milenjs Публикувано 3 април 2009 Автор Сподели Публикувано 3 април 2009 ОК адаш, аз само питам за да съм готов евентуално ;) че ми писна без вагончето, не че колта е лош ама ;) Ще може ли с Fluke-то да погледна там, в смисъл волтажа да не е над 300В че в момента имам сонда 1:1, 1:10 се загуби някъде или да я търся къде съм я запилял?. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 8 април 2009 Автор Сподели Публикувано 8 април 2009 Днес монтирах обратно ЕКУ-то което адаша прегледа и се включих с осцилоскопа на първичната страна на бобината. Осцилограмата показва късо в нея (липсват затихващи колебания в края), ще поръчам цяло делко секонд хенд, дано бръмне тези дни вагончето. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 8 април 2009 Сподели Публикувано 8 април 2009 Хайде дано поне ти, че моята я чакам от кое време да дойде....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 8 април 2009 Сподели Публикувано 8 април 2009 Пикът на обратното напрежение е ~500V при здрава бобина. Осцилоскопа ти няма да живее дълго. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 8 април 2009 Автор Сподели Публикувано 8 април 2009 Хей, Рек ;) по горе писах че търся къде съм си запилял 1:10 сондата. Е намерих я и пробата е с нея. А и Флюкето ще ги понесе тези 400В на входа ако бях със сонда 1:1.Ти сега кажи защо още в началото каза че е комутатор? 6-то чувство или...сходен проблем??? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 9 април 2009 Admin Сподели Публикувано 9 април 2009 Комутатор е проблема. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 9 април 2009 Автор Сподели Публикувано 9 април 2009 Сега докато чакам куриера с делкото си мисля за евентуалните причини да се стигне до това състояние.1. Вчера при замерването с осцилоскопа видях че кабела на кондензатора се клати подозрително лесно, дръпнах го и се скъса, като че ли се е държал само на шлаухката. Запоих го с надеждата че белата е в него но уви. Възможно ли е ако е бил откачен да не се усети а да изпатка бобина/комутатор?2. Кабелите на свещите? Да ги сменя ли, по принцип кога се сменят?3. Свещи? На колко километра се сменят, моите са на около 30-35 хил. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 9 април 2009 Сподели Публикувано 9 април 2009 Както каза Светльо - комутатор гори от бобина, кабели и свещи.......... Моите са на 15к и да речем 8 мес. и пак. Свещите си ги смени задължително, дават им 30к пробег по рпинцип. Освен, ако не са по-специални. Кабелите - прецени си сам. Не могат ли нещо да се замерят, за да се провери..... Хубаво е да се сменят и те, ама .... пари.... Другото - провери тока, който влиза-излиза там... Пламен ми намери отечка на моята кола..... Прегледай за хлабави връзки, бе огледай всичко възможно. Дори мой приятел ми дава идея - понеже колиците са с доста служба - да се сложи малко графитна смазка на всички куплонги и пр.... За което смятах да повдигна въпрос към жичкаджиите - дали е така. Както той ми обясни - спомагала правенето на по-добър контакт.......Знам ли какво да те посъветвам и аз....... Това с тоците са ми най-тегавите ремонти.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 9 април 2009 Автор Сподели Публикувано 9 април 2009 ИХААААААААААААА, дойде куриера с делкото, монтирах го веднага и бръмна като хората :) Ще премеря кабелите, сменя свещите, голям кеф като ти работи автомобилчето! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 9 април 2009 Сподели Публикувано 9 април 2009 Дай Боже всекиму!Миленски, прочети какъв номер пише на бобината ти и ми го прати - ако е от нея... Да проверя дали я имат и за 50 лв да си оправиш и старото делко.... за резерва.... Аз май вече се затресох от параноя с тез делка..... А ти вземи се разходи сега из околията да го тестваш и да му се порадваш! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 9 април 2009 Сподели Публикувано 9 април 2009 Хей, Рек ;) по горе писах че търся къде съм си запилял 1:10 сондата. Е намерих я и пробата е с нея. А и Флюкето ще ги понесе тези 400В на входа ако бях със сонда 1:1.Ти сега кажи защо още в началото каза че е комутатор? 6-то чувство или...сходен проблем??? Еми усиления от комутатора сигнал освен за запалване се ползва и за показанията на оборотомера. И обикновено газаджиите се закачат за него, за да взимат информация за обототите. За конкретните причини, които довеждат до изгаряне на комутатора, не мога да разсъждавам, може да е мизерна инсталация, мизерна електроника, която вкарва транзистора в някакъв идиотски режим или просто банално го претоварва, докато не изгори от прегряване или още 100 неща. Но е факт, че често се случва. Решението е вторично стъпало, галванично разделено от комутатора, но там вече ше е сложно за тебе. И още нещо - най-добре веднага си смени кондензатора защото, като чета, нищо чудно да е заминал. Ако нямаш читав кондензатор, бобината няма да се разрежда през свещта, ами частично през комутатора, като резултата ще е отново изгаряне. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 9 април 2009 Автор Сподели Публикувано 9 април 2009 Аз смених цялото делко, кондензатора върви с него така че няма да имам проблеми от това естество. Ще разгледам и от къде братята италианци са взели инфо за оборотите, предполагам че ако са го направили кадърно ще е от сигнала преди комутатора, директно от ЕКУ-то но е възможно и ти както казваш.Сега имам проблем с оборотите на празен ход - високи са. Ще отворя нова тема за да не се месят нещата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 10 април 2009 Автор Сподели Публикувано 10 април 2009 Ще сменям свещите че им е минал живота. Сблъсках се със следната дилема обаче.Свещите в момента са NGK-BKR6E-11, в аутодатата и някъде другаде ги дават такива. Погледнах на сайта на NGK обаче и останах изумен - Make: MITSUBISHIModel: CHARIOT/GRANDISTrim: 1992.6 - 1997.10 2000 - 4G63 BKR5E-11 Кое е вярното??? И има ли значение? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 10 април 2009 Сподели Публикувано 10 април 2009 BKR6E-11 е вярното.Ако говориш за http://ngkpartfinder.co.uk там често се различават топлинните числа. Предполагам за по-студен климат? Имам двойноплатинени Дензо, които стават на мястото на тези обикновени и забравяш за проблеми със свещи следващите 100 х км http://www.mitsubishibg.com/forum/index.ph...st&p=115519 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 10 април 2009 Автор Сподели Публикувано 10 април 2009 ngk.com, явно наистина някаква грешка. Кои са по добри - тези двойно платинени или иридиевите? Тези например стават ли? - http://cgi.ebay.co.uk/NGK-IRIDIUM-IX-SPARK...alenotsupported Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 10 април 2009 Сподели Публикувано 10 април 2009 Стават, но това са обикновените иридиеви - с иридиев централен и обикновен заземяващ електрод. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 10 април 2009 Автор Сподели Публикувано 10 април 2009 Карай, поръчах ги вече, поръчах от същия продавач и за колта и ми направи такава отстъпка че не можах да се стърпя. После като се замислих отстъпката е само в цената за доставка, за 5 лири всичките. Както и да е, цената е като за обикновена свещ (под 15лв.), ще си ги получа вероятно в понеделник, дано да са по качествени от ментетата тук.За тези не разбрах само на колко да се сменят, Божо ако знае? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 10 април 2009 Сподели Публикувано 10 април 2009 Цената е 15.50 като гледам без такси - двойно на обикновена свещ, но това си е нормалната им. Мисля че няма ментета на тях.... ама кой знае...Принципно ги дават и тях на 100х така че проблеми няма. Само след 30-40х провери междината и как е заземяващия електрод. При изяждането на електрода се увеличава междината и натоварването на системата, но... така или иначе говорим за години Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.