Премини към съдържание

Вагончето е болно :(


Препоръчано мнение

Да си кажа... бат Марине след като направих стробоскопа и проверих ъгъла на запалване - при занулена тапа 5 градуса, при отворена 8 градуса предположих че всичко с ангренажа както каза Пламен е ОК. При високи обороти ъгъла бяга на 20 и повече градуса. Когато натисна педала и иска да угасне ъгъла намаля към белеза за ТОР.

 

 

Нещо ти бърка натоварването на двигателя. Ти с дебитомер ли си. Я го огледаи отпред за липси. И ако има някой покраи теб с сходна кола го смени за проба. Или я провери ако имаш честотомер какво вади на изхода. На празен ход от 30-31Hz и при форсиране трябва да вдига честотата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 67
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Днес пак до никъде..май към по лошо. Проверих дебитомера - колата вече си държи почти винаги около 2000 оборота на празен ход, понякога ги променя малко но са си там някъде. Не мога да разбера защо не ги сваля.

Та около 2000 оборота - 71Хц, по осцилоскоп не ми се мереха точно. Което си е нормално. При форсиране над тези 2000 честотата моментално нараства, импулсите са с добра форма, с една дума приказка.Реших да видя и импулсите на инжекторите. При тези обороти - около 2.15мс както се вижда от снимката. При разко натискане на педала на газта двигателя заглъхва и иска да угасне все едно не му стига гориво но продължителността на импулса рязко нараства - 3-4 пъти. Ако не угасне и вдигне обороти продължителноста на импулсите пак си е около 2-3 мс.

Пак погледнахме белега със стробоскопа - при 2000 оборота на празен ход е извън скала >20 градуса е. Когато дадох тапата на маса падна до 6-7 гр. а оборотите веднага на 800, двигателя тресе. Реших да врътна делкото и установих че много плава - малко мръдване на делкото и бяга с повече от 10 градуса. И като че ли не винаги е на едно и също място, май понякога го виждам на 2-3 различни места. Когато паднат оборотите двигателя чука и от въздушния филтър излиза дим с мирис на ацетон. Така смърди и в купето след 15-на минути работа на място.

Възможно ли е все пак да е ЕКУ-то? Как да го пробвам? Най-лесно с друго или ако го изпратя на някой да го пробва на такъв автомобил.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето снимката, не се е закачила.

Моето ЕКУ е MD312459, едно приятелче има Вагон N43W, за ЕКУ-то му излиза MD178142. Става ли да пробвам с неговото или са тотално различни?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сваляй делкото, и провери оста за луфтове тогава....Виж и с изключена букса на термо сензора, дали ще се промени нещо....

 

Ще проверя след малко за луфт, свалял съм капачката за оглед но не обърнах внимание да има луфт. Термосензора го мерих и студен и загрял, добре си е. При изключена букса ЕКУ-то минава в авариен режим и включва вентилаторите но проблема на двигателя остава.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пореден ден и отново до никъде :(. Прочетох грешките - няма, мига си чека през 0.5 сек. Преди да зануля ЕКУ-то снощи бях откачил за проба дебитомера и първоначално ми изкара грешки 12,13 и 25 които са точно от него, значи системата за диагностика работи. Направих едно кръгче из града (с големи мъки) но не отчита никакви грешки.

Свалихме и дросела за да видим стъпковото моторче. В смукателния колектор има много нагар (или може да е графит защото я карам предимно на газ) почистихме дупките по дросела, около степ мотора но отново без ефект. Пробвах и като откачих ламда сондата да видя как работи - без промяна.

Направо не ми го побира акъла как може да забива така двигателя когато натисна педала на газта че даже угасва. И то и на бензин и на газ където си е като котлон.

Аверчето каза че го съмнява ЕКУ-то? Може ли да е то при условие че със стробоскопа проверката показваше че подава искра точно на 5 градуса предварение?

Може ли да бъде например от ремъка баласиращия вал това чудо? Или от нещо друго по ангренажа. Да го събарям ли и него за оглед че направо съм в безизходица от към идеи?

 

Според мен допускаш грешка когато при откачване не настъпи промяна и ти изключваш този детайл като евентуално повреден. Виж и сравни параметритре който трябва да дава с тези от каталога. Между другото на един приятел колата даваше същите дефекти и след дълго ровичкане се оказа че някой му е набутал в ауспуха доста косми. Почти една кофа косми извадихме от гърнето. Не ми се вярва при тебе да е това ама за всеки случай провери някой да не ти е направил номер.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма да е запушен аспуха - откачихме цялата генерация за проба - за звук го докарахме като ЕВО но проблема си остана. Което може съм го мерил - с мултицет, осцилоскоп, в норма. Ама го няма зайчето, мъка :(

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Миленски, виж какво открих, докато се ровя насам-натам из форума :

 

За нашите любими коли сервиз в Бургас и региона

 

ДАРС АУТО - Бургас (до Метро) тел 056/ 840502

Сливен, ул. Цар Симеон 14 тел. 044/600 000

 

Звънни им и ги питай за една диагностика, не може да нямат уреди! Пък после хващай пътя нанякъде, ако не можеш да се оправиш сам

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма луфт в делкото, майстора каза че дима от въздушния филтър минава през клапана за ЕГР, да го проверя но не вярва да е от това.

В Дарс ауто Сливен момичето като чу че търся тестер ме попита какъв точно автомобил искам да пробвам :) След малко повече обяснения ме свърза със сервиза, от там ме зарадваха че имат само MUT3 и не могат да четат с него по стари автомобили като моя. Чудя се дали е така? И има ли смисъл да се чете с уред и дали ще покаже нещо към което да се насочим?

Другото което намерих е същия автомобил N33W като моя, в движение, продава се на части. EKU-то му е като моето но дали си струва да го взема (300лв.) и да се окаже че не е от него?

Някой може ли да ми помогне като пробва моето ЕКУ на неговото вагонче? Че ме е страх да тръгна с него, може да спре някъде и да се чудя какво да правя на пътя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Адаш ако е компютър като се закачи на тестер си личи от далеч, ама без тестер.....не се сещам как ще стане. Ако дима е от ЕГР-а, за проба го свали и вместо гарнитурата му изрежи една плътна ламаринка, да се затапи отвора. И след другото което си проверил..... и сервиз да намериш незнам как ще ти помогнат. А провери ли дали не ти смесва газта и бензина. Защо не измъкнеш мъркуча от изпарителя и да го затапиш. После пробвай само на бензин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Милен е прав! Ама не се сетих и аз по-рано..... Изолирай си газта..... Макар че дори да е някой клапан - пък и двата ли да са кихнали едновременно? Но какво пък, провери за всеки случай

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Адаш ако е компютър като се закачи на тестер си личи от далеч, ама без тестер.....не се сещам как ще стане. Ако дима е от ЕГР-а, за проба го свали и вместо гарнитурата му изрежи една плътна ламаринка, да се затапи отвора. И след другото което си проверил..... и сервиз да намериш незнам как ще ти помогнат. А провери ли дали не ти смесва газта и бензина. Защо не измъкнеш мъркуча от изпарителя и да го затапиш. После пробвай само на бензин.

Като гледам колегата как се мъчи, по добре се уговорете с него ти да отидеш там, да му я оправиш и той ще си плати каквото трябва.............аз ако бях на негово място вместо да разглабям ЕКУ-та, дросели, дадчици и т.н. и да си губя времето 2 седмици..........мерси.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това за смесване на газ и бензин не се сещам дали съм го гледал но като се замисля на газта има 3 клапана - на бутилката, след тръбата в коша на двигателя и на изпарителя. Но и 3-те ги са свързани към общо управление (Loveco ECU) ще бъде изпробвано още утре сутринта. Ама не вярвам - когато превключвам на газ за проба двигателя угасва и почти е невъзможно да се запали на газ.

ЕГР-то ще го затапя, ще направя както каза адаша цяла ламаринка вместо гарнитура.

Ако на адаша и на Пламен му се идва към Котел - разбира се поемам всички разходи и си плащам каквото трябва, обичам си колите и искам да са в изправност. Ама като се има в предвид разстоянието и че всеки си има работа предполагам че намен ще ми се наложи да се пробвам да отида до тях.

Ако не мога да се оправя до 2-3 дена ще мога ли да разчитам на помощ от вас (от 1.04 до 13.04 съм свободен),ако ви се намира свободно време за посещение при мен или аз при вас?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе помощ няма да ти откажем......пали и тръгвай, пък докъде стигнеш. Ако трябва ще пресрещнем и ще я правим на пътя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе помощ няма да ти откажем......пали и тръгвай, пък докъде стигнеш. Ако трябва ще пресрещнем и ще я правим на пътя.

 

Няма какво повече да кажа, това е най-страхотния кураж който може да ти се даде. Ще пробвам тези дни нещата които ми казахте, и ако не стане... имам телефона на Милен, май и на Пламен, ще тръгна и каквото стане. И да я прецакам тотално по пътя ще знам че съм направил каквото трябва. Коли много, хора малко. А и на Роско ако е готово бегачето обеща кораво въже ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като обещая - е като завещано! И въжето е кораво, легло свободно има удома..... Само се обади да се глася!

И дано да съм готов като хората, иначе на автовлак ще заприличаме :shock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Знам че си страшен Роско, дано си оправиш автомобилчето скоро. И не хвърляй изгорелия комутатор, ще искам да му хвърля едно око.

По болния въпрос - сега пробвах дали не смесва газ и бензин, изкарах маркучето от изпарителя, не се промени работата на двигателя, от маркуча не излизаше газ.

Почти 100% съм сигурен че нещо променя ъгъла на запалване, когато натисна педала на газта понякога (май-вече винаги ако е по рязко) се чуват гърмежи във въздушния филтър.

И защо оборотите на празен ход вече останаха около 1800 и се колебаят там някъде. И нормално ли е на тези обороти ъгъла на запалване да е над 20 градуса? Предполагам не - щом гърми.И си го обяснявам така - предварението е толкова голяма че когато натисна педала на газта и навлезе повече гориво в цилиндрите сместа не може да се възпламени и затова двигателя се спъва и иска да угасне. А оборотите на празен ход са високи поради голямото предварение и не може да се компенсират от стъпковия мотор и въздуха през него. При по-високи обороти буталото има по висока скорост и това донякъде компенсира големия ъгъл. Ама дали са ми верни обясненията - не ги чувам много тези механики май.

Другото което ми направи впечатление че когато беше още студен двигателя, в първите 1-2 минути работата беше като че ли с една идея по добре.

Все ми се иска преди да тръгна към адаша и Пламен да пробвам моето ЕКУ на друг Вагон - ако някой колега може да ми помогне да направя тази проба - грабвам ЕКУ-то, мятам се на Колта и газ при него.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За да е пълен гърча днес реших все пак да погледна ангенажа. Че като гледах схемите видях че има значение как е зацепена маслената помпа и балансовия вал, да не би те да са мръднали. Разхвърлих я - всички ролки, ремъци са в идеално състояние и точно на белег, не е от там мамка му.

Все повече и повече ме усъмнява ЕКУ-то, то друго не остана за проба. Не съм мерил само компресията в цилиндрите - да го направя ли???

Смятам да не се мъча повече освен ако не се намери колега на която кола да пробвам моето ЕКУ а при първа възможност да се пробвам да стигна при адаша в Пловдив.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пали гумите и отивай при адаша си...... Ако свалиш ЕКУ-то и му го пратиш - не може да му бае нещо и така? Пустите му тоци, земляк, най-са ми противни! Предпочитам ремонт на двигателя, там поне всичко си е ачик и се вижда...... Аман!

Хайде, дано се оправят нещата, а ако имаш нужда от нещо - свиркай, на линия съм

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Адаш свали ЕКУ-то да ми го пратиш. Звънни ми утре по телефона, има начин да се провери. И в краина сметка никакви грешки ли не даде.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И в краина сметка никакви грешки ли не даде.
Не знам, дали да не мерне и компресията......Да не излезе накрая грешката, изгорял 2-ри клапан, на 3-ти цилиндър.... :icon_hmm:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бе чак изведнъз в движение..... не вярвам! Тез' изведнъж работите са жичкаджийски и ремъчни..... Знаете колко ги долюбвам тях, за жалост ме застигат

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Работата отива май наистина към бобина. Изпратих ЕКУ-то на адаша да го погледне и проблема като че ли не е в него.

Какво ще ме посъветвате?

- нов дистрибутор - http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?Vie...alenotsupported

ремонтен комплект - http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?Vie...alenotsupported

или делко на старо?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Уффффф, това ми звучи някак си познато.........

Миленски, според мен кит-а ще ти свърши работа. Няма смисъл от цяло делко. То освен кит-а - в делкото има само капачка и палец, а 40 паунда горница за тях - не си струва. Не си струва и делко на старо да търсиш - скъпи са и не знаеш кога ще постнеш следващата тема ;-)

Само дано тези чаркалъци да са читави! Че аман, да знаеш!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

150 лв. в София в автоморга, от работеща кола с "гаранция"

Номера е MD19016824, T6T58071, ако на някой му се намира (@ros) предпочитам да си го купя от някой колега от форума.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изчакаи да ти върна компютъра....После с осцилоскопа ще погледнеш първичното напражение. Ще ти пратя графика от работеща кола и по това ще се ориентираш най-лесно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...