Премини към съдържание

За метан/газ като гориво


Препоръчано мнение

Хора интересува ме реален опит на хора каращи с метан.

 

Четох във форума на VW днес за един с Голф - за 6 лв цяло пълнене минавал 200 км!

 

Във връзка с новите цени на бензина ми е интересно дали има такива опити и с Mitsubishi коли.

 

Аз лично съм на газ и не мисля да я сменям. Винаги съм бил на газ от 10 г. поне /Шкода 120, Пежо 205.../ така че не можете да ме убедите че газта е лошо нещо ;)

 

Интересен ми е реален опит с метан, а не спекулации и сравнения на база опит с газ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като си започнал темата ,да те питам аз............колко и харчи на газ Галанта , извънградско/градско и усещаш ли някаква разлика във вървенето на газ и на бензин............ :D

То този въпрос се отнася и до Биг Боша де........... :D Щото мисля вече и аз дали да не мина на газ............че вече ми писна с тия тъпаци, всеки ден вдигат с по 8-10 ст. :mad: :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами още не съм го засекъл...напълних го с газ за целта, към края на месеца ще засеча смесено как ще е - преполагам ок. 9 л/100 км.

 

При предишните коли се усещаше намаляне на мощността на газ (10-20%), но не и при тази - до настройка е. Аз лично не мога да намеря разлика. Тествах и на магистралата - при 150км/ч /скорост при която си трябва мощност/ превключвам на газ - бензин...нищо, никаква разлика.

 

Вземи проучи за метан!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами още не съм го засекъл...напълних го с газ за целта, към края на месеца ще засеча смесено как ще е - преполагам ок. 9 л/100 км.

 

При предишните коли се усещаше намаляне на мощността на газ (10-20%), но не и при тази - до настройка е. Аз лично не мога да намеря разлика. Тествах и на магистралата - при 150км/ч /скорост при която си трябва мощност/ превключвам на газ - бензин...нищо, никаква разлика.

 

Вземи проучи за метан!

когато имаш правилни настройки за газ, колата не върви на бензин както преди , така че е нормално като превключиш..... нищо да не стане :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хе хе :)

 

Колата си върви доста добре ;)

 

Това е така при карбураторните /каквито съм имал преди/ за инжекциона не знам как стоят нещата, освен това не знам дали са променяни настройките да за газ - вероятно трябва да се препрограмира board pc-to което не мисля че е правено.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хе хе :)

 

Колата си върви доста добре :)

 

Това е така при карбураторните /каквито съм имал преди/ за инжекциона не знам как стоят нещата, освен това не знам дали са променяни настройките да за газ - вероятно трябва да се препрограмира board pc-to което не мисля че е правено.

и за инжекцион се правят настройки... :D

Брато имаше навремето един галант и като му сложи газ...... си е*а мамата, после се оправиха нещата ама почна на бензин да си е..... мамата. От тогава решихме , че може да ходиме пеша ама разни уредби(всякъкви) няма да слагаме.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Нямам наблюдения за метан, но аз лично съм голям привърженик на газта. Карам вече 8 година всичките си коли на газ и не съм имал никъкви проблеми. Разбира се, има и хора която не я харесват като гориво или имат проблеми с нея. Бензин или газ? Това е вечната тема като за кокошката и яйцето :D Сега карам Каризмата на бензин но скоро ще и слагам газ. Прекалиха с цените на тоя бензин, а ще става и още по-скъпо. До края на годината цената ще гони двата лева за литър. Прекалено много е вече :icon_doh: Прави ми впечатление, че едни и същи километри в момента минавам за двойно повече пари, че даже и отгоре :(

Ако имате спортни наклонности и карате колата в червената зона на оборотомера - забравете за газ :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прав е Бат Гого.............и на инжекционите им правят настройки като мине човек газ да си слага.........поне така е в белите страни.......имах едно Ренде, каде само газовата не съм я правил, но това е тема на друг разговор де... :D та тя си беше с заводско монтирана АГУ, или пък след това, едно от двете е, но си имаше книжка и документ към нея че е поставена специално за Рено и Волво..........но както и да е , де, ..........исках да кажа че Реникс системата беше оптимизирана за работа на LPG( пропан - бутан...) а не за бензин, и това го разбирах при всеки един ремонт на Рендето............освен това още като я купих се учудих че на газ върви много повече от на бензин..........примери бол, но на газ макс. скорост 205 км./ч. а на бензин 195 км./ч. на един и същ участък по едно и също време...........освен това беше по пъргава на газ и ми харчеше малко ....около 8/100 извън града.........

Та ако газовата уредба е монтирана както трябва, и се спазват всички изисквания за монтаж и т.н. от една страна, и от друга, ако се сл;ожи хубава АГУ, и всичко се монтира, а не като тук да поспестяват някои работи, и на трето място се направят добри настройки, то проблеми няма да имаме, но ако не се спазят някои неща ,вече ще имаме проблеми........ :D Освен това всичко зависи и от правилната експоатация...........хубаво е да се вземе хубава АГУ, която всичко да си прави тя самата, без ти да вземаш отношение за управлението й, но това е само електроника, а тя незнайно защо е много скъпа и българина ги поспестява тия неща, но пък от друга не се справя както трябва...........и от там идват и проблемите й......... :D

Единствения недостатък на АГУ-то е ,че ако автомобила ти е инжекцион, почват да се запушват дюзите, защото те не работят ,а се загряват /изтудяват и под тези температурни влияния се образува котлен камък в самимте дюзи, които пречат да впръсква горивото както трябва,а после и въобще да впръсква.............. :D

Донякаде този проблем се отстранява с начина и логиката на управление на инжекциона, и по начина на превключване от едно положение в друго............известно е , че при студен мотор се пали само на бензин........след загряване на определена температура, вече може да се превключи на газ..........това в повечето случаи става автоматично,.............на моето ренде дори така беше направено, ,,че ако нямаш бензин в резервоара не пали и на газ.........трябва винаги да имаш бензин в колата.................защото това е един вид профилактична дейност за да не се запушат дюзите.........

Иначе всичко друго е в полза на АГУ-то и газта...........товаа че някои казват че трябвало по често да сменям възд. филтър и свещи, ...........до някаде са прави, но колко по често.......аз бих казаал с не повече от 20% по често а не в пъти по често............такаче това не е от съществено значение .......дали ще го смениш на 20000 или на 24000 км. филтъра, не е от съществено значение от гледна точка на финансите...............или пък свещите .......дали ще ги сениш на 60000 или на 55000 км. за мен е все тая............

По капризна е на газ колата, но все пак има значение и от колата ,нали така, ако карам Форд или Фиат ще е едно , а ако карам Мицубиши е друго , нали така............Просто качеството е различно и то си казва думата...............а вече кой каде я е монтирал , това също е от кголямо значение както казах............така че и аз съм привърженик на газта, ма все още не съм сложил на моята, но така кат гледам май ще си туря...........

:D

Освен това то ако нямаше изгода от това , бакшишите щяха да карат на бензин/дизел , а те карат на газ...........всичките при това..........значи най изгодно май е на LPG......... :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доста от бакшишите карат вече на метан - дайте да разучим това като алтернатива - много хора се интересуват.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За метана две неща знам.............първо ,много е тежка бутилката/ките...........едно е да е на 5-8 атмосфери, друго е да си на 60-80 атм/. ................поради това бутилката е много по тежка от другата............ :icon_blush:

Второто е ,че все още няма добре изградена разпространителна мрежа от метан станции, и това може да ти изиграе лоша шега...... :icon_blush:

Третото е че не върви колата така ,както ще върви на газ, тъй като при изгарянето на метана се освобождава по малко количество енергия измерена в KJ..............разликатра е малка ,но съществена........освен това е и много по скъпа............

Ако си купиш чисто нов автомобил и го караш 10 години, то има смисъл от този вид капиталовложение, но при положение че караш кола на 10 години и ще я смениш след 3-4 години, вече няма смисъл от това..........инак е много худаво за екото ни.............но........

Има и други причини, но те не са съществени.......... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

........абе.......доста са изкоментирали нещата там, има доста правилни и не правилни коментари (някои и смешни,но.....)в крайна сметка зависи за какво ще я ползваш тази кола.........ако ще трябва по често да патуваш и повече км. да навърташ то по добре е дизел да си вземеш.........и то не какъв да е, а или немски( МБ, БМВ или Фолве)или японски дизел.............например на мицубиши ...........аз не вярвах че чист дизел може да върви така, а още повче на Турбо дизела ( какъвто е на Рейман колата) .....просто ме задоволява напълно с тази динамика и ускорение, може макс. скоростта да е малка за някои , но не бих казал че ще ми трябва скорост по висока от 200км./ч................... :D Друг е въпроса че при дизелите частите, консумативите и т.н. са по скъпи от на бензиновите.......... :D Така че всичко зависи от това какъв тип човек си, как обичаш да караш колата ти,............и по колко на година навърташ............ :D

А относно метана, много правилно се е изразил човека, пълно дърво.......искам да подчертая ,че метана като същество не тежи кой знае колко , тежат бутилките , които трябва да са 3-5 пъти по дебели от на АГУ-тата ,съответно тежат много повече и това скапва автомобила........... :D А колата ти не въви , защото ведннъш я осакатяваш с метан, и втори път с теглото от бутилките......... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Вярно, много добре върви дизела. Аз много приятно се изненадах от мотора на Лансера на Волен 4D68. Все пак това е атмосферен дизел и като ходихме да го тестваме аз настоях да го покарам. Истинско удоволствие е да се кара колата с такъв двигател, като се има в предвид, че подходих с много големи резерви към него. Имах в предвид , че комбито на Лансера не е никък леко като купе. Обаче нищо подобно. Намирахме се близко да Драгичево и така силно дърпаше по нанагорнището към Владая , че направо изумях. После се качи Волен да го кара и трябваше да взема фотоапарата да му снимам изражението на лицето. Много интересно, че вътре няма никъкво тресене, а шума на мотора е почти същия като бензиновия или малко по-силен. Дизела на Мицубиши си е класна работа отвсякъде и е много добра изработка. Обаче нафтата е скъпа. Разчита се предимно на малкия разход, което вече не е сериозен аргумент. Най-доброто решение на този етап е чисто нова газова инсталация от реномирана италианска марка ( например Lovatto). С монтажа излизат около 450 лв. с автоматичен превключвател, който се настройва да превключва на определени обороти ( например 2500 об/мин). Опасността идва от това , че много хора карат само на газ и така се запушват дюзите на инжекциона. После започва едно чистене с ултразвук и не си е работа. Много често даже се стига и до купуване на нови, които за Мицубиши са много скъпи. Препоръчително е да се кара отвреме на време на бензин за да се запази колата от тези запушвания. Освен това от конденза има по-голяма вероятност да "пробие" по-бързо накое от гърнетата. Препоръчва се по-честа смяна на въздушен филтър (около 10 хил. км) и смяна на свещи. На пазара скоро излезнаха някъкви свещи които били само на газ. Това не е необходимо за нашите коли. Най-добре е да се кара със свещите които са дадени по каталог от фирмата.

Мисля че на този етап е много изгодно да се кара на газ. Интересно ми е, D.M да каже за колко пари е стигнал с дизеловия Галант от София до Варна?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_box: Не знам за колко е стигнал D.M.,но така или иначе извънградския разход е 4.5/100 :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм засичал при сегашното пътуване защото с това местене :icon_confused: не ми беше до това.

Засичал съм я многократно преди :

-5.7 до 6.3(без климатроник и скорост до 140, но без да я поддържаш постоянно)

-около 6.7 (с клима и същата скорост)

Твърдо 7.0 стигна тая зима в най-големия студ :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...
Като си започнал темата ,да те питам аз............колко и харчи на газ Галанта , извънградско/градско и усещаш ли някаква разлика във вървенето на газ и на бензин............  :D

 

Нещо не можах да я засеча точно, значи минах 620 км от които имам 150 на бензин - Пв-Сф, от газта - 150 Сф-Пв междуградско, другото градско на малки разстояния.

Свърши ми газта в петък и успях да налея само 38 литра, а бутилката май е 50, което прави 8 л./100 км., което ми се струва малък разход - при предимно градско каране, а освен това има разлика колко може да напълниш от налягането на газстанцията - чаках 5-6 мин да ми я напълнят - явно беше слабо и индикатора на бутилката е на ръба на червената зона...не знам...ще видим следващия път, но общо взето - дано! :D

 

..........примери бол, но на газ макс. скорост 205 км./ч. а на бензин 195 км./ч. на един и същ участък по едно и също време...........

 

Бяхме без бебето и тествах на прав и гладък участък от магистралата - 200 си хваща и на газ и на бензин :icon_bye: Не съм я държал да видя къде точно е максимума, но там някъде...

 

Между другото вече два случая чувам за глобени за превишена скорост на магистрала - единия със 140, другия - 160 - разрешената е 120 все пак :)

 

Аз видях полицаи със радар на изкачването към Траянови врата от Пв към Сф, но там бях само със 120 :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно бутилката толкова си събира, сега пак свърши - даде разход близо 10, но това като поддържах средна скорост над 140 км/ч, ще видя как е при 120 този месец.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

В каталозите за коли се дава разход на 90, 100 и 120 км/ч. При скорост над и около 140 разхода не се дава като данни. При тази скорост разхода на газ ти е колкото на градско - около 10л/100км . Което за такъв клас кола е направо супер :first: Галанта няма да ти харчи повече от 12л. Това ще бъде през най-студените зимни дни :cold: или когато караш над 160 на магистралата :plane:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна, че ограниченията за движение по пътищата са следните :

 


Чл. 21.  (1) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 43 от 2002 г.) При избиране

скоростта на движение на водача на пътно превозно средство е забранено да превишава следните стойности на скоростта в км/ч:

    Пътно                   Населено          Извън         Автома-

    превозно                място           населено      гистрала

    средство от:                              място

    Категория А               50               80            100

    Категория В               50               90            130

    Категории С,D             50               80            100

    Категории В+Е,

    С+Е, D+Е                  50               70            100

    Категория Т               50               50             -

    Категория М               45               45             -

    Самоходни

    машини                    40               40             -

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Ха сега де!

Казаха ми че е възможно дизелов двигател да премине на метан :D :D

Дали това е пълна глупост или има наистина възможност?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ха сега де!

Казаха ми че е възможно дизелов двигател да премине на метан :D  :D

Дали това е пълна глупост или има наистина възможност?

6178[/snapback]

да може, дори при тази скъпа нафта вече доста минаха на метан :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...