seyken Публикувано 21 октомври 2008 Сподели Публикувано 21 октомври 2008 Колеги, вечe 3-4 пъти за 2 седмици ми прави впечатление следното: При завой на паваж (независимо ляв или десен) при напълно или над половината навит волан се чува неколкократно изтропване отпред вдясно... имам усещане,че е във вертикалната ос в зоната на амортисьора, въпреки че не го усещам на волана... въпросното тропане се наблюдава САМО на паваж - на черен път или на лош асфалт го няма...Някой има ли идея от какво може да е? Амортисьор? Тампон?Окачването е в норми - изключвайки рязаните предни пружини (така я купих скъсявани са в Австрия от тамошният собственик). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 21 октомври 2008 Сподели Публикувано 21 октомври 2008 Колеги, вечe 3-4 пъти за 2 седмици ми прави впечатление следното: При звой на паваж(независимо ляв или десен) при напълно или над половината навит волан се чува неколкократно изтропване отпред вдясно...имам усещане,че е във вертикалнта ос в зоната на амортисьора, въпреки че не го усещам на волана...въпросното тропане се наблюдава САМО на паваж- на черен път или на лош асфалт го няма...Някой има ли идея от какво може да е ? Амортисьор? Тампон?Окачването е в норми- изключвайки рязаните предни пружини(така я купих скъсявани са в Австрия от тамошният собственик)Накрайник или носач - долен или горен, вдигни колата на крик, завий волана и хвани здраво колелото. Раздвижи го нагоре-надолу и странично и гледай за хлабини около шарнирите. Разклати при спряло положение волана (в празния му ход), ако подобно чукане се чува, помоли приятел да хване външния накрайник и вижте дали чукането изчезва. Това са най-вероятните причини. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
seyken Публикувано 21 октомври 2008 Автор Сподели Публикувано 21 октомври 2008 Накрайник или носач- долен или горен, вдигни колата на крик, завий волана и хвани здраво колелото- раздвижи го нагоре-надолу и странично и гледай за хлабини около шарнирите. Разклати при спряло положение волана (в празния му ход), ако подобно чукане се чува, помоли приятел да хване външния накрайник и вижте дали чукането изчезва. Това са най-вероятните причини. Благодаря колега - ще направя проверка... пусто време все е кът, но ще се справим... :D И аз имах съмнение за носач (долен или горен), но окачването е още ново за мен (преди бях с Галант E33A).Сега като се замисля се сещам и за изчукване при рязко навиване на волана до крайно положение (това при спрял автомобил)... ама все си мисля, че това е ограничителя и е нормално?! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 21 октомври 2008 Сподели Публикувано 21 октомври 2008 Благодаря колега - ще направя проверка... пусто време все е кът, но ще се справим... :D И аз имах съмнение за носач (долен или горен), но окачването е още ново за мен (преди бях с Галант E33A).Сега като се замисля се сещам и за изчукване при рязко навиване на волана до крайно положение (това при спрял автомобил)... ама все си мисля, че това е ограничителя и е нормално?!Ами иди при ДЖ Тумби, точно за 5 минути ще ти постави диагнозата, така по Интернет не е много достоверна диагностиката :icon_thumbup: Иначе чукането в крайно положение е още един допълнителен симптом за накрайници, но пак казвам, иска си да се види.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitsubishifen Публикувано 26 януари 2009 Сподели Публикувано 26 януари 2009 И на моя Галант се появи това тропане. И ако е от накрайник, той сменя ли се сам или целия носач? :mitsu-smiley: :icon_n_king: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 26 януари 2009 Сподели Публикувано 26 януари 2009 И на моя Галант се появи това тропане. И ако е от накрайник, той сменя ли се сам или целия носач? :mitsu-smiley: :icon_n_king:Накрайниците, колега, нямат отношение към носачите - те са на кормилната рейка и се сменят отделно. Струват по около 25 лв. бройката от алтернативни производители и около 70 лв на парче оригинални. Вземи се хубави, ако проблемът ти е от тях. В огромна част от случаите обаче долните ти прави носачи си отиват (а при тях шарнирът е захванат по начин, който налага смяната на целия носач), което значи нови долни прави носачи. Кривите носачи ги рециклира тук DJ Tymbi, че са по около 400 лв. парчето нови... Това са най-честите причини за тропане отпред, ако са ти здрави амортисьорите. За да си сигурен, отиваш на диагностика. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitsubishifen Публикувано 26 януари 2009 Сподели Публикувано 26 януари 2009 Мерси SLX ;) :icon_angel: Не знам точно от какво тропа, но се чува при паваж и се чува и от двата края на колата. И се чудех от какво може да е Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 26 януари 2009 Сподели Публикувано 26 януари 2009 Накрайниците, колега, нямат отношение към носачите - те са на кормилната рейка и се сменят отделно. Струват по около 25 лв. бройката от алтернативни производители и около 70 лв на парче оригинални. Вземи се хубави, ако проблемът ти е от тях. В огромна част от случаите обаче долните ти прави носачи си отиват (а при тях шарнирът е захванат по начин, който налага смяната на целия носач), което значи нови долни прави носачи. Кривите носачи ги рециклира тук DJ Tymbi, че са по около 400 лв. парчето нови... Това са най-честите причини за тропане отпред, ако са ти здрави амортисьорите. За да си сигурен, отиваш на диагностика.Упс... не бих си сложил накрайници от тия по 25 лв. в никакъв случай, че после клиента ще ме линчува... Забрави. Обикновено слагам на трите петици от тях... Аз лично като взех моята кола ги смених и досега нямат проблем, а пък аз си карам доста агресивно в София и по много - 50 000 км. до този момент и нямат проблеми... Кривите носачи се рециклират, но за правите не бих ти препоръчал това... Само нови и то читави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 27 януари 2009 Сподели Публикувано 27 януари 2009 Не е гаранция, че ще се оправи... После може да вземеш и криви, и пак да не се оправи... После и кормилни накрайници външни/вътрешни, и пак не е гаранция... За това най-добре иди да ти открият от къде идва тропането, и тогава предприемай покупки... :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Malcho Публикувано 27 януари 2009 Сподели Публикувано 27 януари 2009 Използвам темата да попитам, макар че скоро ще ходим при Пламен по други причини, но все пак...Аз смених два предни накрайника преди 2-3 месеца, нямаше никакъв яд, но сега точно както казва колегата по паваж или по неравен черен път се чува едно тропане, само че при мен по-скоро с краката си го усещам някъде под педалите или в тази област. Сякаш нещо се лашка на ляво и надясно, и това след като скочих в една дупка, то от тогава и едно свирене чувам, но мисля че не са свързани нещата... Някой да има идея какво може да е? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 27 януари 2009 Сподели Публикувано 27 януари 2009 Използвам темата да попитам, макар че скоро ще ходим при Пламен по други причини, но все пак...Аз смених два предни накрайника преди 2-3 месеца, нямаше никакъв яд, но сега точно както казва колегата по паваж или по неравен черен път се чува едно тропане, само че при мен по-скоро с краката си го усещам някъде под педалите или в тази област. Сякаш нещо се лашка на ляво и надясно, и това след като скочих в една дупка, то от тогава и едно свирене чувам, но мисля че не са свързани нещата... Някой да има идея какво може да е?Тампони на стабилизиращата щанга, задни тампони на носачите, биалетки... Ако е горе тропането - тогава тампони на макферсона или амортисьори... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 27 януари 2009 Сподели Публикувано 27 януари 2009 Аз имам. Нарича се биалетки и тампони на реактивната щанга. Смених всичко и сега е бетон! Разбира се, трябва да се погледне, може да е само биалетки или само тампони, но по-добре е всичко долу и нови! Наскоро се возих на навигаторското място и направо ме риташе по краката! Особено на паваж - като барабанче тракаха!Упс, Пламен ме изпревари! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Malcho Публикувано 27 януари 2009 Сподели Публикувано 27 януари 2009 Ясно. Ами значи Пламене като дойдем при теб за гарнитурата и другите неща, ще трябва да погледнеш и това. Разбира се може и да си въобразявам, като гледам всичко под лупа, и дано да е така Мерси за идеите и предположенията. Пък ще видим Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nookie666 Публикувано 4 февруари 2009 Сподели Публикувано 4 февруари 2009 Извинявам се за намесата, но и при мен има едно отвратително тропане в предницата, и по-скоро вдясно. Сменял съм правите носачи (тропането си продължи), смених и тампоните на реактивната/стабилизиращата щанга - пак нищо. Амортисьорите са ми КОНИ -жълтите и къси пружини (не са рязани). Ходих на стенд за проверка на амортисьори - били си ОК. Имам съмнение за рейка, но... не знам. Налага ми се скоро да идвам до София (по не особено приятна причина) и смятам да отскоча до DJ Tymbi, да си каже и той мнението. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmizov Публикувано 5 февруари 2009 Сподели Публикувано 5 февруари 2009 И аз го имам този проблем колега! При мене са накрайниците на кормилната рейка, направо ги сменяй не са чак толкова скъпи! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nookie666 Публикувано 5 февруари 2009 Сподели Публикувано 5 февруари 2009 Интересното е обаче, че всичко изглежда здраво... Преди месец пак проверявахме цялата предница и единия накрайник беше "леко" тръгнал. Съмнявам се обаче много в рейката, защото днес пътувах извън града и при по-голям завой волана не се връща сам в положение за изправяне (или там както се казва). За да проверя амортисьорите трябва да се свали всичко долу... Другия проблем е, че при ниска скорост и спиране на тласъци се чува и едно чукане, все едно двигателя и скоростната кутия се сучат напред и се удрят накъде... Много искам да я види DJ-я, но вече ме притеснява много... Давайте предположения, моля ви! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 5 февруари 2009 Сподели Публикувано 5 февруари 2009 Интересното е обаче, че всичко изглежда здраво... Преди месец пак проверявахме цялата предница и единия накрайник беше "леко" тръгнал. Съмнявам се обаче много в рейката, защото днес пътувах извън града и при по-голям завой волана не се връща сам в положение за изправяне (или там както се казва). За да проверя амортисьорите трябва да се свали всичко долу... Другия проблем е, че при ниска скорост и спиране на тласъци се чува и едно чукане, все едно двигателя и скоростната кутия се сучат напред и се удрят накъде... Много искам да я види DJ-я, но вече ме притеснява много... Давайте предположения, моля ви!Ами идвай де...Твоите неща са доста и не вярвам да е само едно... повече са, но нито знам как ги проверявате, нито знам доколко сте на "ти" с автомобилите...Вчера един ми се обажда по тел-а (не знам кой му го е дал) и ми вика: "... дали мога сам да си сменя демпферната шайба на коленовия вал?" :wacko: :lol: :lol: Шах с една пешка и един "умрял" кон... :icon_doh: Нито го познавам, нито съм го виждал, нито нищо... :icon_doh: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nookie666 Публикувано 5 февруари 2009 Сподели Публикувано 5 февруари 2009 И аз го имам този проблем колега! При мене са накрайниците на кормилната рейка, направо ги сменяй не са чак толкова скъпи!Имаш предвид вътрешните накрайници (или т.н.аксиални удължения)? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmizov Публикувано 5 февруари 2009 Сподели Публикувано 5 февруари 2009 Колега, аз все си мисля, че се води външен накрайник, но може и да бъркам!Представлява една шпилка с резби от двете страни, като в едната има нещо като топка която се движи на ''ябълката'' на шпилката!Парт.номера му е: MR594674 може да го провериш по номера как точно се води тази джаджа! Не е скъпа, оригинална е към 95-100 лева. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 5 февруари 2009 Сподели Публикувано 5 февруари 2009 Колега, аз все си мисля, че се води външен накрайник, но може и да бъркам!Представлява една шпилка с резби от двете страни, като в едната има нещо като топка която се движи на ''ябълката'' на шпилката!Парт.номера му е: MR594674 може да го провериш по номера как точно се води тази джаджа! Не е скъпа, оригинална е към 95-100 лева.Вътрешен накрайник е това.............. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmizov Публикувано 5 февруари 2009 Сподели Публикувано 5 февруари 2009 Вътрешен накрайник е това.............. :icon_thumbup: Вече ще знам, как изглежда и за какво служи мерси Пацо! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nookie666 Публикувано 6 март 2009 Сподели Публикувано 6 март 2009 Първо да изкажа големи благодарности на DJ Tymbi за това, че успя да отдели време да погледне и моята кола :worthy: :worthy: :worthy: Пламене, ЦАР си, бате! Веднага разбра проблема и след 30мин. последният беше отстранен. Колата вече не тропа :icon_clap: Отново хиляди благодарности на Пламен :icon_n_king: :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Estilian Публикувано 6 март 2009 Сподели Публикувано 6 март 2009 Честито ;) Сподели все пак какъв се оказа проблемът, за да е завършена с поука темата Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 9 март 2009 Сподели Публикувано 9 март 2009 Упс... не бих си сложил накрайници от тия по 25 лв. в никакъв случай, че после клиента ще ме линчува... Забрави. Обикновено слагам на трите петици от тях... Аз лично като взех моята кола ги смених и досега нямат проблем, а пък аз си карам доста агресивно в София и по много - 50 000 км. до този момент и нямат проблеми... Кривите носачи се рециклират, но за правите не бих ти препоръчал това... Само нови и то читави.Пламене... точно преди 4 дни, май ми сложи от тия по 25 лв., та мисля да се подготвиш за линч :icon_box: Но ти имам доверие и мисля да ти се размине. :icon_thumbup: Иначе... благодарности и от мен, че помогна на Мицу отново да започне да се движи като самолет, а не като тролей Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 9 март 2009 Сподели Публикувано 9 март 2009 Пламене... точно преди 4 дни, май ми сложи от тия по 25 лв., та мисля да се подготвиш за линч :icon_box: Но ти имам доверие и мисля да ти се размине. :icon_thumbup: Иначе... благодарности и от мен, че помогна на Мицу отново да започне да се движи като самолет, а не като тролей Твоите са други, и не стават за по-новия модел............ твоите са пак на 555 и не са 25, а 35 лв., така че споко колега........... иначе машинката сега май почна да "движи", а............? :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.