Премини към съдържание

Нестабилност на пътя


bonevsy

Препоръчано мнение

Предни - 75-78%

Задни 64-67%

За задните - може би 1-2 % +/-, че не ми се слиза до колата за разпечатката

момчето каза, че чисто новите са 85-90%, а абсолютния им минимум е ок 35%

За смяна си

На този стенд на който ходих и на който имам графика стойностите не са в % а някакви други.От сервиза ми казаха че стойностите в червените кръгчета (47 за предни и 57 за задни) са критични,т.е колкото по-малка е стойноста показана за амортесьорите(в черните квадрати) толкова по-добре. Ако е 75-78% и 64-67% то значи е много над червения сектор.Явно друг е бил стенда с други стойоности.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 81
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

На този стенд на който ходих и на който имам графика стойностите не са в % а някакви други.От сервиза ми казаха че стойностите в червените кръгчета (47 за предни и 57 за задни) са критични,т.е колкото по-малка е стойноста показана за амортесьорите(в черните квадрати) толкова по-добре. Ако е 75-78% и 64-67% то значи е много над червения сектор.Явно друг е бил стенда с други стойоности.

 

Колега искам само да добавя, че има голяма разлика в поведението на колата, в зависимост от това, дали си сам в нея или с други спътници... И моята кола ми се струваше нестабилна, затова сложих спортно окачване. Сега по-добре усещам поведението на колата върху настилката :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Колеги,днес след доста време търсене на причината за нестабилноста на пътя се оказа ,че след слагането на червени КОНИ тази нестабилност изчезна.Колата я тествах само в градски условия ,но има осезаема разлика.Звука при преминаване на неравности е друг,люлеенето не се усеща(все пак като тествам извън града ще дам окончателно мнение за това),влизането в завоите е различно,и като се качи човек или двама отзад не опират задните гуми в калника.

Проблема е бил в задните амортесьори защото като ги свалихме се видя че не са много "в час".В предните има още хляб.

Настроихме и четирите КОНИ на 2 оборота за твърдост според схемите приложени от завода.При навиване на 3 оборота предните ставаха изключително твърди и с много дълго време за връщане в изходно положение след като се свият.Затова не предпочетох да ги оставя така и върнахме по 1 оборот.

Първоначалните ми впечатления са за изключетелно поведение на колтата в града.Само като че ли предницата ми малко се повдигна и си мисля след зимата да ги сваля и да ги навия още един оборот.Може да стане много твърда но визията ще е неповторима.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,днес след доста време търсене на причината за нестабилноста на пътя се оказа ,че след слагането на червени КОНИ тази нестабилност изчезна.Колата я тествах само в градски условия ,но има осезаема разлика.Звука при преминаване на неравности е друг,люлеенето не се усеща(все пак като тествам извън града ще дам окончателно мнение за това),влизането в завоите е различно,и като се качи човек или двама отзад не опират задните гуми в калника.

Проблема е бил в задните амортесьори защото като ги свалихме се видя че не са много "в час".В предните има още хляб.

Настроихме и четирите КОНИ на 2 оборота за твърдост според схемите приложени от завода.При навиване на 3 оборота предните ставаха изключително твърди и с много дълго време за връщане в изходно положение след като се свият.Затова не предпочетох да ги оставя така и върнахме по 1 оборот.

Първоначалните ми впечатления са за изключетелно поведение на колтата в града.Само като че ли предницата ми малко се повдигна и си мисля след зимата да ги сваля и да ги навия още един оборот.Може да стане много твърда но визията ще е неповторима.

И не само в града......... аз лично имам вече около 5-7000 км пробег със същите и вече се убеждавам, че карам друга кола........ Само че аз предпочетох комфортноста спрямо стабилността и съм си много доволен, така че ако правиш още един оборот ще е кофти според мен ( ще ми паднат пломбите ) :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,днес след доста време търсене на причината за нестабилноста на пътя се оказа ,че след слагането на червени КОНИ тази нестабилност изчезна.Колата я тествах само в градски условия ,но има осезаема разлика.Звука при преминаване на неравности е друг,люлеенето не се усеща(все пак като тествам извън града ще дам окончателно мнение за това),влизането в завоите е различно,и като се качи човек или двама отзад не опират задните гуми в калника.

Проблема е бил в задните амортесьори защото като ги свалихме се видя че не са много "в час".В предните има още хляб.

Настроихме и четирите КОНИ на 2 оборота за твърдост според схемите приложени от завода.При навиване на 3 оборота предните ставаха изключително твърди и с много дълго време за връщане в изходно положение след като се свият.Затова не предпочетох да ги оставя така и върнахме по 1 оборот.

Първоначалните ми впечатления са за изключетелно поведение на колтата в града.Само като че ли предницата ми малко се повдигна и си мисля след зимата да ги сваля и да ги навия още един оборот.Може да стане много твърда но визията ще е неповторима.

 

Най-накрая колега. Радвам се, че чакането си е струвало. Много, много безаварийни километри!!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И не само в града .........аз лично имам вече около 5-7000 км. пробег със същите и вече се убеждавам че карам друга кола........само че аз предпочетох комфортноста спрямо стабилността и съм си мн. доволен , така че ако правиш още един оборот ще е кофти според мен ( ще ми паднат пломбите ) :icon_blush:

Ами и аз заради това не исках да ги навия докрай, макар че приятелите ми в сервиза ме убеждаваха до последно. И нямаше и да си помисля да пипам нещо, ако предницата ми не беше се дигнала с 1-2 см. Но както казах сега идва зима и може би е по-добре. На пролет живот и здраве ще видя какво ще правя.

Да питам накрая, защо кутиите на предните и задните амортисьори се различава?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами и аз заради това не исках да ги навия докрай,макар че приятелите ми в сервиза ме убеждаваха до последно.И нямаше и да си помисля да пипам нещо,ако предницата ми не беше се дигнала с 1-2 см.Но както казах сега идва зима и може би е по-добре.На пролет,живот и здраве ще видя какво ще правя.

Да питам накрая ,защо кутиите на предните и задните амортесьори се различава?

Имаш предвид това, че едните са червени с черни надписи, а другите са с фотохартия ли? Ами защото предните стават и за предния модел Галант............ Е5хА, а задните са различни от на Е5хА...............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така. Понеже колегата ме държа в течение на проблема си с нестабилността на колата, и понеже аз също се сблъсках с този проблем, позволявам си да прехвърля нашия разговор тук, за да могат и други хора да се включат по въпроса. Става дума за това, дали тази нестабилност се дължи само на заминал амортисьор или тук влияние имат и омекналите пружини. Аз, както казах и на колегата, нямам основание да се съмнявам в моите амортисьори. Базирам твърдението си както на резултатите на тресачката, така и на лични наблюдения с разклащане на автомобила (след буквално увисване с цялата си тежест, а аз съм 100 килограма, амортисьорите веднага успокояват колата и тя не се тресе като желе). Марин също я погледна, провери за всякакви луфтове и т.н. и забеляза, че разстоянието между задна дясна гума и калника е по-малко от същото на задна лява. Същото важи и за предна лява (по-малко) от предна дясна. Та той също стигна до заключението, че сигурно става въпрос за пружини - до колкото разбрах от него те обикновено така на кръст омеквали. Та затова смея да заключа, че нестабилността на автомобила може да се дължи не само на сдали багажа амортисьори, но и на омекнали пружини. Още повече, че от стенда, на който ходих в сервиз на Мото-Пфое, стана ясно, че разликата в разпределението на натиска върху всяка една гума е повече от драстична. Докато предните понасят усили от по близо 500 кг, задна лява само 180, а задна дясна скромните 120 кг. В крайна сметка, поправете ме ако греша, не е ли точно работа на пружините да натискат окачването, докато работата на амортисьора да омекотява?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имаш предвид това че едните са червени с черни надписи а другите са с фотохартия ли? Ами защото предните стават и за предния модел Галант ............Е5хА ,а задните са различни от на Е5хА...............

Имах предвид че кутията на предните е червена с черни надписи, както ти каза, а кутията на задните е черна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така. Понеже колегата ме държа в течение на проблема си с нестабилността на колата и понеже аз също се сблъсках с този проблем, позволявам си да прехвърля нашия разговор тук, за да могат и други хора да се включат по въпроса. Става дума за това, дали тази нестабилност се дължи само на заминал амортисьор или тук влияние имат и омекналите пружини. Аз, както казах и на колегата, нямам основание да се съмянвам в моите амортисьори. Базирам твърдението си както на резултатите на тресачката, така и на лични наблюдения с разклащане на автомобила (след буквално увисване с цялата си тежест, а аз съм 100 килограма, амортисьорите веднага успокояват колата и тя не се тресе като желе). Марин също я погледна, провери за всякакви луфтове и т.н. и забеляза, че разстоянието между задна дясна гума и калника е по-малко от същото на задна лява. Същото важи и за предна лява (по-малко) от предна дясна. Та той също стигна до заключението, че сигурно става въпрос за пружини - до колкото разбрах от него те обикновено така на кръст омеквали. Та затова смея да заключа, че нестабилността на автомобила може да се дължи не само на сдали багажа амортисьори, но и на омекнали пружини. Още повече, че от стенда на който ходих в сервиз на Мото-Пфое, стана ясно, че разликата в разпределението на натиска върху всяка една гума е повече от драстична. Докато предните понасят усили от по близо 500 кг, задна лява само 180, а задна дясна скромните 120 кг. В крайна сметка, поправете ме ако греша, не е ли точно работа на пружините да натискат окачването, докато работата на амортисьора да омекотява?

Както казах в разговора с колегата на ЛС, и аз бях на тресачка в Пловдив (показал съм схемата с теста в предишен пост). Там излезе, че не са тотално изтървали, а като ги свалихме днеска единия заден си беше напълно изтървал.

Затова според мен на този стенд не трябва да му се има 100 % доверие.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както казах в разговора с колегата на ЛС, и аз бях на тресачка в Пловдив (показал съм схемата с теста в предишен пост). Там излезе, че не са тотално изтървали, а като ги свалихме днеска единия заден си беше напълно изтървал.

Затова според мен на този стенд не трябва да му се има 100 % доверие.

Освен амортисьор, имаш и пружина - а тресачката мери и двете едновременно и няма как да определи 100% дали ти е заминал амортисьора.............. Това може да стане само със свалянето му от пружината.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Освен амортисьор, имаш и пружина - а тресачката мери и двете едновременно и няма как да определи 100% дали ти е заминал амортисьора.............. Това може да стане само със свалянето му от пружината.

Точно това имах предвид и аз - освен амортисьори, има и пружини.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...
Точно това имах предвид и аз - освен амортисьори, има и пружини.

 

От скоро съм горд притежател на Галант 2.5 97г. със спортно окачване. Интересувам ме колко струва подмяната на амортисьори?

И още нещо. Автомобила ми има страхотна визия, но с това окачване е много нисък и се чудя дали да не го сменя с нормално, че да се повдигне малко. Понеже има легнали полицаи през които минавам, но независимо от скоростта задират, а да си кача автомобила на тротоар ми е немислимо. Мисълта ми е заслужава ли си цялостната подмяна? Как се променя возията? Понеже докато четях различни теми, много хора си правят автомобилите със спорно окачване. По доволни ли са от него? Защо?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За цени - не мога да ти кажа, но провери ги и си пусни спортното да го продаваш и все ще изкараш някой лев и ще избиеш сериозна част от новата инвестиция! И аз не го разбирам това животно Галант със спортно окачване, но има колеги, които го правят!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От скоро съм горд притежател на Галант 2.5 97г. със спорно окачване. Интересувам ме колко струва подмяната на амортисьори.

И още нещо. Автомобила ми има стахотна визия, но с това окачване е мн нисък и се чудя дали да не го сменя с нормално, че да се повдигне малко. Понеже има легнали полицаи през които минавам, но независкимо от скороста задират, а да си кача автомобила на тротоар ми е немислимо. Мисълта ми е заслужава ли си цялостната подмяна. Как се променя возията? Понеже докато четях различни теми, мн хора си правя автомобилите със спорно окачване. По доволни ли са от него? Защо?

Колега! Гледам че си на една ръка разстояние от мен (16км)...... Мога да ти го направя с "транспортно" окачване...... :D т.е. - остава си със спортното, но го правим по висок....... Ако те интересува, пиши на лични....... :icon_thumbup:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оооооох, Батко, извинявай! Ако пък и да съм погледнал, че колегата е от Пловдив!

Колега, отивай при Батко ми Марин, ще го измислите!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оооооох, Батко, извинявай! Ако пък и да съм погледнал, че колегата е от Пловдив!

Колега, отивай при Батко ми Марин, ще го измислите!

Ти и да беше погледнал, не знаеш че извършваме и такива операции...... :P ..... :moil:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ти и да беше погледнал, не знаеш че извършваме и такива операции...... :P ..... :moil:

 

Абе след като отвори темата, я ме светни по въпроса, че днес за сетен път се убедих, че Галанта е доста ниска кола, хем с нормално окачване. А какъв ли ще е със спортното направо не ми се мисли...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе след като отвори темата, я ме светни по въпроса, че днес за сетен път се убедих, че Галанта е доста ниска кола, хем с нормално окачване. А какъв ли ще е със спортното направо не ми се мисли...
Ами дай да го повдигнем, като ти е нисък....... :icon_thumbup:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще взема да ти дойда на гости с преспиване накрая, че видя как ми се влачи дупето при товар! Пък и други дреболии да погледнем - за два дни нова ще я направим ;-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами дай де... ама само не и на трупчета:D
Взимай си нови амортисьори, че твоите и без това са за БЕЛКАНТО :D И се обади, да видим как ще сме с графика, че са ме затиснали тука с 3 ударени коли........
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Колеги ще си позволя и аз да се включа в дискусията за нестабилноста и спортното окачване.Аз също съм със спортно окачване.Забелязах,че със зимните си гуми,които са 195/60/15 нямам никакви колебания във поведението на колата на пътя,но когато сложа 225/45/17-ките получавам странно залитане на пътя. :icon_crying: Залитането се появява само при качване на пътници отзад и то само със 17-ките.Чисто нови континентали са.Забелязах ,че проблема се явява само на паваж в мокро време.Карал съм си колата 2 пъти при Люси на стенд(Пловдив)и все същата работа.Колата е твърда та чак не можеш да я натиснеш.Според вас и аз ли имам проблеми с амортисорите?Само да поясня,че видимо имам наклон на задните гуми.Колата е 99година,спорт едишън,2.4 gdi.Даите и на мен съвет моля.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Наклона на задните гуми идва от по-ниското (спортно) окачване, вероятно ти износва и задните гумите неравномерно? Със сигурност има нужда от нов реглаж на задницата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...