монтират дискове над 300 мм. и за това нямат толкова проблеми...

Слагайте големи дискове и няма да ви ги криви..... Иначе с каквото и да ги мажете, не помага....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тази паста се поставя на охладителя на процесора само и единствено с цел да има по-добър контакт между повърхностите (не могат да бъдат перфектно равни). При по дебел слой топлопроводимостта спада. Така че според мен ефекта ще бъде изцапан гумаджия и нищо повече :) ... А тази сребърна паста не се чисти от дрехите. :icon_crying:

 

Tова с пастата е вярно, повече е по-лошо, защото тогава цялата площ контактува върху слой паста. Идеалното е: Намазване и после изгребване със специална шпакличка с много прецизен ръб. Това за електрониката.

 

За примера със спирачките: Далеч по-голям ефект ще има ако повърхностите се шлайфат така, че да контактуват с максимална площ (ръждата...), а не в ограничен брой точки. Но ако това се направи, не ми се мисли как джантата после ще се избие от главината, тя ще се срастне с нея :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е в глобалното затопляне...... :lol: :D :lol:

Само си чешете пръстите с тази тема.... Проблема е най-вече в малките дискове, които се монтират от производителя.....

Не може на тон и половина машина да сложиш диск 256 мм. и да не прегрява при екстремно спиране....

На Европейските коли от този клас монтират дискове над 300 мм. и за това нямат толкова проблеми...

Слагайте големи дискове и няма да ви ги криви..... Иначе с каквото и да ги мажете, не помага....

 

Е това е истината, не си чешем езиците, а даваме малко нАучен тон на темата :D Недомислен е Галанта в много отношения, въпреки че е СЪВЪРШЕН :D

И раздухваме разни там митове за скосени предници, дупки на дисковете, самурайски чугун и др.

 

От мен не-майстора, полезни съвети :icon_dance:

 

- добри меки, неизносени накладки, да не дерат;

- лек шлайф (ако е рентабилен) при слагане на нови накладки;

- профилактика при по-старите коли на апарати, изкривени водачи;

- спирачна течност (точка на кипене, анти-корозионни свойства - има отношение към блокиране на апаратите - има отношение към кривенето);

- ОЕМ дискове или добри заместители, не си хабете пари за дискове, които няма как да са по-добри ако са със същите размери;

- главното: наблягайте на стил на каране, съобразен с предназначението на колата

 

... и няма да има кривене.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е това е истината, не си чешем езиците, а даваме малко нАучен тон на темата :D Недомислен е Галанта в много отношения, въпреки че е СЪВЪРШЕН :D

И раздухваме разни там митове за скосени предници, дупки на дисковете, самурайски чугун и др.

 

От мен не-майстора, полезни съвети :icon_dance:

 

- добри меки, неизносени накладки, да не дерат;

- лек шлайф (ако е рентабилен) при слагане на нови накладки;

- профилактика при по-старите коли на апарати, изкривени водачи;

- спирачна течност (точка на кипене, анти-корозионни свойства - има отношение към блокиране на апаратите - има отношение към кривенето);

- ОЕМ дискове или добри заместители, не си хабете пари за дискове които няма как да са по-добри ако са със същите размери;

- главното: наблягайте на стил на каране съобразен с предназначението на колата

 

... и няма да има кривене.

И последно. Обявяваме за консуматив и спирачните дискове и ги сменяме заедно с маслото на двигателя :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи решил съм по следният начин да проведа експеримента:

 

Прибори и материали:

 

Телена четка (с която да махна ръждата и мръсотията от джантата и диска)

Финна шкурка (за иглаждане на допирателните повърхности)

 

 

Пастата няма да помогне. Направи си един прост експеримент - след като си спрял екстремно 1 път, слез и пипни диска (гледай да не се изгориш :D ) и сравни с джантата, която е леко топла или студена. След това направи серия от много леки спирания, спускания. Пипни пак джантата, тя ще е доста по-топла, но самият диск може би ще е по-студен от първия експеримент.

 

Какво ти говори това?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И последно. Обявяваме за консуматив и спирaчните дискове и ги сменяме заедно с маслото на двигателя :icon_clap:

 

Най-добре е: Сменяме колата всяка година :D

 

Ела виж моите консумативи на 95к км, няма изгледи да ги сменям скоро :D С оригиналните накладки, японец ги е слагал :)

 

Знаете ли кое не ми харесва на спирачките? Не това че кривят (както казах при мен го няма този ефект), а това че седят меки спирачките! Много е голяма масата на колата... Така си беше и на 24к км като я взех, предполагам, че това е стандартното поведение... Какво ли не направих в началото, в селския сервиз тука прегледахме цялата спирачна система, нови течности, всичко е проверено... но не ме кефи. Затова карам с голяма дистанция (условията на движението тук толерират да имаш голяма дупка пред себе си, рядко някой ще се ръга), а в следствие на това, не се налага екстремно спиране, оттам съм си решил проблемите с кривенето :D Засякъл съм, че при ежедневния си транспорт от/до работа натискам спирачка леко само 4 пъти (изключително рядко на магистралата), а на изхода от магистралата има рампа нагоре за убиване на скоростта, на практика само пускам газта и от 160 на изхода скоростта пада до 60 на вътрешния път. Така че при мен тези 95к км с оригинални накладки и идеален диск са просто в следствие на обстоятелствата. В градски режим в София със сигурност ще е друга картинката :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво толкова им има на тия дискове. Моите са по-големите - 276мм, и проблем с кривенето няма. Досега съм сменял само веднъж накладки на 70 000 и нищо повече.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 10 години ...

Текстар дисковете са все едно Зимерман............. давам ти макс. 10 000 км. пробег и после за боклука............

 

Тогава на моята кола защо монтира Текстар? На 6к км приключиха.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...