BAlexandrov Публикувано 7 април 2005 Сподели Публикувано 7 април 2005 Хора интересува ме реален опит на хора каращи с метан. Четох във форума на VW днес за един с Голф - за 6 лв цяло пълнене минавал 200 км! Във връзка с новите цени на бензина ми е интересно дали има такива опити и с Mitsubishi коли. Аз лично съм на газ и не мисля да я сменям. Винаги съм бил на газ от 10 г. поне /Шкода 120, Пежо 205.../ така че не можете да ме убедите че газта е лошо нещо ;) Интересен ми е реален опит с метан, а не спекулации и сравнения на база опит с газ. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 7 април 2005 Сподели Публикувано 7 април 2005 Като си започнал темата ,да те питам аз............колко и харчи на газ Галанта , извънградско/градско и усещаш ли някаква разлика във вървенето на газ и на бензин............ :D То този въпрос се отнася и до Биг Боша де........... :D Щото мисля вече и аз дали да не мина на газ............че вече ми писна с тия тъпаци, всеки ден вдигат с по 8-10 ст. :mad: :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 7 април 2005 Автор Сподели Публикувано 7 април 2005 Ами още не съм го засекъл...напълних го с газ за целта, към края на месеца ще засеча смесено как ще е - преполагам ок. 9 л/100 км. При предишните коли се усещаше намаляне на мощността на газ (10-20%), но не и при тази - до настройка е. Аз лично не мога да намеря разлика. Тествах и на магистралата - при 150км/ч /скорост при която си трябва мощност/ превключвам на газ - бензин...нищо, никаква разлика. Вземи проучи за метан! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bat Gogo Публикувано 7 април 2005 Сподели Публикувано 7 април 2005 Ами още не съм го засекъл...напълних го с газ за целта, към края на месеца ще засеча смесено как ще е - преполагам ок. 9 л/100 км. При предишните коли се усещаше намаляне на мощността на газ (10-20%), но не и при тази - до настройка е. Аз лично не мога да намеря разлика. Тествах и на магистралата - при 150км/ч /скорост при която си трябва мощност/ превключвам на газ - бензин...нищо, никаква разлика. Вземи проучи за метан!когато имаш правилни настройки за газ, колата не върви на бензин както преди , така че е нормално като превключиш..... нищо да не стане :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 7 април 2005 Автор Сподели Публикувано 7 април 2005 Хе хе Колата си върви доста добре ;) Това е така при карбураторните /каквито съм имал преди/ за инжекциона не знам как стоят нещата, освен това не знам дали са променяни настройките да за газ - вероятно трябва да се препрограмира board pc-to което не мисля че е правено. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bat Gogo Публикувано 8 април 2005 Сподели Публикувано 8 април 2005 Хе хе Колата си върви доста добре Това е така при карбураторните /каквито съм имал преди/ за инжекциона не знам как стоят нещата, освен това не знам дали са променяни настройките да за газ - вероятно трябва да се препрограмира board pc-to което не мисля че е правено.и за инжекцион се правят настройки... :D Брато имаше навремето един галант и като му сложи газ...... си е*а мамата, после се оправиха нещата ама почна на бензин да си е..... мамата. От тогава решихме , че може да ходиме пеша ама разни уредби(всякъкви) няма да слагаме. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 8 април 2005 Admin Сподели Публикувано 8 април 2005 Нямам наблюдения за метан, но аз лично съм голям привърженик на газта. Карам вече 8 година всичките си коли на газ и не съм имал никъкви проблеми. Разбира се, има и хора която не я харесват като гориво или имат проблеми с нея. Бензин или газ? Това е вечната тема като за кокошката и яйцето :D Сега карам Каризмата на бензин но скоро ще и слагам газ. Прекалиха с цените на тоя бензин, а ще става и още по-скъпо. До края на годината цената ще гони двата лева за литър. Прекалено много е вече :icon_doh: Прави ми впечатление, че едни и същи километри в момента минавам за двойно повече пари, че даже и отгоре :( Ако имате спортни наклонности и карате колата в червената зона на оборотомера - забравете за газ :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 8 април 2005 Сподели Публикувано 8 април 2005 Прав е Бат Гого.............и на инжекционите им правят настройки като мине човек газ да си слага.........поне така е в белите страни.......имах едно Ренде, каде само газовата не съм я правил, но това е тема на друг разговор де... :D та тя си беше с заводско монтирана АГУ, или пък след това, едно от двете е, но си имаше книжка и документ към нея че е поставена специално за Рено и Волво..........но както и да е , де, ..........исках да кажа че Реникс системата беше оптимизирана за работа на LPG( пропан - бутан...) а не за бензин, и това го разбирах при всеки един ремонт на Рендето............освен това още като я купих се учудих че на газ върви много повече от на бензин..........примери бол, но на газ макс. скорост 205 км./ч. а на бензин 195 км./ч. на един и същ участък по едно и също време...........освен това беше по пъргава на газ и ми харчеше малко ....около 8/100 извън града.........Та ако газовата уредба е монтирана както трябва, и се спазват всички изисквания за монтаж и т.н. от една страна, и от друга, ако се сл;ожи хубава АГУ, и всичко се монтира, а не като тук да поспестяват някои работи, и на трето място се направят добри настройки, то проблеми няма да имаме, но ако не се спазят някои неща ,вече ще имаме проблеми........ :D Освен това всичко зависи и от правилната експоатация...........хубаво е да се вземе хубава АГУ, която всичко да си прави тя самата, без ти да вземаш отношение за управлението й, но това е само електроника, а тя незнайно защо е много скъпа и българина ги поспестява тия неща, но пък от друга не се справя както трябва...........и от там идват и проблемите й......... :D Единствения недостатък на АГУ-то е ,че ако автомобила ти е инжекцион, почват да се запушват дюзите, защото те не работят ,а се загряват /изтудяват и под тези температурни влияния се образува котлен камък в самимте дюзи, които пречат да впръсква горивото както трябва,а после и въобще да впръсква.............. :D Донякаде този проблем се отстранява с начина и логиката на управление на инжекциона, и по начина на превключване от едно положение в друго............известно е , че при студен мотор се пали само на бензин........след загряване на определена температура, вече може да се превключи на газ..........това в повечето случаи става автоматично,.............на моето ренде дори така беше направено, ,,че ако нямаш бензин в резервоара не пали и на газ.........трябва винаги да имаш бензин в колата.................защото това е един вид профилактична дейност за да не се запушат дюзите......... Иначе всичко друго е в полза на АГУ-то и газта...........товаа че някои казват че трябвало по често да сменям възд. филтър и свещи, ...........до някаде са прави, но колко по често.......аз бих казаал с не повече от 20% по често а не в пъти по често............такаче това не е от съществено значение .......дали ще го смениш на 20000 или на 24000 км. филтъра, не е от съществено значение от гледна точка на финансите...............или пък свещите .......дали ще ги сениш на 60000 или на 55000 км. за мен е все тая............ По капризна е на газ колата, но все пак има значение и от колата ,нали така, ако карам Форд или Фиат ще е едно , а ако карам Мицубиши е друго , нали така............Просто качеството е различно и то си казва думата...............а вече кой каде я е монтирал , това също е от кголямо значение както казах............така че и аз съм привърженик на газта, ма все още не съм сложил на моята, но така кат гледам май ще си туря........... :D Освен това то ако нямаше изгода от това , бакшишите щяха да карат на бензин/дизел , а те карат на газ...........всичките при това..........значи най изгодно май е на LPG......... :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 8 април 2005 Автор Сподели Публикувано 8 април 2005 Доста от бакшишите карат вече на метан - дайте да разучим това като алтернатива - много хора се интересуват. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 8 април 2005 Сподели Публикувано 8 април 2005 За метана две неща знам.............първо ,много е тежка бутилката/ките...........едно е да е на 5-8 атмосфери, друго е да си на 60-80 атм/. ................поради това бутилката е много по тежка от другата............ :icon_blush: Второто е ,че все още няма добре изградена разпространителна мрежа от метан станции, и това може да ти изиграе лоша шега...... :icon_blush: Третото е че не върви колата така ,както ще върви на газ, тъй като при изгарянето на метана се освобождава по малко количество енергия измерена в KJ..............разликатра е малка ,но съществена........освен това е и много по скъпа............Ако си купиш чисто нов автомобил и го караш 10 години, то има смисъл от този вид капиталовложение, но при положение че караш кола на 10 години и ще я смениш след 3-4 години, вече няма смисъл от това..........инак е много худаво за екото ни.............но........Има и други причини, но те не са съществени.......... :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitsu Публикувано 8 април 2005 Сподели Публикувано 8 април 2005 Ето тука се дускутира една темичка за дизел или бензин.Има и за метана. http://www.kaldata.com/forums/index.php?sh...topic=2232&st=0 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 8 април 2005 Сподели Публикувано 8 април 2005 ........абе.......доста са изкоментирали нещата там, има доста правилни и не правилни коментари (някои и смешни,но.....)в крайна сметка зависи за какво ще я ползваш тази кола.........ако ще трябва по често да патуваш и повече км. да навърташ то по добре е дизел да си вземеш.........и то не какъв да е, а или немски( МБ, БМВ или Фолве)или японски дизел.............например на мицубиши ...........аз не вярвах че чист дизел може да върви така, а още повче на Турбо дизела ( какъвто е на Рейман колата) .....просто ме задоволява напълно с тази динамика и ускорение, може макс. скоростта да е малка за някои , но не бих казал че ще ми трябва скорост по висока от 200км./ч................... :D Друг е въпроса че при дизелите частите, консумативите и т.н. са по скъпи от на бензиновите.......... :D Така че всичко зависи от това какъв тип човек си, как обичаш да караш колата ти,............и по колко на година навърташ............ :D А относно метана, много правилно се е изразил човека, пълно дърво.......искам да подчертая ,че метана като същество не тежи кой знае колко , тежат бутилките , които трябва да са 3-5 пъти по дебели от на АГУ-тата ,съответно тежат много повече и това скапва автомобила........... :D А колата ти не въви , защото ведннъш я осакатяваш с метан, и втори път с теглото от бутилките......... :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 8 април 2005 Автор Сподели Публикувано 8 април 2005 Ето тук по-смислени дискусииhttp://www.vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=1494http://www.vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=4043 http://avtometan.com/bg/auto_systems_petrol.html Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 8 април 2005 Admin Сподели Публикувано 8 април 2005 Вярно, много добре върви дизела. Аз много приятно се изненадах от мотора на Лансера на Волен 4D68. Все пак това е атмосферен дизел и като ходихме да го тестваме аз настоях да го покарам. Истинско удоволствие е да се кара колата с такъв двигател, като се има в предвид, че подходих с много големи резерви към него. Имах в предвид , че комбито на Лансера не е никък леко като купе. Обаче нищо подобно. Намирахме се близко да Драгичево и така силно дърпаше по нанагорнището към Владая , че направо изумях. После се качи Волен да го кара и трябваше да взема фотоапарата да му снимам изражението на лицето. Много интересно, че вътре няма никъкво тресене, а шума на мотора е почти същия като бензиновия или малко по-силен. Дизела на Мицубиши си е класна работа отвсякъде и е много добра изработка. Обаче нафтата е скъпа. Разчита се предимно на малкия разход, което вече не е сериозен аргумент. Най-доброто решение на този етап е чисто нова газова инсталация от реномирана италианска марка ( например Lovatto). С монтажа излизат около 450 лв. с автоматичен превключвател, който се настройва да превключва на определени обороти ( например 2500 об/мин). Опасността идва от това , че много хора карат само на газ и така се запушват дюзите на инжекциона. После започва едно чистене с ултразвук и не си е работа. Много често даже се стига и до купуване на нови, които за Мицубиши са много скъпи. Препоръчително е да се кара отвреме на време на бензин за да се запази колата от тези запушвания. Освен това от конденза има по-голяма вероятност да "пробие" по-бързо накое от гърнетата. Препоръчва се по-честа смяна на въздушен филтър (около 10 хил. км) и смяна на свещи. На пазара скоро излезнаха някъкви свещи които били само на газ. Това не е необходимо за нашите коли. Най-добре е да се кара със свещите които са дадени по каталог от фирмата. Мисля че на този етап е много изгодно да се кара на газ. Интересно ми е, D.M да каже за колко пари е стигнал с дизеловия Галант от София до Варна? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
иво дизела Публикувано 9 април 2005 Сподели Публикувано 9 април 2005 :icon_box: Не знам за колко е стигнал D.M.,но така или иначе извънградския разход е 4.5/100 :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
D.M. Публикувано 9 април 2005 Сподели Публикувано 9 април 2005 Не съм засичал при сегашното пътуване защото с това местене :icon_confused: не ми беше до това.Засичал съм я многократно преди :-5.7 до 6.3(без климатроник и скорост до 140, но без да я поддържаш постоянно)-около 6.7 (с клима и същата скорост)Твърдо 7.0 стигна тая зима в най-големия студ :icon_rock: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 12 април 2005 Автор Сподели Публикувано 12 април 2005 Ето доста информация са събрали хората за различни видове изпарители - http://autogas.hit.bg/ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 12 април 2005 Admin Сподели Публикувано 12 април 2005 ДИСКУСИЯ ЗА МЕТАН Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 22 април 2005 Автор Сподели Публикувано 22 април 2005 Видове газови уредби! http://www.memtextom.dir.bg/aguinfo.htm Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 24 април 2005 Автор Сподели Публикувано 24 април 2005 Като си започнал темата ,да те питам аз............колко и харчи на газ Галанта , извънградско/градско и усещаш ли някаква разлика във вървенето на газ и на бензин............ :D Нещо не можах да я засеча точно, значи минах 620 км от които имам 150 на бензин - Пв-Сф, от газта - 150 Сф-Пв междуградско, другото градско на малки разстояния.Свърши ми газта в петък и успях да налея само 38 литра, а бутилката май е 50, което прави 8 л./100 км., което ми се струва малък разход - при предимно градско каране, а освен това има разлика колко може да напълниш от налягането на газстанцията - чаках 5-6 мин да ми я напълнят - явно беше слабо и индикатора на бутилката е на ръба на червената зона...не знам...ще видим следващия път, но общо взето - дано! :D ..........примери бол, но на газ макс. скорост 205 км./ч. а на бензин 195 км./ч. на един и същ участък по едно и също време........... Бяхме без бебето и тествах на прав и гладък участък от магистралата - 200 си хваща и на газ и на бензин :icon_bye: Не съм я държал да видя къде точно е максимума, но там някъде... Между другото вече два случая чувам за глобени за превишена скорост на магистрала - единия със 140, другия - 160 - разрешената е 120 все пак Аз видях полицаи със радар на изкачването към Траянови врата от Пв към Сф, но там бях само със 120 :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 24 април 2005 Автор Сподели Публикувано 24 април 2005 Явно бутилката толкова си събира, сега пак свърши - даде разход близо 10, но това като поддържах средна скорост над 140 км/ч, ще видя как е при 120 този месец. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 24 април 2005 Admin Сподели Публикувано 24 април 2005 В каталозите за коли се дава разход на 90, 100 и 120 км/ч. При скорост над и около 140 разхода не се дава като данни. При тази скорост разхода на газ ти е колкото на градско - около 10л/100км . Което за такъв клас кола е направо супер :first: Галанта няма да ти харчи повече от 12л. Това ще бъде през най-студените зимни дни :cold: или когато караш над 160 на магистралата :plane: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XaBaTa Публикувано 25 април 2005 Сподели Публикувано 25 април 2005 Само да вметна, че ограниченията за движение по пътищата са следните : Чл. 21. (1) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 43 от 2002 г.) При избиране скоростта на движение на водача на пътно превозно средство е забранено да превишава следните стойности на скоростта в км/ч: Пътно Населено Извън Автома- превозно място населено гистрала средство от: място Категория А 50 80 100 Категория В 50 90 130 Категории С,D 50 80 100 Категории В+Е, С+Е, D+Е 50 70 100 Категория Т 50 50 - Категория М 45 45 - Самоходни машини 40 40 - Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shoker Публикувано 10 юни 2005 Сподели Публикувано 10 юни 2005 Ха сега де!Казаха ми че е възможно дизелов двигател да премине на метан :D :D Дали това е пълна глупост или има наистина възможност? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Майната Публикувано 11 юни 2005 Сподели Публикувано 11 юни 2005 Ха сега де!Казаха ми че е възможно дизелов двигател да премине на метан :D :D Дали това е пълна глупост или има наистина възможност?6178[/snapback]да може, дори при тази скъпа нафта вече доста минаха на метан :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.