Премини към съдържание

Свещи,влага или нещо друго?


bonevsy

Препоръчано мнение

Не си бях палил и карал колата 6 дена и точно тия дни бяха големите дъждове,температурите паднаха и се появиха мъглите. И вчера реших да си покарам малко .Като запалих и усетих че двигателя не работи равномерно и реших да изчакам няколко минути да поработи на място.Само че никва разлика не се усещаше и реших да подкарам :mitsu-smiley:

В движение имах чувството че карам на 4 цилиндъра или на 5 не знам,ама яко прехлъцкваше.Така някъда към 10 км градско и след това си изглади хода и си тръгна като :drag:

Проблема е че тука в областта няма сервиз в който да могат да "закачат" на компютър Галант-и като моя.

Казаха ми че най-вероятно е от влагата и стоенето дълго време без да е палена или от свещи.

Някакви мнения по въпроса?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не си бях палил и карал колата 6 дена и точно тия дни бяха големите дъждове,температурите паднаха и се появиха мъглите. И вчера реших да си покарам малко .Като запалих и усетих че двигателя не работи равномерно и реших да изчакам няколко минути да поработи на място.Само че никва разлика не се усещаше и реших да подкарам :mitsu-smiley:

В движение имах чувството че карам на 4 цилиндъра или на 5 не знам,ама яко прехлъцкваше.Така някъда към 10 км градско и след това си изглади хода и си тръгна като :drag:

Проблема е че тука в областта няма сервиз в който да могат да "закачат" на компютър Галант-и като моя.

Казаха ми че най-вероятно е от влагата и стоенето дълго време без да е палена или от свещи.

Някакви мнения по въпроса?

1. Ако си с дистрибутор - провери за влага там, възможно е уплътнението да му е заминало и там да влиза влага.

2.Кабели високоволтови - извади поне 3-те кабела и им виж лулите, ако са влажни, то подсуши ги, не е лошо с парцал да подсушиш и гърлата на свещите ( дупките на главата за свещите) ,огледай лулите за опушвания и дали има бели петна по тях..............ако има ,значи има пробив по тях..........за другите три цилиндъра е по сложно да се види как е положението , защото трябва да разкачиш всмук. колектор от "жабата" а това с и е сериозно нещо вече.

3.Възможно е да са си заминали свещите, те са иридиеви и имат голям живот, но стигне ли прага на този живот и изведнъж се скапват........

Ако не ти свети check-а на таблото , няма смисъл да го закачваш на МУТ-а ,защотот той няма да отчете грешка при такъв проблем.............по скоро на осциолоскоп трябва да се закачи и да се види какво става там с диаграмата и синусоидите......

Това са най вероятните причини........... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днеска пак като запалих и реших да тръгвам се получи същата работа,само че се оправи за по кратко време.Просто докато изчисти и си тругне нормално е грозна картинка,върви като трактор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Издебни я да направи пак същия номер и свали свещите, да ги видим на цвят и мирис как са. И дали няма някоя леко мокра. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Издебни я да направи пак същия номер и свали свещите, да ги видим на цвят и мирис как са. И дали няма някоя леко мокра. :rolleyes:

Ами тя го прави все когато не съм я палил дълго време.Като седи 15-20 часа и повече и като я запаля и става тракторче :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами още по добре. Събираш необходимите инструменти, палиш колата (тя би трябвало да прекъсва)и след примерно 5сек гасиш. Или пък само врътни на стартер. И после свали свещите, запомни коя от къде си свалил. И ги огледай, да видим дали има някоя мазна мокра и т.н.

А може и директно след като е престояла да свалиш свещите, без да се мъчиш да палиш. Имам тука разни съмнения, да видим какво ще излезне. А относно сервиза, ако в Димитровград няма, Пловдив не е толкова далече. Тука има и апаратури и майстор ще се намери. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Надали ще може да си свали свещите лесно и сам на този двигател точно... :icon_blush:

По-лесната проба е като го направи така сутрин да свали кабелите, които може :) и дистр капачка да ги почисти със спирт например, да ги подсуши добре и прави пак опита.

Влага си е най-вероятно но неясно къде...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Надали ще може да си свали свещите лесно и сам на този двигател точно... :icon_blush:

По-лесната проба е като го направи така сутрин да свали кабелите, които може :) и дистр капачка да ги почисти със спирт например, да ги подсуши добре и прави пак опита.

Влага си е най-вероятно но неясно къде...

Днеска пак същата работа.7-8 километра градско като тракторче и после се оправят нещата.Свалих лесните три лули и свещи.Свещите си бяха с хубав керемиден цвят,само дето като че ли в основата на големия полюс само половината е с керемиден цвят а другата половина е малко по черна.Но това е само в основата.Нагоре си е идеално.Разстоянието между полюсите ми се видя малко голямо но не съм сигурен колко трябва да е. На око ми се видя 1 мм.Обаче щом се оправя всеки път след някой и друг км. мисля че не е от свещите.

Дистрибуторната капачка е на малко кофти място и не я свалях.Където видях букси ги свалих и ги напръсках с контактен спрей.

Мисля да си взема добавка за почистване на дюзи,ама не знам каква да взема.Някой ако има опит с някоя такав аи е доволен да казва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Наистина може и дюзи да е, но тогава ще е всеки път при студен двигател, а не само при дълго стоял. Решението за дюзи е сваляне и чистене с ултразвук или чистене на място - питай Милен по въпроса :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дистрибуторна капачка....... влага...... в продължение на толкова дни да прави все един и същи номер. На мен не ми се вярва.

Проблема според мен е или от стари свещи, или ако са сменяни не са сложени такива с подходящо топлинно число. Или започва по малко да влиза охладитена течност в някои цилиндър. Признаците са точно такива, малко кофти работи сутрин и после изчиства, прави го всяка сутрин и малко по малко се влошава. Колега направи си следния експеримент, като запалиш сутрин опитай се с вадене на лулите да локализираш цилиндъра, и после свали само неговата свещ. Другото което е потърси сервиз в които имат от онези уредчета които проверяват за изгорели газове в антифриза, което ме навежда на мисълта дали ти губи по малко течност или дали не надува. Ама не е задължително да надува, ама виж загубя трябва да има, ако е от това.

Не изключвам и варианта да е от дюзи, ама ми се вярва толкова, колкото и че е дистрибуторната капачка, т.е. ама хич. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дистрибуторна капачка....... влага...... в продължение на толкова дни да прави все един и същи номер. На мен не ми се вярва.

Проблема според мен е или от стари свещи, или ако са сменяни не са сложени такива с подходящо топлинно число. Или започва по малко да влиза охладитена течност в някои цилиндър. Признаците са точно такива, малко кофти работи сутрин и после изчиства, прави го всяка сутрин и малко по малко се влошава. Колега направи си следния експеримент, като запалиш сутрин опитай се с вадене на лулите да локализираш цилиндъра, и после свали само неговата свещ. Другото което е потърси сервиз в които имат от онези уредчета които проверяват за изгорели газове в антифриза, което ме навежда на мисълта дали ти губи по малко течност или дали не надува. Ама не е задължително да надува, ама виж загубя трябва да има, ако е от това.

Не изключвам и варианта да е от дюзи, ама ми се вярва толкова, колкото и че е дистрибуторната капачка, т.е. ама хич. :rolleyes:

Свещите са сменяни в Германия.Такива са каквито трябва.

А доколкото за охладителната течност,няма загуби така че и този вариант отпада.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Неможе всичко да е наред, и проблем да има, нали се сещаш. Сега само предполагаме, и в това няма нищо лошо. Ние предполагаме, а ти проверявай. Щом няма сервиз и това е начина за ремонт, дано да уцелим какво може да е. Стараем се да помогнем, поздрави. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Неможе всичко да е наред, и проблем да има, нали се сещаш. Сега само предполагаме, и в това няма нищо лошо. Ние предполагаме, а ти проверявай. Щом няма сервиз и това е начина за ремонт, дано да уцелим какво може да е. Стараем се да помогнем, поздрави. :mitsu-smiley:

И аз съм на същото мнение като тебе, и затова съм писал тука да слушам предложения.Вслушвам се и проверявам което мога.Естествено че има някакъв проблем.Само че не може да вкарава охладителна течност в някои цилиндър.Ако има някакъв пропуск,при загряване ше се разшири и ще се увеличава и тогава ще спира да върви колата.А когато е студен двигателя ,ще работи по добре.

Иначе съм благодарен на всичко които изказват мнения. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако влиза охладителна течност, то тя е в достатъчно малко количество, примерно колкото да намокри свеща. Разбира се не ти го пожелавам, но не го изключвай като вариант. Патил съм от такова нещо, и то на моя лична кола, не на клиент. Затова го споменавам като вариант. Ако няма сервиз в Димитровград , разходи се до Пловдив, ще я огледаме подробно. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм на същото мнение като тебе, и затова съм писал тука да слушам предложения.Вслушвам се и проверявам което мога.Естествено че има някакъв проблем.Само че не може да вкарава охладителна течност в някои цилиндър.Ако има някакъв пропуск,при загряване ше се разшири и ще се увеличава и тогава ще спира да върви колата.А когато е студен двигателя ,ще работи по добре.

Иначе съм благодарен на всичко които изказват мнения. :icon_thumbup:

 

 

здравей, мисля че тука грешиш малко, имал съм такъв проблем с колта, и го карах шест месеца с гарнитура която изпуска малко, оказа се че много здрава и издържа доста, даже мислех че е пукната глава. като е загряла колата няма проблем, но сутрин прекъсваше за около две - три минути. така че не изключвай тая възможност. и след дълго лутане по разни елкони, и сервизи с молба дали могат да надуят системата и да я проверят, искам да те информирам ( това в варна де) разбрах че само сервиз на Bosch има такова не що за откриване на газове в охладителната течност. но те сигурно имат сервизи в доста градове, така че нищо не ти пречи да провериш това, даже и пари не ми взеха тогава. Успех и дано откриеш проблема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

здравей, мисля че тука грешиш малко, имал съм такъв проблем с колта, и го карах шест месеца с гарнитура която изпуска малко, оказа се че много здрава и издържа доста, даже мислех че е пукната глава. като е загряла колата няма проблем, но сутрин прекъсваше за около две - три минути. така че не изключвай тая възможност. и след дълго лутане по разни елкони, и сервизи с молба дали могат да надуят системата и да я проверят, искам да те информирам ( това в варна де) разбрах че само сервиз на Bosch има такова не що за откриване на газове в охладителната течност. но те сигурно имат сервизи в доста градове, така че нищо не ти пречи да провериш това, даже и пари не ми взеха тогава. Успех и дано откриеш проблема.

Добре,обясни ми логиката когато е студена и по закона на физиката телата се стесняват колата няма да върви при положение че има пропуск,а когато загрее и телата почнат да се разширяват ще се оправя работата на двигателя при положение че има пропуск и тои логично трябва да се е увеличил?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре,обясни ми логиката когато е студена и по закона на физиката телата се стесняват колата няма да върви при положение че има пропуск,а когато загрее и телата почнат да се разширяват ще се оправя работата на двигателя при положение че има пропуск и тои логично трябва да се е увеличил?

 

 

просто ти споделям от личен опит, нямам причина да те лъжа. според мен причината е била, че пропуска е малък и колата работи загряла, прав си че разширява, но зависи колко е голям пропуска, при мен не оказваше влияние на загрял мотор, но като се спре, системата е надута и пропуска се е увеличил, вкарва повечко антифриз докато е в престой , и на сутринта прекъкъсва вече.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре,обясни ми логиката когато е студена и по закона на физиката телата се стесняват колата няма да върви при положение че има пропуск,а когато загрее и телата почнат да се разширяват ще се оправя работата на двигателя при положение че има пропуск и тои логично трябва да се е увеличил?

Ако пропускът е в гарнитура, и не е много голям, при разширяване на главата и блока той ще се уплътни заради това,че главата и блока са натегнати едно за друго с болтове и няма на къде да мърдат. Съответно и луфта между тях намалява.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре,обясни ми логиката когато е студена и по закона на физиката телата се стесняват колата няма да върви при положение че има пропуск,а когато загрее и телата почнат да се разширяват ще се оправя работата на двигателя при положение че има пропуск и тои логично трябва да се е увеличил?

Наистина може да има такъв проблем...........т.е. да влиза вода в цилиндрите и това да "дави" конкретния цилиндър от мотора,после водата в цилиндъа се изпарява и проблема изчезва..........

Тогова ще трябва сутрин да завъртиш на стартер и преди да запали или поне леко да запали - гасиш мотора и сваляш свещите една по една и гледаш коя е мокра и най малко мирише на бензин.........ако видиш вода по тях също е показател че в този цилиндър влиза вода........ :icon_blush:

 

Проблема е че ти си 6-так и с две глави ,а това е лошо тъй като на задната глава свещите се свалят мн. трудно ............ :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Наистина може да има такъв проблем...........т.е. да влиза вода в цилиндрите и това да "дави" конкретния цилиндър от мотора,после водата в цилиндъа се изпарява и проблема изчезва..........

Тогова ще трябва сутрин да завъртиш на стартер и преди да запали или поне леко да запали - гасиш мотора и сваляш свещите една по една и гледаш коя е мокра и най малко мирише на бензин.........ако видиш вода по тях също е показател че в този цилиндър влиза вода........ :icon_blush:

 

Проблема е че ти си 6-так и с две глави ,а това е лошо тъй като на задната глава свещите се свалят мн. трудно ............ :icon_blush:

За 6-ка и едната тройка свещи си прав и аз отдавана съм се убедил :icon_hmm:

Само че ми се струва много голямо съвпадение точно като паднаха големите дъждове и веднага след тях мъглите които вече 5 дена не се вдигат да ми се случи точно този проблем.Ако имаше проблем с пропуск на охалдителна течност щеше да го има и при други атмосферни условия.А колата откакто съм я взел ,стрелката и за темепературата не е минавала средата и в най-големите жеги и задръствания.Просто няма причина точно сега да издуха гарнитура или за какъвто и да е пропуск.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За 6-ка и едната тройка свещи си прав и аз отдавана съм се убедил :icon_hmm:

Само че ми се струва много голямо съвпадение точно като паднаха големите дъждове и веднага след тях мъглите които вече 5 дена не се вдигат да ми се случи точно този проблем.Ако имаше проблем с пропуск на охалдителна течност щеше да го има и при други атмосферни условия.А колата откакто съм я взел ,стрелката и за темепературата не е минавала средата и в най-големите жеги и задръствания.Просто няма причина точно сега да издуха гарнитура или за какъвто и да е пропуск.

Проверявай си нивото на охладителната течност........ :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проверявай си нивото на охладителната течност........ :icon_blush:

Днеска го проверявах и беше до средата на разширителното казанче.Белязах го и сега ще гледам дали ще падне.Само че го белязах като беше топла а така не е много коректно така че ще трябва да коригирам маркировката.Ще видим какво ще покаже.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проверявай си нивото на охладителната течност........ :icon_blush:

DJ, аз не съм чувал до сега 6-так да прегори гарнитура на главата. За дизелите - да, но на V6 не вярвам това да се случи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...