Премини към съдържание

Вагончето е болно :(


Препоръчано мнение

ОК адаш, аз само питам за да съм готов евентуално ;) че ми писна без вагончето, не че колта е лош ама ;) Ще може ли с Fluke-то да погледна там, в смисъл волтажа да не е над 300В че в момента имам сонда 1:1, 1:10 се загуби някъде или да я търся къде съм я запилял?

.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 67
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Днес монтирах обратно ЕКУ-то което адаша прегледа и се включих с осцилоскопа на първичната страна на бобината. Осцилограмата показва късо в нея (липсват затихващи колебания в края), ще поръчам цяло делко секонд хенд, дано бръмне тези дни вагончето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пикът на обратното напрежение е ~500V при здрава бобина. Осцилоскопа ти няма да живее дълго.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хей, Рек ;) по горе писах че търся къде съм си запилял 1:10 сондата. Е намерих я и пробата е с нея. А и Флюкето ще ги понесе тези 400В на входа ако бях със сонда 1:1.

Ти сега кажи защо още в началото каза че е комутатор? 6-то чувство или...сходен проблем???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега докато чакам куриера с делкото си мисля за евентуалните причини да се стигне до това състояние.

1. Вчера при замерването с осцилоскопа видях че кабела на кондензатора се клати подозрително лесно, дръпнах го и се скъса, като че ли се е държал само на шлаухката. Запоих го с надеждата че белата е в него но уви. Възможно ли е ако е бил откачен да не се усети а да изпатка бобина/комутатор?

2. Кабелите на свещите? Да ги сменя ли, по принцип кога се сменят?

3. Свещи? На колко километра се сменят, моите са на около 30-35 хил.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както каза Светльо - комутатор гори от бобина, кабели и свещи.......... Моите са на 15к и да речем 8 мес. и пак.

Свещите си ги смени задължително, дават им 30к пробег по рпинцип. Освен, ако не са по-специални. Кабелите - прецени си сам. Не могат ли нещо да се замерят, за да се провери..... Хубаво е да се сменят и те, ама .... пари....

Другото - провери тока, който влиза-излиза там... Пламен ми намери отечка на моята кола..... Прегледай за хлабави връзки, бе огледай всичко възможно. Дори мой приятел ми дава идея - понеже колиците са с доста служба - да се сложи малко графитна смазка на всички куплонги и пр.... За което смятах да повдигна въпрос към жичкаджиите - дали е така. Както той ми обясни - спомагала правенето на по-добър контакт.......

Знам ли какво да те посъветвам и аз....... Това с тоците са ми най-тегавите ремонти....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ИХААААААААААААА, дойде куриера с делкото, монтирах го веднага и бръмна като хората :) :) :)

Ще премеря кабелите, сменя свещите, голям кеф като ти работи автомобилчето!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дай Боже всекиму!

Миленски, прочети какъв номер пише на бобината ти и ми го прати - ако е от нея... Да проверя дали я имат и за 50 лв да си оправиш и старото делко.... за резерва....

Аз май вече се затресох от параноя с тез делка..... А ти вземи се разходи сега из околията да го тестваш и да му се порадваш!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хей, Рек ;) по горе писах че търся къде съм си запилял 1:10 сондата. Е намерих я и пробата е с нея. А и Флюкето ще ги понесе тези 400В на входа ако бях със сонда 1:1.

Ти сега кажи защо още в началото каза че е комутатор? 6-то чувство или...сходен проблем???

 

Еми усиления от комутатора сигнал освен за запалване се ползва и за показанията на оборотомера. И обикновено газаджиите се закачат за него, за да взимат информация за обототите. За конкретните причини, които довеждат до изгаряне на комутатора, не мога да разсъждавам, може да е мизерна инсталация, мизерна електроника, която вкарва транзистора в някакъв идиотски режим или просто банално го претоварва, докато не изгори от прегряване или още 100 неща. Но е факт, че често се случва. :) Решението е вторично стъпало, галванично разделено от комутатора, но там вече ше е сложно за тебе.

 

И още нещо - най-добре веднага си смени кондензатора защото, като чета, нищо чудно да е заминал. Ако нямаш читав кондензатор, бобината няма да се разрежда през свещта, ами частично през комутатора, като резултата ще е отново изгаряне.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз смених цялото делко, кондензатора върви с него така че няма да имам проблеми от това естество. Ще разгледам и от къде братята италианци са взели инфо за оборотите, предполагам че ако са го направили кадърно ще е от сигнала преди комутатора, директно от ЕКУ-то но е възможно и ти както казваш.

Сега имам проблем с оборотите на празен ход - високи са. Ще отворя нова тема за да не се месят нещата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще сменям свещите че им е минал живота. Сблъсках се със следната дилема обаче.

Свещите в момента са NGK-BKR6E-11, в аутодатата и някъде другаде ги дават такива. Погледнах на сайта на NGK обаче и останах изумен -

Make: MITSUBISHI

Model: CHARIOT/GRANDIS

Trim: 1992.6 - 1997.10 2000 - 4G63

BKR5E-11

Кое е вярното??? И има ли значение?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

BKR6E-11 е вярното.

Ако говориш за http://ngkpartfinder.co.uk там често се различават топлинните числа. Предполагам за по-студен климат?

 

Имам двойноплатинени Дензо, които стават на мястото на тези обикновени и забравяш за проблеми със свещи следващите 100 х км :)

 

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.ph...st&p=115519

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ngk.com, явно наистина някаква грешка. Кои са по добри - тези двойно платинени или иридиевите? Тези например стават ли? - http://cgi.ebay.co.uk/NGK-IRIDIUM-IX-SPARK...alenotsupported

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стават, но това са обикновените иридиеви - с иридиев централен и обикновен заземяващ електрод.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Карай, поръчах ги вече, поръчах от същия продавач и за колта и ми направи такава отстъпка че не можах да се стърпя. После като се замислих отстъпката е само в цената за доставка, за 5 лири всичките. Както и да е, цената е като за обикновена свещ (под 15лв.), ще си ги получа вероятно в понеделник, дано да са по качествени от ментетата тук.

За тези не разбрах само на колко да се сменят, Божо ако знае?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Цената е 15.50 като гледам без такси - двойно на обикновена свещ, но това си е нормалната им. Мисля че няма ментета на тях.... ама кой знае...

Принципно ги дават и тях на 100х така че проблеми няма. Само след 30-40х провери междината и как е заземяващия електрод. При изяждането на електрода се увеличава междината и натоварването на системата, но... така или иначе говорим за години :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...