Премини към съдържание

Вагончето е болно :(


Препоръчано мнение

Днес спрях на кръстовище да изчакам и когато подадох газ да тръгна колата угасна. Запалих, пробвах да тръгна - пак угасна. Помислих си че е свършила газта, преминах на бензин - същата работа - паля и при подаване на газ гасне. Установих че угасва само при рязко натискане на газта, с мнооого плавно подаване успях да я вкарам в 3000-4000 об. и успях да се добера до вкъщи.

Огледах основно под капака - датчици, кабели - не се вижда явен проблем. Държи се по следния начин - пали малко трудно, когато запали оборотите са малко високи (1200-1300) при натискане на педала на газта ако е рязко направо забива и иска да угасне, ако е плавно се получават вибрации в мотора, някакво (май детонационно) чукане и едно пафкане което се чува във въздушния филтъри като премине 3000 об. долу горе се нормализира работата на мотора. Това и на газ и на бензин, обаче не изгаря сместа хубаво и люти на очите.

Какво може да е??? От скромните ми познания за двигателите имам чувството че се променя ъгъла на запалване по някаква причина. Възможно ли е да е прехвърлила зъб на ангренажа (сменяни преди 40 000км. с оригинални в Ратола-Пловдив) или от датчика на Хол или какъвто е там (не можех да го намеря предполагам е в бобина делкото).

Може ли да си диагностирам по някакъв начин проблема че в това състояние е невъзможно придвижването на автомобилчето, трябва да се спасявам на място. Помощ :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 67
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

От цялата работа най-кофти звучи пафкането във филтъра.... Провери ли МАФ-сензора? Нали беше с обикновена газова?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Обикновенна, с ламда контрол никога не ми е гърмяла. А Не ми се вярва да е от там, МАФ сензора май няма отношение към работата на газ, за всеки случай изключих буксата му - не се наблюдаваше промяна в работата на двигателя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Провери си ремъка, за прескочил зъб.....Виж също и свещите, дали са работили както трябва....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Катализатора си е там, възможно ли е изведнъж да се запуши дотолкова че да стане така? До днес вървеше като самолет, мотора мъркаше. По километраж колата е на 215000 и като го гледам си е фабричниия. Миризмата наистина е силна, преди час-два пробвах и я запалих пак, на улицата е и жената веднага усети че мирище гадно и люти на очите.

Ще погледнем с майстора ми утре след обяд за прехвърлил зъб на ремъка, ще трябва да попрочета как и къде да гледаме но предполагам ще се справи (с механиката е по-добре ама днес като я погледна почнахме да търсим центробежния регулатор за ъгъла на запалване че го съмнявало да губи центровка от него).

Бат Марине, какво може да се гадае по свещите?

Не ми свети лампа за двигателя но докато се мъча да я вкарам в оборот за да я местя се чува цъкане от реле под волана.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Свали ги и виж как са работили.....Ако са черни и влажни, значи не работят както трябва...

Вижте и центровката, а и това което Милен каза....Даже го откачи катализатора и опитай без него, как ще работи....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Комутатор. Но за да разбереш точно кво се случва - диагностика.

Диагностика ама ще си е самодиагностика тип помогни си сам, тук на село... Ще погледнем и комутатора, като се замисля е на едно с бобината. Предполагам с осцилоскопа ще може да се хване ако има бела.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това с комутатора ми е най-малко вероятното..... Ако делкото е 30% близо до моето - няма да намерите центробежен регулатор - това се регулира от любимият ми Кнок-сензор, аз карам почти година без такъв и забрави - не е от него. Особено при каране на газ - там няма чак такива детонации, които да се регулират........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Едно по едно какво стана. Канала на майстора беше зает и се освободи едва днес. През седмицата си събрах един стробоскоп за да видя поне какво става с центровката.

1. Трудно запалих, когато въртях на стартер единствено припалваше в момента на отпускане на ключа и спиране на стартера. Наложи се да я пусна по баира. Запали - на 2000 об. и като че ли не се чувстваше така осезаемо забиването при средни обороти. Като се стопли - същата работа.

2. Откачихме катализатора, бая бяха клеясали болтовете да се наложи доста нагряване. Същата работа.

3. Погледнах с стробосопа - както си е описано в ръководството на 4G63 - с маса дадена на тапата за ъгъла на изпреварване - 5 градуса, без маса на нея - 8-9 градуса. Като увеличавам оборотите ъгъла се увеличава до над 20 градуса (за това не съм сигурен дали трябва да е така).

4. Свалихме свещите - съвсем леко опушени в долния край, от едната страна електрода е кермиден на цвят, от другата леко опушен. Върнахме ги - няма ефект.

5. Пробвахме кабелите с една друга свещ - един по един. Тука майстора ми каза че му се вижда малко слаба и разпиляна искрата, по средата изтънявала. Като се замислих на газ в това състояние работи много зле, не може да запаля даже, когато превключа в движение забива много повече от това като е на бензин.

6. Изключих кабела на стъпковия мотор да не би да прави бели той - не се промени нищо...

 

А сега какво да правя??? И какво да тествам още. Дали Реконструктора няма да се окаже прав с комутатора? Дайте съвет как да го тествам, кофти че е в бобината иначе досега да съм му извъртял един друг за проба.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Едно по едно какво стана. Канала на майстора беше зает и се освободи едва днес. През седмицата си събрах един стробоскоп за да видя поне какво става с центровката.

1. Трудно запалих, когато въртях на стартер единствено припалваше в момента на отпускане на ключа и спиране на стартера. Наложи се да я пусна по баира. Запали - на 2000 об. и като че ли не се чувстваше така осезаемо забиването при средни обороти. Като се стопли - същата работа.

2. Откачихме катализатора, бая бяха клеясали болтовете да се наложи доста нагряване. Същата работа.

3. Погледнах с стробосопа - както си е описано в ръководството на 4G63 - с маса дадена на тапата за ъгъла на изпреварване - 5 градуса, без маса на нея - 8-9 градуса. Като увеличавам оборотите ъгъла се увеличава до над 20 градуса (за това не съм сигурен дали трябва да е така).

4. Свалихме свещите - съвсем леко опушени в долния край, от едната страна електрода е кермиден на цвят, от другата леко опушен. Върнахме ги - няма ефект.

5. Пробвахме кабелите с една друга свещ - един по един. Тука майстора ми каза че му се вижда малко слаба и разпиляна искрата, по средата изтънявала. Като се замислих на газ в това състояние работи много зле, не може да запаля даже, когато превключа в движение забива много повече от това като е на бензин.

6. Изключих кабела на стъпковия мотор да не би да прави бели той - не се промени нищо...

 

А сега какво да правя??? И какво да тествам още. Дали Реконструктора няма да се окаже прав с комутатора? Дайте съвет как да го тествам, кофти че е в бобината иначе досега да съм му извъртял един друг за проба.

Значи, ако трудно пали и си прави каквото си иска, но все пак пали, според мен възможно е от ЕКУ-то да е или по точно електролитните кондензатори са се спекли ,разтекли и т.н..............

Другия вариант е да е бобина, тъй като все пак има искра,но тя не е достатъчно силна ,за да възпламени сместа в цилиндъра, а това става само когато комутатора бачка правилно ,а бобината има пробив някъде в намотките, тогава все пак има случай ,в който се самоиндукцира ЕДН в останалата част от намотката и съответно има искра..........ако ви се вижда слаба и бяла, тогава аз залагам на бобина,ноо............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Пламене, ще погледна тези прословути кондензатори но не знам къде се намира ЕКУ-то? В краката на шофьора или на пътника.

И мен ме съмнява да е бобина/комутатор защото трудно запалва, не държи стабилни обороти но главния проблем е че при натискане на педала на газта двигателя угасва, придвижвам я много трудно като си играя с газта като я подавам мнооооого бавно за да вдигна оборотите над 3500 където работи като че ли нормално. Както казах на газ работи много по лошо. Което пък ме замисля отново за силата на искрата и бобина-комутатор. Има ли някакъв вариант за диагностика без да се пробва с изправни елементи каквито нямам под ръка а да купя бобина и да не е от нея...срамота.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тестер най-наблизо май е при теб ;) ама направо не ми стига акъла как ще се пътува в това състояние... Със светодиод ще стане ли рааботата (така и не намерих буксатан за само/диагностика ама ще се напъна утре) ? Ако не ми свети CheckEndgin-a ще има ли въобще записани грешки?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мъка... свалих ЕКУ-то, отворих го, няма надути и изтекли електролити, за всеки случай ги премерих като ги свалих, на снимките се вижда че са в отлично състояние. За всеки случай ги смених. Няма промяна, трудно запали, при натискане на педала глъхне, оборотите падат и угасва. Като я излъжа да вдигне над 3500 долу-горе е добре.

Намерих буксата за самодиагностика, но не можах да прочета нищо. Буксата е от новите, 16 пинова. По описание трябва да вади кода за неизправност с мигане на CheckEngine но тя си светва при контакт и след 5 сек. угасва. Повече не светва. Пробвах на 7-ми крак на буксата и маса с мултицета - при контакт 4.8В и си стои така. Няма импулси, няма нищо. Има ли някакъв пиниз или просто без MUT не става???

За капак на всичко отидох с нея до едно приятелче, постоях половин час и след това не можах да запаля, въртях доста на стартер, припали 1-2 пъти за малко и акумулатора умря. Оставих я при него да зареди акумулатора и да си я прибирам по-късно :(

Направо нямам идея какво да гледам и какво да пробвам вече. Някакви идеи???

http://img171.imageshack.us/img171/3717/1000426.jpg

http://img140.imageshack.us/img140/1843/40896284.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:please: :please: :please:

Направо не знам какво да правя вече. Снощи когато отидох да си прибирам автомобилчето направихме с приятелчето сравнение на искрата на неговия и моя автомобил. Еми няма разклика което свали съмненията от комутатор/бобина. За кратко се зарадвах че сме открили повредата-като че ли не беше влязъл добре маркуча от въздушния филтър, набутахме го добре но уви. Не е от там.

Какво остана??? Колата се държи така като че ли не и стига гориво когато натисна педала на газта. Обаче и на LPG и на бензин е без разлика.

1. Възможно ли е да не и стига въздух (проврил съм въздушния филтър)???

2.Възможно ли е да и идва въздуха пък в повече и по-тази причина да не може да засмуче и LPG?

3. Тази система за EGR с едни клапанчета и маркучета може ли да причини това и ако да как да я тествам?

4. Да меря ли TPS-а или не може да е от него?

5. Може ли сам да и направя самодиагностика? (Потърсих МУТ с цел да си купя но цената ме потресе, има ли друга алтернатива?)

6. Какво да правя?

 

P.S.

Намерих това за самодиагностика по мигане на лампата CheckEngine, може ли да стане така?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А като пробва да четеш грешките, първи крак на буксата даде ли го на маса. Така са влиза в режим на диагностика. Другото което се сещам , предполагам че на газовата си с плочка. От тези плочки дето вътре са с възвратна клапа и отвън с гумен пръстен. Я погледни тази клапа вътре да не е заседнала.

 

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubish...0DIAGNOSTIC.pdf

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не го бях дал, приди минута го забелязох това за 1-ви крак, на описанието на руски не го дават, ще пробвам после. Нямам плочка, нямам клапи. Италианеца които е монтирал газовата уредба е монтирал само един пръстен със стеснение около ф50-60 и след него щуцера за LPG, всичко това точно в маркуча преди дроселната клапа. Работеше си много добре на LPG въпреки че е само с ламбда контрол.

 

Сега видях това - http://www.levelzeromotorsports.com/store/...fbb0db5be5772aa

 

Може ли да монтирам такава плочка за да избегна съмненията от неработеща EGR?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пореден ден и отново до никъде :(. Прочетох грешките - няма, мига си чека през 0.5 сек. Преди да зануля ЕКУ-то снощи бях откачил за проба дебитомера и първоначално ми изкара грешки 12,13 и 25 които са точно от него, значи системата за диагностика работи. Направих едно кръгче из града (с големи мъки) но не отчита никакви грешки.

Свалихме и дросела за да видим стъпковото моторче. В смукателния колектор има много нагар (или може да е графит защото я карам предимно на газ) почистихме дупките по дросела, около степ мотора но отново без ефект. Пробвах и като откачих ламда сондата да видя как работи - без промяна.

Направо не ми го побира акъла как може да забива така двигателя когато натисна педала на газта че даже угасва. И то и на бензин и на газ където си е като котлон.

Аверчето каза че го съмнява ЕКУ-то? Може ли да е то при условие че със стробоскопа проверката показваше че подава искра точно на 5 градуса предварение?

Може ли да бъде например от ремъка баласиращия вал това чудо? Или от нещо друго по ангренажа. Да го събарям ли и него за оглед че направо съм в безизходица от към идеи?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ама ти още ли не си проверил агренажа, за прескочил зъб.....Първо това трябваше да направиш....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами след като дава ъгъл 5 грауса при занулена тапа, значи би трябвало всичко с агр. да е добре........от бал. вал не може да има такава промяна във вървенето............вероятно става въпрос за запалването , провери ли дали правилно сте накачили кабелите за дистр. капачка? Този мотор има последователност на редене на запалването на цилиндрите както следва: 1-3-4-2 .............ако сте объркали два от тях, ще има тези симптоми, за които споменаваш............

Друго нещо може да бъде изместването на ТПС-а спрямо дроселната клапа, особено ако е кихала колата, ТПС-а трябва да дава от 460 до 620 миливолта напрежение при загрял и работещ на празн ход мотор...........

Може да има проблем с дюзите, които да са запушени.............

Всичко може както виждаш и не може така дистанционнно да се определи..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да си кажа... бат Марине след като направих стробоскопа и проверих ъгъла на запалване - при занулена тапа 5 градуса, при отворена 8 градуса предположих че всичко с ангренажа както каза Пламен е ОК. При високи обороти ъгъла бяга на 20 и повече градуса. Когато натисна педала и иска да угасне ъгъла намаля към белеза за ТОР. Така ли трябва да е.

Пламене, реда на запалване не може да е променен защото белата стана в движение...

За ТПС-а не съм го мерил, днес като свалихме дросела го погледнах и видях че болтовете не бяха барани, боята стоеше по тях.

Дюзите - може и да са позапушени защото при палене на бензин малко се затрудняваше (пак нямаше средни обороти) но след 1-2 минути работа всичко беше ОК. Но на ГАЗ симптомите са същите. Натискаш педала и прави Бууу и иска да угасне. Бавно и на стъпки и вдига обороти, малко иска и да кашля.

Дистанционно зная че не може да се определи, най-ми се иска да я видите или ти и адаша но не зная как да я докарам до вас. На извънградското добре, ако не гася никаде имам шанс да пристигна но в София особенно...нямам идея както трудно се изнасям докато влезе в оборот...а ако и я угася и не мога да я запаля.

Ама както гледам май натам отива работата. Ако може няколко напътствия за други проверки. Утре ако остане време ще чукна с осцилоскопа дюзите да видя времената и какво става като подам газ, също така и ЕГР клапана да го затапя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сваляй делкото, и провери оста за луфтове тогава....Виж и с изключена букса на термо сензора, дали ще се промени нещо....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...