Премини към съдържание

Colt на газ


Препоръчано мнение

  • Отговори 54
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Искам да сложа гас на 1.6GLXi 16V!щте имали проблеми и какви с газов инжикцион? :icon_hmm:

Аз съм с 1.3 със обикновена газова инсталация, и нямам абсолютно никакви грижи.

Предполагам и с 1.6 ще е така, още повече и с ГИ!

Слагай и не се замисляй!

Возиш се без пари.

Лятото ми даваше 8-9/100 в града, зимата ми даваше 10-11/100

При ГИ ще е по-икономично, а бе разхода е като на бензин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей и от мен. Аз преди няколко месеца си взх колт 1.3 2000 година. Доста теми поразгледах и реших да сложа газов инжекцион. И то най-вече, защото сменям често колите, а прехвърлянето от една на друга кола на инжекциона е лесно и не е скъпо, доката стандартната според мен не си заслужава, а отива с колата. Избрах българския Фобус. Другата на такава цена беще BSM май. Във интернет може да намериш всякакви мнения за двете, както добри така и лоши разбира се. Моя избор беше Фобус-а, защото софтуера за настройка даваше доста повече възможности от този на конкурентите им. Аз съм софтуерен инженер и ми правят впечатление тези неща било то за добро или за лошо. Отностно българската изработка на софта аз не се притеснявам , защото аз самия пиша и съм писъл за Нокия 2 години, а сега и за доста известни марки автомобили и изрази от типа "В България няма качествени програмисти" не само ме обиждат, а и са доста несериозни.

 

Отностно инжекциона мойте впечатления са: Монтажа ми бе направен в Плевен. По телефона се разбрахме за ден, в който да отида. Стана ми странно, че ми казаха, че най-ранното ми тръгване от там ще е около 6-7 часа вечерта. Тъй като са ми познати софийските газаджии реших да се подготвя. Предишния ден с малко усилия успях да си вкарам зарядното устройство под капачката на резервоара и прекарах тръба до багажника.

 

Когато отидох, докато миеха колата на съседната автомивка, едно от момчетата ми обясни всички възможни варианти за монтажа.

Тъй като бях решил да не спестявам от материали избрах "пълния пакет" (нали е за предпочитане).

 

За 1220 лева получих бутибка тип резервна гума , автоматичен клуч с показанието в купето, сондата на бутилката е с някакъв клапън по европейските стандарти. Едно момче идва при теб и се разбирате всичко къде да бъде монтирано.

 

Вечерта към 18 часа ми се обадиха да отида в сервиза. Колата беше готова и излязох да я тествам. Работеше перфектно без забележки. Беше тъмно и не можах да обърна внимание на монтажа. Платих и се прибрах във София.

 

На другия ден вдигам капака и ако не знаех, че са ми сложили нещо нямаше да разбера. Всичко перфектно опаковано и монтирано. Ключа ми е монтиран във малката жабка под касетофончето. Абе изпипана работа.

 

Проблемите, които съм имал досега са:

Един от монтажа - Бяха стегнали единия маркуч от охлаждането повече и го бяха скъсали , та веднъж изби водата та добре, че не скапах мотора.

Бутилката ту побира 24, ту 31-32 литра сигурно поплавъка нещо спира.

Датчика в купето не работи правилно, защото не е занулен.

От време на време губи ниски обороти като спирам , но никога толкова , че да изгасне оборотите падат най-много до 700.

 

Всички тези неща трябва да се донастроят, но чакам софийския сервиз да е готов скоро (може и вече да е).

 

Разхода е над този на бензина между 500 мл и един литър, но е доста добре. Лятото ще падне със сигурност. Трябва да си има и безин, защото караш докато направи 30-40 градуса на бензин.Това на мен ми е около 3 километра през зимата.

 

Надявам се съм бил полезен. Ако има нещо питай.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колегата е дал доста изчерпателен отговор, съгласявам се с всичко написано.

При монтажа питай задължително дали могат да ти се сменят инжекторите за газта поотделно, защото имало такива, които се сменят всичките накуп за ок 250-300 лв, и такива, които се сменят поотделно (за ок. 30-35 лв). Разходът е една идея повече от този на бензин, но не губи мощност. Софтуеърът им е добър, дава много добри възможности за реглаж (за Фобос говоря). Моята е настроена на автомобил мощност 100 - 150 к.с., спортен режим на каране, при все, че е малко ванче, разходът се вдигна (за един и същи вид каране) с 0,500л. - 1 л. на 100 км. (1.8 двигател)

Посещавал съм сервиза след 23 000 км, защото се изгуби единия цилиндър - скъсало се кабелчето на едната дюза. Газаджията каза, че това е единственото слабо място на ГИ, на ок 40 - 50 000 км се задръстват дюзи, но това е от газта. Какво да се прави, няма пълно щастие. Иначе - не се колебай и за миг, слагай и газ!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако е на гас да не гасне :)

 

Роско, ти чистил ли си бензиновите инжектори? Че аз моята я карам само на газ и малко са се позапушили, нещо си мисля да отида да ми ги почистят и поне сутрин да я паля първо на бензин...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм. Моята не може да запали на газ. Паля на бензин и се включва автоматично газта, когато температурата на двигателя достигне 40 С. И не съм имал проблеми с инжекторите. Само това кабелче, което ми изкара нервите, но това да е... Мисля, че се чистят с ултразвук. Но нямам никаква идея дали има в Сливен такова нещо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Здравейте на Всички,

най-накрая се престраших да сложа газ на Colt-чето ми. Прочетох почти всичко което е изписано във форума но пак имам няколко въпроса :icon_blush: . Моля ви за последни инструкции за какво точно трябва да внимавам при монтажа на газова система на :mitsu-smiley: Colt 1.3 12V 4G13 - 95г. С какъв сензор съм къде трябва да се сложи клапата (газаджиите казаха, че слагали кихалка на въздушния филтър).Това така ли е ? Мерси предварително, ще ми бъде от полза. И ако има нещо по-специфично да го споделите с мен :) Хубав и успешен ден на Всички!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моята кихалка е точно на капака на въздушния филтър и няма проблеми.

За почти 1 година не съм чул нито ведбъж да има гърмеж.

Гърмежите се получават от много натегнати кранове на гаста или неправилна центровка на газовата, прецакани клапани и други.

При наще коли няма как да бъде поставена на грешна позиция плочкат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моята кихалка е точно на капака на въздушния филтър и няма проблеми.

За почти 1 година не съм чул нито ведбъж да има гърмеж.

Гърмежите се получават от много натегнати кранове на гаста или неправилна центровка на газовата, прецакани клапани и други.

При наще коли няма как да бъде поставена на грешна позиция плочкат.

 

А налага ли се да се слага емулатор за ламда сондата ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен има емулатор само за инжекторите.

Някои ако има емулатор за 2-те ландите да каже.

Хубавото е че нашите компютри не натрупват този вид грешка :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен има емулатор само за инжекторите.

Някои ако има емулатор за 2-те ландите да каже.

Хубавото е че нашите компютри не натрупват този вид грешка :)

 

Ок, много благодаря за отговора. Газаджиите нищо не ми казаха за тези емулатори,но може да не сметнали за необходимо,

но сега като отида за монтажа ще ги попитам най-подробно за всички тези неща. Дано това само не ускапява много но вкрайна сметка колкото толкова.

Те ми казаха 550лв. Ловато, но незнам дали влизат тези емулатори?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ок, много благодаря за отговора. Газаджиите нищо не ми казаха за тези емулатори,но може да не сметнали за необходимо,

но сега като отида за монтажа ще ги попитам най-подробно за всички тези неща. Дано това само не ускапява много но вкрайна сметка колкото толкова.

Те ми казаха 550лв. Ловато, но незнам дали влизат тези емулатори?

Със сигурност в тази сума влиза цената на емулатора за инжекторите!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност в тази сума влиза цената на емулатора за инжекторите!

 

Меси много, часът ми е за 30.06 ще ви кажа после какво са направили с колата ми :)

Ако има още нещо което тряба да знам, приемам всякакви съвети.

Хубав ден на всички!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

сортирах доста мнения по въпроса дали да сложа газ или не,

мнението на Pilota_Koko доколкото разбирам е положително,

но защо всеки майстор, който попитах ми казва "Недей да слагаш газ ще сасипеш колата",

това ме притеснява доста. Какво да направя, нека си каже мнението още някой, който има кола като моята на газ. Мерси предварително :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Vlady... :)

Чакай да поразсъждаваме малко заедно, че виждам, че дилемата е голяма! :)

Да сложиш ли газ, или не...?

Сама трябва да прецениш.

Какво значи, че ще съсипеш двигателя, като сложиш газ? Колко време смяташ да караш още кола на 13 години? И какво означава съсипване на двигателя? В България 70% от бензиновите автомобили имат алтернативно гориво от бензина... Това значи ли, че са съсипани?

Отговори си на тези въпроси. :)

После, ако си на газ, с колко ще ти паднат разходите? Как ще се отрази на джоба ти?

Предлагам ти да се довериш на сервиз посочен във форума ни и да си сложиш газ! :) Дали ще е 550лв или 700лв, сама можеш да си направиш сметка след колко време ще избиеш първоначалната инвестиция при тези цени на горивата и в зависимост от това колко километра минаваш за месец. :)

Не забравяй, че това е кола, която е с теб за да ти служи, а не да се съобразяваш чак толкова с нея, не казвам да не я поддържаш... ама този дето ти е казал, че ще съсипеш двигателя мму кажи че тази кола нямаш намерение да я караш още 25 години, като чисто нова Лада купена от "Мототехника" и смяташ след няколко годинки да си вземеш друга. Или пък му задай въпроса "Кога ще се съсипе двигателя?" Слагаш газовата и съсипваш двигателя? Или слагаш газовата минаваш 200'000км и тогава съсипваш двигателя. :)

Ми то двигателя може да се съсипе и на бензин... не само на газ... това е нещо което старае, амортизира се и рано или късно се съсипва без значение на горивото.

Мога да дам още примери... Двигател може да се съсипе от ненавременна смяна на масло, от челен удар, от скъсан ремък, от .... много неща... :)

 

Направи тези елементарни съждения, отговори си на въпросите и ако решиш да слагаш газ, се довери на доказания професионализъм на хората посочени тук за добри в монтажа на газ-уредби!

 

Нали знаеш като си била малка какво са ти пожелавали като ти подарят нови обувки... Да ги скъсаш, за да ти купят нови - по-хубави! :)

Тук искам да кажа подобно нещо...

Т.е. съсипването предразполага към купуване на нещо ново и по-хубаво! А през това време си го карай за 10лв на 100км и си свиркай!

Разбираш ме нали! ;)

Хубав ден и не ми се сърди за поста! :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е въпрос на лична преценка! Спора "ЗА" и "Против" газта като гориво е стар и безмислен...Всеки може да изказва личното си мнение, но в крайна сметка трябва сам да си прави човек преценката...Ако потърсиш в гоогъл ще намериш милиони тъпкани теми за газта, както и във всички авто-форуми е коментирана...Аз например лично небих си сложил газ, дори и да имам още 4-5 години живот в колата...Ако е служебна и навъртам много километри да, но в моя случай не мерси ;) Ако ти идва непосилно по джоба да си я караш на бензин, сложи си газ...Важното е да са компетентни майстори, да не ти осакатят колата....Не един случай е имало читав автомобил да почне ходене по мъките след такава манипулация...

Затова ако решението е взето, търси майстори за които има добри отзиви, и са доказали че знаят какво правят ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искам да сложа гас на 1.6GLXi 16V!щте имали проблеми и какви с газов инжикцион? :icon_hmm:

 

Здрасти и от мен!

Моето колтче е абсолютно същото и му сложих газ. Определене по-евтино на газ. При мен няма проблеми за сега. Единственото, което ме ядоса е, че ми се прецака алармата малко - издава някакъв странен звук, когато запаля колата, но това е поправимо. Други проблеми не са възниквали, разбира се върви по-малко на газ, но пък и аз не го юркам кой знае колко. Монтажа ми струваше около 400лв. За сега нямам оплаквания - пали на бензин и като мина 3000 оборота автоматично превкючва на газ. Бутилката ми е 30л и е на мястото на резервната гума, а изхода е отвън на бронята. Това е! :)

Дано да съм била полезна...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За 5000 км градско се избива цената на газовата.

Аз тази година съм минал 20 000км.

Ако караш много си слагаш газ, а ако ходиш само до работа на 5 км от вкъщи няма смисъл наистина!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Истината, е че много обичам да карам и с тази цена на бензина все си правя сметка до къде отивам колко ще ми струва и т.н.,

искам да мога да си карам колкото ми се иска :)))) А работата ми наистина е близко но......е в центъра, а там се върти понякога по час за да паркираш, и си трябва гориво :)))

 

Много благодаря на всички, включили се в темата!

И Dani_MG не се сърдя за поста ти, даже съм ти благодарна за него.....мерси :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

вчера сложих газ на моето Colt-че, още незнам дали съм доволна,

но това което забелязах сутринта беше, че нещо ми балбукаше водата и ми свети чека:(

Това нормално ли? :icon_blush:

Хубав и успешен ден на всички :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

вчера сложих газ на моето Colt-че, още незнам дали съм доволна,

но това което забелязах сутринта беше, че нещо ми балбукаше водата и ми свети чека:(

Това нормално ли? :icon_blush:

Хубав и успешен ден на всички :icon_thumbup:

Чека ти свети от това че си на газ - включва се малко след преминаване от бензин на газ - ако те притеснява покарай малко на бензин и след това включи на, газ за да го видиш и ти ( при мен преминаването от газ на бензин става автоматично при повишаване на оборотите). При мен също е така.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понеже много неща изчетох и така и неразбрах : ГИ или обикновенната газова развалят ли двигателя, за ГИ то по специално все добри неща се пишат ,забелязал съм при газовите че има гаснене което се оправя но и шумът от мотора се увеличава което за мен е дразнещо ,нека някой по разбиращ да каже :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

може ли някой да ми каже как се обезвъздушава Colt-че, че откакто сложих газ и нещо ми балбучи водата!

И дали всъщност е до обезвъздушаване въпроса? Мерси предварително :rolleyes:

Хубав ден на всички :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кодато е студен двигателя отваряш капачката на радиатора, пълниш до горе с антифриз, запалваш двигателя, и ако спадне нивото доливаш отново, после затваряш капачката на радиатора, и доливаш разширителния съд. след като покараш малко да загрее хубаво двигателя и после когато истине вече нямаш въздух във системата :)

Колта има най-простата и най-ефективна охладителна система!

Няма никакви обезвъздушителни кранчета , пропки и прочие.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понеже много неща изчетох и така и неразбрах : ГИ или обикновенната газова развалят ли двигателя, за ГИ то по специално все добри неща се пишат ,забелязал съм при газовите че има гаснене което се оправя но и шумът от мотора се увеличава което за мен е дразнещо ,нека някой по разбиращ да каже :)

Бе хора, стига с това скапване! За 1 година направих на газ (ГИ) 44 000км. И нищо, да чукам на дърво... Колко ще ги карате тези коли, че да се скапят? Да, газта е сухо гориво, но какво от това? Кадърен монтаж му е майката, съветът ми към дамата е да се върне в сервиза при газаджиите и да и я обезвъздушат. Ей такива работи като бълбукане верно могат сериозно да скапят двигателя, ама много сериозно. Старите вакуумни газови бяха с една тънка гумена мембрана между газта и водата. Ей тва може да те скапе като стой и гледай. Ама такива не се произвеждат дори във Вазовските заводи от годиииини. Внимавайте кой ви ги монтира, следете си охлаждането и това е. На моята не съм и доливал вода от ........ ми не помня дори кога съм наливал - закована е на мах при топъл двигател и те така от месеци!

При обикновените газови може и да се получи такова гаснене. В по-голямата част от случаите това е от настройка (или мръсен въздушен филтър, имам такъв познат, няма такава мизерия!). Намаля се притока на въздух и се дави колата. Смених му филтъра и се оправи всички.................... На ГИ се прави тази настройка с лаптоп, с ръка нищо не се пипа и колата си работи "оригинално". Шум при ГИ може да се получи по-различен само от тракането на инжекторите... тихичко, като шевна машина........ това е. Както е казал Дани - 10 (вече 11) лв на 100 км и толкоз!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...