bonevsy Публикувано 21 август 2008 Автор Сподели Публикувано 21 август 2008 Предни - 75-78%Задни 64-67%За задните - може би 1-2 % +/-, че не ми се слиза до колата за разпечаткатамомчето каза, че чисто новите са 85-90%, а абсолютния им минимум е ок 35%За смяна сиНа този стенд на който ходих и на който имам графика стойностите не са в % а някакви други.От сервиза ми казаха че стойностите в червените кръгчета (47 за предни и 57 за задни) са критични,т.е колкото по-малка е стойноста показана за амортесьорите(в черните квадрати) толкова по-добре. Ако е 75-78% и 64-67% то значи е много над червения сектор.Явно друг е бил стенда с други стойоности. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 21 август 2008 Сподели Публикувано 21 август 2008 Тогава не знам Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 21 август 2008 Сподели Публикувано 21 август 2008 На този стенд на който ходих и на който имам графика стойностите не са в % а някакви други.От сервиза ми казаха че стойностите в червените кръгчета (47 за предни и 57 за задни) са критични,т.е колкото по-малка е стойноста показана за амортесьорите(в черните квадрати) толкова по-добре. Ако е 75-78% и 64-67% то значи е много над червения сектор.Явно друг е бил стенда с други стойоности. Колега искам само да добавя, че има голяма разлика в поведението на колата, в зависимост от това, дали си сам в нея или с други спътници... И моята кола ми се струваше нестабилна, затова сложих спортно окачване. Сега по-добре усещам поведението на колата върху настилката Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bonevsy Публикувано 8 октомври 2008 Автор Сподели Публикувано 8 октомври 2008 Колеги,днес след доста време търсене на причината за нестабилноста на пътя се оказа ,че след слагането на червени КОНИ тази нестабилност изчезна.Колата я тествах само в градски условия ,но има осезаема разлика.Звука при преминаване на неравности е друг,люлеенето не се усеща(все пак като тествам извън града ще дам окончателно мнение за това),влизането в завоите е различно,и като се качи човек или двама отзад не опират задните гуми в калника.Проблема е бил в задните амортесьори защото като ги свалихме се видя че не са много "в час".В предните има още хляб.Настроихме и четирите КОНИ на 2 оборота за твърдост според схемите приложени от завода.При навиване на 3 оборота предните ставаха изключително твърди и с много дълго време за връщане в изходно положение след като се свият.Затова не предпочетох да ги оставя така и върнахме по 1 оборот. Първоначалните ми впечатления са за изключетелно поведение на колтата в града.Само като че ли предницата ми малко се повдигна и си мисля след зимата да ги сваля и да ги навия още един оборот.Може да стане много твърда но визията ще е неповторима. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 8 октомври 2008 Сподели Публикувано 8 октомври 2008 Колеги,днес след доста време търсене на причината за нестабилноста на пътя се оказа ,че след слагането на червени КОНИ тази нестабилност изчезна.Колата я тествах само в градски условия ,но има осезаема разлика.Звука при преминаване на неравности е друг,люлеенето не се усеща(все пак като тествам извън града ще дам окончателно мнение за това),влизането в завоите е различно,и като се качи човек или двама отзад не опират задните гуми в калника.Проблема е бил в задните амортесьори защото като ги свалихме се видя че не са много "в час".В предните има още хляб.Настроихме и четирите КОНИ на 2 оборота за твърдост според схемите приложени от завода.При навиване на 3 оборота предните ставаха изключително твърди и с много дълго време за връщане в изходно положение след като се свият.Затова не предпочетох да ги оставя така и върнахме по 1 оборот. Първоначалните ми впечатления са за изключетелно поведение на колтата в града.Само като че ли предницата ми малко се повдигна и си мисля след зимата да ги сваля и да ги навия още един оборот.Може да стане много твърда но визията ще е неповторима.И не само в града......... аз лично имам вече около 5-7000 км пробег със същите и вече се убеждавам, че карам друга кола........ Само че аз предпочетох комфортноста спрямо стабилността и съм си много доволен, така че ако правиш още един оборот ще е кофти според мен ( ще ми паднат пломбите ) :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Thel Публикувано 8 октомври 2008 Сподели Публикувано 8 октомври 2008 Колеги,днес след доста време търсене на причината за нестабилноста на пътя се оказа ,че след слагането на червени КОНИ тази нестабилност изчезна.Колата я тествах само в градски условия ,но има осезаема разлика.Звука при преминаване на неравности е друг,люлеенето не се усеща(все пак като тествам извън града ще дам окончателно мнение за това),влизането в завоите е различно,и като се качи човек или двама отзад не опират задните гуми в калника.Проблема е бил в задните амортесьори защото като ги свалихме се видя че не са много "в час".В предните има още хляб.Настроихме и четирите КОНИ на 2 оборота за твърдост според схемите приложени от завода.При навиване на 3 оборота предните ставаха изключително твърди и с много дълго време за връщане в изходно положение след като се свият.Затова не предпочетох да ги оставя така и върнахме по 1 оборот. Първоначалните ми впечатления са за изключетелно поведение на колтата в града.Само като че ли предницата ми малко се повдигна и си мисля след зимата да ги сваля и да ги навия още един оборот.Може да стане много твърда но визията ще е неповторима. Най-накрая колега. Радвам се, че чакането си е струвало. Много, много безаварийни километри!!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bonevsy Публикувано 8 октомври 2008 Автор Сподели Публикувано 8 октомври 2008 И не само в града .........аз лично имам вече около 5-7000 км. пробег със същите и вече се убеждавам че карам друга кола........само че аз предпочетох комфортноста спрямо стабилността и съм си мн. доволен , така че ако правиш още един оборот ще е кофти според мен ( ще ми паднат пломбите ) :icon_blush:Ами и аз заради това не исках да ги навия докрай, макар че приятелите ми в сервиза ме убеждаваха до последно. И нямаше и да си помисля да пипам нещо, ако предницата ми не беше се дигнала с 1-2 см. Но както казах сега идва зима и може би е по-добре. На пролет живот и здраве ще видя какво ще правя.Да питам накрая, защо кутиите на предните и задните амортисьори се различава? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 8 октомври 2008 Сподели Публикувано 8 октомври 2008 Ами и аз заради това не исках да ги навия докрай,макар че приятелите ми в сервиза ме убеждаваха до последно.И нямаше и да си помисля да пипам нещо,ако предницата ми не беше се дигнала с 1-2 см.Но както казах сега идва зима и може би е по-добре.На пролет,живот и здраве ще видя какво ще правя.Да питам накрая ,защо кутиите на предните и задните амортесьори се различава?Имаш предвид това, че едните са червени с черни надписи, а другите са с фотохартия ли? Ами защото предните стават и за предния модел Галант............ Е5хА, а задните са различни от на Е5хА............... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Thel Публикувано 8 октомври 2008 Сподели Публикувано 8 октомври 2008 Така. Понеже колегата ме държа в течение на проблема си с нестабилността на колата, и понеже аз също се сблъсках с този проблем, позволявам си да прехвърля нашия разговор тук, за да могат и други хора да се включат по въпроса. Става дума за това, дали тази нестабилност се дължи само на заминал амортисьор или тук влияние имат и омекналите пружини. Аз, както казах и на колегата, нямам основание да се съмнявам в моите амортисьори. Базирам твърдението си както на резултатите на тресачката, така и на лични наблюдения с разклащане на автомобила (след буквално увисване с цялата си тежест, а аз съм 100 килограма, амортисьорите веднага успокояват колата и тя не се тресе като желе). Марин също я погледна, провери за всякакви луфтове и т.н. и забеляза, че разстоянието между задна дясна гума и калника е по-малко от същото на задна лява. Същото важи и за предна лява (по-малко) от предна дясна. Та той също стигна до заключението, че сигурно става въпрос за пружини - до колкото разбрах от него те обикновено така на кръст омеквали. Та затова смея да заключа, че нестабилността на автомобила може да се дължи не само на сдали багажа амортисьори, но и на омекнали пружини. Още повече, че от стенда, на който ходих в сервиз на Мото-Пфое, стана ясно, че разликата в разпределението на натиска върху всяка една гума е повече от драстична. Докато предните понасят усили от по близо 500 кг, задна лява само 180, а задна дясна скромните 120 кг. В крайна сметка, поправете ме ако греша, не е ли точно работа на пружините да натискат окачването, докато работата на амортисьора да омекотява? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bonevsy Публикувано 8 октомври 2008 Автор Сподели Публикувано 8 октомври 2008 Имаш предвид това че едните са червени с черни надписи а другите са с фотохартия ли? Ами защото предните стават и за предния модел Галант ............Е5хА ,а задните са различни от на Е5хА...............Имах предвид че кутията на предните е червена с черни надписи, както ти каза, а кутията на задните е черна. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bonevsy Публикувано 8 октомври 2008 Автор Сподели Публикувано 8 октомври 2008 Така. Понеже колегата ме държа в течение на проблема си с нестабилността на колата и понеже аз също се сблъсках с този проблем, позволявам си да прехвърля нашия разговор тук, за да могат и други хора да се включат по въпроса. Става дума за това, дали тази нестабилност се дължи само на заминал амортисьор или тук влияние имат и омекналите пружини. Аз, както казах и на колегата, нямам основание да се съмянвам в моите амортисьори. Базирам твърдението си както на резултатите на тресачката, така и на лични наблюдения с разклащане на автомобила (след буквално увисване с цялата си тежест, а аз съм 100 килограма, амортисьорите веднага успокояват колата и тя не се тресе като желе). Марин също я погледна, провери за всякакви луфтове и т.н. и забеляза, че разстоянието между задна дясна гума и калника е по-малко от същото на задна лява. Същото важи и за предна лява (по-малко) от предна дясна. Та той също стигна до заключението, че сигурно става въпрос за пружини - до колкото разбрах от него те обикновено така на кръст омеквали. Та затова смея да заключа, че нестабилността на автомобила може да се дължи не само на сдали багажа амортисьори, но и на омекнали пружини. Още повече, че от стенда на който ходих в сервиз на Мото-Пфое, стана ясно, че разликата в разпределението на натиска върху всяка една гума е повече от драстична. Докато предните понасят усили от по близо 500 кг, задна лява само 180, а задна дясна скромните 120 кг. В крайна сметка, поправете ме ако греша, не е ли точно работа на пружините да натискат окачването, докато работата на амортисьора да омекотява?Както казах в разговора с колегата на ЛС, и аз бях на тресачка в Пловдив (показал съм схемата с теста в предишен пост). Там излезе, че не са тотално изтървали, а като ги свалихме днеска единия заден си беше напълно изтървал. Затова според мен на този стенд не трябва да му се има 100 % доверие. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 9 октомври 2008 Сподели Публикувано 9 октомври 2008 Както казах в разговора с колегата на ЛС, и аз бях на тресачка в Пловдив (показал съм схемата с теста в предишен пост). Там излезе, че не са тотално изтървали, а като ги свалихме днеска единия заден си беше напълно изтървал. Затова според мен на този стенд не трябва да му се има 100 % доверие.Освен амортисьор, имаш и пружина - а тресачката мери и двете едновременно и няма как да определи 100% дали ти е заминал амортисьора.............. Това може да стане само със свалянето му от пружината. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Thel Публикувано 9 октомври 2008 Сподели Публикувано 9 октомври 2008 Освен амортисьор, имаш и пружина - а тресачката мери и двете едновременно и няма как да определи 100% дали ти е заминал амортисьора.............. Това може да стане само със свалянето му от пружината. Точно това имах предвид и аз - освен амортисьори, има и пружини. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ibakov Публикувано 14 ноември 2008 Сподели Публикувано 14 ноември 2008 Точно това имах предвид и аз - освен амортисьори, има и пружини. От скоро съм горд притежател на Галант 2.5 97г. със спортно окачване. Интересувам ме колко струва подмяната на амортисьори?И още нещо. Автомобила ми има страхотна визия, но с това окачване е много нисък и се чудя дали да не го сменя с нормално, че да се повдигне малко. Понеже има легнали полицаи през които минавам, но независимо от скоростта задират, а да си кача автомобила на тротоар ми е немислимо. Мисълта ми е заслужава ли си цялостната подмяна? Как се променя возията? Понеже докато четях различни теми, много хора си правят автомобилите със спорно окачване. По доволни ли са от него? Защо? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 14 ноември 2008 Сподели Публикувано 14 ноември 2008 За цени - не мога да ти кажа, но провери ги и си пусни спортното да го продаваш и все ще изкараш някой лев и ще избиеш сериозна част от новата инвестиция! И аз не го разбирам това животно Галант със спортно окачване, но има колеги, които го правят! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 14 ноември 2008 Сподели Публикувано 14 ноември 2008 От скоро съм горд притежател на Галант 2.5 97г. със спорно окачване. Интересувам ме колко струва подмяната на амортисьори. И още нещо. Автомобила ми има стахотна визия, но с това окачване е мн нисък и се чудя дали да не го сменя с нормално, че да се повдигне малко. Понеже има легнали полицаи през които минавам, но независкимо от скороста задират, а да си кача автомобила на тротоар ми е немислимо. Мисълта ми е заслужава ли си цялостната подмяна. Как се променя возията? Понеже докато четях различни теми, мн хора си правя автомобилите със спорно окачване. По доволни ли са от него? Защо?Колега! Гледам че си на една ръка разстояние от мен (16км)...... Мога да ти го направя с "транспортно" окачване...... :D т.е. - остава си със спортното, но го правим по висок....... Ако те интересува, пиши на лични....... :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 14 ноември 2008 Сподели Публикувано 14 ноември 2008 Оооооох, Батко, извинявай! Ако пък и да съм погледнал, че колегата е от Пловдив! Колега, отивай при Батко ми Марин, ще го измислите! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 14 ноември 2008 Сподели Публикувано 14 ноември 2008 Оооооох, Батко, извинявай! Ако пък и да съм погледнал, че колегата е от Пловдив! Колега, отивай при Батко ми Марин, ще го измислите!Ти и да беше погледнал, не знаеш че извършваме и такива операции...... :P ..... :moil: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Thel Публикувано 14 ноември 2008 Сподели Публикувано 14 ноември 2008 Ти и да беше погледнал, не знаеш че извършваме и такива операции...... :P ..... :moil: Абе след като отвори темата, я ме светни по въпроса, че днес за сетен път се убедих, че Галанта е доста ниска кола, хем с нормално окачване. А какъв ли ще е със спортното направо не ми се мисли... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 14 ноември 2008 Сподели Публикувано 14 ноември 2008 Абе след като отвори темата, я ме светни по въпроса, че днес за сетен път се убедих, че Галанта е доста ниска кола, хем с нормално окачване. А какъв ли ще е със спортното направо не ми се мисли...Ами дай да го повдигнем, като ти е нисък....... :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 14 ноември 2008 Сподели Публикувано 14 ноември 2008 Аз ще взема да ти дойда на гости с преспиване накрая, че видя как ми се влачи дупето при товар! Пък и други дреболии да погледнем - за два дни нова ще я направим Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Thel Публикувано 14 ноември 2008 Сподели Публикувано 14 ноември 2008 Ами дай да го повдигнем, като ти е нисък....... :icon_thumbup: Ами дай де... ама само не и на трупчета:D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 14 ноември 2008 Сподели Публикувано 14 ноември 2008 Ами дай де... ама само не и на трупчета:DВзимай си нови амортисьори, че твоите и без това са за БЕЛКАНТО :D И се обади, да видим как ще сме с графика, че са ме затиснали тука с 3 ударени коли........ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
maiki Публикувано 10 декември 2009 Сподели Публикувано 10 декември 2009 Колеги ще си позволя и аз да се включа в дискусията за нестабилноста и спортното окачване.Аз също съм със спортно окачване.Забелязах,че със зимните си гуми,които са 195/60/15 нямам никакви колебания във поведението на колата на пътя,но когато сложа 225/45/17-ките получавам странно залитане на пътя. :icon_crying: Залитането се появява само при качване на пътници отзад и то само със 17-ките.Чисто нови континентали са.Забелязах ,че проблема се явява само на паваж в мокро време.Карал съм си колата 2 пъти при Люси на стенд(Пловдив)и все същата работа.Колата е твърда та чак не можеш да я натиснеш.Според вас и аз ли имам проблеми с амортисорите?Само да поясня,че видимо имам наклон на задните гуми.Колата е 99година,спорт едишън,2.4 gdi.Даите и на мен съвет моля. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 10 декември 2009 Сподели Публикувано 10 декември 2009 Наклона на задните гуми идва от по-ниското (спортно) окачване, вероятно ти износва и задните гумите неравномерно? Със сигурност има нужда от нов реглаж на задницата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.